Odpala i natychmiast gaśnie

Postprzez wiesiek5 » 20 kwi 2009, 19:34

Jak masz drugi kluczyk użyj go może to być immo , lub niskie cisnienie paliwa , pompa.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez plm » 20 kwi 2009, 20:40

kolego odepnij przepływomierz i zobacz czy odpala.

U mnie jest podobny objaw a więc na podłączonej przepływce odpala i po chwili gaśnie.
Na odłączonej przepływce odpala ale silnik nie pracuje prawidłowo :(

Właśnie czekam teraz na nową przepływkę i mam nadzieję że to jest to ;)

Pozdrawiam mazdziarzy :D
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez steven » 21 kwi 2009, 09:25

Grzyby napisał(a):Sorry ale takie porady to mnie wywalają kołami do góry ...


A mnie twoje rady niczym nie potwierdzone. Bo niby, członek zarządu to powinien się znać, a mam wrażenie, że nigdy nie słyszałeś silnika, który ma za niskie ciśnienie paliwa... ;/

Odnośnie złodzieji: w łodzi wysatrczy pójść na Górniak, poza tym nie wiem z kim Ty masz doczynienia, ale większość osób które dorabia kluczyki, wskaże Ci osobę zdejmującą immobilisery z komputera... lI nie wierzę, że to tylko ich hobby ;)

[quote="plm] kolego odepnij przepływomierz i zobacz czy odpala [/quote]

Można tk sprawdzić, chociaż bez przepływki, jak komp nie ma błędów, to nie powinien odpalić :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Grzyby » 21 kwi 2009, 10:01

steven napisał(a):Odnośnie złodzieji: w łodzi wysatrczy pójść na Górniak, poza tym nie wiem z kim Ty masz doczynienia

W przeciwieństwie do Ciebie (najwyraźniej) nie mam do czynienie ze złodziejami ...
I dawanie takich porad "znajdź złodzieja" mnie po prostu przeraża. Przeraża mnie kto zagląda na to forum.

steven napisał(a):A mnie twoje rady niczym nie potwierdzone

Doświadczeniem przyjacielu. Miałem GE z walniętą pompą i wiem jak się zachowywała.
steven napisał(a):Bo niby, członek zarządu to powinien się znać

a niby skąd taki wniosek? Nie wiedziałem że aby pracować dla Klubu trzeba mieć ukończoną mechanikę samochodową albo doświadczenie w naprawie aut.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 21 kwi 2009, 10:15

Grzyby przepraszam, jeżeli Cię jakoś uraziłem, właśnie dlatego czasem nie lubię pisać, bo źle się wyrażam i źle jestem rozumiany...

Ze złodziejami okazuje się, że częściej mamy kontakt niż nam się wydaje, przykre to ale prawdziwe :(

Odnośnie pracy dla Klubu, to tylko mogę Tobie podziękować, bo dzięki takim osobom ten klub żyje ;)

A co do wiadomości o motoryzacji, to na pewno masz dużo większą ode mnie. Natomiast chodzi mi, może nie do końca Ty jesteś dobrym przykładem ;) ale ja jak czegoś nie wiem, albo co do czego nie mam przekonania, to nie wypowiadam się, bo tylko namącić można w głowie ;)

Tak czy owak, sorki za OT, młotkiem po głowie już dostałem;)
MarTnes –> odłącz przepływkę i sprawdź czy odpali i nie zgaśnie. ;)
jak zgaśnie to sprawdź ciśnienie na pompy, najłatwiej podłączając ciśnieniomierz za filtrem –> sprawdzisz czy filtr nie zabrudzony. A w nasępnej kolejności immo.

Dlaczego akurat tak, bo wymaga to najmniejszego wkładu finansowego ;) chociaż moim zdaniem to będzie immo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Grzyby » 21 kwi 2009, 10:21

steven napisał(a):przepraszam, jeżeli Cię jakoś uraziłem

spoko, nie ma problemu

steven napisał(a):Dlaczego akurat tak, bo wymaga to najmniejszego wkładu finansowego

większość moich porad właśnie w tym kierunku idzie, poprzednie auto starałem się (drobniejsze rzeczy) sam serwisować i wiem jak boli kupienie i wymiana dobrej części. Niestety w GY to se mogę filtr powietrza wymienić sam <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez plm » 21 kwi 2009, 20:53

steven napisał(a):odłącz przepływkę i sprawdź czy odpali i nie zgaśnie. oczko

sorki za OT ;)

a jak zgaśnie to przepływka uszkodzona ??
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez steven » 22 kwi 2009, 09:38

wogóle to nie powinien odpalić, chociaż czasem zdaża się, że komputer ma już sporo błędów, źle ustawione mapy i odpali :| sam w sumie tego nie rozumiem czemu, no ale odpala i wtedy ma problem z obrotami w sensie ze gazu za bardzo nie dodasz, bo sie zdusi, ale jak już odpali to powinien popracować... A co do przepływek, to jak nie ma gazu to one w sumie się nie psują!! no chyba, że bez filtra ktoś jeździ ;) lub łapsko włoży:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2009, 10:16

steven napisał(a):A co do przepływek, to jak nie ma gazu to one w sumie się nie psują

dokładnie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarTnes » 22 kwi 2009, 11:07

Mam trochę nowych wiadomości.
Ponieważ tamten mechanik nic nie zdziałał, albo miał słaby program i nic nie wykrył, przetransportowałem samochód do innego. Tamten zaczął grzebać i jednak komp od silnika wywalił błędy. Nie wiem czy do końca dobrze to określę, ale prawdopodobnie rozrząd jak był wymieniony to nie został odpowiednio naciągnięty i przeskoczyły ząbki. W tym momencie czujnik położenia wału podał sygnał, że jest niewłaściwie ustawiony, i dlatego samochód odpala, ale zaraz gaśnie. Po prostu po 1 sekundzie pracy odcina iskrę. Mechanik rozebrał to i rzeczywiście pasek był bardzo luźny. Teraz rozbiera to i poskłada do kupy na nowo. Mam nadzieję, że po tym samochód odpali...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2009, 11:35

MarTnes napisał(a):Mechanik rozebrał to i rzeczywiście pasek był bardzo luźny. Teraz rozbiera to i poskłada do kupy na nowo.

Jeśli odpali to kup nowy napinacz paska. Tylko oryginał. Prawdopodobnie poprzedni właściciel ograniczył się tylko do paska.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 22 kwi 2009, 11:45

[b]Grzyby[b] dobrze Ci podpowiada... ;) a co do tego czujnika, to jest to jak najbardziej możlwie... chociaż to rzeczywiście musiał być jakiś niedouk, że wymieniał pasek na czuja ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MarTnes » 23 kwi 2009, 21:07

Rozrząd poskładany, wymieniona rolka napinająca i prowadząca, nowy pasek (gdyż nie chciałem ponownie zakładać takiego, który nie pracował w odpowiednim naciągu). I co? I nic...
Auto dalej odpala i gaśnie. Przepływomierz mówią, że ok. Pompa paliwa mówią, że ok. Immo, niby ok, ale mechanicy nie do końca wiedzą jak go sprawdzić...
Co robić? Pomóżcie koledzy, bo sił mi brakuje :(
Gdzie we Wrocławiu ktoś może mi pomóc? Czy serwis Mazdy dał by radę? Chociaż wiem, że to raczej droga rzecz by była...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez mateo11 » 23 kwi 2009, 22:18

witam.
włączę się do rozmowy,chociaż nie wiem czy wniosę coś nowego.
ostatnio dorabiałem sobie kluczyk,gość który dorabiał mi kluczyk kazał iść do samochodu i sprawdzić czy do każdego zamku pasuje,a nie założył do niego immo,więc domyśliłem się,że nie będzie palił,ale i tak moja ciekawość musiała zostać zaspokojona. ;) Kluczyk pasował do wszystkich zamków,ale postanowiłem spróbować zapalić. ;) objawy były takie jak piszesz MarTnes. Samochód zapalił normalnie,ale po jednej sekundzie zgasł... 'Normalnie' zapalił i 'normalnie' po sekundzie zgasł. Fakt,że mam diesla,ale jeżeli chodzi o immo to objawy są przecież takie same. (jeżeli to w nim tkwi problem) Jeżeli wcześniej nie miałeś podobnych problemów z samochodem,to wg mnie,bardzo prawdopodobne,że przetarł się po prostu jakiś kabelek,ale oczywiście to tylko czyste przypuszczenie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez MarTnes » 25 kwi 2009, 18:45

Wychodzi na to, że to nie immobilaiser. Przemawia za tym, że samochód nie zgasł by raptownie po trwającej około 2 godziny pracy silnika z powodu immo. Oraz to, że sprawdzono go i bez problemu sczytuje info zawarte w kluczyku.
To również nie pompa paliwowa, bo ta jest sprawna w 100%, i również nie przepływomierz, bo ten również działa.
Wymieniony rozrząd i teraz nie ma już błędów z komputera odnośnie źle ustawionego wałka.
Generalnie nie ma już żadnych błędów, które podawał by komputer. Komputer twierdzi, że wszystko jest OK, ale samochód w dalszym ciągu odpala i gaśnie po sekundzie.
Mechanik po kilku dniach walki twierdzi, że wychodzi na to, że winę ponosi główny moduł sterujący silnikiem. Jakimś cudem coś tam się uszkodziło tak, że auto nie podtrzymuje zapłonu tylko go gasi. Usterka jest o tyle dziwna, że w procedurach testowych za każdym razem wychodzi, że jest OK.
:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez Grzyby » 25 kwi 2009, 22:44

Dziwna sprawa, chyba nie było jeszcze podobnego problemu hmmmm.
Brak mi pomysłów – chyba jedynie podmiana kompa od innej GFki z tym silnikiem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarTnes » 25 kwi 2009, 22:57

Grzyby
A powiedz mi proszę, czy jeśli podmienię kompa, to w jakiś sposób potrzebne będzie zgranie ustawień tego mojego? Chodzi mi tu głównie o immo, bo ono prawdopodobnie siedzi na tej samej płycie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez Grzyby » 25 kwi 2009, 23:08

MarTnes napisał(a):Chodzi mi tu głównie o immo

cholerka, zapomniałem o tym nieszczęsnym immo. (patrzyłem na to z poziomu 626 GE w której nie miałem immo)
Chyba się to kompletem wymienia :|
Ale nie mam 100% pewności. Ale pewnie ktoś Ci tutaj podpowie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chiwoms » 26 kwi 2009, 08:25

Ja bym się jeszcze pokusił o sprawdzenie instalacji elektrycznej tz. zasilanie pompy paliwa w zbiorniku i pozostałe może jest zwarcie i komputer wariuje nie pokazując konkretnego błędu miałem podobny objaw po spaleniu pompy w zbiorniku co spowodowało nadtopienie kabli "nic nie było czuć " wiec może dokładne obejrzenie wiązek pomoże lub dobry elektryk.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 17:31
Posty: 10
Auto: mazda cronos 2l benzyna+lpg

Postprzez MarTnes » 26 kwi 2009, 08:46

Pompa jest sprawna. Facet przy mnie podłączał ją na krótko i pracowała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6