Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hermol » 8 sie 2008, 11:37

choman napisał(a):
hermol napisał(a):
choman napisał(a):a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?


Gdybyś przeczytał temat od początku to byś wiedział jakie są rozwiązania i o co się dzieje w Twojej Maździe (emulator, wymiana maty/transpondera fotelika, albo zrobić cięcie w kostce SRS + odpięcie kostki PODS)

pozdr.


a ty gdybyś uwaznie przeczytał mój post to byś zauważył ze nie pytam się co mam zrobić – to po przeczytaniu całego tematu wiem.


ehh.. wiem o co sie pytales, ale pytanie to jest bez sensu bo i tak odpowiedz na to pytanie, nie rozwiaze tego problemu..
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez carlos82 » 8 wrz 2008, 21:17

Madzia bez choinki dzięki poradzie na stronie. Dzięki za to!
Madzie kupiłem w zeszłym tyg.,miałem ją nagraną i przed juz wiedziałem że z poduszkami cos nie tak(niemiec mowil ze nie wie o co chodzi, a mi sie wydaje ze dlatego sprzedawal po okazyjnej cenie2.400euro to przeciez nie tak duzo-chyba sie wystraszyl jak w serwisie mu powiedzieli ile za mate chca) Ja sprawdzilem kod,wystukalo 48 i powiedzialem ze biore:) i ze sam sobie z tym fantem poradze.
Pozdro 4ALL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2008, 13:39
Posty: 4
Auto: Madzia 626 GF/GW 2.0 Pb '98

Postprzez bulitg » 22 wrz 2008, 20:49

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. W mazdzie 626GF z 2000 roku od mojego znajomego mrugaja kontrolki Airbeg-u błyska kod 48 wiem ,że temat byłjuz przerabiany na wszelkie sposoby ale niestety nie znalazłem rozwiązania. W moim przypadku pod osłoną przy pedałach po prawej stronie znajduje się tylko jedna skrzynka w dodatku nie z niebieską ale z żółtą wtyczką.
Zdjęcie poniżej

Obrazek

Czy w tym przypadku też można obejść to poprzez cięcie ? jeśli tak to który kabelek ?
bulitg
 

Postprzez Filozofar » 23 wrz 2008, 13:53

Witam
Jestem nielicznym posiadaczem mazdy Demio (1999)
Mruga mi kontrolka poduszki 2 krótkie przerwa 2 krótkie itd.
Problem pojawił się w czasie rozładowania akumulatora. Kiedy pod dłuższym czasie jazdy na padającym akumulatorze (i po dłuższym okresie stania) do odpalenia mazi zastosowałem defibrylator (prostownik przenośny) problem zniknął na jakiś czas. Potem znowu padł akumulator i problem pojawił się ponownie. Akumulator wymieniłem na nowy ale kontrolka mruga cały czas tym samym kodem.
Co to za kod?. Jak go można skasować?. Czy odłączenie zasilania na długi okres czasu (jak długi) może skasować błąd sterownika?.
Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:40
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 Standard(1999)

Postprzez Filozofar » 23 wrz 2008, 18:30

W uzupełnieniu to dwa chyba krótkie mrugnięcia przerywane około 4 sekundowymi przerwami
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:40
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 Standard(1999)

Postprzez HanSolo » 11 paź 2008, 21:03

Miał ktoś może doświadczenie z tym kodem?
Wiem już że to poduszka boczna pasażera, ale nic poza tym ;–(
HanSolo
 

Postprzez zige22 » 19 paź 2008, 10:49

takie pytanko może na nieco inny temacik : spodziewam się z żoną BOBO i potrzrebuje wyłączyć poduszkę pasażera . Jest jakiś an to sposób żeby ją wyłączyc , czy może beziecznik wypiąć i po kłopocie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 13:33
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 2,0 2004r

Postprzez newbie » 19 paź 2008, 21:23

Ostatnia już porcja cennych informacji w tym temacie.

Sposób downgrade'u PODS w
323BJ
323BJ FL
626GF/GW FL
Premacy CP

wystarczy przeciąć kabelek oznaczony na rysunku i rozpiąc wtyczkę pod fotelem pasażera

tu jest ten rysunek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez kierownik » 24 paź 2008, 23:45

newbie jesteś wielki :)

a teraz porcja informacji o mojej walce z błędem 47
626 GW po FL
jak wszyscy wiedzą <lol> – czujnik obecności pasażera.
kod wystukiwany jest na desce średnio raz na tydzień i tylko jak ktoś siedzi – po ponownym uruchomieniu autka, mimo iż dana osoba nadal siedzi, nie wyświetla się żaden błąd.
z ciekawości rozebrałem fotel żeby sprawdzić, czy ta mata (waga) jest nienaruszona, niczym nie zalana itp. – okazała się w idealnym stanie. kostka, do której wchodzi sygnał z maty też wyglądała ok, poza tym była zalana jakimś lepiszczem (chyba żeby tam nie dłubać) i nie chciałem tego rozbierać.
nie było się do czego przyczepić więc poskładałem fotel, przeczyściłem wtyczki, złożyłem, skasowałem błędy i przez tydzień był spokój....
dzwonię do ASO Mazda Kraków (nie polecam), a później do Dygi w Katowicach i tamtejszy mechanik mi powiedział przez telefon (!) że tam często padają te wtyczki pod fotelem i żebym to sobie rozebrał, zalutował na nowo i poskładał i wtedy zobaczymy – jak nie pomoże, to dopiero wtedy będziemy myśleć..
w takim wypadku czeka mnie wkrótce ponowne wyciąganie fotela :D
dam znać co dalej.
aha – w ASO Mazda Katowice "Dyga" gość mi jeszcze powiedział, że przepalenie sterownika do poduch pomaga na błąd 48 (czujnik fotelika) i kosztuje 150zł, więc nie wiem po co ludzie sobie głowy zaprzątają chyba jeszcze do końca nie sprawdzonymi emulatorami z allegro...
i nie wiem czemu przepalenie nie pomoże na 47, skoro sygnał błędu idzie jednymi kablami i chyba całość jest zespolona :|
a wracając – sprawdzę wkrótce co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez newbie » 25 paź 2008, 14:34

osobiście mnie to śmieszy

ponieważ średnio rozgarnięty elektryk z ASO po spojrzeniu na schematy, które ASO ma obowiązek posiadać, wiedziałby jak zaradzić na DTC 47/48

te opowieści jakich to sposobów należy używać żeby naprawić taką usterkę poprawiają mi humor

emulator w tym przypadku to jak aramata na wróbelka

w temacie DTC 47/48 powiedziałem już wszystko, proszę zatem o samodzielność i nienapełnianie mojego emaila kolejnymi pytaniami czy na pewno to zadziała...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez nrtp_krk » 3 lis 2008, 11:32

Witam wszystkich,

To moj pierwszy post na tym forum, wiec z gory przepraszam i prosze o wyrozumialosc jesli cos napisalem nie w tym dziale lub jesli temat byl walkowany, ale stoje pod sciana i musze dosc szybko znac odpowiedz. Otoz moj tata – posiadacz mazdy 626 2.0 DiTD z 2001r. ktory obecnie przebywa 300 km od Krakowa zadzwonil wlasnie i mowi, ze nagle, bez zadnej przyczyny zapalily mu sie 2 kontrolki: 1. kontrolka ukladu SRS i 2. kontrolka wylaczenia ukladu poduszki powietrznej ! Szukalem na ten temat w ksiazce serwisowej mazdy, ale tam tylko pisze, zeby jechac do ASO. W zwiazku z tym mam pytanie do Was forumowicze: czy to kwestia tylko jakies czujnika czy moze cos powaznego ? Oraz czy autem mozna teraz jezdzic itp ? Z gory wielkie dzieki za odp pozdrawiam posiadaczy wszystkich mazd
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 11:23
Posty: 4
Skąd: Kraków

Postprzez Grzyby » 3 lis 2008, 12:16

nrtp_krk napisał(a):czy autem mozna teraz jezdzic itp ?

można jeździć – ale poduszki nie zadziałają w razie W. W przypadku zdiagnozowania uszkodzenia układ jest wyłączany i sygnalizowane jest to właśnie świecącymi kontrolkami.

nrtp_krk napisał(a):czy to kwestia tylko jakies czujnika

bez odczytania kodów nikt nie będzie się bawił we wróżkę – poszukaj jak to zrobić – jest na forum o tym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 3 lis 2008, 13:36

nrtp_krk, łączę Twój temat z podobnym. Na przyszłość proszę o wcześniejsze przeszukanie (wbrew pozorom trwa to kilka sekund) i dopisywanie się do podobnych wątków.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez nrtp_krk » 3 lis 2008, 15:07

Okej, sorry nie wiedziałem, że jest taki temat – jak widzę więcej osób ma z tym problem.

Ale szczerze to bardzo dziwne, bo właśnie dzwonił tata – że obie kontroli NAGLE zgasły i działają prawidłowo – SAME BY SIĘ NAPRAWIŁY ???

Może komuś owa samoistna naprawa się już przytrafiła wcześniej ?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 11:23
Posty: 4
Skąd: Kraków

Postprzez qbass » 3 lis 2008, 16:32

Ja stawiałbym na zwiększoną wilgotność w powietrzu i wariacje czujnika w fotelu pasażera.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez grzecht » 3 lis 2008, 23:46

Witam. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu air bag. Po włączeniu zapłonu czerwona kontrolka wybija następujący błąd: 2 krótkie sygnały, jeden długi i jeden krótki. Samochód mam od tygodnia i nie mam pojęcia co to może oznaczać. Bardzo proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 08:47
Posty: 5
Skąd: Parczew
Auto: Mazda 626 GW 98r. 2.0 DiTD

Postprzez topik » 4 lis 2008, 18:55

grzecht napisał(a):Po włączeniu zapłonu czerwona kontrolka wybija następujący błąd: 2 krótkie sygnały, jeden długi i jeden krótki.


Witam!Kod nr 2- SRS control module.
Należy sprawdzić: Wiring, battery, SRS control module.
Kod nr 11- Pyrotechnic pretensioners, driver's side.
Należy sprawdzić: Wiring, open/short circuit, pyrotechnic pretensioners.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez janek 23 » 6 lis 2008, 15:40

Odświerzę temat. Dziś rano po odpaleniu auta zaczeła migać czerwona kontrolka od poduchy. Miga 3 razy – przerwa – 4 razy – przerwa ...i tak w kólko. Czas mignięć kontrolki jest jedakowy około 1 sek. Czytam ten wątek i nie widze podobnego kodu. Z elektroniki jestem kiepski :( Bardzo proszę o pomoc. Mam w aucie poduszkę tylko dla kierowcy.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2008, 21:45
Posty: 11
Auto: 626 GE 1.8 95' lpg

Postprzez janek 23 » 9 lis 2008, 12:18

Czy naprawdę nikt się nie spotkał z taką usterką? Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2008, 21:45
Posty: 11
Auto: 626 GE 1.8 95' lpg

Postprzez topik » 9 lis 2008, 13:38

janek 23 napisał(a):Odświerzę temat. Dziś rano po odpaleniu auta zaczeła migać czerwona kontrolka od poduchy. Miga 3 razy – przerwa – 4 razy – przerwa ...i tak w kólko. Czas mignięć kontrolki jest jedakowy około 1 sek.


Witam!3 mignięcia – Suspect open/short circuitor SRS control module,
6 mignięć – Suspect driver's airbag,
7 mignięć – Suspect passenger's airbag.
Znalazłem tylko to.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6