Strona 1 z 1

Problem z nagrzewnicą i parownikiem – mazda 626 2.0 136km

PostNapisane: 27 mar 2019, 14:40
przez Zertaulo
Witam. Mam problem z moim autem. Otóż bardzo późno przełącza się na gaz. Mniej więcej w momencie, kiedy według wskaźnika, ma optymalną temperaturę. Samochód szybko się nagrzewa i moim zdaniem ma sprawny termostat, ale trzeba bardzo długo czekać, aż zacznie lecieć z kratek ciepłe powietrze. Myślałem, że może nagrzewnica jest przytkana, ale wtedy obieg wody wędrował by do parownika, a on też potwornie długo się nagrzewa. Zauważyłem, że gdy samochód pracuje na biegu jałowym, to naprawdę nawet do 10 minut auto nie przełącza się na gaz, a z nagrzewnicy leci zimne powietrze. Dopiero podczas jazdy jakby coś się odblokowywało pod wpływem obrotów. Ale nawet wtedy trzeba kilka kilometrów przejechać, by letnie powietrze się pojawiło. Nie mam już pojęcia co to może być.

Re: Problem z nagrzewnicą i parownikiem – mazda 626 2.0 136km

PostNapisane: 27 mar 2019, 17:30
przez motylek322
Zacząć od odpowietrzenia układu chłodzenia.

Re: Problem z nagrzewnicą i parownikiem – mazda 626 2.0 136km

PostNapisane: 28 mar 2019, 00:43
przez Zertaulo
A jak to zrobić? Do tej pory odpowietrzałem tylko zdejmując mały wężyk przy kolektorze dolotowym.

Dopisano 28 mar 2019, 02:44:

Znalazłem na forum instrukcję jak odpowietrzyć, więc jutro spróbuję.

PostNapisane: 28 mar 2019, 14:59
przez grzech_z
Zertaulo napisał(a):Dopiero podczas jazdy jakby coś się odblokowywało pod wpływem obrotów


Nie chciałbym mieć ponownie racji, ale jeżeli płynu masz pod korek w chłodnicy i układ odpowietrzony to wskazuje na padającą pompę płynu :(

PostNapisane: 29 mar 2019, 18:26
przez Zertaulo
Wczoraj odpowietrzyłem autko według instrukcji na forum i do tej pory jest super. Ogrzewanie jest znacznie szybciej i przełącza się na gaz, zanim wskazówka od temperatury silnika się podniesie. Dzięki za pomoc.