Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez Kwietniuvip » 21 mar 2009, 13:01

emr napisał(a):Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.

Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?


Z tego co wiem to sprawdzenie czy pasek był wymieniany czy nie jest niemożliwe, ponieważ wizualnie jest to trudne do określenia. Jak już kupisz BJ-tke to lepiej dołóż 1300zl i wymień rozrząd wyjdzie Ci to na zdrowie. Jak strzeli pasek w DiTD to koszty są znaczne:D
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez emr » 21 mar 2009, 14:35

Dzieki.

Hmmm, czy naprawde nikt wiecej sie nie wypowie? :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez topik » 21 mar 2009, 16:37

Witam! emr jeżeli nie czytałeś poradnika to zapraszam do lektury na pewno Ci się przyda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Kwietniuvip » 22 mar 2009, 14:26

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?[/quote]

Oto części które powinny być użyte jako zestaw naprawczy
1. Pasek rozrządu MAZDA UNITTA – numer OE RF2A-12-205B (inne pękają jak gumki od majtek :D)
2. Napinacz hydrauliczny MAZDA NTN – numer OE RF2A-12-770B
3. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-700
4. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-730

Jak ma powyżej 180 tyś to można jeszcze wymienić pompę wodną.

Jeśli zdejmie się osłonę paska rozrządu na pasku jest nadrukowany numer paska i firma jeśli to pasek UNITTA (w kolorze żółtym jeśli mnie pamięć nie myli) Z rolkami i napinaczem może być większy problem z boku małymi literkami są opisane jako NTN ale trudno będzie to zobaczyć.

Link do allegro http://allegro.pl/item577599805_rozrzad ... _ditd.html
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez emr » 22 mar 2009, 16:48

Dzięki kwietniu,
te ceny z allegro wyglądają bardzo korzystnie. Faktycznie w tej sytuacji chyba nie warto się zastanawiać nad tym kiedy byl robiony rozrząd przez poprzedniego właściciela tylko robić i tyle...

EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem :)

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez Kwietniuvip » 22 mar 2009, 18:52

EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem :)


No znalezienie dobrej BJ-tki nie jest proste.
Pierwsze na co należy zwrócić uwagę to osiągi.
Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na V biegu z silnikiem 90KM musi wynosić nie więcej niż 14,5 sek ( u mnie nie wiem jakim cudem 11.9sek. mierzyłem wczoraj :D) na idealnie prostym odcinku. Jeśli więcej to znaczy ze albo zatkany intercooler i dolot (mniejszy problem) lub (co gorsze) padająca pompa wtryskowa cena naprawy min 3000zl i zajmuje się tym tylko jeden punkt w Polsce :]. Można jeszcze sprawdzić czy nie ma oleju w pojemniku z filtrem powietrza
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez emr » 23 mar 2009, 00:11

ja mysle o 2002-03 czyli przynajmniej teoretycznie 101KM, ale dzieki za uwagi, jak juz cos znajde to bede pamietal :)

Narazie problem polega na tym ze nawet nie ma co ogladac, mialem jedna na oku ale wczoraj ktos ja kupil...
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 23 mar 2009, 15:23

Witam. A czy na pasku rozrządu jest data produkcji paska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Riki » 23 mar 2009, 15:26

emr napisał(a):nawet nie ma co ogladac


kurs ojro robi swoje...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez StabiloBoss » 26 mar 2009, 10:42

Witam, w swojej maździe muszę wymienić rozrząd. Przeszukuję allegro w tym celu i trafiłem na 2 oferty. Interesuje mnie komplet rozrządu, bez pompy wody. Czy ktoś z Was miał do czynienia ze sprzedawcami, których oferty poniżej zamieściłem? Piszą, że części mają oryginalne, ale czy to prawda? Ceny , jakie podają te osoby są w miare realne. Może Wy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę rozrządu (w sensownej cenie). Z góry dzięki i pozdrawiam.

http://www.allegro.pl/item591537011_roz ... _ditd.html

http://www.allegro.pl/item581642237_roz ... ginal.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez topik » 26 mar 2009, 11:45

StabiloBoss napisał(a):Piszą, że części mają oryginalne, ale czy to prawda?


Witam! Prawda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Barthez » 26 mar 2009, 13:06

Kwietniuvip napisał(a):EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem usmiech

moja jest do sprzedania :P

Kwietniuvip napisał(a):Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na V biegu z silnikiem 90KM musi wynosić nie więcej niż 14,5 sek ( u mnie nie wiem jakim cudem 11.9sek.

moja przyspiesza ponizej 10s :P

Kwietniuvip napisał(a):zatkany intercooler i dolot (mniejszy problem)

moj czysciutki – sam czyscilem ;)

Kwietniuvip napisał(a):(co gorsze) padająca pompa wtryskowa cena naprawy min 3000zl i zajmuje się tym tylko jeden punkt w Polsce

tak to mabi wiem bo robilem – i koszt byl 4,5k zl – a teraz jeszcze mam na gwarancji :P

emr napisał(a):zyli przynajmniej teoretycznie 101KM

moja ma 109 udokumentowane a w realu ciut wiecej...
a co do rozrzadu to wymienialem pol roku temu, w poznaniu padla pompa wody (ori) po 45tys – robilem w poznaniu (i tak wiedziala gdzie sie popsuc – wracalem z horwacji do szczecina) a dzieki uprzejmosci vinetou mialem nawet gdzie przenocowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Kwietniuvip » 26 mar 2009, 23:56

tak to mabi wiem bo robilem – i koszt byl 4,5k zl – a teraz jeszcze mam na gwarancji :P

A że zapytam jakie były objawy padającej pompy i po jakim przebiegu. To chyba ja trochę stuningowali w tym MABI i że ma poniżej 10sek
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez Riki » 27 mar 2009, 08:18

bartezm napisał(a):moja przyspiesza ponizej 10s


80-120km/h.......?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kwietniuvip » 27 mar 2009, 13:51

Riki napisał(a):
bartezm napisał(a):moja przyspiesza ponizej 10s


80-120km/h.......?


Kolega pewnie zapomniał wbić V:D i jechał na IV. Bo moja tez zejdzie poniżej 10 na IV biegu :D
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez DaroPolska » 30 mar 2009, 20:48

Witam cały kolektyw!
Mam prośbę, czy koledzy mogą podać namiary na solidny warsztacik w okolicy Gliwic bo właśnie zamierzam wymienić rozrząd w moim nowym nabytku. Po wczytaniu się w wątek nie wiem czy powinienem ryzykować wymianę u kolegów z podwórka :) Za pomoc z góry wielkie dzieki i pozdrawiam ziomali!
DaroPolska
 

Postprzez maxpayne25 » 11 maja 2009, 09:07

Witam! Jeśli mogę się wtrącić to podzielę się swoim doświadczeniem.
I tak – rozrząd wymieniałem w listopadzie 2007 r przy przebiegu 172 000 – teraz ma zrobione 204 500 =32 500km i nadal wszystko ok! Oczywiście wszystkie części oryg.– rolki, hydronap. i pasek. Początkowo miałem mieszane uczucia co do mechanika jak mi powiedział , że ten silnik to dla niego wyzwanie bo właściwie przy mazdach nie robił a już na pewno nie przy ditd. Zważywszy na to , że już wcześniej robił mi przy "francuzach" i byłem zadowolony z jego pracy i niewygórowanch stawek to się zdecydowałem. Nie żałuję bo autko śmiga.
Wniosek – nie ma się co bać domorosłych mechaników aczkolwiek trzeba selekcjonować. Jeżeli jest ktoś z moich okolic i chce namiary to podam na priv. Sprawdził przy okazji pompę bo też chciałem wymienić ale zdecydował (mechanik), że nie ma takiej potrzeby (oczywiście stare części mi oddał – żeby nie było :) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2007, 14:16
Posty: 43 (1/0)
Skąd: Dębica
Auto: Było – 626 GW DiTD '99

Postprzez Parys » 11 maja 2009, 15:41

Witam.

Panowie jedno pytanko. Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez Squido » 11 maja 2009, 19:20

Ja mam takie pytani co prawda dotyczące silnika benzynowego 1.5 16v ZL 99r. czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 14:31
Posty: 10

Postprzez thy » 11 maja 2009, 21:18

Parys napisał(a):Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?

spokojnie 'stare' klamoty będą się nadawały, warto jednakże zainwestować w oryginalne elementy.
SquidoPL napisał(a):czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?

Spece na forum już pisali, że wszystkie silniki benzynowe Mazdy są bezkolizyjne, choć gdzieś ktoś pisał również, że po awarii paska czekał go remont silnika.. więc być może na ogół są to przypadki, gdzie nie ucierpi nic więcej poza paskiem, ale 'tylko' na ogół...
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6