Strona 3 z 8

PostNapisane: 24 gru 2005, 15:34
przez magicadm
tomekrvf napisał(a): A tak na koniec:PANOWIE, DAJCIE JUŻ SOBIE SPOKÓJ Z TYMI POMPAMI W DITD


Dobry pomysł :)

Może skończmy już to wzajemne zastraszanie ...

Jeżeli jeszcze nie mamy problemów z pompami – dbajmy o nie: lejmy paliwo ze sprawdzonych stacji i zbierajmy paragony za nie.

Podobno BOSCH (więc MABI też zapewne) ma uprawnienia do wystawiania opinii, które są uwzględniane przy ewentualnym skarżeniu stacji paliw za złą jakość paliwa, które uszkodziło pompę (wyczytałem dziś w gazetce BOSCHa)

PostNapisane: 25 gru 2005, 16:59
przez wolny
Panowie szlachta, na zakończenie wątku – nie chcę zakładać nowego – poradzcie coś:

– miga kontrolka świec żarowych (zaczełą migać nagle podczas jazdy), po wnikliwej lekturze forum WIEM, WIEM, >90% POMPA.
– samochód śmiga i odpala (nawet na mrozie) bez problemów.
– wizyta u pompiarza w Nadarzynie, efekt: jego komputerek wskazuje że z pompą wszyskto OK, ale jak ktos napisał parę postów, gość jest niepewny w ocenie tych pomp.
– "na oko" widać że pompa jest zapocona ropą (wg mnie nawet dość mocno). Czy może tak być ?– pompiarz twierdzi że jest OK, pompa może być zapocona.
– czy od razu udać się do Mabi (nie wiem czy zdiagnozują błąd komputera samochodu ), czy też najpierw zrobić diagnostyke błędu i silnika w ASO.
– na tacę w intencji pompy dałem <lol> <lol> <lol> .


Wesołego biesiadowania,

PostNapisane: 25 gru 2005, 19:28
przez tomekrvf
Pompa nie może być zapocona. Najpierw wyczytaj DTC. W Mabi tez wyczytaja DTC bo maja tester Denso DST-1

PostNapisane: 25 gru 2005, 22:14
przez Jaksa
wolny napisał(a):udać się do Mabi
Moim zdaniem tak , w ASO nie dadza sobie rady ( w Warszawie :P nie wiem jak w innych miastach )

PostNapisane: 26 gru 2005, 00:05
przez magicadm
wolny napisał(a):wizyta u pompiarza w Nadarzynie, efekt: jego komputerek wskazuje że z pompą wszyskto OK



Czyli jakiś komputerek ma? ;)
Ciekawe co to może być...
Z ostatniego Autospeca wyczytałem(lepiej późno niż wcale <lol> ), że każda pompa VP po naprawie wymaga zaprogramowania ( jej sterownik).
Ciekawe czy ten człowiek miał taki sprzęt czy tylko "zwykły tester" do diagnostyki...

PostNapisane: 26 gru 2005, 00:56
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Ciekawe co to może być...
Słyszałem ze to wina zaworu EGR ale moze to tylko plotki z pobliskiego ASO ( tak jak pisałem – nie mają 100% pewnosci i klient jedzie do Mabi )

P.S. Moze Tomek coś napisze , w koncu zna ten temat....

PostNapisane: 26 gru 2005, 09:54
przez wolny
magicadm napisał(a):Czyli jakiś komputerek ma?


Coś w rodzaju kalkulatora, podłączanego do gniazda diagnostycznego samochodu. Wiem że w swoim "przyrządzie" wybierał markę i typ silnika. Jak pisałem powiedział że jego sprzęt twierdzi że pompa jest OK. Kontrolka swiec cały czas błyska.
magicadm napisał(a):Ciekawe czy ten człowiek miał taki sprzęt czy tylko "zwykły tester" do diagnostyki...

Więc to chyba tylko tester.
Jak pisałem jadę do Mabi gdyz pompa jest wilgotna – choć być nie powinna. Chociaż trochę zgupiłałem bo tester pokazuje ze wszystko OK, kontrolka świec żarowych błyska... wariactwo.
Może jest tak że sterownik pompy wygenerował powiedzmy jeden błąd, który zapisał się w komputerze samochodu – stąd ciągłe miganie kontrolki, a w tej chwili strerownik pompy nie generuje błędu, więc przy testach pompy jest wszystko OK ???

PostNapisane: 26 gru 2005, 11:36
przez magicadm
Jaksa napisał(a):Słyszałem ze to wina zaworu EGR



To może profilaktycznie powinniśmy sobie zaśllepić EGR (piep..yć ekologię)???

PostNapisane: 26 gru 2005, 13:32
przez newbie
ciagle to samo

:|

blyskanie jest rownoznaczne ze sztywna biezaca usterka
jesli blyska to na 100% jest obecny problem i nawijka o testerze, ktory nic nie pokazuje (niby OK) jest ponizej krytyki, tak samo jak wiara w taka teorie

kody mozecie sobie samodzielnie wyblyskac
.
.
.
jedyna przewaga testera jest mozliwosc podejrzenia parametrow i wysterowania aktuatorow (ale i tak nie ma tego wiele)

PostNapisane: 26 gru 2005, 14:35
przez Jaksa
newbie napisał(a):ciagle to samo
I będzie tak jeszcze długo bo nie ma konkretnej odpowiedzi w tym temacie ......

PostNapisane: 26 gru 2005, 18:55
przez wolny
newbie napisał(a):blyskanie jest rownoznaczne ze sztywna biezaca usterka

Oby tak było, łatwiej (pewniej) będzie można zdiagnozować usterkę. Nota bene – na forum spotkałem także kategoryczne stwierdzenia że komputer trzyma w pamięci błędy, wyświetla je do momentu skasowania pamięci, niekoniecznie błąd może być generowany non stop.

newbie napisał(a):nawijka o testerze, ktory nic nie pokazuje (niby OK) jest ponizej krytyki, tak samo jak wiara w taka teorie

To nie kwestia wiary. Kolega coś zle zrozumiał. Ja opisałem FAKTY – tester nie wykazał usterki i... to jest fakt. Ponieważ problem nie został rozwiązany (mokra pompa, błyska kontrolka) – zmieniam serwis na Mabi.
To wszystko co mogę racjonalnie zrobić.

Jaksa napisał(a):I będzie tak jeszcze długo bo nie ma konkretnej odpowiedzi w tym temacie ......

Po wizycie napiszę co było powalone, jaki był generowany błąd, koszty, itp.

PostNapisane: 26 gru 2005, 19:28
przez newbie
wolny napisał(a):Oby tak było, łatwiej (pewniej) będzie można zdiagnozować usterkę


to nie sa przypuszczenia...ja przytaczam zasade dzialania
mruganie=obecna usterka (pamiec bledow nie powoduje blyskania !!)


wolny napisał(a):To nie kwestia wiary. Kolega coś zle zrozumiał. Ja opisałem FAKTY – tester nie wykazał usterki i... to jest fakt. Ponieważ problem nie został rozwiązany (mokra pompa, błyska kontrolka)


koles cie wkrecil...podlaczyl cos, co "nie zlapalo" komunikacji z autem i dlatego stwierdzil, ze nie ma bledow...a te na pewno byly...patrz p. wyzej


Jaksa napisał(a):I będzie tak jeszcze długo bo nie ma konkretnej odpowiedzi w tym temacie ......


...i odpowiedzi jednoznacznej nigdy nie bedzie...kazdy przypadek moze byc nieco inny, jedno jest wspolne...AUTO ZA KAZDYM RAZEM WYMAGA PROFESJONALNEJ DIAGNOZY

PostNapisane: 26 gru 2005, 22:12
przez Jaksa
newbie napisał(a):...kazdy przypadek moze byc nieco inny
To jest oczywiste
newbie napisał(a):AUTO ZA KAZDYM RAZEM WYMAGA PROFESJONALNEJ DIAGNOZY
U Ciebie mozna zrobić coś takiego ? Tu w Warszawie coś tam dłubia ale konczy się to Grabowskim albo Mabi :|

PostNapisane: 14 sty 2006, 20:45
przez ganid
witam,

czy jak auto przerywa mi a nawet potrafi zgasnac przy wiekszym mrozie a rozwiazaniem jest trzymanie go na obrotach az sie nie rozgrzeje przez jakies 5 min to tez jest to opisywany wyzej problem czy tylko te disle tak maja?
pzdr.

PostNapisane: 15 sty 2006, 01:01
przez magicadm
ganid napisał(a):czy tylko te disle tak maja?
pzdr.



Mam takiego "disla" i tak nie mam – przynajmniej narazie.
Ponieważ mam Webasto- nigdy nie odpalam całkiem zimnego silnika na mrozie.
Z ciekawości po mroźnej nocy na dworze (od -10) odpalłem go bez grzania i zero problemu. Fakt, że musiałem obrócić ze dwa razy wałem więcej niż zwykle, ale i tak rewelacyjnie szybko odpalił. :)

W sumie to doszedłem do kolejnego wniosku ( mało rozsądnego,ale zawsze :D ):
-zamiast reanimować pompę za grubą kasę – załozyć najpierw Webasto z Allegro za 550zł.
Jeżeli podgrzany Webastem silnik będzie zachowywał się normalnie – problem rozwiązany – tzn: "zaleczony"

Jest tylko jedno pytanie – czy taka padająca pompa nie powinna być jak najszybciej naprawiona w celu ograniczenia kosztów naprawy.

PostNapisane: 15 sty 2006, 09:50
przez wolny
@ganid,

Sugeruję wizytę w Mabi w celu zrobienia diagnostyki pompy i silnika. Myślę, iż mimo braku widocznych błędów komputera diagnostyka coś wykaże – powinni ją oczywiście zrobić na zimnym silniku. Inaczej ty i my wszyscy bedziemy gdybać. Na ten moment nic innego nie wymyślisz.

Ja miałem też problem wskazujący zdecydowanie na pompę (patrz kilka wątków wyżej) i po zrobieniu diagnostyki okazało się... że to zawór EGR.

PostNapisane: 15 sty 2006, 17:49
przez magicadm
wolny napisał(a):Ja miałem też problem wskazujący zdecydowanie na pompę (patrz kilka wątków wyżej) i po zrobieniu diagnostyki okazało się... że to zawór EGR.



I dlatego właśnie postanowiłem zaślepić to proekologiczne ustrojstwo. Nie mam ochoty wyrzucić kilku stówek w błoto na zbędną diagnostyke w MABI, aby przypadkiem się tego samego nie dowiedzić <killer>

Może ktoś pierwszy zrobi FotoRelację z tgo zabiegu? :)


Ciekawe, ile osób zapłaciło za naprawę pompy, a wyjechało z warsztatu z zaślepionym EGR-em???

Znam MABI od bardzo dziwnej strony (niestety): znajomemu padł alternator w Escorcie, podjechaliśmy do MABI by określili koszty naprawy. Rozmawialiśmy jakimś dziadkiem w okularach, który na każde pytanie odpowiadał o swoim pobycie w USA :|

Następnego dnia zadzwoniliśmy z pytaniem o cenę i okazało się, że autko jest już naprawione, a cena wymienionych części przekracza wartość nowego alternatora w serwisie <killer>
Po awanurze utargowaliśmy kilkaset złotych i zabraliśmy autko.

PostNapisane: 15 sty 2006, 19:10
przez wolny
@ganid, magicadm

No, ja robiłem diagnostykę w ASO – słynna "migajaca kontrolka świec żarowych" – więc trzeba było sprecyzować problem. Osobiście nie żałuję bo teraz wiem że to nie pompa... :D :D :D . Mimo to koledze ganid polecam zdiagnozować problem – niestety na EGR to nie wygląda, ale też nie wiadomo co, i czy, i za ile kasy dalej padnie jeśli będzie dalej gonił autko z takim uszkodzeniem :( :( :( .

@magicadm,

Czy próbowałeś naprawić to ustrojstwo – nie myślę o naprawie w ASO czytaj "wymiana całego układu EGR'u", – myślę o namierzeniu konkretnej przyczyny np. nieszczelność, zwarcie, wytarcie się czegoś itp. Może naprawa jest możliwa ???. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia ??? Ekologia ekologią ale jak coś jest w autku to niech działa... :) :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 15 sty 2006, 19:16
przez Puhcio
A nie "wywaliło" Ci czasem błędu EGR'u "P 0400" lub "P 0402" ??

PostNapisane: 15 sty 2006, 19:55
przez wolny
Dokładnie cytuję –" P0403 – ZAWÓR EGR".