Witam
Madzię mam od lipca, zamieniłem z Forda Escorta. Różnica kolosalna. Wszystko było dobrze, aż do środy
Podjechałem pod sklep i autko mi samo zgasło. Nie zwróciłem na to uwagi. Załatwiłem co mialem załatwić, dosłownie 10min, wracam, a auto po zapaleniu gaśnie. Szukałem rozwiązania na forum, ale chyba nikt nie miał podobnej przypadłości.
Objaw jest taki, że auto zapala i jeśli nie trzymam nogi na gazie to za chwilę gaśnie. Jeśli trzymam gaz to silnik chodzi równo, ale max tylko 3tys obrotów. W czasie jazdy brak przyspieszenia, bardzo powoli wchodzi na obroty.
Początkowo myślałem, że to immo, ale raczej nie, bo by wcale nie palił. Odpinałem akumulator, ale też nic nie daje, po przegazowaniu objawy wracają
Znajomy mechanik odpiął czujnik pod pedałem gazu i objawy ustąpiły. Silnik pali i pracuje normalnie, tzn kręci do 5tys, nie gaśnie, ale mruga lampka świec żarowych (spirala), jak przy trybie awaryjnym.
Czy ktoś zetknął sie z podobnymi objawami? Co może być przyczyną
Obawiam się, że bez komputera się nie obejdzie. Czy ktoś może mi poradzić dobry warsztat w Opolu lub okolicy, w którym wezmą mi autko na komputer?
Mazda 626 GW '99 2.0 TurboDI 101KM z, niestety, nietypowym łączem mazdowskim i dodatkowo alarmem firmy Panthera.
Pozdrawiam
Czujnik pedału gazu – problem
Strona 1 z 1
Nie ten dział >>> Diesel.
możesz też odczytać sam błędy, poczytaj o tym w poradniku diesla.
Temat na chwilę zostawię...
Temat na chwilę zostawię...
tadziol napisał(a):ten czujnik pod pedałem gazu,to tzw. IDLE SWITCH.
sprawdź czy nie jest on stale zwarty,mimo naciśnięcia na pedał.
Gaśnie tylko jak stoi i gaz jest puszczony.
Jeśli autko jedzie, nawet powoli na luzie, albo jak naciskam gaz, to silnik nie gaśnie. I silnik pracuje równo, żadnego falowania obrotów. Tyle, że 3tys obrotów max i brak mocy.
Odpiąłem całkiem akumulator na 2 godziny (obie klemy). Autko odpaliło. Dojechałem do pracy normalnie, jakieś 7km z postojem pod piekarnią. Pod pracą niestety objawy wróciły
- Od: 7 lip 2011, 21:15
- Posty: 7
- Skąd: Opole
- Auto: 626 GW 2.0 TD
Hawai napisał(a):mruga lampka świec żarowych
to nie forum wróżbiarstwa i odczytaj błędy jak każdy by zrobił na Twoim miejscu, na chwile obecną to nie ma sensu strzelać.
Hawai napisał(a):Znajomy mechanik odpiął czujnik pod pedałem gazu i objawy ustąpiły. Silnik pali i pracuje normalnie, tzn kręci do 5tys, nie gaśnie, ale mruga lampka świec żarowych (spirala), jak przy trybie awaryjnym.
mruga, bo jest odpięty czujnik i komp od razu wykrywa błąd
tadziol napisał(a):ten czujnik pod pedałem gazu,to tzw. IDLE SWITCH.
sprawdź czy nie jest on stale zwarty,mimo naciśnięcia na pedał.
tym się zajmij
Hawai napisał(a):z, niestety, nietypowym łączem mazdowskim
czemu niestety i nietypowym? posłuchaj kolegi:
Neonixos666 napisał(a):możesz też odczytać sam błędy, poczytaj o tym w poradniku diesla.
Hawai napisał(a): i dodatkowo alarmem firmy Panthera.
tym bym się tak publicznie nie chwalił
Hawai napisał(a): 626 GW 2.0 TD
a to bym zmienił
a że dzisiaj mam jakiś taki dzień czepiania się, to
czy nie wystarczy skasować błędów w standardowy sposób zajmujący z minutę?Hawai napisał(a):Odpiąłem całkiem akumulator na 2 godziny (obie klemy
Not tak! Same złośliwości, a konkretów brak
No dobra. W końcu znalazłem czas żeby sobie pomrugać. Wyszło mi
0120 Throttle Position Sensor / Switch A Circut Malfunction
0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
Procedura: podłączyłem idle switch (bo był wykręcony), odpiąłem klemę, przytrzymałem hamulec 30s, zapiąłem klemę, odpaliłem auto. Na postoju pięknie chodzi. Ruszyłem, przejechałem z 20m i włącza się tryb awaryjny, mruga kontrolka świec
Przyznaję, że jestem głupi bo przy odpiętym idle switchu auto chodzi idealnie. Silnik pracuje równo, dobrze wchodzi na obroty, ma moc i nie gaśnie.
Może ktoś polecić dobrego elektryka/elektronika w Opolu lub okolicach, ktory zna się trochę na tych dieslach?
No dobra. W końcu znalazłem czas żeby sobie pomrugać. Wyszło mi
0120 Throttle Position Sensor / Switch A Circut Malfunction
0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
Procedura: podłączyłem idle switch (bo był wykręcony), odpiąłem klemę, przytrzymałem hamulec 30s, zapiąłem klemę, odpaliłem auto. Na postoju pięknie chodzi. Ruszyłem, przejechałem z 20m i włącza się tryb awaryjny, mruga kontrolka świec
Przyznaję, że jestem głupi bo przy odpiętym idle switchu auto chodzi idealnie. Silnik pracuje równo, dobrze wchodzi na obroty, ma moc i nie gaśnie.
Może ktoś polecić dobrego elektryka/elektronika w Opolu lub okolicach, ktory zna się trochę na tych dieslach?
- Od: 7 lip 2011, 21:15
- Posty: 7
- Skąd: Opole
- Auto: 626 GW 2.0 TD
Hawai napisał(a):Może ktoś polecić dobrego elektryka/elektronika w Opolu lub okolicach, ktory zna się trochę na tych dieslach?
Szybciej odpowiedzą ci w dziale regionalnym
Hawai napisał(a):0120 Throttle Position Sensor / Switch A Circut Malfunction
0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
Procedura: podłączyłem idle switch (bo był wykręcony), odpiąłem klemę, przytrzymałem hamulec 30s, zapiąłem klemę, odpaliłem auto. Na postoju pięknie chodzi. Ruszyłem, przejechałem z 20m i włącza się tryb awaryjny, mruga kontrolka świec
1. te błędy wyskoczyły ci przed kasowaniem błędów
a po skasowaniu po przejechaniu paru metrów znowu kontrolka sie zapaliła dobrze rozumiem
2. czemu po skasowaniu błedów nie przejedziesz kawałek i znowu nie sprzwdzisz błędów
najlepiej raz z wpiętym a raz z wypiętym tym idle switchem
3. z idle switchem odpiętym jest ok to wina raczej tkwi z idle switch
miernik w dłoń na ohmy i sprawdzić czy działa 0/1 czy jak potencjometr (i czy wogóle działa)
=x
Hawai napisał(a):Not tak! Same złośliwości, a konkretów brak
Neonixos666 napisał(a):to nie forum wróżbiarstwa i odczytaj błędy jak każdy by zrobił na Twoim miejscu, na chwile obecną to nie ma sensu strzelać.
tadziol napisał(a):ten czujnik pod pedałem gazu,to tzw. IDLE SWITCH.
sprawdź czy nie jest on stale zwarty,mimo naciśnięcia na pedał.
Hawai napisał(a):Przyznaję, że jestem głupi bo przy odpiętym idle switchu auto chodzi idealnie. Silnik pracuje równo, dobrze wchodzi na obroty, ma moc i nie gaśnie.
Hawai napisał(a):No dobra. W końcu znalazłem czas żeby sobie pomrugać. Wyszło mi
0120 Throttle Position Sensor / Switch A Circut Malfunction
0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
o ile P0510 powstał w wyniku odpięcia idle switcha-a,to P0120 mówi co innego,chyba,że odłączałeś też czujnik położenia pedału "gazu".
http://engine-codes.com/p0120_mazda.html
jeszcze jedno-zrób test:ubierz się ciepło,WYŁĄCZ ogrzewanie i pojeździj trochę.
mam wrażenie,że rosnąca temperatura w kabinie ma znaczenie.
nawet się domyślam dlaczego
SponeR napisał(a):2. czemu po skasowaniu błedów nie przejedziesz kawałek i znowu nie sprzwdzisz błędów
najlepiej raz z wpiętym a raz z wypiętym tym idle switchem
Błędy są po skasowaniu. Skasowałem, przejechałem dosłownie 20m i objawy wróciły. Zworka, kluczyk i podałem co mi wybłyskało.
0510 tak podejrzewam, że to idle switch. Sprawdziłem go na mierniku i podaje 0 lub 1. Dlatego piszę, że jestem gupi o co chodzi.
Temperatura w kabinie nie ma nic do rzeczy. Jak testowałem, to auto było pootwierane i się dokładnie wywietrzyło.
Na razie jeżdzę z odpiętym iddle switchem i auto zachowuje się ok.
- Od: 7 lip 2011, 21:15
- Posty: 7
- Skąd: Opole
- Auto: 626 GW 2.0 TD
Zaintrygowałeś mnie...sugerujesz, że gdzieś coś kapie?tadziol napisał(a):jeszcze jedno-zrób test:ubierz się ciepło,WYŁĄCZ ogrzewanie i pojeździj trochę.mam wrażenie,że rosnąca temperatura w kabinie ma znaczenie.nawet się domyślam dlaczego
Pozdrawiam
idle switch ma dwa przewody:jeden to masa,a drugi idzie do PCM.
wystarczy wpiąć voltomierz w przewód przy idle switch-u,drugi przewód/sonda voltomierza do masy i jeździć.w momencie wystąpienia objawów obserwujemy czy idle switch nadal działa tj.ok.0 v przy zwolnionym pedale i napięcie x (nie pamietam ile) przy naciśniętym.
nie,że kapie.....
zimno-ciepło->rozszerzalność termiczna->konektory,przewody,itp.
wystarczy wpiąć voltomierz w przewód przy idle switch-u,drugi przewód/sonda voltomierza do masy i jeździć.w momencie wystąpienia objawów obserwujemy czy idle switch nadal działa tj.ok.0 v przy zwolnionym pedale i napięcie x (nie pamietam ile) przy naciśniętym.
say napisał(a):Zaintrygowałeś mnie...sugerujesz, że gdzieś coś kapie?
nie,że kapie.....
zimno-ciepło->rozszerzalność termiczna->konektory,przewody,itp.
mam problem odnosnie pedalu gazu mazda 6 odpielem czujnik i wykrecilem go w celu zmierzenia przy pedale gazu taki wlacznik 0/1 i po podlaczeniu i dodaniu gazu zaczal mi wysietlac sie blad check i kontrola trakcji skasowalem bledy zdjelem kleme z aku i pedal hamula niby nic chwile i nagle to samo co moze byc przyczyna ze wyskakuja mi te bledy przez to ze odbielem czujnik i musze go skasowac pod komputerem czy cos innego kupilem nawet drugi taki cujnik z allegro i jest to samo czujnik ten to W610 108 0 jezeli go wypne moge jezdzic w trybie awaryjnym jak podpne to wywala blad i auto mi nie przyspiesza nie wiem czy kasowac bo pod kompe czy w czym moze tkwic problem a wypielem go wcelu sprawdzenia poniewaz nieraz jak auto rano jade zimne jest ladniemi przypiesza wracamz roboty jest nagrzane jakos mi slabiej przyspiesza mysalme ze wina jest tego potencjomertru
mazda 6 mzr cd 2.0 136 km jak sie wdusi jest ok duszepedla gazu guzik sie otwiera wystepuje wtedy blad
chodiz o potencjometr W610 108 – 0 W20
Dopisano 17 paź 2013, 22:48:
ok uporalme sie z tym dzis blad P0121 czyli pedal gazu potencjometr polozenia jedynie wymiana na nowy pedal poskutkowala jesli inni maja z tym problem ze salbo im przyspiesza na wolnych obrotach a na wiekszych juz jest ok czekawymiana pedalu gazu 2 czujniki z pedalem tzreba wymienic jeden nic nie daje jeden czujnik jest od przyspieszania a drugi od zwalniania pozdrawiam
mazda 6 mzr cd 2.0 136 km jak sie wdusi jest ok duszepedla gazu guzik sie otwiera wystepuje wtedy blad
chodiz o potencjometr W610 108 – 0 W20
Dopisano 17 paź 2013, 22:48:
ok uporalme sie z tym dzis blad P0121 czyli pedal gazu potencjometr polozenia jedynie wymiana na nowy pedal poskutkowala jesli inni maja z tym problem ze salbo im przyspiesza na wolnych obrotach a na wiekszych juz jest ok czekawymiana pedalu gazu 2 czujniki z pedalem tzreba wymienic jeden nic nie daje jeden czujnik jest od przyspieszania a drugi od zwalniania pozdrawiam
-
chinskismok28
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6