Zbyt duże obroty przy odpalaniu na ssaniu 2,0 FS.

Postprzez plm » 2 lut 2009, 13:29

Witam @ll mazdaspeed.pl

Mam problem z moja mazdeczką.
Mianowicie – przy odpaleniu na zimnym silniku obroty wzrastają mi do 2 tys i powoli rosną do 3 tys po ok 1 minucie obroty spadają do 1500 i potem w miarę nagrzania do 800.
Zaraz pod odpaleniu przy delikatnym dodawaniu gazu nie chce wejść wogóle na obroty.

Dzieje się tak tylko na zimnym silniku.
Obroty nie falują, po nagrzaniu muli silnik trzeba delikatnie operować pedałem gazu i wtedy jest ok.

Na LPG nie ma żadnych problemów.

Wymieniane były świece kable WN pompa paliwa i dalej to samo :(

Proszę @ll o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez Grzyby » 2 lut 2009, 14:56

Sprawdzane były błędy kompa?
Przepływomierz cały?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 15:24

czyściłeś wtryski benzynowe??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez kzh600 » 2 lut 2009, 19:59

mam prawie ten sam problem u mnie jeszcze na lpg kuleje deko walcze z nim od 2 miesięcy narazie przegrywam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 22:45

Hmmm coraz częściej się czyta że komuś kuleją wtryskiwacze benzynowe a ma LPG na pokładzie. Nie wiem co dają do benzyny ale dzisiaj czyściłem kumplowi F2T objawy: mulenie silnika na benzynie, kiepskie wkręcanie w obroty, z czasem nie możność zapalenia na benzynie. Przyczyna: osady w komorach wtryskiwaczy. Po czyszczeniu chemicznym na pracującym silniku, problem z głowy.

Wszystkie wtryskiwacze montowane w trój-cyfrowych Mazdach mają jedną zasadniczą zaletę, konstrukcja zapobiega osadzaniu się śmieci przy pracujących wtryskach. Ale co zrobić jak wtryski są wyłączane z obwodu a benzyna pompowana przez pompę paliwa krąży po nich.

Niestety wtedy we wtryskach osadzają się wszystkie śmieci które zostaną zassane z baku a filtry ich nie wyłapią. Więc trzeba na nich częściej jeździć ale to i tak ni zapobiegnie zasyfianiu wtrysków.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez ram » 3 lut 2009, 16:28

zenith839 napisał(a):Hmmm coraz częściej się czyta że komuś kuleją wtryskiwacze benzynowe a ma LPG na pokładzie. Nie wiem co dają do benzyny ale dzisiaj czyściłem kumplowi F2T objawy: mulenie silnika na benzynie, kiepskie wkręcanie w obroty, z czasem nie możność zapalenia na benzynie. Przyczyna: osady w komorach wtryskiwaczy. Po czyszczeniu chemicznym na pracującym silniku, problem z głowy.
Czym czyścić (i jak często)? U mnie też pojawia się mulenie na zimnym na benzynie.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez zenith839 » 3 lut 2009, 17:46

3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez kzh600 » 3 lut 2009, 22:01

kolego a co sadzisz o dolewaniu do paliwa tych srodków czyszczących wtryski???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez zenith839 » 3 lut 2009, 23:56

pomogą na chwilę. Zęby zjadłem na takich środkach. Nie polecam
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez plm » 4 lut 2009, 00:18

hm ja uporałem się z problemem ale nie do końca.

a więc wykonałem dwa kroki :)

1. Sprawdzenie przepływki (chyba tak się to nazywa) a więc element przykręcony dwoma śrubami torksani do rury która idzie od filtra powietrza – element zaraz za filtrem. Były tam dwa druciki strasznie brudne wyczyściłem je.

2. Wykręciłem również element przykręcony dwoma torksami zaraz przy przepustnicy. W środku jest coś jak cylinderek i spreżynka na końcu której jest mały plastikowy element. Sprężynkę lekko rozciągnąłem bo wydawało mi się że nie odbija.

Wykonałem te kroki jeden po drugim i nie wiem który był skuteczny :)

Efekty:

-odpala normalnie za pierwszym razem, obroty na ssaniu chyba w normie bo doszły do 1500 i powoli spadały sobie w miarę rozgrzewania samochodu, samochód zmienił się nie do poznania :) jeździ o wiele lepiej <diabełek> <diabełek>

Niestety pozostał teraz jeden problem :(

Po rozgrzaniu się obroty spadają do pierwszej kreski powyżej zera i autko aż się trzesie. Nie występuje to za każdym razem. Da się to jakoś wyregulować, ustawić ?? Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez plm » 4 lut 2009, 16:06

czyli regulację wolnych obrotów tylko za pomocą pod podłączenia pod kompa można wykonać ?
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez kzh600 » 8 lut 2009, 21:43

kolego padl ci silniczek krokowy na 90% wymien dolej płynu chlodzącego i bedzie ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez homan » 10 lut 2009, 14:47

u mnie było tak że coraz bardziej się mulił na PB, więc poszalałem trochę na PB i jest ok, teraz tak co 500 – 1000km jazdy na LPG przeciągne madzie na beznynce i jest ok
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6