Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?
1, 2
Witam!
Kilka dni temu oddałam Mazdolinę do mechanika – wymiana oleju, filtrów – standard.
Niestety wróciła chora
Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu, Mazda kopci niemiłosiernie, wielką chmurą dymu – biało – niebieski (wiem, że to może stanowic różnicę, więc stwierdzam, że bardziej biały)
Jaki może byc tego powód?
Zauważyłam, że od wizyty u mechanika ma jakby więcej mocy, pobiera więcej mieszanki, która się nie spala i dlatego tak dymi?
A może do wymiany są pierścienie?
Ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązaliście?
Z góry dzięki, Marta
Kilka dni temu oddałam Mazdolinę do mechanika – wymiana oleju, filtrów – standard.
Niestety wróciła chora
Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu, Mazda kopci niemiłosiernie, wielką chmurą dymu – biało – niebieski (wiem, że to może stanowic różnicę, więc stwierdzam, że bardziej biały)
Jaki może byc tego powód?
Zauważyłam, że od wizyty u mechanika ma jakby więcej mocy, pobiera więcej mieszanki, która się nie spala i dlatego tak dymi?
A może do wymiany są pierścienie?
Ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązaliście?
Z góry dzięki, Marta
-
marta89
A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?
Dopisano 1 kwi 2014, 09:14:
A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?
Dopisano 1 kwi 2014, 09:14:
A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?
- Od: 26 mar 2014, 12:26
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 rf7j
Ubytek płynu powoduje kopcenie na biało-niebiesko ale wszystko mozliwe sprawdz czy po odpaleniu i rozgrzaniu w zbiorniku wyruwnawczym nie ma bulgotania płynu jesli jest to uszczelka pod głowica ale wątpie biały dym to normalka rano po nocy
- Od: 17 gru 2012, 11:27
- Posty: 54
- Skąd: Ustka
- Auto: Madzia 626 GE zielona :–)
Mi się wydaje że to uszczelniacze zaworów. Ja tez tak mam że rano jak odpalam to jest taka zadyma że masakra. Jeżdże tak już dwa lata i nic sie wiecej nie dzieje. Ale mam kumpla z pracy który też ma mazde i miał ten sam problem, sam wymienił sobie uszczelnieniacze za pomocą dorobionego ustrojstwa i po problemie. Przestało dymić i brać olej. Ma i umnie wymienic tylko mazda cały czas jezdzi i ciężko znależć chwile czasu
Przemo626GF
- Od: 1 wrz 2013, 20:28
- Posty: 63
- Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok
Witam postanowiłem uratować swoją madzie. Ma straszny apetyt na olej a poprzedni właściciel zalał ją minerałem. Ciśnienie mierzyłem na tłokach i jest mniej wiecej po 11 barów. Zacznę od wymiany oleju na lepszy i od wymiany uszczelniaczy zaworowych i mam pytanie czy te uszczelniacze będą dobre http://www.mazdaspeed.pl/sklep/119-uszc ... 0005s.html oczywiście potrzebuję 2 komplety ?
- Od: 17 sie 2009, 06:35
- Posty: 18
- Auto: mazda 626 2.5 v6
Witam no i kupiłes te uszczelniacze? Bo jak by były dobre to i ja bym sobie takie zamówił bo u mnie jak pytałem w takim wiekszym centrum z częściami moto to za takie lepsze trzeba dać 160 zł. Więc jesli te zdają egzamin to po co tyle kasy wydawać
Przemo626GF
- Od: 1 wrz 2013, 20:28
- Posty: 63
- Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok
Też czekam aż ktoś z forum się wypowie co do tych uszczelniaczy jakiej są jakości. Bo od ich wymiany chciałbym zacząć, jak nie pomoże to wtedy czeka mnie wymiana pierścieni
- Od: 17 sie 2009, 06:35
- Posty: 18
- Auto: mazda 626 2.5 v6
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Dopisano 3 sie 2014, 20:02:
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Dopisano 3 sie 2014, 20:04:
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Dopisano 3 sie 2014, 20:02:
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Dopisano 3 sie 2014, 20:04:
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone
Widze że wszyscy zamilkli w temacie
Przemo626GF
- Od: 1 wrz 2013, 20:28
- Posty: 63
- Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok
Nie do końca zamilkli ja zrobiłem patent z naftą i przeszedłem z mineralnego mobila na 10w40 valvoline max live i po przejściu mogę stwierdzić spadek zużycia oleju o jakiś litr na 1000 km Przy prędkościach autostradowych 130-140km/h spaliła mi jakieś 300ml na 1000 km. Natomiast przy jeździe do 120 km/h madzia nie spalała oleju wogule. Przy gazowaniu widać biały dym ale brak niebieskiego koloru jak wcześniej. Chciałbym jeszcze zmienić uszczelniacze ale to przy zmianie rozrządu planuje na raz zrobić i wtedy też dam znac jak wygląda sytuacja z dymieniem
- Od: 17 sie 2009, 06:35
- Posty: 18
- Auto: mazda 626 2.5 v6
No ja po tych wcześniejszych postach przemyslałem wszystko i nie robiłem eksperymentu z naftą bo troche się bałem o silnik ale chyba jednak zaryzykuje
- Od: 1 wrz 2013, 20:28
- Posty: 63
- Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok
A czy po zabiegu z naftą przestała ci całkiem dymic czy tylko brac olej? Chodzi mi o dymienie przewarznie rano jak stoi np. całą noc. Ja dzisiaj zalałem swoją naftą i zobaczymy co z tego bedzie. Mam nadzieje że nie wysadze garażu w powietrze
- Od: 1 wrz 2013, 20:28
- Posty: 63
- Skąd: Ostrowiec świętokrzyski
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 1998rok
Honda Civic 1.3 1995rok
Przestała brać olej w zastraszających ilościach dymienie niestety pozostało, ale uszczelniacze napewno też mam do wymiany. Ja zalanie nawtą połączyłem z wymianą oleju.
- Od: 17 sie 2009, 06:35
- Posty: 18
- Auto: mazda 626 2.5 v6
Ten post został usunięty
przez przemo ostrowiec 22 sie 2014, 14:15.
Powód: ODP W POPRZEDNICH POSTACH
Powód: ODP W POPRZEDNICH POSTACH
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6