Wymiana rozrządu

Postprzez roccomistrz » 23 sie 2013, 17:58

Simas napisał(a): W warsztacie mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się nie uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków.


Właśnie na takich autach zna się twój mechanik – na samochodach byłej PRL i bloku wschodniego :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez grzech_z » 20 sty 2014, 14:18

tadziomaru1 napisał(a):W benzyniaku pompy wody nie napędza pasek rozrządu, lecz osprzętu, w związku z tym rok temu wymieniając rozrząd w swojej nie wymieniłem pompy


Nie chcę zakładać nowego tematu a szukajka nie znalazła.
Co prawda na odwrót ale może możesz opisać z pamięci krótki manual wymiany samej pompy wody?
Gdzieś mi od kilku dni ucieka płyn:( Nie do oleju i plamy nie zostawia i raczej też nie spala tyle bo litra płynu przez 150km by raczej nie wypalił.
Dziś wjadę do garażu i będę macał ale me obawy sięgają pompy więc jak bym wieczorem miał się zabierać za jej demontarz to wolałbym wiedzieć czy dam radę.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez wedkarz85 » 20 sty 2014, 15:24

zdemontuj osłonę rozrządu będziesz wszystko wiedział z tego co pamiętam to trzeba zdjąć pasek rozrządu

Najpierw sprawdź wycieki chłodnice
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez grzech_z » 20 sty 2014, 15:35

wedkarz85 napisał(a):zdemontuj osłonę rozrządu będziesz wszystko wiedział z tego co pamiętam to trzeba zdjąć pasek rozrządu

Najpierw sprawdź wycieki chłodnice


No tak by i net mówił, że bez zdejmowania paska się nie da:( Szkoda – w nissanie się dawało:)
Będę dziś szukał zatem – dziury w całym :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez kierownik » 20 sty 2014, 15:50

możesz ściągnąć osłonę i zajrzeć czy z pompy się leje, ale to też spod spodu byś widział – ciekłoby przecież z dolnej osłony.
wymiana pompy = demontaż rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez grzech_z » 20 sty 2014, 15:57

kierownik napisał(a):możesz ściągnąć osłonę i zajrzeć czy z pompy się leje, ale to też spod spodu byś widział – ciekłoby przecież z dolnej osłony.
wymiana pompy = demontaż rozrządu


Ok. I tak miałem uszczelkę pod pokrywę zaworów zakładać bo mi podcieka to i osłonę zdejmę i tam mojego płynu poszukam:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 21 sty 2014, 22:02

Zużycie, czy też awaria pompy objawia się właśnie wyciekiem z niej, z tego powodu się ją wymienia, więc jeśli pod kołem pasowym pompy jest sucho, to ubytki płynu nie będą przez nią spowodowane.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez grzech_z » 22 sty 2014, 09:21

tadziomaru1 napisał(a):Zużycie, czy też awaria pompy objawia się właśnie wyciekiem z niej, z tego powodu się ją wymienia, więc jeśli pod kołem pasowym pompy jest sucho, to ubytki płynu nie będą przez nią spowodowane.


Sucho:) Nie wiem jednak czy się cieszyć bo nigdzie nie znalazłem śladów ubywania. W każdym razie pouzupełniałem i będę się przyglądał bacznie.
Nurtuje mnie jednak, czy można wymienić ową pompę bez paska zdejmowania. Wczoraj już mi czasu zbrakło ale jak go troszkę znajdę to sprawdzę na starym silniku. Tak leży w garażu to posłuży za materiał szkoleniowy :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 22 sty 2014, 19:59

Można.
Obawiam się, że walnęła uszczelka pod głowicą. Oby nie, szukaj wycieków z chłodnicy, albo mocowań węży, czy to przy silniku, czy chłodnicy lud zbiorniczku. Czasami może być ciężko zaobserwować wyciek, bo na gorących elementach płyn odparowuje dość szybko. Powodzenia <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez kierownik » 27 sty 2014, 14:58

tadziomaru1 napisał(a):Można.

A w jaki sposób skoro jedną rolkę paska masz przykręcaną przez ową pompę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez grzech_z » 13 lut 2014, 09:51

kierownik napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):Można.

A w jaki sposób skoro jedną rolkę paska masz przykręcaną przez ową pompę?


Sprawdziłem – da się:)
Owszem rolkę trzeba odkręcić ale nie trzeba demontować całego paska. Dla bezpieczeństwa można go sobie przyłapać trytytką do górnego koła przed odkręceniem rolki. Jednak rolka napinająca trzyma pasek napięty nawet po demontażu rolki nad pompą.
Załączniki
p1_.jpg
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukasz94 » 25 lut 2014, 19:38

Witam :–)
Udało mi się zakupić Mazde 626 GF benzyne 2.0 z Niemiec ale pewnie przydałoby się wymienić w niej rozrząd. W związku z tym mam pytanie czy szukać na alledrogo jakiś rozrządów czy lepiej kupić ze sklepu mazparts.pl rozrząd oryginalny za 449 zł w skład którego wchodzi:
Pasek OE MAZDA
Rolka napinacza OEM MAZDA
Rolka prowadząca OEM MAZDA
Sprężyna napinacza OEM MAZDA
Za odpowiedzi z góry dziękuje.
Pozdrawiam :–)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:20
Posty: 19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '01

Postprzez kierownik » 25 lut 2014, 20:24

Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)

Dopisano 25 lut 2014, o 19:25:

Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)

Dopisano 25 lut 2014, o 19:25:

Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez grzech_z » 26 lut 2014, 09:29

kierownik napisał(a):Lepiej z pewnego źródła :)
Grzech – tylko po co tak robić to nie bardzo rozumiem ;)


lukasz94 – pompę wody dodaj bo panuje przesąd by to w komplecie z paskiem wymieniać.
kierownik – teraz rozumiesz?:)
Ja jestem zdania, że jeżeli coś działa to niech działa. Jak można wymienić samą pompę w przypadku gdy zacznie tego wymagać to po co wywalać kasę na profilaktyczną wymianę? Tym bardziej, że nie masz najmniejszej gwarancji, że nowa pompa przeżyje tą co jest – ups sorki gwarancje producenta:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukasz94 » 26 lut 2014, 19:18

Wyczytałem gdzieś że razem z rozrządem zaleca się wymianę uszczelki pod pokrywę zaworów i uszczelniaczy wałków rozrządu. Czy wymieniać to również czy sobie darować? Może dodam że samochód ma przejechane 96000 i nie miał z rozrządem nic robione a niedługo będe zakładał gaz sekwencyjny.
Pozdrawiam :–)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:20
Posty: 19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '01

Postprzez rav 75 » 26 lut 2014, 20:23

Teoretycznie należałoby wymienić jedno i drugie,u mnie 225000 uszczelka pokrywy nie cieknie choć nigdy nie była wymieniana. Uszczelniacze wałków i wału lubią twardnieć,koszt do FP to ok 150 złotych,myślę że lepiej wymienić.
rav 75
 

Postprzez Thorus852 » 17 mar 2014, 00:10

Witam..

Jestem użytkownikiem Mazdy 626 DITD.. Sporo się naczytałem na tym forum o paskach rozrządu do tego modelu.. wszyscy jak jeden mąż twierdzą, że paski inne niż oryginalne się zrywają.. Ja natomiast jakiś czas temu nabyłem moją mazdę od znajomego.. Auto jest w dobrym stanie.. Poprzedni właściciel rzetelnie podszedł do sprawy i szczerze poinformował mnie, że rozrząd wymieniał jakieś 60 tys km temu (w momencie gdy kupowałem od niego auto). Zgadzało się to z kilometrami na naklejce która informowała o poprzedniej wymianie. Ja dołożyłem od siebie jeszcze jakieś 23 tys km i zdecydowałem się na wymianę.. Kupiłem oryginał.. Zdziwienie było przy wymianie gdy okazało się, że stary pasek to contitech. Reasumując myślę, że wiele zależy od stylu jazdy samochodem.. Poprzedni właściciel raczej nie szalał i ja również nie katowałem auta..

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd..
Thorus852
 

Postprzez Paweł » 17 mar 2014, 00:54

Thorus, ten dział dotyczy silników benzynowych (FP/FS).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bond3r » 18 maja 2014, 15:35

Witam, kupilem mazde 626 w kombi, poprzedni wlasciciel poinformwal mnie ze wszystko wymienil po zakupie pasek, napinacze pompe wody i dodal ze 50 tysiecy sie zbliza i nalezy wymienic sam pasek, jak to jest , wystarczy wymienic sam pasek a po kolejnych 50 tysiacach calosc ? czy lepiej teraz calosc ???
bond3r
 

Postprzez Riki » 6 cze 2014, 13:43

wszystko zależy od tego co założył :)
i dochodzi tu jeszcze kwestia wieku,
po 50tysiach to raczej na zamienniku był złożony, i wtedy całośc raczej... chyba, że rolki będą ciche to mozesz zostawic.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6