Strona 2 z 5

PostNapisane: 17 paź 2008, 17:06
przez xANDy
Rewelacyjny kształt ! ! ! ! ! ! ! !

PostNapisane: 17 paź 2008, 17:20
przez arek19
Na razie skleiłem na żywicę ale zaopatrzę się w taką kształtną rureczkę-w razie gdyby puściło--dzięki za porady-pozdrowienia


Edit: 20 Paź 2008 | 11:00
niestety opcja z żywicą nie dała rezultatów – puściło,teraz czas na gumową rurkę.

PostNapisane: 30 sty 2009, 20:23
przez sagittario
Mam podobny problem, wydaje mi się że mam wyciek oleju tak jakby spod EGR ale byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że to nie możliwe że stamtąd i że prawdopodobnie jest to wyciek przy zacisku z rury gumowej(tej od intercoolerem a kolektorem ssącym). Mam narazie przeczyszczone miejsce i musze pojezdzic i poczekac skad cieknie.
Moje pytanie brzmi czy może to być spowodowane tym że za dużo wlanego oleju było?
....bo było :( , (u często chwalonego na tym forum serwisanta we wrocławiu)

PostNapisane: 31 sty 2009, 14:41
przez arek19
Z tego co już tu pisali inni to małe ilości oleju w dolocie to normalka.A żeby sprawdzić tą rurę to najlepiej podnieś maskę ,niech ktoś drugi odpali silnik i dodaje trochę gazu,a Ty patrz uważnie na rurę .Jak będzie gdzieś pęknięta to pod wpływem ciśnienia będzie widoczna dziura i stamtąd będzie sączył się olej.Mi za tą rureczkę krzyknęli 1000pln-dostępna tylko w ASO.Ale jak to ewentualnie naprawić już jest opisane-u mnie trzyma i jest OK.

Edit:
Rura pękła przy opasce zaciskowej,zaraz przy dolocie-czyli uciąłem rurkę i dokupiłem wąż o tej średnicy i zamontowałem -koszt 18 pln

PostNapisane: 1 lut 2009, 22:28
przez xANDy
arek19 – podaj jeszcze wymiar rury (PS. ja też robiłem ten przekręt, z przedłużaniem...).

PostNapisane: 1 lut 2009, 22:41
przez thomass
widze ze nie jestem sam.tez mi pekla przy opasce.owinolem tasma aluminiowa klejaca i skrecilem. jednak bede musial przerobic ten patent bo na stale to egzaminu nie zda.

PostNapisane: 1 lut 2009, 23:12
przez arek19
Zrobiłem zdjęcia z tej operacji ale nie umiem wklejać-ale rura ma 54-55mm średnicy.

PostNapisane: 14 maja 2009, 10:05
przez Wasylus
Witam, mam ten sam problem z ową rurką. Powiedzcie czy musi być ona odporna na ciśnienie oleju czy podciśnienie? Ten gotowiec o którym była mowa wcześniej zdaje egzamin?

PostNapisane: 14 maja 2009, 19:13
przez arek19
http://www.fotka.pl/konto_zmien_avatar.php ....tu są te fotki ,widać gdzie zamontowałem wąż o średnicy wewnętrznej 55mm , a zewnętrzna 63mm. U mnie jest ok jeżdżę tak już pół roku .Rura olejoodporna ,tak mówił facet w sklepie.

PostNapisane: 14 maja 2009, 19:58
przez arek19
http://img33.imageshack.us/my.php?image ... ooler1.gif tu masz schemat układu intercoolera.Mi pękła rura pod opaską zaciskową gdzie łączy się z kolektorem dolotowym.Powodzenia.Może ktoś podpowie jak wklejać schematy bo to co wkleiłem to jest zdjęcie,a jak chcę wkleić schemat to pisze że nie prawidłowy format.A rysunków mam dużo.proszę o poradę

PostNapisane: 15 maja 2009, 07:58
przez thy
Wasylus napisał(a):Ten gotowiec o którym była mowa wcześniej zdaje egzamin?

Jeśli pytasz o rozwiązanie, które zastosowałem u siebie – jeżdżę już tak prawie rok, czy coś w tej okolicy i szczerze to zapomniałem już dawno o problemie.
ps. ostatnio na allegro te węże były w dobrej cenie, ale widze, że aukcja się już skończyła (fraza do wyszukania 'waż cdi')

PostNapisane: 28 maja 2009, 23:04
przez thy
Dodaje foto jak wygląda efekt finalny.

Obrazek

Mały opis co i jak po kolei:

1. Uszkodzoną rure wykręcamy z auta (2 opaski metalowe), uprzednio odkręcamy czujnik ciśnienia doładowania.
2. Wykręcamy również element dolotu poniżej uszkodzonej rury – dwie śruby i opaska metalowa na dole po prawej stronie komory silnika – pod akumulatorem – juz na intercoolerze.
2. Zamiennik skracamy ok 10 cm z tej 'prostej' strony – trzeba zmierzyć i dopasować według oryginału.
3. Teraz najcięższa część tej operacji: na wcześniej wymontowany dolny kawalek dolotu niejako w powietrzu należy naciągnąć "sztukowany" kawałek. Dolna rura jest zbrojona wewnątrz metalową tuleją – spokojnie można sobie z nią poczynać. Trzeba to robić w dwójkę, gdyż nie wejdzie to za lekko (średnica węża jest zbliżona do średnicy rury na którą musi "wejść", stąd dobrze użyć tawotu czy jakiegos smaru). Zasada jest taka, że jeden trzyma ta wykrecona czesc dolotu z auta, a drugi kombinerkami naciąga wąż (jest on bardzo mocny – nic się nie uszkodzi). Należy tu także zwrócić uwagę na kierunek w którym 'patrzy' zagięty/szerszy element naciąganej rury – po naciągnięciu jest bardzo ciężko go skorygować. Ważne to jest o tyle, że przy krzywo nałożonej rurze na kolektor nastąpi swoiste przesłonięcie dolotu spowodowane skręceniem rury.
4. Z tej grubszej/górnej strony (z kielichem) spokojnie można dociągnąć na kolektorze to co zbywa na średnicy węża – oryginal z CDI jest bardzo plastyczny, można go śmiało ściągnąć opaską metalowa, choćby tą oryginalna – u mnie dala rade.
5. Pozostaje kwestia zamontowania boost sensora – który pierwotnie przymocowany jest dwoma śrubami do uszkodzonego elementu, osobiście przymocowałem go (patrz foto) opaską plastikową (popularnym 'zipem') do nowej rury.

To by było na tyle.

hey!

PostNapisane: 1 cze 2009, 17:20
przez m6boy
Hey mam maly problem!To znaczy gumowa rura(dosc gruba)dochodzi ona do turbiny z prawej strony silnika!po przejechaniu kilku km robi sie mokra!Co to moze byc?Nie jest to ani olej ani plyn chlodniczy!Tak jakby woda, a jak postoi troche bez jazdy to jest sucha!CZy moze ktos wie co to moze byc i czy jest to grozne dla auta?Pozdro

PostNapisane: 1 cze 2009, 21:08
przez xANDy
Proponuję obciąć starą oryginalną rurę (piłka do metalu w dłoń!) tak w połowie między porozrywanym fragmentem a mocowaniem czujnika ciśnienia. Elastyczny (właśnie ucięty) kawałek "uzupełnić" nowym fragmentem gumy. Dzięki temu czujnik jest na miejscu, i szczelność jest zapewniona. Ja użyłem jako "przedłużacza" łącznika, który widoczny jest po prawej stronie (kawał oryginalnego węża, który łączy dwie plastikowe rury – bo akurat taki miałem).

No dobra – przerobiłem fotkę (mam nadzieję, że prawa autorskie nie były zarezerwowane).
Obrazek
Zielona linia – punkt cięcia.
Czerwona obwódka – taki kawałek rury wstawiłem i hula do dziś.
Mocowanie czujnika pozostaje na miejscu.

PS. w modelu RF4 rura ta jest w całości od dołu do kolektora giętka (ma ze 30cm) a czujnik przykręcony jest do alu (kolektor). I te nie przedzierają się.

PostNapisane: 2 cze 2009, 11:02
przez thy
Praw do fotki nie rezerwowałem :p więc luzik xAndy <piwo>

Każda metoda dobra, byle osiągnąć zamierzony efekt.

Być może warto by było ująć kilka sposobów naprawy tego elementu w poradniku? ew. linki?

PostNapisane: 3 cze 2009, 09:23
przez xANDy
thy napisał(a):Być może warto by było ująć kilka sposobów naprawy tego elementu w poradniku? ew. linki?
Tak ma byc – do tego dążymy, ale z pewnych powodów nie mogę siedzieć na forum, stąd mam utrudnienia w porządkowaniu tego. Jest trzech moderatorów prócz mnie i to jest właśnie ich zadanie.
Chyba że znajdzie się osoba, która podjęłaby się tego zadania bo to jest BARDZO potrzebne. Ty byś się nadawał, ale musiałbyś być klubowiczem
;P

PS. jeśli masz ten stary kawał rury, to możesz "przerobić" tak, jak opisałem – przynajmniej oryginalne mocowanie :)

PostNapisane: 3 cze 2009, 14:21
przez thy
xANDy napisał(a):Chyba że znajdzie się osoba, która podjęłaby się tego zadania bo to jest BARDZO potrzebne.

Jestem tego samego zdania! <ok>
xANDy napisał(a):Ty byś się nadawał, ale musiałbyś być klubowiczem

Miło, że tak myślisz. Być może z moim "byciem klubowiczem" uda się coś zrobić, pomyślę nad tym.
xANDy napisał(a):PS. jeśli masz ten stary kawał rury, to możesz "przerobić" tak, jak opisałem – przynajmniej oryginalne mocowanie

Popracuję nad tym gdy znajdę nieco wolnego czas do spożytkowania w garażu :)

PostNapisane: 4 cze 2009, 20:49
przez malkolm
a ja zrobiłem to bardziej drastycznie
Obrazek
obciąłem rurę plastikową w miejscu jak jest kreska i na wszystko założyłem kawałek prostego węża olejoodpornego, jest trochę zagięty ale jak było widać na hamowni nie przeszkadza to, obcinając w tym miejscu oba końce węża muszą mieć po 55mm

Re: Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

PostNapisane: 7 sty 2011, 00:45
przez Neonixos666
Nie zakładając nowego tematu z racji że dużo tu o rurach dolotowych i ich wymiarach interesuje mnie jaką średnice zewnętrzną ma wejście do turbo, chodzi mi o tą część przez którą zasysane jest powietrze od filtra. Turbo to RF4F.

Re: Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

PostNapisane: 19 lut 2011, 19:11
przez tmkzochu
a mam pytanie czy z takim wyciekiem jak na zdjęciu powyżej można jakiś czas jeździć ?? czy wymaga to natychmiastowej naprawy mam do zrobienie ok 500 km czy mogę zrobić taką trasę z takim wyciekiem