ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

Postprzez sylwek012 » 4 sty 2014, 13:08

Neonixos666 napisał(a):odepnij czujnik temp wody i spróbuj odpalić.


Tak zrobiłem kolego i auto pali za każdym razem(oczywiście kontrolka wystukuje błąd i załączają się wentylatory). Tylko problem jest z obrotami ledwo 500 i się dławi,prawie gaśnie dopiero po tym jak się go na gazie potrzyma obroty wracają na właściwe ok 900.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 101KM 99r. GF

Postprzez Grzechu1051 » 18 maja 2014, 15:29

Witam. Nie udzielam się na forum bo nie miałem żadnych problemów ze swoją GF 00r 2.0 ditd RF2A. Nie miałem to już mam <płacze> . Problem jest mniej więcej podobny do tych które przeczytałem w tym temacie czyli słabo odpala na zimnym silniku a na ciepłym to już wgle wyzwanie jest żeby ją uruchomić. Wygląda to tak jakby brakowało jej paliwa przy rozruchu. Czytałem już mnóstwo tematów na tym forum lecz już ogłupiałem bo za każdym razem wychodzi że coś innego siada. Działania zacząłem od wyczyszczenia smoka paliwa w zbiorniku. Był zanieczyszczony. Więc jadę dalej do filtra który nie wyglądał za ciekawie więc go zmieniłem powiedzmy profilaktycznie. Wyczyściłem sitka w pompie wtryskowej które tak na dobrą sprawę nie były silnie zabrudzone. Działania nic nie dały. Popatrzyłem przekaźniki te zielone ( 2 obok filtra paliwowego i ten przy sterowniku pod nogami pasażera) na wtyczce jak i w środku na stykach jak nowe. Przy przekręceniu na zapłon cykają. Odłączyłem również czujnik temperatury cieczy ( ten nad rozrusznikiem) i nie dało to rezultatu. Ktoś tu wspominał o załączeniu się wentylatorów gdy się odepnie ten czujnik i u mnie się nie załączyły. Jak już uda się cudem odpalić tą madzie to nie gaśnie, jedzie, nie kopci i pali nie dużo (na przebiegu 1k km średnie spalanie wyniosło 5l). Obroty też nie falują. Ogólnie auto nie jest szatanem bo v-max przy dobrym "bujaniu" wynosi 160km/h. W porównaniu do zafiry o tej samej pojemności też zasilanej zwykłą pompą rozdzielaczową mazda jest mułem. I teraz prośba do osób które ogarniają temat lub mieli taką przypadłość jak ja mam: doradźcie co mam jeszcze zrobić. Wiem że ten temat jest już wałkowany X razy na tym forum i że taki post może być irytujący lecz naprawdę już głupieje czytając te wszystkie tematy. Proszę Was o wyrozumiałość i o pomoc w odnalezieniu przyczyn tego problemu :)


Nie wiem czy ktoś wgle zerknął na ten post. Nowe info zły czujnik odpinałem. Teraz odpiełem ten właściwy i mazda zaczęła palić. Dodam też że sprawdzałem również kody błędów za pomocą zworki i przed odpięciem czujnika temperatury żadnych błędów nie pokazywało. Definitywnie pompa ? <co?>
Grzechu1051
 

Postprzez tadziol » 18 maja 2014, 21:07

Grzechu1051 napisał(a):Nie wiem czy ktoś wgle zerknął na ten post.

owszem,ja ;)
Grzechu1051 napisał(a):Definitywnie pompa ?

definitywnie.
Grzechu1051 napisał(a):prośba do osób które ogarniają temat lub mieli taką przypadłość jak ja mam: doradźcie co mam jeszcze zrobić.

oddać pompę w moje ręce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 18 maja 2014, 21:45

Grzechu1051 napisał(a):Definitywnie pompa ?
Tak. Sam to przeżywałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Grzechu1051 » 19 maja 2014, 08:34

Dzięki Panowie za zainteresowanie i potwierdzenie. Czas podjąć działania ;)
Grzechu1051
 

Postprzez arek19 » 28 maja 2014, 09:05

Witam – no właśnie czas działać.
W mojej 626 101KM objawy wszystkie jak wyżej opisaliście .
Wyjąłem pompę i po konsultacji z Tadziol-em wysłałem ją do niego.
Właśnie czekam na kuriera i jak zamontuję to napiszę o efektach.
Przy okazji demontażu pompy odkręciłem kolektor dolotowy i wyczyściłem-a było co
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez arek19 » 29 maja 2014, 19:11

Tadziol-wielki szacun i wielkie dziękuję.
Po Twojej ingerencji w pompę-mazdunia jeździ jak należy.
Nie ma się co rozpisywać tylko w drogę.
Pozdrowienia
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6