Strona 1 z 2

Czujnik temperatury silnika – kontrola sprawności.

PostNapisane: 4 mar 2008, 22:11
przez Mieczyslaw
witam
mam takie pytanie, jak sprawdzic czy walniety jest czujnik temperatury?? bo jak pewnie juz wiecie pali mi od choroby i wiecej i chce wykluczyc nastepna z opcji jaka jest wlasnie ten czujnik. jest jakis sposob zeby to samemu sprawdzic badz przy pomocy jakiegos urzadzenia? bo na diodzie nic nie wyjdzie ponoc, prosze o pomoc Mieczyslaw

PostNapisane: 5 mar 2008, 03:00
przez Soluks
trzeba sprawdzić rezystancje czujnika na zimnym silniku i na ciepłym powinna się zmieniac dokładnie nie wiem jakie powinny być wartości (najlepiej porównać z innym samochodem albo znaleść jakie powinny być wartości przypisane do danych temperatur silnika)

PostNapisane: 5 mar 2008, 12:45
przez realski
zostaw te czujniki :) szukaj prostych spraw zapchany katalizator przewody WN itp

PostNapisane: 5 mar 2008, 23:23
przez Mieczyslaw
realski napisał(a):zostaw te czujniki :) szukaj prostych spraw zapchany katalizator przewody WN itp


wszystko to juz bylo robione, tzn swiece przewody sonda filtry i zostaje czujnik. katalizatora nie sprawdzalem jescze.

Soluks napisał(a):trzeba sprawdzić rezystancje czujnika na zimnym silniku i na ciepłym powinna się zmieniac dokładnie nie wiem jakie powinny być wartości (najlepiej porównać z innym samochodem albo znaleść jakie powinny być wartości przypisane do danych temperatur silnika)


czyli ze jak to trzeba zrobic i czym?? tlumacz jak krowie na rowie bo ja jestem zielony jesli chodzi o elektronike calkiem

PostNapisane: 6 mar 2008, 01:28
przez realski
a te auto jezdzi normalnie wogle ? przyspiesza itp ? ) czujesz w spalinach niespalona benzyne ? i czy toczy sie normalnie po prostej drodze .. jak dasz na luz ?
pytam bo nie sledze twojich tematow :)

PostNapisane: 6 mar 2008, 14:28
przez Bartek.
Jesli chodzi o czujnik to musisz podłaczyc do niego miernik (omomierz) i sprawdzić rezystancję . Mierzysz gdy czujnik jest zimny a póxniej podgrzewając go stopniowo az do temp. eksploatacyjnej silnika. Musisz jednak mieć dane do porównań a tu się kłania raczej serwisówka bądź drugi czujnik co do którego masz pewność że działa prawidłowo.
Proponuję jednak sprawdzić ten katalizator jak proponuje kolega realski.

PostNapisane: 6 mar 2008, 14:50
przez qbass
Ile Ci pali?
Czujnik sprawdzasz wkładając go do szklanki z wodą i termomentrem i mierząc jego rezystancję.
Najpierw woda ma mieć 20'C, rezystancja musi wynosić z tego co pamiętam 36-39 k?, podgrzewasz wodę do 55-60'C i sprawdzasz ponownie rezystancję na czujniku, ma wynosić 7-8 k?.
Uszkodzenie tego czujnika objawia się niestabilnymi obrotami- raz za małe, raz za duże... Masz takie objawy?

PostNapisane: 6 mar 2008, 16:27
przez Mieczyslaw
realski napisał(a):a te auto jezdzi normalnie wogle ? przyspiesza itp ? ) czujesz w spalinach niespalona benzyne ? i czy toczy sie normalnie po prostej drodze .. jak dasz na luz ?
pytam bo nie sledze twojich tematow :)


jezdzi normalnie, przyspiesza jak na ten silnik jak marzenie tylko pali duzo :/

PostNapisane: 6 mar 2008, 17:04
przez qbass
qbass napisał(a):Ile Ci pali?

PostNapisane: 7 mar 2008, 20:56
przez Mieczyslaw
qbass napisał(a):Ile Ci pali?


trasa: 6l
miasto: 15l

PostNapisane: 7 mar 2008, 23:08
przez realski
a sprzeglo to ci sie nie podslizguje ?)

PostNapisane: 8 mar 2008, 19:45
przez Mieczyslaw
tzn?? nic sie nie slizga

PostNapisane: 14 mar 2008, 10:56
przez bojownik
Moja ostatnio spaliła 12L, 25% trasa... też nie jestem zachwycony, czasem czuję benzynę... niestety w tej chwili brak kasy na szukanie przyczyny i pewnie nieprędko się znajdzie. Ostatnio zatankowałem PB98 ULTIMATE silnik wyraźnie lepiej chodzi... Ciekawe jak będzie ze spalaniem...

PostNapisane: 14 mar 2008, 11:45
przez Mieczyslaw
ja zatankowalem verve z shella tak z 10 15litrow, chodzila jak zla, zupelnie innaczej niz benzyna z tego JETa

Czujnik Temperatury silnika – gdzie jest?

PostNapisane: 18 paź 2008, 15:01
przez 1pesoa
Witam

Mam 2 pytanka
1.Gdzie w 626 gf 2.0 hp benzyna 1998r znajde czujnik temperatury silnika który podaje informcje do komputeram Może ma ktoś jakieś zdjęcie umiejscowienia takiego czujnika.
2. Czy uszkodzony taki czujnik może powodować gasnięcie zimnego silnika? Tzn czy ma wpływ na brak "ssania" na zimno?

Z góry dzięki za wszelke sugestie

PostNapisane: 20 paź 2008, 13:46
przez 1pesoa
Ponawiam. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajde ten czujnik? (626gf 2,0hp 1998)[/img]

PostNapisane: 4 paź 2009, 23:23
przez hermol
U mnie przy rozgrzanym silniku ma wartość ok 2,5kOhma, niewiem czy to poprawna wartosc poniewaz w miesicie ma spory apetyt nawet i do 15L.

Pozdr.

PostNapisane: 11 paź 2009, 17:34
przez tas
Mi pali – PB:
6l – trasa
9,5 – miasto

PostNapisane: 13 paź 2009, 13:15
przez ZipperPL
qbass napisał(a):Ile Ci pali?
Czujnik sprawdzasz wkładając go do szklanki z wodą i termomentrem i mierząc jego rezystancję.
Najpierw woda ma mieć 20'C, rezystancja musi wynosić z tego co pamiętam 36-39 k?, podgrzewasz wodę do 55-60'C i sprawdzasz ponownie rezystancję na czujniku, ma wynosić 7-8 k?.
Uszkodzenie tego czujnika objawia się niestabilnymi obrotami- raz za małe, raz za duże... Masz takie objawy?


A czy uszkodzenie tego czujnika może objawiać się tym, że samochód w ogóle nie zapali ??

PostNapisane: 16 paź 2009, 09:10
przez jakpowal1
Ile czujników temperatury mają nasze mazdy, czy informacja z czujnika podpiętego do deski rozdzielczej brana jest do poprawnej pracy silnika.
Zauważyłem ,że jak dotykam czujnik to wskazówka na desce opada i podnosi się . (konektor w czujniku jest luźny- nie mylić z łapką kabla)