ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

Postprzez rafal_ldz » 13 gru 2012, 23:00

Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Krzysiek24 » 14 gru 2012, 00:08

Wymień filtr paliwa, i sprawdź (przeczyść styki) przekaźnika B5B4. I lej dobre paliwo...polecam Lotos Dynamic na Mickiewicza w Łodzi, cena około 5,70-5,80 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez BogdanM » 16 gru 2012, 20:23

rafal_ldz napisał(a):Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)


Miałem identyczne objawy i to niestety była .............pompa i jej regeneracja odmieniła życie moje i Madzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez rafal_ldz » 17 gru 2012, 00:13

BogdanM napisał(a):
rafal_ldz napisał(a):Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)


Miałem identyczne objawy i to niestety była .............pompa i jej regeneracja odmieniła życie moje i Madzi


jakie mogą być tego koszty? czy warsztaty umieją te pompy już robić, czy nadal trzeba wysyłać do jakiegoś mabi, jak kilka lat temu?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2012, 19:42

skontaktuj się z warsztatem który specjalizuje się w regeneracji pomp, sporo jest takich informacji w tematach o pompie wtryskowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez janosik40 » 2 sty 2013, 13:46

Witam.Mam problem z paleniem mojej mazdy premacy-pompa RF2A.Diagnostyka silnika nic nie pokazala.Cisnienie na cylindrach super.Odlaczony czujnik temperatury nic nie dal.Wymieniony filtr paliwa.Przekazniki sprawdzone-,,cykaja,,po podanie napiecia.Wczesniej palil idealnie na zimnym silniku a gorzej jak byl nagrzany.Teraz nie pali z rozrusznika pali natomiast na plaka i na zaciag ale po nagrzaniu na wolnych obrotach spada z obrotow i gasnie.Nie kopcil i mial dobre przyspieszenie.Mulowaty przy ruszaniu(ale to chyba jedna z wad mazdy).Zawor SPV obstukalem ale nic to nie dalo.Prosze o porade co dalej czy moze to pompa...czy zawor SPV(ale pali na plaka i zaciag)?Podczas rozruchu paliwo nie dostaje sie na wtryski... <płacze>
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 17:40

janosik40 napisał(a):Przekazniki sprawdzone-,,cykaja,,po podanie napiecia

to,że "cykają",to jeszcze o niczym nie świadczy.wystarczy że styki są nadpalone i będzie <dupa> .zresztą w tym drugim temacie gdzie napisałeś prawie to samo,post wyżej masz cytat gościa na temat sprawdzenia i naprawy przekaźnika B4B5.
janosik40 napisał(a):po nagrzaniu na wolnych obrotach spada z obrotow i gasnie.

no to już jest gorsza informacja....wskazuje na to,że pompa kończy żywot.
zależy jaki jest jej stan,kilka takich udało mi się uzdrowić....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez janosik40 » 2 sty 2013, 18:39

To moze Tadziol wysle do Ciebie?To nie moze byc zawor SPV?

Dopisano 2 sty 2013, 17:46:

Ile takie ,,uzdrowienie,kosztuje?Tadziol jak trzymam ja na obrotach w trakcie jazdy to ma moc tak jakby bylo wszystko ok...Czy wskazuje to na ,,padniecie,,pompy??? <co?>
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 19:30

może nie róbmy bałaganu i OT.
trzymajmy się jednego wątku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelc » 7 sty 2013, 19:51

Podłącze się pod temat mazda 626 ditd 99r ,ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali da dotyk , świece żarowe na lekko ciepłym grzeją dosłownie sekundę na zapłonie ,kontrolka gaśnie po dłuższym czasie -tak ma być ?,wystarczy że 3-4 sekundy podam kablem bezpośrednio z akumulatora na świece i pali od razu ,padająca pompa czy jednak coś nie tak z tym grzaniem świec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 7 sty 2013, 21:43

pawelc napisał(a):ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali da dotyk
pawelc napisał(a):padająca pompa

ano.... <głaszcze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelc » 8 sty 2013, 09:25

No to mnie pocieszyles ,wczesniej tez miewal takie strzaly ale samo jakos sie naprawialo ,,,no coz dorzuce mu czasowy przekaznik i zobaczymy jak dlugo jeszcze bedzie jezdzil i czy problem bedzie sie poglebial
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tomxl » 24 paź 2013, 20:29

tadziol napisał(a):pawelc napisał(a):
ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali na dotyk pawelc napisał(a):
padająca pompa


Jeżdzę juz troszkę z takimi objawami , jest problem głownie z odpalaniem na ciepłym.
Zaobserwowałem jednak pewną prawidłowość , wystarczy ze na dosłownie ułamek sekundy odłącze kabelek od czujnik temp. i auto odpala momentalnie ( nie musze dłużej grzać świec ,wystarczy tylko sekunda wyłącz – włącz i już ) czy do dalej bedzie świadczyć o pompie ,czy juz bardzie o czujniku ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez tadziol » 24 paź 2013, 21:11

tomxl napisał(a):czy do dalej bedzie świadczyć o pompie ,czy juz bardzie o czujniku ?

o pompie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sylwek012 » 16 gru 2013, 18:01

Witam,

Mam problem z odpaleniem mojej Mazdy 2.0 DITD 101KM 99.r
Rok temu pompa wtryskowa była regenerowana i do tej pory wszystko było w porządku.
Ostatnio odczułem spadek mocy na niskich obrotach(od1000 do 2000) ,turbo załączało się normalnie lecz rozpędzał się mozolnie.Teraz doszło do tego że nie mogę go normalnie uruchomić jedynie z plaka, na ciepłym jest to samo.Filtry powymieniane,wtryski sprawdzone ,pompa paliwo podaje więc co może być tego przyczyną?
Z góry dziękuje za wszelakie sugestie i podpowiedzi.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 101KM 99r. GF

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2013, 18:46

Na moje oko zawór SPV, spróbuj go może podgrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sylwek012 » 17 gru 2013, 09:22

Zawór SPV to ten największy na pompie tak?Co znaczy żeby go podgrzać?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 101KM 99r. GF

Postprzez sylwek012 » 3 sty 2014, 19:45

Ponawiam swoją prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 101KM 99r. GF

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2014, 20:57

odepnij czujnik temp wody i spróbuj odpalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 4 sty 2014, 09:47

witam kolego sylwek012 ja mialem tak samo identyk przypadek. na plaku z fr do polski wrocilem. zrobil mi to pompiarz za 300+wymiana filtra paliwa mann. to w sumie za 200. i powiedzial tylko ze to cos to w pompie siedzialo i ze jego tajemnica pododno te typy tak maja. dwa lata go mecze i cisza pary nie puszcza ostatnio wyjawil tylko ze nie zmienial zadnych parametrow. nie wiem <glupek2> jak jestes zainteresowany dam Ci namiar okolice mielca papa
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6