Mazda 626 diesel 2001 rok kody błędów pomóżcie kontrolka świec żarowych

Postprzez kornelia2233 » 5 wrz 2013, 15:46

Witam, jestem tutaj nowa. Posiadam Mazdę 626 z 2001 r, DTI. Niedawno podczas jazdy poszedł pasek rozrządu, całe szczęscie nie rozwaliło silnika, pasek został wymieniony, przy okazji pompa, filtry, olej. Pasek został ustawiony na 100% dobrze (3 razy sprawdzany przez różnych fachowców), autko odpaliło i ładnie ruszyło. Problem zaczyna się podczas jazdy, gdy silnik już się nagrzeje. Nagle zaświece się kontrolka świec żarowych i auto traci moc (wyłącza się turbo) i jedzie max. 50 km/h. Pod górkę ledwie co wyciągnie. Wygląda to tak jakby w aucie włączyła się jakieś zabezpieczenie przeciwawaryjne. Autem nie da się jeżdzic praktycznie bo na dłuższych trasach 50 km/h to tylko na dojazd służy.
Kontrolka raz się zaswieca raz gasnie, jak gasnie znow jest ok i auto jedzie pelna mocą.
Auto zostalo dane do warsztatyu, na komputerze nie wykazalo bledow, ale z kontrolki siwec zarowych odczytano błedy nr 01, 02 i 06.
W warsztatcie wyczyszczono zawór EGR, przepustnice i zmieniono czujnik położenia wału, bo było podejrzenie ze zostal uszkodzony podczas pekniecie paska rozrzadu.
Prosze pomozcie, co to za bledy i co moze byc przyczyna usterki?
Blagam, jezdze od warsztatu do warsztatu, wydalam juz ok. 3000 zł a auto dalej nie naprawione.;)
kornelia2233
 

Postprzez alk80 » 5 wrz 2013, 22:02

Kornelia można wiedzieć skąd jesteś, może doradzimy ci prawdziwego fachowca od mazd

kornelia2233 napisał(a):Nagle zaświece się kontrolka świec żarowych i auto traci moc (wyłącza się turbo) i jedzie max. 50 km/h.
czyli przełącza się w tryb awaryjny

przyczyn może być kilka

ps. EGR, pod warunkiem że jest sprawny, trzeba zaślepić
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2013, 18:41

Na początek źle odczytane są błędy, najlepiej nagraj błyski kontrolki a my je odczytamy.

Moim zdaniem problem leży w sterowaniu kąta wtrysku po nagrzaniu auta, czy podczas braku mocy auto bardziej ,,klekocze"? Prawdopodobnie błąd to P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"
Ale to tylko moje domysły, jak potwierdzi się kod to wtedy będziemy myśleć dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kornelia2233 » 9 wrz 2013, 14:43

kod błedu to 0126- czyli zbyt niska temperatura płynu chłodzącego
to zostało przez mechanika dokładnie sprawdzone i wszystko jest okie,
ale zebrało sie przy aucie kilku koelgów , mysleli nad usterka 2 wieczory i prawie sie poddajac wyczyscili wszystkie czujniki, wszystkie kabelki, wężyki, jakas pompe, i UWAGA! narazie kontrolka sie nie swieci, auto przejechalo ok 50 km bez zaswiecenia sie, gdzie poprzednio kontrolka zaswiecala sie juz po kilku km
nie wiem wiec jaki byl powod, miejmy nadzieje ze blad juz nie wroci, moze to rzeczywiscie to wyczyszczenie pomoglo
Dzieki chlopaki, a ztym katem wtrysku, to zapytam ich czy przy tym czasem nie mieszali, bo byc moze tez tam cos poprawili:)
pozdrawiam goraco i zycze milego uzytkowania naszych mazd:)

Dopisano 9 wrz 2013, 14:45:

ps. a jestem z Nysy (opolskie)
kornelia2233
 

Postprzez alk80 » 9 wrz 2013, 17:16

Kornelia, zajrzyj tu na wszelki wypadek –> viewtopic.php?f=64&t=93626&view=unread#unread

poszukaj może jest ktoś polecany z twojej okolicy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kornelia2233 » 11 wrz 2013, 23:56

potwierdzam bład to P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"
chłopcy wyczyścili czujnik od pompy wtryskowej i autko jezdzi
kornelia2233
 

Postprzez nero84 » 19 wrz 2013, 09:47

Witam wszystkich,

pozwólcie, że podłączę się pod wątek. Mam podobny problem, ale objawy jakby trochę na odwrót. Otóż problem dotyczy Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2003. Mam ją od roku. Problem występuje od początku wakacji. A dzieje się następująco:

Silnik odpala bez problemu i przeważnie na początku wszystko jest OK. W pewnym momencie (nie zauważyłem żadnej zależności może poza obrotami silnika) silnik zaczyna nierównomiernie, delikatnie podrygiwać, zaczyna inaczej pracować, wydawać inny dźwięk, twardy, metaliczny, jak ciągnik, po kilku sekundach takiej pracy zaczyna migać kontrolka świec. Przeważnie po dodaniu gazu problem ustępuje i przez jakiś czas jest OK. Czasem pomaga na kilka minut a czasem przez kilka dni (używam auto codziennie). Czasem zdarza się, że można przejechać 100-200 km i nic się nie dzieje. Zdarza się też tak, że dodanie gazu nie pomaga. Wtedy auto rusza z trudem, ledwo jedzie. Na dwójce jeszcze jedzie, ale wrzucenie trójki nie wchodzi w grę. W takiej sytuacji przeważnie pomaga odczekać chwilkę i kilka razy mocniej dodać gazu. Rzadziej, ale zdarzają się też takie przypadki, że przy jeździe ze stałą prędkością, np. na autostradzie i obrotach w okolicach 2000-3000 pojawiają się takie w miarę regularne pomruki tego metalicznego dźwięku. Wydają się one być w miarę regularne. Dodanie gazu na początku nasila ten dźwięk a gdy silnik podkręci trochę obroty problem ustaje.

Wymieniłem filtr paliwa, ale nic to nie zmieniło.

Komputer zgłasza P0216

Podsumowując:
– problem przeważnie występuje na luzie/sprzęgle na wolnych obrotach,
– dodanie gazu przeważnie pomaga,
– auto odpala bez problemu,
– nie ma problemu z wchodzeniem na obroty,
– nie ma problemu z jazdą na wyższych obrotach ani z większymi prędkościami;

Będę wdzięczny za wszelką pomoc
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez alk80 » 19 wrz 2013, 15:43

stawiam na pompę, albo któryś zawór, brudne sitko w pompie, sprawdź czy nie ma wycieków

a jak tam z kondycją rozrządu ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez nero84 » 19 wrz 2013, 15:56

Ja powoli też skłaniałbym się ku sitkom, albo jakiś inny problem z drożnością, ponieważ problem występuje bardzo losowo. Rozrząd był wymieniany 2 lata temu i ma przejechane 40.000 (komplet, oryginał). TCV cyka przy zapłonie, czujnik temperatury podmieniłem z mojej drugiej mazdy (bez zmian), filtr paliwa wymieniłem, wszystko suche, nic nie cieknie.

Kiedyś tak się zdarzyło, że pokazywałem ten problem koledze. Auto stało na luzie, silnik chodził, włączyłem klimę na auto i problem ewidentnie pojawiał się w momencie i na czas załączania się kilmy, gdy klima się wyłączała, silnik wracał do normalnej pracy.

Nie mam wiedzy na temat działania pompy, ale może jest tak, że te sitka są zapchane i na wolnych obrotach pompa nie ma siły się przez nie przepchać. Jak doda się gazu to dostaje większego kopa i jakoś tam daje radę. Nie chcę rozkręcać co popadnie, żeby później nie okazało się, że coś cieknie czy coś, ale chyba nie ma na co czekać i trzeba zajrzeć do tych sitek.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2013, 17:25

Ewidentnie problem ze sterowaniem kąta wtrysku (metaliczny stuk), myślę że nie jest to wina przewodów lub zaworu. Ja bym wyczyścił całą pompę bo na dnie może być syf. Ewentualnie zalej coś do czyszczenia układów wtryskowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nero84 » 19 wrz 2013, 20:41

Na samym początku jak tylko pojawił się problem zastosowałem Forte, ale nie zauważyłem żadnej różnicy.

Najlepiej jakby obeszło się bez wymontowywania pompy. Muszę sprawdzić te sitka. Zacznę od wylotu bo po pierwsze jest łatwo dostępne, a po drugie powinno dać jakieś informacje na temat tego co dzieje się w pompie. Jeśli jest w niej syf to raczej sterylne nie będzie. Na pewno coś powinno się na nim zaczepić (tak mi się wydaje).

Teraz pytanie do znawców tematu: Czy można ów syf z pompy usunąć bez jej wykręcania z auta? Np. za pomocą dużej strzykawki z wężykiem wprowadzonym wgłąb pompy np. przez otwór wylotowy pompy przy okazji sprawdzenia/czyszczenia sitka? Czy takie działanie ma w ogóle szansę powodzenia?

Ewentualnie jeśli nie pozwoli to na skuteczne usunięcie syfu to powinno dać jakiś obraz na temat tego co tam w ogóle wewnątrz się dzieje i czy jest sens ją rozkręcać w celu czyszczenia. Czy dobrze kombinuję?

--

Sprawdziłem sitko na wylocie i okazało się, że było trochę brudne ale najgorsze, że jest przerwane :( Ciekaw jestem ile syfu poleciało dalej... Przełożyłem całą śrubę z innej mazdy. Silnik przez dłuższą chwilę pracował poprawnie, już się cieszyłem i... problem znowu wrócił :( Chciałem jeszcze przełożyć ten środkowy czujnik (TCV?), ale nie miałem tak dużego klucza. Czy ktoś wie jaki on jest? 34?

Które sitko przeważnie jest bardziej zapchane, wlotowe czy wylotowe?

Czy to sitko jest gdzieś dostępne? Czy tylko na szrocie? Samo czy z całą śrubą?

Czy po takiej operacji układ paliwowy/pompę trzeba odpowietrzyć jakoś? Przy pierwszym odpaleniu po złożeniu trochę poszarpało, potelepało i silnik zaczął normalnie pracować, nie zgasł.

--

Kolejny update :)

Sitko na wejściu na razie sobie odpuściłem ze względu na dostęp. Odkręciłem tą dużą nakrętkę trzymającą środkową wtyczkę na pompie. Odkręciłem również dekielek, który jest od góry pompy (4 śruby na imbus). Myślałem, że jak odkręcę tą dużą nakrętkę na środkowej wtyczce, to wyciągnę jakiś czujnik/zawór. Myślałem, że to jest TCV. Okazało się, że ta nakrętka trzyma jedynie wtyczkę, która jest połączona dwoma przewodami z jakąś czarną kostką w środku. W środku było bardzo czysto. Strzykawką z wężykiem wyciągnąłem paliwo i nie widziałem w środku żadnego syfu. Odkręciłem również ten duży zawór po prawej stronie pompy (SCV?). Jak go uniosłem, to wyleciało z niego trochę paliwa, które nie było czyste tylko z taką jakby brązową zawiesiną. Odessałem to i wytarłem do sucha. Zawór przepłukałem przez dziurki, które miał od spodu, ale więcej syfu z niego nie wyleciało. Ogólnie też sprawiał wrażenie czystego. Zauważyłem, że gumowa uszczelka tego zaworu, która była umieszczona w rowku w okolicach gwintu (w gnieździe zaworu, a nie na zaworze) jest lekko uszkodzona, bo ma mały zadziorek, ale nie mając innej na razie z powrotem ją założyłem. Będę sprawdzał czy nie cieknie. Poskładałem wszystko. Auto odpala bez problemu, ale niestety w dalszym ciągu po chwili pracy na wolnych obrotach pojawia się twarda praca silnika i kontrolka świec, dodanie gazu powoduje powrót do prawidłowej pracy na jakiś czas, więc w sumie bez zmian :(
Nie wiem, czy to coś da, ale jak tylko będę miał chwilę to podmienię SCV z 323F. Jak to nie pomoże to pozostaje czujnik położenia wału. Więcej chyba nie będę w stanie sam zrobić. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to będę bardzo wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez bsztcz » 23 wrz 2013, 20:57

Witam,proszę o pomoc w rozszyfrowaniu wymruganych kodów i jeśli to możliwe to postawienie diagnozy. Silnik nie chce odpalać jak jest ciepły. Mazda 626 ditd./filtr paliwa wymieniony.pompa przedmuchana od strony powrotu-patent tadziol :) ,SPV obstukany,po odłączeniu czujnika temperatury po długim kręceniu zaskoczy i pracuje normalnie. http://youtu.be/IIGRwGA4AaA
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez alk80 » 23 wrz 2013, 21:04

podmień spv, stawiam na niego
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 23 wrz 2013, 21:11

bsztcz napisał(a):Silnik nie chce odpalać jak jest ciepły.
bsztcz napisał(a):po odłączeniu czujnika temperatury po długim kręceniu zaskoczy


pompa wtryskowa prosi o naprawę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bsztcz » 23 wrz 2013, 21:18

dzieki za odpowiedz/alk80,tadziol/teraz zastanawiam sie zawor spv do wymiany czy cała pompa do regeneracji
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez tadziol » 23 wrz 2013, 21:23

raczej to drugie.
no i tańsze niż nowy SPV.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bsztcz » 23 wrz 2013, 21:31

Koledzy czy ktos wie gdzie w pomorskim regenerują pompy wtryskowe denso do mojej mazdy. Ponownie proszę o rozszyfrowanie tych błędów wymruganych.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez nero84 » 24 wrz 2013, 00:06

Witam,

moje zmagania z pompą i P0216 trwają w najlepsze. Dzisiaj podmieniłem SPV, ale nic to nie zmieniło <płacze> . Chyba pozostaje już tylko dokopanie się do TCV lub czujnika wału. Czy jest jakiś patent na wymontowanie go bez wyciągania pompy? Tam jest tak napchane że ledwo widzę kawałek wtyczki.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez Rwdkam » 2 paź 2013, 09:54

Witam

Chciał bym się podłączyć do tematu. Od niedawna ok 3 dni w moje mazdzie nieregularnie zapala się na w czasie jazdy kontrolka świec żarowych -tz średnio co 5 – 7 min zapala się na
1 sekundę i gaśnie – nie mam żadnych innych objawów – co to może być.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2013, 14:06
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 626 1998r 74kw, 101 km TDI
hatchback

Postprzez nero84 » 14 lis 2013, 17:10

Witam ponownie,

problem z P0216 na wolnych obrotach, znikającym po dodaniu gazu, twarda praca silnika i brak mocy rozwiązany <jupi> . Problem nie występuje już od 2 miesięcy, ale nie pisałem, aby mieć pewność. Teraz ku potomnym chciałbym pochwalić się moim przypadkiem oraz podziękować wszystkim Forumowiczom za wszelkiego rodzaju uwagi. Na szczególne podziękowania zasługuje xANDy. Dziękuję Ci pochylenie się nad moim przypadkiem oraz za wszelkie opinie. Przyczyną problemów była kostka od czujnika położenia wału. Czujnik jest schowany w osłonie rozrządu a przewód od niego idzie w rowku osłony pod paskami a następnie kończy się kostką, która jest przymocowana od przodu do pompy wtryskowej. Pomogło popsikanie Kontaktem oraz delikatne skręcenie pinów w celu lepszego stykania. Po tej operacji od 2 miesięcy problem nie wystąpił ani razu, a wcześniej pojawiał się od kilku do kilkunastu razy dziennie (czasem z kilkudniowymi przerwami).
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 13:42
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 TD '99
Premacy 2.0 DITD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6