ile biorą oleju Wasze Mazdy?

Postprzez sonsieno » 9 sty 2010, 14:05

rozmawaiałem wczoraj z mechanikiem, powiedział że to normalne że diesle spalają olej i trzeba po prostu na bieżąco kontrolować olej. Dolewałem olej i wygląda na to że na 9000 km spalił mi 2 l oleju.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez thunder-c » 9 sty 2010, 14:10

ile ? to na pewno nie jest normalne
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez pawelnd » 9 sty 2010, 14:32

Mi tez nie wydaje się to normalne, bo dziwne ze nie bral mi nic przez 7 tys i nagle w ciagu 3 tygodni od kiedy sprawdzałem stan, ostatnio przed dluzsza droga, ok 600km, nagle poziom jest tak niski ze nie siega bagnetu. Chyba ze powodem tak naglego wzrostu zużycia oleju sa mrozy, ale czy jedno ma z drugim cos wspolnego ;/ ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez malkolm » 9 sty 2010, 14:49

pawelnd napisał(a):Chyba ze powodem tak naglego wzrostu zużycia oleju sa mroz

u mnie jakoś nie zauważyłem aby brał coś więcej, mój stary Ditd na 10 tys bierze około 200-400 ml oleju, przy wymianie dolewam na max i do następnej wystarcza spokojnie, nawet jest jeszcze z milimetr a może i więcej ponad minimum,
pamiętaj że poziom oleju sprawdza się na rozgrzanym silniku około 10 minut po jego zgaszeniu, na zimnym w mrozy może okazać się że będzie mniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez sonsieno » 9 sty 2010, 21:04

"Silnik do remontu" to chyba trochę na wyrost powiedziane. Może to przez zimę i duże mrozy to większe spalanie oleju...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez malkolm » 10 sty 2010, 02:02

sonsieno raczej wątpię, nigdy jeszcze z takimi objawami w czasie mrozu się nie spotkałem, a jestem kierowcą już od 11 lat.
sprawdź inter cooler może turbina przepuszcza oliwę od układu dolotowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez googieman » 10 sty 2010, 10:23

Witam.
Moja M6 CiTD bierze ok 300 ml na 10 tys km, także nieźle jest :) Autko ma 180 tys przebiegu i wlewm mu Dexelie 5W30
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez radekko » 10 sty 2010, 16:57

Moja podobnie jak u malkolma- wymiana oleju co 10 000km, zalane do poziomu max i do kolejnej wymiany schodzi w okolice minimum, nie musze uzupelniac. Olej to Mobil 1 10w40 dla turbo diesla.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez krzych » 10 sty 2010, 18:36

DITD i nie tylko...

Skoro "i nie tylko" to moja "oddaje" olej :D Chce ktos? ;) hyhy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciek 251 » 11 sty 2010, 10:12

sonsieno napisał(a):"Silnik do remontu" to chyba trochę na wyrost powiedziane. Może to przez zimę i duże mrozy to większe spalanie oleju...

Tak jak zostało wyżej napisane – nie jest to normalny obiaw ale nie musi od razu oznaczać uszkodzenia silnika, powiem na swoim przyładzie – moja też tyle brała, po przeczytaniu kliku tematów na forum postawiłem na podkładki pod wtryskiwaczami, wymieniłem je i zużycie oleju spadło z około 2,5 l na 10 tyś. km do 0,2 l.... odkręć korek od wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz czy nie masz przedmuchów – jak masz to podkładki do wymiany, a co do mrozu to codziennie dojeżdzam do pracy wcześnie rano z miasteczka u nodnóża Bieszczad gdzie mrozy często sięgają -20 st. tej zimy i wcale nie powoduje to zwiększonego zużycia oleju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Grzyby » 11 sty 2010, 10:25

Maciek 251 napisał(a):mrozy często sięgają -20 st. tej zimy i wcale nie powoduje to zwiększonego zużycia oleju

dokładnie, nie ma to żadnego wpływu
Bardziej obstawiałbym brak tych samych warunków pomiarowych. Ewentualnie jeśli ubywa to sprawdzenie przedmuchów/wymiana podkładek.

A u mnie od wymiany do wymiany (co 10kkm) poziom oleju jest na max.
Przebieg ponad 200kkm, olej Dexelia 5W30
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 11 sty 2010, 11:15

sonsieno napisał(a):rozmawaiałem wczoraj z mechanikiem, powiedział że to normalne że diesle spalają olej

zmień mechanika.
Ja po 13 tys nie zauważyłem ubytku. Jak zalałem stan przy wymianie tak po 13 tys od kwietnia nadal mam ten sam stan :P (Ditd RF4F)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Autko » 11 sty 2010, 12:38

Witam!

Mi po raz pierwszy zdazylo sie zrobic dolewke (trzecia tura oleju za mojej kadencji ;) jakies 300ml na przejechane jakies 5-6kkm od wymiany. Wczesniej jak nalano w warsztacie tak do wymiany na bgnecie poziom nawet nie drgnal (polowa pomiedzy pomiedzy kreseczkami). Przy drugiej wymianie taki stan byl nawet po 12kkm, bo niestety troche przecoagnelem wymiane... Tylko mi troche cieknie uszczelka od rozrzadu bo od tej strony silnik mam "wilgotny" ;)

Reasumujac- biorac pod uwage moje skromne doswiadczenie to DiTD nie bierze oleju wogole lub sladowe ilosci jak ktos depnie mocniej czy cos...
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez pawelnd » 11 sty 2010, 18:33

a wiec dzisiaj odebralem auto od mechanika, stwierdził, ze olej wydmuchalo bo odma byla zatkana ( prawdopodobnie dostala sie wilgoc i zamarzla), zalal olejem 10W40 i na moje ucho pracuje bardziej kulturnie niz na ELFie SRX 5W30 :) Teraz regularnie bede sprawdzal stan i zobaczymy czy sytuacja sie nie powtórzy. Czy jesli odma byla zapchana to tez bedzie silnie dmuchalo z wlewu oleju, bo u mnie tak bylo ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez pawelnd » 22 sty 2010, 13:59

ehh no i okazuje sie, ze radość moja nie trwala długo... po tygodniu od naprawy i wymianie, stan oleju znów spadł o połowe.. postanowiłem sie wiec poswiecic, znalazlem kanał, wpełzłem pod spod i okazalo sie ze olej kapie w okolicach rozrzadu, a caly silnik od spodu jest pokryty olejem... auto trafiło spowrotem do mechanika i cos mi sie wydaje, ze nie bedzie różowo :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez radekko » 22 sty 2010, 15:59

Chcialoby sie powiedziec: "olej to...." ale na pocieszenie podam, ze byc moze to nie jest jakas krytyczna nieszczelnosc. Zle zamontowana pompa wody w rozrzadzie lub cos w tym stylu.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez robertss » 22 sty 2010, 16:27

Witam, pawelnd mam pytanko, czy możesz sprawdzić jak juz mechanior <killer> zrobi porządnie swoja robotę, czy przy nagrzanym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem :] czy nie śmierdzi stamtąd spalinami. Jeśli tak to daj znać.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez pawelnd » 22 sty 2010, 18:31

mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ?? ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez robertss » 22 sty 2010, 21:23

pawelnd napisał(a):mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ?? ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???


tak się zastanawiam czy przypadkiem cała awaria nie powstała w wyniku nieszczelności podkładek pod wtryskami, zdarza się to w mazdzie 6 z dieslem, ale jak kompletnie ktoś to zaniedbal to możliwe że w DITD też do zatarcia sprężarki i wału mogło dojść. Ten mechanik to odmy sprawdzał pewnie w tdi volkswagenowskich, tam odma zamarza to fakt, w mazdzie nie zdarza się.
mam nadzieje ze to nie to, ale zerknij na temat o mazdzie 6

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez YgooR » 22 sty 2010, 21:34

robertss napisał(a):po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem czy nie śmierdzi stamtąd spalinami

Przy nieszczelnych podkładkach pod wtryskami nie powinno śmierdzieć spalinami? Jeżeli po odkręceniu korka przez pierwszą chwilę widać lekki komin a później czuć olej (nie spaliny) i jakieś kropelki wylatują z otworu to też podkładki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6