Strona 1 z 26

Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 11 maja 2004, 07:36
przez jjaagg
Edit Grzyby: Temat powstał z połączenia 2 innych (oba dot. kodów poduszek). Mam nadzieję, że za bardzo się nie pomieszało

Witam

Wczoraj przez kilka minut mialem choinke na desce. Żółta kontrolka od poduszki świeciła ciągłym światłem a czerwona wybłyskiwała 4x długie – przerwa- 7 x krótkie. Po jakims czasie przestało. Czego moge sie po tym spodziewac??

Pozdrawiam
Marcin

PostNapisane: 11 maja 2004, 09:14
przez Długi
Wydatków :)

Problem z czujnikiem obecności pasażera (dość częsty)
nie wiozłeś grubej teściowej?

PostNapisane: 11 maja 2004, 11:43
przez jjaagg
Witam

Eeee nie :) tesciową mam laske tak ze nie ma problemu ;) hyhy Juz myslalem ze to cos powazniejszego. Dzieki.

Pozdrawiam
Marcin

PostNapisane: 11 maja 2004, 19:00
przez Jaksa
Juz myslalem ze to cos powazniejszego
Długi ! Czy to chodzi o sensor w siedzisku pasażera? Ale jak to jest 47 to kupa kasy , mialem to u siebie ( zostało oszukane i dziala tylko..... przy dzwonie walą obie poduchy )

PostNapisane: 14 maja 2004, 21:48
przez Długi
chodzi właśnie o ten sensor
pzdr

Air bag – kod 48 – jak zlikwidować przyczynę?

PostNapisane: 15 lut 2006, 00:38
przez bartkus
Witam mam Mazde 626 98r od pewnego czasu zaczely swiecic kontrolki air bag czerwona miga kod nr 48Wiem ze jest tosensor w fotelu pasazera bo jak ktos na nim siedzi to kontrolki zachowuja sie prawidlowo Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?

Re: kontrolki air bag 626

PostNapisane: 15 lut 2006, 00:44
przez magicadm
bartkus napisał(a):Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?


Wymiana jest nieopłacalna
Można zaemulować
Szczegółów technicznych niestety nie znam.

PostNapisane: 15 lut 2006, 00:48
przez Jaksa
bartkus napisał(a): obejsc?

:D :D

Re: kontrolki air bag 626

PostNapisane: 15 lut 2006, 09:26
przez newbie
magicadm napisał(a):Można zaemulować


Pewnie można, chociaż w przypadku BJ/GF/GW/CP jest to nieopłacalne...to trochę jak z "armatą na wróbelka".

Metoda "obejścia" jest naprawdę prosta, choć dla wszystkich powyższych modeli i ich generacji niejednakowa.

W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.

Powodzenia...

PostNapisane: 15 lut 2006, 16:23
przez bartkus
Dzieki za odpowiedzi

newbie napisał(a):W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.

domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera Moze zna ktos prostsze rozwiązanie
moze schemat jakiegos ustrojstwa ktorym mozna zastapic sensor Prosze o pomoc

PostNapisane: 15 lut 2006, 18:45
przez newbie
bartkus napisał(a):domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera



eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji <cfaniak>

PostNapisane: 15 lut 2006, 19:49
przez bartkus
Jest to naprawde takie proste czy moglbys mi przyblizyc ten temat
mam szczypce i troche izolacji tylko nie wiem co dalej robic
Prosze o podpowiedz

PostNapisane: 16 lut 2006, 00:32
przez magicadm
newbie napisał(a):eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji <cfaniak>


Za pomocą tych dwóch przedmiotów możemy uzyskać dwa stany :
zerowej impedancji – czyli zwarcie
maksymalnej impedancji – czyli przerwa


który jest właściwy?

PostNapisane: 16 lut 2006, 10:08
przez newbie
trzeba przeciąć i rozwarte zostawić <cfaniak>

taśma służy do zatarcia śladów <cfaniak>

PostNapisane: 16 lut 2006, 12:54
przez magicadm
newbie napisał(a):trzeba przeciąć i rozwarte zostawić <cfaniak>

taśma służy do zatarcia śladów <cfaniak>


Czyli również można to zastąpić przełącznikiem ON/OFF typu: "czy jedzie z nami teściowa???" <lol> <lol> <lol>

W takim razie jaki stan powoduje błąd 48 – zwarcie, czy niepodawanie określonej impedancji?

PostNapisane: 16 lut 2006, 12:57
przez sołtys
A co można samemu zrobić jeżeli kontrolka podaje 1-2 czyli błąd zasilania wie ktoś??

PostNapisane: 16 lut 2006, 12:58
przez Grzyby
Wychodzi na to, że zwarcie

PostNapisane: 16 lut 2006, 13:38
przez magicadm
Grzyby napisał(a):Wychodzi na to, że zwarcie


Coś mi tu nie pasuje
Założenie:
-przerwa – pasażer siedzi, poduszki uzbrojone
-zwracie – brak pasażena, poduszki rozbrojone
W takim razie jakie stany pośrednie generują błąd???
I jak wsiadając i wysiadając przy sprawnym czuniku nie wygenerować błędu???

A co z automatyczną deaktywacją systemu po zamontowaniu fotelika firmowego MAZDY dla dziecka???
Mocno to mi się nie kleji...

PostNapisane: 16 lut 2006, 15:05
przez newbie
To nie jest takie proste...Wasze dywagacje są nie do końca poprawne.

W siedzisku jest i "waga" czyli czujnik nacisku i radiowy czujnik, który "współpracuje" z transponderem zamontowanym w oryginalnym foteliku dziecięcym MAZDY.

Najczęsciej psuje się to coś radiowe.
Komunikacja PODS-SAS Unit idzie cyfrowo, więc "heble" a'la teściowa, czy niechciana partnerka odpadają.

Zabieg, który ja stosuję to "konfigaracja" systemu bezpieczeństwa o poziom niższa czyli bez PODSu, reszta funkcji jest zachowana.

That's all folks.

PostNapisane: 16 lut 2006, 16:54
przez bartkus
Dzieki za odpowiedzi
Fajna dyskusja ale poradzcie cos bo wkurza mnie ta choinka na tablicy rozdzielczej