Strona 2 z 8

PostNapisane: 17 gru 2005, 19:49
przez Sebekk
Mam to samo tyle ze w comprexie... czkawka jest po odpaleniu zimnego silnika i ustaje po kilku minutach jak sie silnik troszke zagrzeje. Na wolnych obrotach jest oki a przy dodaniu gazu do okolo 1500obr./min. zaczyna czkac i puszczac siwe kleby dymu... Kilka razy nawet zgasl silnik... :|

PostNapisane: 19 gru 2005, 17:48
przez slawekp
Panowie,
Po raz kolejny stwierdzm, że narzuca sie dowcip o niejakim Stirlitzu, ktory nie chciał Mullerowi odpowiedzieć na pytanie ile jest 2*2 bo obawiał się, że informacja nie dotarła do centrali. Problem szapania na zimnym silniku był na forum dyskutowany. Jestem posiadaczem DiTD GF 1999 i znam to zjawisko. Jeżeli nie zostałem "zrobiony w jajco" przez autoryzowany warsztat mający wyłączność na pompy to błąd z dużym prawdopodobieństwem tkwi w pompie Denso. W moim przypadku konieczna była wymiana zaworu elektromagnetycznego. Usłąpiło jak ręką odjął. Koszt naprawy w cenach z grudnia 2004 ok 3000 PLN. Współczuję, ale po 4 latach jeżdenia stwierdzam, że model ten jest wyjątkow delikatny, co czasami kosztuje. PoOzdrawiam

PostNapisane: 19 gru 2005, 21:44
przez Drake
<boje się> dzięki za podanie przyczyny :) połowa z głowy tylko teraz mam do Ciebie jeszcze pare pytań jesli mozna : gdzie robiłeś swoje auto , jaki był czas naprawy tzn czy robia w pare godzin czy pare dni , i czy to naprawde musi tyle kosztowac ??? :(:(:(:(

PostNapisane: 19 gru 2005, 22:07
przez magicadm
Drake napisał(a):<boje się> dzięki za podanie przyczyny :) połowa z głowy tylko teraz mam do Ciebie jeszcze pare pytań jesli mozna : gdzie robiłeś swoje auto , jaki był czas naprawy tzn czy robia w pare godzin czy pare dni , i czy to naprawde musi tyle kosztowac ??? :(:(:(:(


Przpuszczam, że jedyną firmą, która to robi jest MABI na Bogusławskiego w Wawie – oni chyba mają wyłączność na tą pompę ( w sensie możliwości technicznych i wiedzy)– a ponieważ są jedyni – napewno nie czyni ich tanimi. Chcesz jeździć – płać!!!

A może zna ktoś jakąś alternatywę – oczywiście na tym samym poziomie świadczonych usług???

PostNapisane: 20 gru 2005, 09:47
przez slawekp
Tak, naprawiałem auto w Mabi. Podzielę się jeszcze raz swoimi wrażeniami.
1. Zanim to usunąłęm minęło około1,5 roku ponieważ zjawisko stało sią bardzo dokuczliwe zimą. Pierwszy podjazd do Mabi był wiosną 2003 i człowiek, który rzucił na to okiem okiem powiedział ile za diagnozę, a potem ile za naprawę (od – do). Krotko mówiąc włos zjeżył mi się na głowie. Postanowiłem jeżdzić dalej i szukać alternatywy.

2. Alternatywy nie ma. Szuakłem po całej Polsce i nikt nie chciał wziąć tego do roboty. Jest to bardzo rzadki model i rzadkie rozwiązanie techniczne. Ludzie po prostu nie mają praktyki.

3.Kolejna wizyta w Mabi to przyjemne zaskoczenie. Nie mówię o kosztach, bo sam zawór to ok 1700 pln. Do tego diagnoistyka i robota z pompą. Szef serwisu to facet OK. Bardzo miły i kompetentny. Niestety są jedyni w Posce i jest to dla nas posiadaczy tego modelu sytuacja dyskomfortowa.

PostNapisane: 20 gru 2005, 10:11
przez zgrzes
To teraz ja zadam pytanie. Jakie rodzaje pomp były montowane w DiTD. Z tego co ja wiem to mam chyba BOSCH-a (głowy nie dam uciąć). Ale jeżeli tak to czy w tym konktretnym przypadku jest to lepsza pompa od DENSO??

PostNapisane: 20 gru 2005, 12:49
przez magicadm
zgrzes napisał(a):To teraz ja zadam pytanie. Jakie rodzaje pomp były montowane w DiTD. Z tego co ja wiem to mam chyba BOSCH-a (głowy nie dam uciąć). Ale jeżeli tak to czy w tym konktretnym przypadku jest to lepsza pompa od DENSO??


Autodata wyświetla dla mojego autka 323BJ DITD 2001 smieszną nazwę pompy: KIKI
Podobno producentem jest DENSO na licencji BOSCHA – czyli jakiś składak :|

PostNapisane: 20 gru 2005, 16:28
przez slawekp
Tytułem komentarza. Nie jesten pewien czy na licencji Boscha i czy na pewno składak.
Argumenty: Żadna stacja Boscha nie może się podłączyć, aby zrobić pełną diagnostykę elektroniki tego samochodu.
Żaden warsztat Boscha nie chce się dotykać do tej pompy. Być może jest to produkt na licencji Boscha i jest to sprawa warunków licencyjnych. Co więcej również warszaty Toyoty, w ktorych montowane są pompy Denso, nie chciały się zabrać do roboty.

PostNapisane: 20 gru 2005, 22:55
przez Jaksa
slawekp napisał(a):Szuakłem po całej Polsce
Podobno jest taki magik od tych "naszych" pomp w Nadarzynie , dowiedziałem sie od klienta ktory tez miał problemy z pompą – nawet naprawił za połowę ceny Mabi....Ciekawe na jak długo ? Czas chyba zapoznac sie z człowiekiem bo taki kontakt kazdemu się przyda.

PostNapisane: 21 gru 2005, 11:01
przez magicadm
Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej. :D


Poszukałęm chwilkę w necie i : :]

Numer telefonu 22 729 89 50 Naprawa Pomp Wtryskowych, Nadarzyn ul. Graniczna 4.

Troszkę podpytałem człowieka na temat naprawiania pomp DENSO w Maździe – stwierdził, że wkłada TYLKO części firmy DENSO, koszta samej diagnostyki uszkodzenia to 100 zł

PostNapisane: 21 gru 2005, 11:10
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):Podobno producentem jest DENSO na licencji BOSCHA – czyli jakiś składak

Pompa w DITD to DENSO a nie jakiś tam BOSCH (ZEXEL czyli japoński BOSCH). Pompa nie jest robiona na żadnej licencji. Żadna pompa boscha nie ma tak rozwiązanego sposobu dawkowania paliwa. To raczej bosch ściągnął od DENSO np. z pompy z Mitsubishi Canter

PostNapisane: 21 gru 2005, 11:18
przez magicadm
Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej.


Poszukałęm chwilkę w necie i :

Numer telefonu 22 729 89 50 Naprawa Pomp Wtryskowych, Nadarzyn ul. Graniczna 4.

Troszkę podpytałem człowieka na temat naprawiania pomp DENSO w Maździe – stwierdził, że wkłada TYLKO części firmy DENSO, koszta samej diagnostyki uszkodzenia to 100 zł


tomekrvf napisał(a):Pompa w DITD to DENSO a nie jakiś tam BOSCH (ZEXEL czyli japoński BOSCH). Pompa nie jest robiona na żadnej licencji. Żadna pompa boscha nie ma tak rozwiązanego sposobu dawkowania paliwa. To raczej bosch ściągnął od DENSO np. z pompy z Mitsubishi Canter


Sam nie wiem czy to źle czy bardzo źle ( a może dobrze?)

Dzięki za wyprowadzenie z błędu.

Pozdrawiam

PostNapisane: 21 gru 2005, 13:06
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):Sam nie wiem czy to źle czy bardzo źle

Bardzo dobrze

PostNapisane: 21 gru 2005, 13:17
przez slawekp
Wątek robi się ciekawy. Nadarzyn skąd ja to znam. Byłem tam w jakimś baraku po byłym SKR (dla młodych to byłe Spóldzielnie Kólek Rolniczych). Gość był polecony przez dobrego i znanego fachowca, który ma warsztat w Nadarzynie. Nie będę wymieniał nazwiska bo być może się tu pomylę. Ale jeżeli mówmy o tym samym gościu od pomp to i on "wymiękł". problem polega na tym, że wzmiankowana pompa Denso ma własny chip sterujący, a to znaczy, że trzeba mieć to tego stanowisko diagnostyczne i program.
Tak więc gość popatrzył, podumał i powiedział "sorki". Być może po roku jest lepiej albo dużo lepiej. Mając w pamięci obraz tego miejsca stwierdzę nieśmiało (aby nikogo nie obrazić) – wątpię.
To jeden aspekt sprawy. Drugi to sama konstrukcja pomy wtryskowej w silniku Diesla, być może tylko w tym modelu, które jest cholernie precyzyjnym urządzeniem wymagającym zestrojenia (także mechanicznego) na specjalnym stanowisku.
Moja sugestia. W tym przypadku nie oszczędzajcie bo ustrojstwo diabli wezmą. Nowa pompa to 13 000 pln. Pozdrawiam

PostNapisane: 21 gru 2005, 13:40
przez tomekrvf
slawekp napisał(a):problem polega na tym, że wzmiankowana pompa Denso ma własny chip sterujący

Pamięć ROM w której zapisane są korekty ustawienia dawek i kąta wtrysku dla poszczególnych obrotóe i założonego wydatku. Miałem okazję robić taką pompę

PostNapisane: 21 gru 2005, 19:11
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej
No to mamy juz obraz tego warsztatu ( a miało być tak dobrze – czy ludzie zawsze musza takie głupoty opowiadać ? Ja nie znam tego goscia i w takim razie nie będę się z nim poznawał :D )

PostNapisane: 23 gru 2005, 21:45
przez xANDy
Może pytanie banalne – ale skoro w naszych mućkach jest pompa Denso a w Toyotach również Denso (ponoć), to czy serwis Toyoty nie jest zdolny zająć się naszymi pompami? (choćby diagnostyka?)

PostNapisane: 23 gru 2005, 22:06
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Toyoty nie jest zdolny zająć się naszymi pompami?
Oni tez nie robią pomp -wszystkie drogi prowadzą do Mabi <lol>

PostNapisane: 24 gru 2005, 14:01
przez xANDy
Skoro Toyota stosuje pompy denso, a chyba nie ma z nimi takich problemów jak z naszymi w DiTD to w takim razie na czym polega problem/błąd? Toyota nie jest jakąś podrzędną firmą z zapyziałej chińskiej dzielnicy, znana jest z niezawodności od lat, czy więc pompy ładowane do toyotowskich diesli są lepsze? A skoro nie jest to firma marginalna w naszym kraju, więc muszą mieć chyba trochę rozbudowany system serwisowy. Nie wierzę, że pompy denso ze wszystkich toyot trafiają do Mabi. Chyba, że mają aż tak mały odsetek napraw. Dlaczego w takim razie nasze są hmmm... mniej trwałe?

PostNapisane: 24 gru 2005, 14:14
przez tomekrvf
xANDy napisał(a):Skoro Toyota stosuje pompy denso, a chyba nie ma z nimi takich problemów jak z naszymi w DiTD

xANDy, pompy w Toyotach też padają. Mabi rozpatrywało i rozpatruje nadal naprawy gwarancyjne pomp wysokiego ciśnienia i elektrowtryskiwaczy CR i uwierz mi że trochę tego przywozili. A tak na koniec:PANOWIE, DAJCIE JUŻ SOBIE SPOKÓJ Z TYMI POMPAMI W DITD
xANDy napisał(a):Nie wierzę, że pompy denso ze wszystkich toyot trafiają do Mabi

Wszystkie trafiają do Mabi. Denso ma taką politykę że gwarancje rozpatruje autoryzowany dystrybutor. W Mitsubishi będziemy mieli L200 na Common Rail takim jak w Avensisie i też będziemy puszczali gwarancje przez Mabi.
Pozdrawiam