gaśnie podczas jazdy....

Postprzez andeas » 6 paź 2014, 16:46

Witam. Postaram się opisać problem, który dotknął moją mazdę 626 z 1999 r DITD. Dwukrotnie w czasie ostatnich kilku miesięcy moja mazda zaczęła plątać mi figle. Wygląda to tak: w czasie jazdy, zaobserwowałem to na dłuższych trasach dziwne zachowanie: podczas redukcji biegu z 5 na 4 lub niższy gasł mi silnik, zapalały się kontrolki i po chwili udawało mi się go uruchomić. Wcześniej po takim zdarzeniu i probie uruchomienia silnika, były z tym problemy. Ostatnio zdarzył sie ten problem trzykrotnie, a później wszystko wróciło do normy. Moje pytania brzmią: czy może kłopoty sprawiać zawór SPV, czy coś innego może być przyczyną i drugie pytanie: jak sprawdzić jaka to pompa wtryskowa to RF2F czy RF4F, żeby wiedzieć czego ewentualnie szukać, by pozbyć się problemu?
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 21:36
Posty: 3
Auto: mazda 626 1999r 2,0 DITD GF HB

Postprzez dzul » 7 paź 2014, 18:35

pompę rf2/4a sprawdzisz po tabliczce na niej. Nie pamiętam w którym miejscu. Ale najpewniej jezeli masz silnik 101km to rf2a a jak 110 to rf4a.
Przyczyn takich akcji może być kilka, ale nie chce wymieniać, żeby nie kierować cię w ślepą uliczkę.
Zacznij od filtrów, jeżeli jeszcze nie wymieniałeś i wyczyść sitka na pompie jak dasz rade.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez andeas » 7 paź 2014, 22:44

Dziękuję za odpowiedź.
Ostatnie gaśnięcia silnika były po wymianie oleju i filtrów, więc to odpada. Mazda jest 101 konna, więc to będzie , jak piszesz pompa RF2A. Gdzie mam szukać tych sitek na pompie, mógłby ktoś podpowiedzieć? ;)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 21:36
Posty: 3
Auto: mazda 626 1999r 2,0 DITD GF HB

Postprzez dzul » 10 paź 2014, 19:14

Jedna jest w śrubie przelewowej, druga pod rurą płynu chłodniczego i dostęp jest tragiczny. Przed wykręcaniem warto zakupić odpowiednią podkładkę miedzianą, bo możesz później mieć problem z odpalaniem są zdjęcia na forum. Sprawdź sitko w zbiorniku paliwa. Nie wiem jak jest w HB ale w kombi jest pod tylną kanapą dojście.
Sprawdzałeś błędy? instrukcja także jest na forum.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez andeas » 14 paź 2014, 21:25

Dziękuję za podpowiedzi. Remontowałem pokój syna, to brakowało mi trochę czasu. Ale teraz poświecę Maździe więcej czasu.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 21:36
Posty: 3
Auto: mazda 626 1999r 2,0 DITD GF HB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6