Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

Postprzez marta89 » 31 mar 2014, 19:11

Witam!
Kilka dni temu oddałam Mazdolinę do mechanika – wymiana oleju, filtrów – standard.
Niestety wróciła chora :(
Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu, Mazda kopci niemiłosiernie, wielką chmurą dymu – biało – niebieski (wiem, że to może stanowic różnicę, więc stwierdzam, że bardziej biały)
Jaki może byc tego powód?
Zauważyłam, że od wizyty u mechanika ma jakby więcej mocy, pobiera więcej mieszanki, która się nie spala i dlatego tak dymi?
A może do wymiany są pierścienie?
Ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązaliście?
Z góry dzięki, Marta :)
marta89
 

Postprzez sebekle » 31 mar 2014, 19:44

nie był wcześniej jakimś motodoktorem zalany?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

PostTen post został usunięty przez Fosa626 31 mar 2014, 20:47.
Powód: zła diagnoza

Postprzez Fosa626 » 31 mar 2014, 20:51

A jaki olej był wlany i na jaki zmieniany druga sprawa że po nocy czasami tak sie dzieje ze auto kopci na biało ale po kilku km przestaje jak sie rozgrzeje a z oznaką wiekszej mocy to jest zagadka <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 11:27
Posty: 54
Skąd: Ustka
Auto: Madzia 626 GE zielona :–)

Postprzez roccomistrz » 31 mar 2014, 21:26

spróbuj zalać cylindry naftą na dzień. może pierścionki są zapieczone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez keeper » 1 kwi 2014, 09:14

A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?

Dopisano 1 kwi 2014, 09:14:

A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 12:26
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2006 2.0 rf7j

Postprzez Fosa626 » 3 kwi 2014, 16:08

Ubytek płynu powoduje kopcenie na biało-niebiesko ale wszystko mozliwe sprawdz czy po odpaleniu i rozgrzaniu w zbiorniku wyruwnawczym nie ma bulgotania płynu jesli jest to uszczelka pod głowica ale wątpie biały dym to normalka rano po nocy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 11:27
Posty: 54
Skąd: Ustka
Auto: Madzia 626 GE zielona :–)

Postprzez tom_ek66 » 27 maja 2014, 13:10

No i marta 89 nas olala.
Najwidoczniej problem znikl i wszystkie porady... w buty.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez przemo ostrowiec » 15 lip 2014, 09:46

Mi się wydaje że to uszczelniacze zaworów. Ja tez tak mam że rano jak odpalam to jest taka zadyma że masakra. Jeżdże tak już dwa lata i nic sie wiecej nie dzieje. Ale mam kumpla z pracy który też ma mazde i miał ten sam problem, sam wymienił sobie uszczelnieniacze za pomocą dorobionego ustrojstwa i po problemie. Przestało dymić i brać olej. Ma i umnie wymienic tylko mazda cały czas jezdzi i ciężko znależć chwile czasu
Przemo626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2013, 20:28
Posty: 63
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok

Postprzez darkaman » 16 lip 2014, 20:16

Przerabiałem to. Uszczelniacze i pierścienie do wymiany. Zostawiałem taką chmurę dymu za sobą, że już porządnie mnie to wkurzało i zlitowałem się nad mazdą i dałem ją do remontu.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez marcin.art » 29 lip 2014, 21:04

Witam postanowiłem uratować swoją madzie. Ma straszny apetyt na olej a poprzedni właściciel zalał ją minerałem. Ciśnienie mierzyłem na tłokach i jest mniej wiecej po 11 barów. Zacznę od wymiany oleju na lepszy i od wymiany uszczelniaczy zaworowych i mam pytanie czy te uszczelniacze będą dobre http://www.mazdaspeed.pl/sklep/119-uszc ... 0005s.html oczywiście potrzebuję 2 komplety ?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez przemo ostrowiec » 1 sie 2014, 09:49

Witam no i kupiłes te uszczelniacze? Bo jak by były dobre to i ja bym sobie takie zamówił bo u mnie jak pytałem w takim wiekszym centrum z częściami moto to za takie lepsze trzeba dać 160 zł. Więc jesli te zdają egzamin to po co tyle kasy wydawać
Przemo626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2013, 20:28
Posty: 63
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok

Postprzez marcin.art » 2 sie 2014, 08:57

Też czekam aż ktoś z forum się wypowie co do tych uszczelniaczy jakiej są jakości. Bo od ich wymiany chciałbym zacząć, jak nie pomoże to wtedy czeka mnie wymiana pierścieni
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez trok » 3 sie 2014, 20:00

jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone

Dopisano 3 sie 2014, 20:02:

jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone

Dopisano 3 sie 2014, 20:04:

jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez przemo ostrowiec » 16 sie 2014, 20:23

Widze że wszyscy zamilkli w temacie :(
Przemo626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2013, 20:28
Posty: 63
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok

Postprzez marcin.art » 18 sie 2014, 22:59

Nie do końca zamilkli ja zrobiłem patent z naftą i przeszedłem z mineralnego mobila na 10w40 valvoline max live i po przejściu mogę stwierdzić spadek zużycia oleju o jakiś litr na 1000 km :D Przy prędkościach autostradowych 130-140km/h spaliła mi jakieś 300ml na 1000 km. Natomiast przy jeździe do 120 km/h madzia nie spalała oleju wogule. Przy gazowaniu widać biały dym ale brak niebieskiego koloru jak wcześniej. Chciałbym jeszcze zmienić uszczelniacze ale to przy zmianie rozrządu planuje na raz zrobić i wtedy też dam znac jak wygląda sytuacja z dymieniem
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez przemo ostrowiec » 19 sie 2014, 07:55

No ja po tych wcześniejszych postach przemyslałem wszystko i nie robiłem eksperymentu z naftą bo troche się bałem o silnik ale chyba jednak zaryzykuje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2013, 20:28
Posty: 63
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok

Postprzez przemo ostrowiec » 20 sie 2014, 16:15

A czy po zabiegu z naftą przestała ci całkiem dymic czy tylko brac olej? Chodzi mi o dymienie przewarznie rano jak stoi np. całą noc. Ja dzisiaj zalałem swoją naftą i zobaczymy co z tego bedzie. Mam nadzieje że nie wysadze garażu w powietrze <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2013, 20:28
Posty: 63
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok

Postprzez marcin.art » 22 sie 2014, 12:20

Przestała brać olej w zastraszających ilościach dymienie niestety pozostało, ale uszczelniacze napewno też mam do wymiany. Ja zalanie nawtą połączyłem z wymianą oleju.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

PostTen post został usunięty przez przemo ostrowiec 22 sie 2014, 14:15.
Powód: ODP W POPRZEDNICH POSTACH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6