ASEKURACJA: przeszukalem archiwum, nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.
PROBLEM: Gdy silnik juz jest rozgrzany, gdy samochod sie toczy przed skrzyzowanie, obroty utrzymuja sie na poziomie ok. 1200, gdy zatrzyma sie, po 2-3 s spadaja do ok. 800. Jednak zdarza sie dosc czesto ostatnio, ze jak pojezdze chwile na nieco wyzszych obrotach (4-5 tys.), przy toczeniu sie samochodu obr. utrzymuja sie na poz. ok. 1500, zas po zatrzymaniu potrzeba dluzszego czasu (ok. 5 s), by spadly, ale spadaja jedynie do ok. 1000, i sa w miare stabilne. Czym mozna tlumaczyc to dziwne zachowanie?
Wolne obroty albo 800, albo 1000
Strona 1 z 1
procol napisał(a):Gdy silnik juz jest rozgrzany, gdy samochod sie toczy przed skrzyzowanie, obroty utrzymuja sie na poziomie ok. 1200, gdy zatrzyma sie, po 2-3 s spadaja do ok. 800. Jednak zdarza sie dosc czesto ostatnio, ze jak pojezdze chwile na nieco wyzszych obrotach (4-5 tys.), przy toczeniu sie samochodu obr. utrzymuja sie na poz. ok. 1500, zas po zatrzymaniu potrzeba dluzszego czasu (ok. 5 s), by spadly, ale spadaja jedynie do ok. 1000, i sa w miare stabilne. Czym mozna tlumaczyc to dziwne zachowanie?
Miałem podobną sytuację w Nissanie (Almera). Powód: zanieczyszczony silnik krokowy od wolnych obrotów. Ale nie jestem mechanikiem i ciężko stwierdzić czy to to samo. Koszt takiego silnika to jakieś 200-500 zł – zależnie od marki.
Można go przeczyścić – w sumie można to zrobić samemu – jak nie pomoże to... – nowy
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
miniu napisał(a):Koszt takiego silnika to jakieś 200-500 zł – zależnie od marki.
a czy nie lepiej wyczyścić silnik krokowy zamiast go wymieniać??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Witam
Mam problem z obrotami na zimnym silniku. Spadają poniżej 5 rpm/min. powoduje to szarpanie samochodem czasmi też gaśnie silnik. Po złapaniu temp ok 90C jest ok obroty się stabilizuja i jest ok. Rzecz ma miejsce na LPG i benyni.
Prosze o radę
Mam problem z obrotami na zimnym silniku. Spadają poniżej 5 rpm/min. powoduje to szarpanie samochodem czasmi też gaśnie silnik. Po złapaniu temp ok 90C jest ok obroty się stabilizuja i jest ok. Rzecz ma miejsce na LPG i benyni.
Prosze o radę
-
dlugi
witam,
mam podobny problem w mojej mazdzie jak kolega powyzej, moja mazda na zimnym silniku ma bardzo niskie obroty po odpaleniu na biegu jałowym sa ok tylko jak naprzykład przełonczy sie na lpg i dojezdzam do skrzyzowania zatrzymując się, to gwałtownie spdają a czasem( a nawet bardzo czesto) auto gasnie i musze jezdzic dosc długo na benzynie (co jest przyjemne ale kosztowne )jak juz silnik sie rozgrzeje to jest wszystko ok, a ostatnio jak zrobiło sie chłodniej to musze 2-3 razy krecic by mazda odpalił, prosze o pomoc, dzieki zgóry.
mam podobny problem w mojej mazdzie jak kolega powyzej, moja mazda na zimnym silniku ma bardzo niskie obroty po odpaleniu na biegu jałowym sa ok tylko jak naprzykład przełonczy sie na lpg i dojezdzam do skrzyzowania zatrzymując się, to gwałtownie spdają a czasem( a nawet bardzo czesto) auto gasnie i musze jezdzic dosc długo na benzynie (co jest przyjemne ale kosztowne )jak juz silnik sie rozgrzeje to jest wszystko ok, a ostatnio jak zrobiło sie chłodniej to musze 2-3 razy krecic by mazda odpalił, prosze o pomoc, dzieki zgóry.
-
Gość
Jesli chodzi o Mazdę są bardzo czułe na niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy lub w parowniku od gazu.
Dolej płynu i falowanie na wolnych obrotach powinno zniknąć !! A ten temat juz był i to całkiem niedawno.
Ale weź sprobuj zrobić jak to ja napisałem.
Odp[owietrz dodatkowo parownik jesli masz auto na gazie i zobaczysz ze bedzie oki.
A jak odpowietrzyć?
To proste na lekko rozgrzanym silniku( nie gorąćym ! ) odkreć chłodnice włącz silnik i naciskaj rurki do parownika ktore dochodzą z płynem naciskając zobaczysz jak wychodzą bąbelki z chłodnicy nastepnie zakrec chłodnice i jeszcze jakiś czas naciskaj te rurki do momentu az parownik bedzie ciepły.
Pozdrawiam.
Dolej płynu i falowanie na wolnych obrotach powinno zniknąć !! A ten temat juz był i to całkiem niedawno.
Ale weź sprobuj zrobić jak to ja napisałem.
Odp[owietrz dodatkowo parownik jesli masz auto na gazie i zobaczysz ze bedzie oki.
A jak odpowietrzyć?
To proste na lekko rozgrzanym silniku( nie gorąćym ! ) odkreć chłodnice włącz silnik i naciskaj rurki do parownika ktore dochodzą z płynem naciskając zobaczysz jak wychodzą bąbelki z chłodnicy nastepnie zakrec chłodnice i jeszcze jakiś czas naciskaj te rurki do momentu az parownik bedzie ciepły.
Pozdrawiam.
DC CARS
Witam mam Mazde 626 GF rok1998 poj. 2.0 benzyna 116km i też mam problem z falującymi wolnymi obrotami. Proszę o poradę od czego zacząć sprawdzać tak żeby nie wchodzić w duże koszty. A tak przy okazji po zrobieniu zworki na sprawdzenie błędów ABS-u wyskakuje mi błąd nr 13, 14, 17 i 48. Wiem że 13 i 14 oznaczają czujniki ABS [jakich?] kół, ale niewiem co oznacza błąd nr 17 i 48. Po przekręceniu stacyjki w poz. ON nie gaśnie kontrolka od ABS i TCS i AIR BAG, po cofnięciu stacyjki w poz. OF i ponownym przekręceniu w poz. ON kontrolki normalnie gasną. Aha odpiołem kostkę od pompy ABS i przeczyściłem styki sprayem do styków elektr. resetowałem już kompa poprzez odłącznie klemy minusowej na 30 sek. z przyczymanym hamulcem i niestety nic nie pomogło, czyściłem też czujniki w [jakich?] kołach.Proszę o pomoc!!!
-
rok161
dcc69 napisał(a):Jesli chodzi o Mazdę są bardzo czułe na niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy lub w parowniku od gazu.
Dolej płynu i falowanie na wolnych obrotach powinno zniknąć !!
zgadzam sie z tym , miałem tak samo, dolej płynu na zimnym silniku do chłodnicy po korek.u mnie wystarczyło że dolałem ze dwie setki.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
rok161 napisał(a):Proszę o pomoc!! smutny
Co do kodu 48 lekarstwo jest tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=220
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
zrob tak jak koledzy napisali, przeczysc siliczek krokowy albo jak kto uwaza silniczek wolnych obrotow i powinno byc ok.
u mnie jest tak ze na zimnym silniku obroty po rozgrzaniu spadaja z 1500 na 700 dopiero jak stane a podczas toczenia sie samochodu (juz cieplego) gdy wrzuce na luz to wynosza 1000. po zatrzymaniu sie spadja normalnie do 700 i to jest ponoc normalny objaw
u mnie jest tak ze na zimnym silniku obroty po rozgrzaniu spadaja z 1500 na 700 dopiero jak stane a podczas toczenia sie samochodu (juz cieplego) gdy wrzuce na luz to wynosza 1000. po zatrzymaniu sie spadja normalnie do 700 i to jest ponoc normalny objaw
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):zrob tak jak koledzy napisali, przeczysc siliczek krokowy albo jak kto uwaza silniczek wolnych obrotow i powinno byc ok.
u mnie jest tak ze na zimnym silniku obroty po rozgrzaniu spadaja z 1500 na 700 dopiero jak stane a podczas toczenia sie samochodu (juz cieplego) gdy wrzuce na luz to wynosza 1000. po zatrzymaniu sie spadja normalnie do 700 i to jest ponoc normalny objaw
Szczerze Ci powiem, że u mnie on nie występuje. Jeśli masz możliwość zaglądnięcia do Wrocka to zapraszam, chętnie Ci zademonstruje.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
we wroclawiu nigdy nie bylem i raczej dlugo nie bede tutaj widze ze nikt nie zaglada to popytaj chlopakow od siebie z regionu
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6