Czy 626 DITD można "przedawkować" Skydd Black Arrow?

Postprzez mayer » 1 lut 2006, 09:11

Jaksa napisał(a):Przy ilu stopniach zatyka filtr ? ( -15 ?

hahaha dokładnie taki on arktyczny made in Petrochemia Płock....A ze w płocku było -20 to i arktyczny jest hahaha
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez magicadm » 1 lut 2006, 11:32

http://www.statoil.pl/statoil/index.jsp?place=Lead02&news_cat_id=28&news_id=848&layout=1&page=text
Informacje prasoweStatoil sprzedaje arktyczny olej napędowy
Stacje Statoil usytuowane w regionach, w których zimą występują najniższe temperatury oferują kierowcom samochodów z silnikiem diesla arktyczny olej napędowy.Olej arktyczny przystosowany jest do zasilania silników pracujących w temperaturze do minus 36 stopni Celsjusza. Paliwo o tych samych parametrach sprzedawane jest na stacjach Statoil w obrębie koła podbiegunowego.

Statoil jest jedynym koncernem paliwowym w Polsce, na którego stacjach można zatankować olej arktyczny. Paliwo to dostępne jest obecnie na 26 stacjach koncernu we wschodniej Polsce i będzie w sprzedaży do końca lutego 2006 roku.

Olej arktyczny dostępny jest na stacjach Statoil w następujących miastach: Olsztyn (Lubelska i Leonharda), Suwałki, Łomża, Bielsk Podlaski, Białystok (Słonecznikowa, Jana Pawła, Poleska), Lublin (Tysiąclecia, Kraśnicka, Łęczyńska, Jana Pawła, Kunickiego), Zamość (Peowiaków, Wyszyńskiego), Przemyśl (Wilsona, Pl Unii Brzeskiej), Jarosław, Krosno, Rzeszów, Gorlice, Nowy Sącz), Brzesko, Kraków (Lublańska, Wielicka, Armii Krajowej).

Również do końca lutego stacje Statoil w całej Polsce sprzedawać będą zimowy olej napędowy, przystosowany do zasilania silników w temperaturze do minus 20 stopni Celsjusza. Jednym z jego najważniejszych parametrów jest temperatura mętnienia, dobrana w taki sposób, aby podczas ochładzania oleju napędowego jak najpóźniej pojawiały się mikroskopijne ciała stałe zwane parafinami. Zimowy diesel wzbogaca się również depresatorami, czyli specjalistycznymi dodatkami wpływającymi na obniżenie kolejnego parametru – temperatury zablokowania zimnego filtra. Jest to istotne, bowiem wraz z obniżaniem się temperatury oleju napędowego drobiny parafin stają się tak duże, że przez filtr paliwa nie przepływa odpowiednia ilość paliwa, co powoduje zakłócenia w pracy silnika, a następnie jego całkowite unieruchomienie.

W okresie jesienno-zimowym Statoil oferuje również wzbogacony autogaz o wyższej zawartości propanu, gwarantujący bezproblemową eksploatację pojazdu. Przy bardzo niskich temperaturach zawartość propanu w autogazie może wynosić nawet do 70 procent.

Zimowe paliwa Statoil poddawane są zewnętrznej, dobrowolnej kontroli jakości. Badania jakości paliw zlecone zostały światowemu liderowi w dziedzinie kontroli i certyfikacji, szwajcarskiej firmie SGS (Societe Generale de Surveillance).
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mayer » 1 lut 2006, 12:01

Ogłoszenie prasowe:
z mioch zródeł wynika że mayer zostanie królem polski...

juz kiedyś widziałem arktycznego statoila który był całkowicie mętny przy -18 . Wierzysz ze importują gotowe paliwa ??? Powiem inaczej wszystkie stacje benzynowe w Poznaniu sa zalewane z jednego rurociągu którego koniec jest w Płocku i stamtąd lecą :ultimaty, vervy, statoile, orleny vipowery... Wszytko z jednego rurociągu. Reszta to marketingowcy.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Drake » 1 lut 2006, 12:51

Thx najpierw kupie skydda a potem sie zobaczy bo jeszcze pare litrów syfu z Orlenu zostało ;)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2005, 09:15
Posty: 12
Skąd: :)
Auto: Dżedaj :P

Postprzez magicadm » 1 lut 2006, 13:08

mayer napisał(a): Wierzysz ze importują gotowe paliwa ???


Nie wierzę <chomik>
Nikt nie importuje – to się nie opłaca. Zamawiaja u nas i ew lepiej lub gorzej pilnują jakości.

A tankuje TYLKO na BP i SHELL
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 1 lut 2006, 18:26

mayer napisał(a):wszystkie stacje benzynowe w Poznaniu sa zalewane z jednego rurociągu

Niedokładnie – wszystkie stacje w Polsce zasilane są z "nalewaka" (fachowa nazwa) albo grupy lotos, albo konkurencji. Każda stacja pilnuje po swojemu jakości oraz baczy na to, aby jej "skraplacze" – odsysające skraplającą się wodę w zakopanych cysternach – działały jak najlepiej. Osobną rzeczą jest ilość (i rodzaj) dodatków, dolewanych standardowo do paliwa na danej stacji. Orlen dolewa verwo-ulepszacz, shell – vpowerka; statoil swoje itp. Moje paliwo ze statoil na wylocie z Poznania (na wysokości Franowa) nie zrobiło mi żadnych numerów – odpaliłem przy -29! i nie dość na tym – jechałem 70km i ani razu nie miałem żadnych "numerów" (temp. w najcieplejszym momencie wynosiła -25).
Aha – filtr z JC, taki za pięć dych.
Nie lałem żadnego Skydd Black Arrow – chociaż nie widzę przeciwskazań (lepiej mieć go w baku niż potem żałować).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 1 lut 2006, 21:28

magicadm napisał(a):tankuje TYLKO na BP i SHELL
Ja tez i jeszcze nie stałem z powodu wytrącenia sie parafiny ( to nie jest moj pierwszy diesel )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Drake » 1 lut 2006, 21:28

Moze troche odbiegam od tematu ale co tam :P Byłem dzisiaj na stacji w celu zakupienia Skydda ale sprzedawca powiedzial mi ze ma cos innego tez dobrego "Xeramic Diesel Protector" ( http://www.parys.pl/show.php?idprod=96& ... 25&level=3 ) no i teraz nie wiem co wybrac :| zadnego wczesniej nie wlewalem. Jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 7 lip 2005, 09:15
Posty: 12
Skąd: :)
Auto: Dżedaj :P

Postprzez magicadm » 1 lut 2006, 23:55

Drake napisał(a):Moze troche odbiegam od tematu ale co tam :P Byłem dzisiaj na stacji w celu zakupienia Skydda ale sprzedawca powiedzial mi ze ma cos innego tez dobrego "Xeramic Diesel Protector" ( http://www.parys.pl/show.php?idprod=96& ... 25&level=3 ) no i teraz nie wiem co wybrac :| zadnego wczesniej nie wlewalem. Jakieś sugestie?



W temacie Skydda:

Jaksa napisał(a):Dodam iz owy specyfik zalecają fachowcy z Mabi.



O Xeramic-u zapewne nic nie wspominali...ale zima to już się chyba skończyła???
Prawda?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 2 lut 2006, 00:40

magicadm napisał(a):O Xeramic-u zapewne nic nie wspominali
Jakos nie....
magicadm napisał(a):ale zima to już się chyba skończyła
Obyś miał rację.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Drake » 2 lut 2006, 09:08

magicadm napisał(a):O Xeramic-u zapewne nic nie wspominali...ale zima to już się chyba skończyła?

dobra dzięki :D moze u Was zima sie skończyła ale u mnie podobno od soboty wraca z temp. w nocy do -25 ;)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2005, 09:15
Posty: 12
Skąd: :)
Auto: Dżedaj :P

Postprzez mayer » 2 lut 2006, 10:16

Xeramic jest OK aczkolwiek nie ma porównania ze skyddem, ale UWAGA NA PODRÓBY!!!! Musi byś przezroczysty o kolorze herbaty. wszelkie bladożółte mętne to "chińszczyzna"
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez magicadm » 2 lut 2006, 14:23

mayer napisał(a):Xeramic jest OK aczkolwiek nie ma porównania ze skyddem, ale UWAGA NA PODRÓBY!!!! Musi byś przezroczysty o kolorze herbaty. wszelkie bladożółte mętne to "chińszczyzna"



eeeeeee napewno???
a ja kupiłem, tam gdzie Jaksa – na JET-cie przeźroczysty o kolorze herbaty, a z tyłu jest napisane, że ma prawo "zmętnieć/zgęstnieć"... trzeba potrząsnąć...<chomik>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez badolog » 17 sty 2008, 11:12

Xeramic woziłemgo w bagazniku przy -11C był tak gęsty jak galareta
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 18:06

mayer napisał(a):Xeramic jest OK aczkolwiek nie ma porównania ze skyddem

Bo on ma inne zadanie – xeramic jest przede wszystkim do czyszczenia a nie do obniżania temp. zamarzania.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marek61 » 3 lut 2008, 20:11

Xeramic ma w Polsce zaszczyt występowac w trzech odmianach.

1. Xeramic Cleaner – ten słuzy do czyszczenia wtrysków i całej reszty
2.Xeramic additive -protector – ten do podwyzszenia liczby cetanowej i ochrony całej reszty
3.Xeramic nominalny na zime do oleju napędowego.

Tak na marginesie ten z pozycji nr3 jest w 3 opakowaniach -250ml ,500ml i 1000 ml.

Uzywam wszystkich w granicach rozsadku.

1. jako czyscik co 20tys km
2.w ilosci 1/2 zalecanej dawki latem
3. teraz – w ilosci zalecanej przez producenta

Dolewam go również do doskonałego paliwa Arctic Diesel ze Statoila. Strzezonego ...itd.

Co do spekulacji na temat chińskiego Xeramica --- takiego nie ma i raczej nie będzie.
Wejdzcie w razie watpliwosci na stronę tej firmy i bedzie wszystko jasne.
To jedna z niewielu naprawdę zacnych firm produkujacych dodatki paliwowe na bazie własnych badań laboratoryjnych.
Xeramic ma prawo gestniec w temp ponizej zera.Nie zmienia to jednak jego własciwosci.
Doswiadczenie z oringami zanurzonymi w czystym Xeramicu mam za soba. Jest OK. Nic nie popsuje.Guma uzywana w instalacjach paliwowych nie puchnie.
Ot i na tyle. DiTD po tankowaniu dobrego paliwa i stosowaniu dobrych dodatków pracuje nad wyraz kulturalnie i mam wrazenie ,że swego czasu niepotrzebnie nawrzucałem obelg pod jego adresem.
Nie ma złych aut – to tylko żli ich właściciele :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 20:56

xANDy napisał(a):xeramic jest przede wszystkim do czyszczenia a nie do obniżania temp. zamarzania


Marek61 napisał(a):Xeramic ma w Polsce zaszczyt występowac w trzech odmianach.
1. Xeramic Cleaner – ten słuzy do czyszczenia wtrysków i całej reszty
2.Xeramic additive -protector – ten do podwyzszenia liczby cetanowej i ochrony całej reszty
3.Xeramic nominalny na zime do oleju napędowego.

A to znów czegoś się dowiedziałem. Chciałbym jednak nadmienić, że punkt pierwszy można rozbić na dwa:
1A – xeramic – formuła do czyszczenia wtryskiwaczy
1B – xeramic – do czyszczenia układu paliwowego
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Piterx » 3 lut 2008, 21:22

wracając do tematu skydd mozna tez lac do CiTD???
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Riki » 3 lut 2008, 21:33

Piterx napisał(a):mozna
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Piterx » 3 lut 2008, 22:05

a da coś <lol> ?? widział ktoś jakąs róznice? bo jak kupiłem auto w DE i wracałem to to auto miało KOPA -tak było do 1 tankowania w PL , zatankowałem werve i auto było duuuużo słabsze, pozniej testowałem rozne rafinerie, ale jakości niemieckiego paliwa nie znalazłem....
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6