Kod błędu 0403

Postprzez ziemia21 » 11 lip 2012, 12:23

Witam,
Mam pewne pytanie, mianowicie podobnie mam błąd 0403 i chce przeczyścić EGR dzięki fotorelacjom wiem gdzie on jest ale czym czyścić? Benzyną, szczoteczką, sprejem?? I czy membranę też? Czy zanurza się te części? Czy mogę coś uszkodzić??
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 17:02
Posty: 18
Auto: mazda 626 2,0 DITD/ 2000r/ GF/ 110 koni:)

Postprzez frud » 11 lip 2012, 20:22

ja tylko przypomne, że czyszczenie EGR'a i mozolne kasowanie bledu 0403 warto zaczac od czyszczenia przeplywomierza..czasami zaoszczedzi to duzo czasu, pieniazkow i roznych cudownych diagnoz..łącznie z pomysłami wymian zaworów, zaworkow i komputerów itp...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez ziemia21 » 23 lip 2012, 19:35

Witam, jak zaproponowałeś przeczyszczony został przepływomierz i na tydzień był spokój teraz znowu wyskoczył błąd....to chyba coś więcej? Tylko co?
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 17:02
Posty: 18
Auto: mazda 626 2,0 DITD/ 2000r/ GF/ 110 koni:)

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 lip 2012, 08:01

Jezdzij nie mysl o tym
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomasz_paslawski » 24 lip 2012, 09:44

Stawiam na któryś z elektrozaworów. Sam borykałem się dokładnie z tym samym problemem (błąd P0403), łącznie z wizytą w ASO, gdzie powiedziano mi, że ten błąd nie ma prawa występować w moim silniku <boje się>. Po wielu próbach rozwiązania problemu, czyszczenia EGR, przepływomierza, itd., 200-300km spokoju i znów P0403 <płacze>. W końcu z pomocą jednego speca od japończyków udało się ustalić, że prawdopodobnie problem leży w niedziałającym elektrozaworze (konia z rzędem temu, kto wiedział w którym). Dzwonię do sklepu z częściami do Mazdy, cena nowego 500-1000zł w zależności który to jest <rotfl>. Sprawdziłem na alledrogo, są do 626,323,MPV, do Premacy nie uświadczysz :( Ceny za używane zaworki przyzwoite 50-80zł. Poczytałem, sprawdziłem, kupiłem te od MPV i 323, założyłem i od 1500km mam święty spokój z P0403 <jupi>.
tomasz_paslawski
 

Postprzez boczek86 » 30 wrz 2012, 16:54

no teraz mi wyskoczyl ten blad :( EGR mam zaslepiony juz od dwoch lat i zrobione na tym okolo 30tys km :P do tego skasowalem blad i nadal wyskoczyl. ale przegazowalem madzie konkretnie 40 km dostala po pupie i blad sam z siebie znikna a dodam ze jezdzilem dosc ekonomicznie. i teraz pytanie. problem zniknie czy bedzie trzeba patrzec w egr go czyscic i patrzec w elektro zawory ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez smile » 30 wrz 2012, 17:01

Powiem Tobie Boczuś szczerze, że u mnie od zawsze jest błąd 0403, był przed zaślepieniem i był po zaślepieniu EGR-a też. Auto jeździ normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, nie traci mocy więc się nie przejmuję zbyt tym błędem :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 30 wrz 2012, 19:22

smile napisał(a):Powiem Tobie Boczuś szczerze, że u mnie od zawsze jest błąd 0403, był przed zaślepieniem i był po zaślepieniu EGR-a też. Auto jeździ normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, nie traci mocy więc się nie przejmuję zbyt tym błędem :)

znam parę takich przypadków, więc potwierdzam że może tak być
ale jeżeli Boczek wcześniej nie miał, to dziwne że nagle mu się pojawiło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 30 wrz 2012, 20:42

nigdy wlasnie bledu niemialem :( ostatnio jezdze ekonomicznie ale po bledzie dalem jej po dup.ie i przez prawie 40 km darla niczym clint easwood na koniu w westernie :) i po tym blad znikna niemruga narazie kontrolka sama znikla. a jak mrugala to caly czas. wiec moze cos tam sie odmulilo albo poprostu cos tam znowu wyskoczy a spadku mocy niewidze i jezdzi normalnie. ale teraz pytanie na dniach madzia ma zrobic w jedna strone 750 km potem dwa dni przerwy i znowu 750 km a potem na dobitke dzien przerwy i 550 km i znowu za pare dni kolejne 550km i czy nic mi niegrozi ?? przejedzie ?? czy ten blad spowoduje zemi stanie po drodze i bede myslal ?? jutro sprawdze czy jakis wezyk od egr mi sie czasem niepoluzowal bo moze cos tam sie zsunelo. cos czytalem ze niby egr czyscic ale w sumie po co jak mam zaslepiony ?? i ze mogl mi jakis elektro zawor pasc. aleczy warto to zmieniac jak niby nic sie niepowinno dziac ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kabe » 30 wrz 2012, 21:26

Ja tak ze dwa lata temu zauważyłem że mam błąd 0403. kontrolka nie mruga , jedynie na spinaczu w diagnostycznym go wybłyska . Egr zaślepiony , auto jeździ normalnie. Jeden selenoid padnięty, krzywy grzybek i nie zamyka całkowicie wlotu spalin. na wejściu do kolektora było z centymetr nagaru. Nie ma się czym przejmować, (chyba).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez kierownik » 30 wrz 2012, 23:30

boczek86 napisał(a):nic mi niegrozi

boczek86 napisał(a):dalem jej po dup.ie

boczek86 napisał(a): madzia

boczek86 napisał(a):spowoduje zemi stanie


ciężka sprawa... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 1 paź 2012, 07:07

kierownik napisał(a):
boczek86 napisał(a):nic mi niegrozi

boczek86 napisał(a):dalem jej po dup.ie

boczek86 napisał(a): madzia

boczek86 napisał(a):spowoduje zemi stanie


ciężka sprawa... <lol>


hahaha :) sam z siebie sie smieje :P niektorzy tu maja chyba autyzm i potrafia niezle czytac miedzy wersami :P

neo mi napisal zeby to olaci jezdzic dalej zeby sie nieprzejmowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 1 paź 2012, 08:39

jeśli Ci ten błąd świeci tylko w serwisowym, to olej
jakby mi miało mrugać przy normalnym użytkowaniu, to qrwicy bym dostał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 1 paź 2012, 10:06

kierownik napisał(a):jeśli Ci ten błąd świeci tylko w serwisowym, to olej
jakby mi miało mrugać przy normalnym użytkowaniu, to qrwicy bym dostał :D


no terazmi niemrugawogolealejak wyskoczyl blad i zaczelo mrugacto zaraz sobie popuscilem ze strachu ze znowu cos z pompa a wymieniana moze miesiac temu :| ale zxaraz sie zatrzymalem wymrugalem blad i zaraz z telefonu na forum w szukajce wpisalem kod wiec bledy zawsze z miejsca wyczytuje :) jak niema sie co bac to olewam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 1 paź 2012, 17:51

kierownik napisał(a):jeśli Ci ten błąd świeci tylko w serwisowym, to olej
jakby mi miało mrugać przy normalnym użytkowaniu, to qrwicy bym dostał :D


eee nie jest tak źle, idzie się przyzwyczaić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 2 paź 2012, 00:11

Ja mam chyba ze 3 błędy, których nie jestem w stanie skasować a szukać powodów ich powstawania mi się już nie chcę, za duże koszta wymian etc... Kontrolka nie mruga przy codziennym użytkowaniu, spalanie w normie więc OK :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matti82 » 23 paź 2012, 22:48

3 dni temu w mojej Mazdzie na trasie (po ok. 150 km) zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Nie ma jednak żadnych innych objawów – Madzia jeździ tak samo, zero zmiany dynamiki, nie kopci, itp. Korzystając z poradnika udało mi się odczytać błędy przy zgaszonym silniki i przy odpalonym. Z tego co udało mi się rozszyfrować to kody są takie same w obu przypadkach: P0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction) i P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Malfunction). Po skasowaniu błędów na zgaszonym silniku, ale przekręconym kluczyku błędów nie ma. Jednak zaraz po odpaleniu oba błędy (P0115 i P0403) pojawiają się znowu. Po krótkiej jeździe kontrolka świec żarowych znów zaczyna migać. Przez te 3 dni w trakcie dojazdów do pracy (10 km) zdarzyło się, że kontrolka nie migała w ogóle lub zaczęła migać w połowie trasy – nie miga zaraz po odpaleniu. Przepływomierz, EGR, elektrozawory?

[EDIT]
Zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że spod plastykowej osłony silnika, na przekręconym kluczyku, ale na nieodpalonym silniku dochodzi odgłos regularnego "cykania". Czyżby EGR cykał albo zaworek podciśnienia?
Ostatnio edytowano 24 paź 2012, 10:01 przez matti82, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez Yazeen » 24 paź 2012, 07:12

403 to problem na obwodzie układu EGR. Z tym błędem u mnie poradził sobie elektryk. Bo mechaniczne EGR byl sprawny. Okazało się, za uszkodziła sie wiązka elektryczna od EGRu. Została naprawiona (lub wymieniona) przez elektryka, za 400 i problem zniknął.

Wysyłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk 2
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez YgooR » 24 paź 2012, 22:37

juzeff napisał(a):Zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że spod plastykowej osłony silnika, na przekręconym kluczyku, ale na nieodpalonym silniku dochodzi odgłos regularnego "cykania".


Gdyby nie cykało to miałbyś powód do zmartwienia:) To normalna praca zaworu TCV.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez matti82 » 25 paź 2012, 08:58

Dzięki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6