Przerywanie zimnego silnika

Postprzez Sebekk » 17 gru 2005, 19:49

Mam to samo tyle ze w comprexie... czkawka jest po odpaleniu zimnego silnika i ustaje po kilku minutach jak sie silnik troszke zagrzeje. Na wolnych obrotach jest oki a przy dodaniu gazu do okolo 1500obr./min. zaczyna czkac i puszczac siwe kleby dymu... Kilka razy nawet zgasl silnik... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2005, 14:05
Posty: 518
Skąd: warszawa/łomianki
Auto: BMW E46 320d 150km;))

Postprzez slawekp » 19 gru 2005, 17:48

Panowie,
Po raz kolejny stwierdzm, że narzuca sie dowcip o niejakim Stirlitzu, ktory nie chciał Mullerowi odpowiedzieć na pytanie ile jest 2*2 bo obawiał się, że informacja nie dotarła do centrali. Problem szapania na zimnym silniku był na forum dyskutowany. Jestem posiadaczem DiTD GF 1999 i znam to zjawisko. Jeżeli nie zostałem "zrobiony w jajco" przez autoryzowany warsztat mający wyłączność na pompy to błąd z dużym prawdopodobieństwem tkwi w pompie Denso. W moim przypadku konieczna była wymiana zaworu elektromagnetycznego. Usłąpiło jak ręką odjął. Koszt naprawy w cenach z grudnia 2004 ok 3000 PLN. Współczuję, ale po 4 latach jeżdenia stwierdzam, że model ten jest wyjątkow delikatny, co czasami kosztuje. PoOzdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez Drake » 19 gru 2005, 21:44

<boje się> dzięki za podanie przyczyny :) połowa z głowy tylko teraz mam do Ciebie jeszcze pare pytań jesli mozna : gdzie robiłeś swoje auto , jaki był czas naprawy tzn czy robia w pare godzin czy pare dni , i czy to naprawde musi tyle kosztowac ??? :(:(:(:(
Początkujący
 
Od: 7 lip 2005, 09:15
Posty: 12
Skąd: :)
Auto: Dżedaj :P

Postprzez magicadm » 19 gru 2005, 22:07

Drake napisał(a):<boje się> dzięki za podanie przyczyny :) połowa z głowy tylko teraz mam do Ciebie jeszcze pare pytań jesli mozna : gdzie robiłeś swoje auto , jaki był czas naprawy tzn czy robia w pare godzin czy pare dni , i czy to naprawde musi tyle kosztowac ??? :(:(:(:(


Przpuszczam, że jedyną firmą, która to robi jest MABI na Bogusławskiego w Wawie – oni chyba mają wyłączność na tą pompę ( w sensie możliwości technicznych i wiedzy)– a ponieważ są jedyni – napewno nie czyni ich tanimi. Chcesz jeździć – płać!!!

A może zna ktoś jakąś alternatywę – oczywiście na tym samym poziomie świadczonych usług???
Ostatnio edytowano 19 gru 2005, 22:20 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez slawekp » 20 gru 2005, 09:47

Tak, naprawiałem auto w Mabi. Podzielę się jeszcze raz swoimi wrażeniami.
1. Zanim to usunąłęm minęło około1,5 roku ponieważ zjawisko stało sią bardzo dokuczliwe zimą. Pierwszy podjazd do Mabi był wiosną 2003 i człowiek, który rzucił na to okiem okiem powiedział ile za diagnozę, a potem ile za naprawę (od – do). Krotko mówiąc włos zjeżył mi się na głowie. Postanowiłem jeżdzić dalej i szukać alternatywy.

2. Alternatywy nie ma. Szuakłem po całej Polsce i nikt nie chciał wziąć tego do roboty. Jest to bardzo rzadki model i rzadkie rozwiązanie techniczne. Ludzie po prostu nie mają praktyki.

3.Kolejna wizyta w Mabi to przyjemne zaskoczenie. Nie mówię o kosztach, bo sam zawór to ok 1700 pln. Do tego diagnoistyka i robota z pompą. Szef serwisu to facet OK. Bardzo miły i kompetentny. Niestety są jedyni w Posce i jest to dla nas posiadaczy tego modelu sytuacja dyskomfortowa.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez zgrzes » 20 gru 2005, 10:11

To teraz ja zadam pytanie. Jakie rodzaje pomp były montowane w DiTD. Z tego co ja wiem to mam chyba BOSCH-a (głowy nie dam uciąć). Ale jeżeli tak to czy w tym konktretnym przypadku jest to lepsza pompa od DENSO??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez magicadm » 20 gru 2005, 12:49

zgrzes napisał(a):To teraz ja zadam pytanie. Jakie rodzaje pomp były montowane w DiTD. Z tego co ja wiem to mam chyba BOSCH-a (głowy nie dam uciąć). Ale jeżeli tak to czy w tym konktretnym przypadku jest to lepsza pompa od DENSO??


Autodata wyświetla dla mojego autka 323BJ DITD 2001 smieszną nazwę pompy: KIKI
Podobno producentem jest DENSO na licencji BOSCHA – czyli jakiś składak :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez slawekp » 20 gru 2005, 16:28

Tytułem komentarza. Nie jesten pewien czy na licencji Boscha i czy na pewno składak.
Argumenty: Żadna stacja Boscha nie może się podłączyć, aby zrobić pełną diagnostykę elektroniki tego samochodu.
Żaden warsztat Boscha nie chce się dotykać do tej pompy. Być może jest to produkt na licencji Boscha i jest to sprawa warunków licencyjnych. Co więcej również warszaty Toyoty, w ktorych montowane są pompy Denso, nie chciały się zabrać do roboty.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez Jaksa » 20 gru 2005, 22:55

slawekp napisał(a):Szuakłem po całej Polsce
Podobno jest taki magik od tych "naszych" pomp w Nadarzynie , dowiedziałem sie od klienta ktory tez miał problemy z pompą – nawet naprawił za połowę ceny Mabi....Ciekawe na jak długo ? Czas chyba zapoznac sie z człowiekiem bo taki kontakt kazdemu się przyda.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 21 gru 2005, 11:01

Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej. :D


Poszukałęm chwilkę w necie i : :]

Numer telefonu 22 729 89 50 Naprawa Pomp Wtryskowych, Nadarzyn ul. Graniczna 4.

Troszkę podpytałem człowieka na temat naprawiania pomp DENSO w Maździe – stwierdził, że wkłada TYLKO części firmy DENSO, koszta samej diagnostyki uszkodzenia to 100 zł
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2005, 11:10

magicadm napisał(a):Podobno producentem jest DENSO na licencji BOSCHA – czyli jakiś składak

Pompa w DITD to DENSO a nie jakiś tam BOSCH (ZEXEL czyli japoński BOSCH). Pompa nie jest robiona na żadnej licencji. Żadna pompa boscha nie ma tak rozwiązanego sposobu dawkowania paliwa. To raczej bosch ściągnął od DENSO np. z pompy z Mitsubishi Canter
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 21 gru 2005, 11:18

Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej.


Poszukałęm chwilkę w necie i :

Numer telefonu 22 729 89 50 Naprawa Pomp Wtryskowych, Nadarzyn ul. Graniczna 4.

Troszkę podpytałem człowieka na temat naprawiania pomp DENSO w Maździe – stwierdził, że wkłada TYLKO części firmy DENSO, koszta samej diagnostyki uszkodzenia to 100 zł


tomekrvf napisał(a):Pompa w DITD to DENSO a nie jakiś tam BOSCH (ZEXEL czyli japoński BOSCH). Pompa nie jest robiona na żadnej licencji. Żadna pompa boscha nie ma tak rozwiązanego sposobu dawkowania paliwa. To raczej bosch ściągnął od DENSO np. z pompy z Mitsubishi Canter


Sam nie wiem czy to źle czy bardzo źle ( a może dobrze?)

Dzięki za wyprowadzenie z błędu.

Pozdrawiam
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2005, 13:06

magicadm napisał(a):Sam nie wiem czy to źle czy bardzo źle

Bardzo dobrze
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez slawekp » 21 gru 2005, 13:17

Wątek robi się ciekawy. Nadarzyn skąd ja to znam. Byłem tam w jakimś baraku po byłym SKR (dla młodych to byłe Spóldzielnie Kólek Rolniczych). Gość był polecony przez dobrego i znanego fachowca, który ma warsztat w Nadarzynie. Nie będę wymieniał nazwiska bo być może się tu pomylę. Ale jeżeli mówmy o tym samym gościu od pomp to i on "wymiękł". problem polega na tym, że wzmiankowana pompa Denso ma własny chip sterujący, a to znaczy, że trzeba mieć to tego stanowisko diagnostyczne i program.
Tak więc gość popatrzył, podumał i powiedział "sorki". Być może po roku jest lepiej albo dużo lepiej. Mając w pamięci obraz tego miejsca stwierdzę nieśmiało (aby nikogo nie obrazić) – wątpię.
To jeden aspekt sprawy. Drugi to sama konstrukcja pomy wtryskowej w silniku Diesla, być może tylko w tym modelu, które jest cholernie precyzyjnym urządzeniem wymagającym zestrojenia (także mechanicznego) na specjalnym stanowisku.
Moja sugestia. W tym przypadku nie oszczędzajcie bo ustrojstwo diabli wezmą. Nowa pompa to 13 000 pln. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez tomekrvf » 21 gru 2005, 13:40

slawekp napisał(a):problem polega na tym, że wzmiankowana pompa Denso ma własny chip sterujący

Pamięć ROM w której zapisane są korekty ustawienia dawek i kąta wtrysku dla poszczególnych obrotóe i założonego wydatku. Miałem okazję robić taką pompę
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 21 gru 2005, 19:11

magicadm napisał(a):Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej
No to mamy juz obraz tego warsztatu ( a miało być tak dobrze – czy ludzie zawsze musza takie głupoty opowiadać ? Ja nie znam tego goscia i w takim razie nie będę się z nim poznawał :D )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 23 gru 2005, 21:45

Może pytanie banalne – ale skoro w naszych mućkach jest pompa Denso a w Toyotach również Denso (ponoć), to czy serwis Toyoty nie jest zdolny zająć się naszymi pompami? (choćby diagnostyka?)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 23 gru 2005, 22:06

xANDy napisał(a):Toyoty nie jest zdolny zająć się naszymi pompami?
Oni tez nie robią pomp -wszystkie drogi prowadzą do Mabi <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 24 gru 2005, 14:01

Skoro Toyota stosuje pompy denso, a chyba nie ma z nimi takich problemów jak z naszymi w DiTD to w takim razie na czym polega problem/błąd? Toyota nie jest jakąś podrzędną firmą z zapyziałej chińskiej dzielnicy, znana jest z niezawodności od lat, czy więc pompy ładowane do toyotowskich diesli są lepsze? A skoro nie jest to firma marginalna w naszym kraju, więc muszą mieć chyba trochę rozbudowany system serwisowy. Nie wierzę, że pompy denso ze wszystkich toyot trafiają do Mabi. Chyba, że mają aż tak mały odsetek napraw. Dlaczego w takim razie nasze są hmmm... mniej trwałe?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 24 gru 2005, 14:14

xANDy napisał(a):Skoro Toyota stosuje pompy denso, a chyba nie ma z nimi takich problemów jak z naszymi w DiTD

xANDy, pompy w Toyotach też padają. Mabi rozpatrywało i rozpatruje nadal naprawy gwarancyjne pomp wysokiego ciśnienia i elektrowtryskiwaczy CR i uwierz mi że trochę tego przywozili. A tak na koniec:PANOWIE, DAJCIE JUŻ SOBIE SPOKÓJ Z TYMI POMPAMI W DITD
xANDy napisał(a):Nie wierzę, że pompy denso ze wszystkich toyot trafiają do Mabi

Wszystkie trafiają do Mabi. Denso ma taką politykę że gwarancje rozpatruje autoryzowany dystrybutor. W Mitsubishi będziemy mieli L200 na Common Rail takim jak w Avensisie i też będziemy puszczali gwarancje przez Mabi.
Pozdrawiam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6