Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2012, 13:21

samochód nie będzie miał mocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez arteek » 15 lip 2012, 13:23

Obrazek

tam gdzie napisalem urwane zostal kawalek plastiku, rozumiem ze ta rurka biegnie do dalszej dolnej czesci tej samej rury?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2012, 13:27

nie, ta rurka biegnie od rury z intercoolera do kolektora, przy czujniku temperatury. trochę niżej niż te kolanko rozwalone masz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez arteek » 15 lip 2012, 13:36

Obrazek

To miejsce?
Jezeli tak to jak mam to zrobic skoro jest to urwane, sprobowac wyjac z tej rurki pozostalosci plastiku i skleic na kropelke? Zeby dostac sie do tej rury, musze odkrecic akumulator i jego podstawke?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2012, 13:49

tak właśnie to jest to miejsce. Najpewniej trzeba by było ten element przewody wymienić, możesz to dostać na allegro. Można próbować to wymontować i pokombinować ale nie wiadomo czy połączenie będzie szczelne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez arteek » 15 lip 2012, 14:22

mozesz zarzucic jakims linkiem? wydaje mi sie ze tam gdzie ten wezyk mocuje sie do elementu rury jest scalony z ta rura, a to nie wymusi ode mnie kupna calej rury?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez arteek » 22 lip 2012, 21:41

marmacv1 napisał(a):Hej hej wszystkim, po bardzo długich staraniach mam idealne rozwiązanie jesli chodzi o mikroszczeliny pod obejmą któredy ucieka olej i bryzga na silnik. Chodzi tu o kolanko od intercoolera, to pierwsze koło pokrywy zaworów jak w/w w temacie, gorąco polecam kolanko silkonowe o wymiarach : 45stopni , o średnicy montażowej (wewnetrznej) 57mm. Idealnie pasuje, tylko troszeczkę trzeba przyciąć, najlepiej z obu końców, żeby to zgięcie było na środku. Ja tak zastosowałem i efekt jest super. Wydaje mi się że nawet lepsze rozwiązanie niż podawane to wcześniej tzn : wąż cdi. Podaje link kolanka które ja zastosowałem: http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-57 ... 18552.html Pozdrawiam i GORĄCO POLECAM TO ROZWIĄZANIE

Słowo do szukania np w serwisie allegro : kolanko silikonowe. Pamiętajcie 45 stopni pzdr


Problem rozwiązany, kupiłem te same kolanko co polecił marmacvl. Podciąłem 1cm weszło pięknie, wszystko działa. W Boost sensor, to co pisalem ze urwalem skleilem klejem specjalnym silikonopodobnym za 8zl do 300stopni plastiku i metalu. Ale wywiercilem wieksza dziure aby ta rurka weszla glebiej i sie dobrze skleila. Auto teraz smiga i jest wszystko oka. Dzieki
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez piotrtc » 23 lip 2012, 12:37

Czy to kolanko ma taką samą średnicę wewnętrzną na obu końcach??
Początkujący
 
Od: 15 sie 2011, 10:49
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.

Postprzez malkolm » 23 lip 2012, 21:12

piotrtc napisał(a):Czy to kolanko ma taką samą średnicę wewnętrzną na obu końcach??

nie pamiętam rozmiaru ale jest inny na obu końcach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez arteek » 24 lip 2012, 16:29

kolanko ktore kupilem ma taka sama srednice na obu konca, ale koncowki rur od silnika na ktore te kolanko montujemy sa inne. Ta od gory (kolektora dolotowego?) jest troche wieksza niz ta na dole od intercoolera, uzylem troche smaru i weszlo .
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez marlowe » 7 sie 2012, 21:35

Serdeczne dzięki.
Znalazłem kolanka silikonowe zbrojone na allegro.
U mnie jeden króciec ma 51mm a drugi ma 61mm. Tutaj widzę, że kolega zastosował kolano 57mm.
A ja się boję, że go nie wcisnę na ten większy 61mm króciec :( Bo zbrojone to to.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez marlowe » 9 sie 2012, 21:19

Widziałem w sklepie dolot z Volvo 1,9 TD.
Próbował ktoś? Ma idealne średnice 60/55mm tylko że jest 90 stopni, ale gdyby obciąć kawałek z jednej strony to zrobi się z tego 45 :)
wygląda tak:
http://allegro.pl/volvo-s40-v40-1-9di-p ... 52931.html
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez malkolm » 9 sie 2012, 21:54

za taką cenę to kupisz oryginał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez marlowe » 9 sie 2012, 21:58

Znalazłem jeszcze sporo innych na allegro i powysyłałem zapytania o wymiary.
Chyba z kilkanaście aukcji, wszystkie po 30-40 pln. Na bank coś podpasuje. Jak się dowiem to wkleję info. Nie możliwe, żeby nie było samochodu z podobną rurą.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2012, 21:59

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marlowe » 20 sie 2012, 11:37

Przy okazji tej awarii pojawił mi się taki pomysł, ale że znawcą nie jestem, to zapytam bardziej doświadczonych ode mnie:

Chodzi o montaż dodatkowego intercoolera w celu otrzymania zwiększonej mocy silnika :) Tyle tych kształtek na allegro, że spokojnie można by coś dobrać. Wtedy powietrze/spaliny byłyby jeszcze bardziej schłodzone, co skutkowało zwiększoną mocą silnika :)

Pozostały by tylko kwestie montażowe. Ale co myślicie o idei? I tak muszę kształtki kupować, to czemu by nie kupić dodatkowej powierzchi wymiany ciepła :)
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez Neonixos666 » 20 sie 2012, 13:00

jak już coś to wymienić a wydajniejszy niż zakładać następny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Doniu » 1 paź 2012, 10:15

Dolaczam się do tematu.
Jak myślicie podejdzie mi to ?

m.allegro.pl/przedmiot,kolanko-silikonowe-45-st-redukcja-5163mm,2649611331.html
Doniu
 

Postprzez piotrtc » 3 paź 2012, 09:46

Ja kupiłem tuningowe kolanko silikonowe o średnicy montażowej 57mm i długości ramion 102mm (trochę trzeba przyciąć), kąt 45 stopni. Kosztowało mnie to ok 40 zł z przesyłką. Przejechałem od wymiany już 4 tyś, kilometrów i żadnego wycieku. U mnie wygląda to tak:

Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 sie 2011, 10:49
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.

Postprzez daro0o » 17 paź 2012, 22:37

Po wymianie tego węża miga kontrolka świec, odczytałem kod błędu P0105. Czujnik ciśnienia wydaje się być podpięty prawidłowo. Oczywiście silnik nie ma mocy. Macie jakieś sugestie co mogłem zrobić nie tak?
daro0o
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6