spalanie wysokie

Postprzez lou_cypher » 9 maja 2007, 22:38

Wiecie co ja jestem przerazony, tak patrze na wskaznik poziomu paliwa i mnie zimny pot oblewa, doslownie widac jak opada przy normalnej jezdzie (nie szaleje). Po przejechaniu 100km od zalania madzia polknela mniej okolo 1/8 baku (wiec nienajgorzej) ale teraz ma niecale 200 i prawie pol baku tylko :((( rany przeciez to 10litrow na setke :O mam faktem 195 felgi ale od poczatku, wiec nic nie powinno sie zmienic. Kupilem autko niedawno, wiec moze jest zapaprane sadza, ale nie wiem czy to jedyny problem. Dzis na przyklad wymienilem filtr powietrza i niemal nie zauwazylem roznicy (a stary byl mocno zabrudzony). Nie wiem gdzie jest problem? Kolektor? IC? a moze katalizator? czy tez uklad wydechowy sasmolony? az sie boje pomyslec o kosztach napraw :( Panowie pomocy...

Pozdrawiam
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 9 maja 2007, 22:48

Wskaźnik nie musi być liniowy – przejedź 3/4 baku, zalej znów do pełna, i będziesz wiedział ile Ci spalił od ostatniego tankowania (o ile możesz wyznaczyć kilometry).
lou_cypher napisał(a):Kupilem autko niedawno
więc mało jeszcze wiesz jakie jest realne spalanie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 9 maja 2007, 22:56

do wymainy jest tez filtr oleju i oczywiscie on sam, poza tym nie wiem jak z rozrzadem, pewnie tylko pasek wymieniony a reszta nie :(
A propos spalania to badam je od samego poczatku. Zalalem do pelna i pilnie badam prporcje ilosci kilometrow do wypitej ropki. Mysle ze 10l na setke to troche duzo :(
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 9 maja 2007, 23:00

lou_cypher napisał(a):Mysle ze 10l na setke to troche duzo

A ten silnik potrafi tyle w ogóle spalić ?? pompa tyle poda ?? ??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 9 maja 2007, 23:10

powaznie co do spalania to robi sie strasznie, nie wiem ile pompa jest w stanie podac paliwa, ale mam troche ponad pol baku i 195km przejechanych od zalania :O
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez sboard » 10 maja 2007, 11:29

Zajrzyj pod auto czy zbiornik nie jest mokry...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 10 maja 2007, 12:10

Nie tylko zbiornik – może na przykład być "dziurawy" przelew – i w czasie jazdy gdzieś wężykami paliwo ucieka na asfalt. Przy normalnym jeżdżeniu (nawet przy butowaniu) nie da się wycisnąć tyle z takiego diesla. Chyba, że ląduje w misce olejowej... miałeś może regulowane zawory? Sprawdź poziom oleju w silniku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 10 maja 2007, 12:27

regulowania zaworow nie robilem, a olej chyba w normie, tylko czarny jak smola, a za autkiem nie ma zadnych sladow paliwka i nic nie dymi :(
moze wskaznik zuzycia paliwa szwankuje, zaleje do pelna i sprawdze ile polknela :O
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 10 maja 2007, 13:29

lou_cypher napisał(a):olej chyba w normie, tylko czarny jak smola
Tak jest w dieslu zawsze. Wystarczy zrobić na oleju 10km a już masz czarny jak smoła.
PS. polecam shell helix diesel ultra (syntetyk) lub super (półsyntetyk). Jeśli masz czysty silnik (bez widocznych wycieków) to bierz syntetyk. Ino filtr oleju nie z JC...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 10 maja 2007, 13:53

xANDy napisał(a):polecam shell helix diesel ultra

Ja rowniez :D obecnie zalałem ten olej i nie mysle o powrocie do Mobila 10W-40, silnik pracuje ciszej (glownie na wyzszych obrotach) i nie ma wogole ubytku oleju :) (na razie)



Ino filtr oleju nie z JC...


Dokladnie.... kup Knechta (kosztuje ok 24zl np. u kolegi Smirnoffa)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grendel » 10 maja 2007, 14:44

xANDy napisał(a):PS. polecam shell helix diesel ultra (syntetyk) lub super (półsyntetyk).


Shell:
Ultra – szara butla – syntetyk
Plus – niebieska butla – półsyntetyk (na bazie syntetycznej)
Super – zółta butla – mineralny
a niedawno pojawił się Ultra Extra – szara butla – syntetyk 5W-30

Najpewniej xAndy'iemu chodziło o dwa pierwsze.
Ja leję Shell Helix Diesel Plus 10W-40 przy nakulanych 162 kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez MarekW » 10 maja 2007, 18:13

Moja jak ją kupiłem to palila 10,5l lub troche więcej po mieście ..ale po poczytaniu forum i dostosowaniu stylu jazdy do DITD (zakres obrotów do 2500tyś) teraz pali 7,2-7,8 po mieście.

Zmieniłem tylko styl jazdy ..bardziej dieseli niż Pb.... :–)

Pozdrawiam
Marek
ps. też się dziwiłem, że oszczędny diesel może tak dużo wypić .. a jednak nie jestem pierwszy któremu palila 10l:–).
Podejrzewam, że może elektronika (sterowanie) tej pompy tak działa, że przy ostrej jeździe pali dużo a przy spokojnej .. płynnej .. pali mało ...
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lou_cypher » 10 maja 2007, 22:07

:( no i juz wiem napewno ze pali 10l na sto kilometrow :O
rany, moze i innym sie rowniez takie wyniki powtarzaly, ale to nie jest normalne :( a w kwestii waszych pytan to autko nie poci sie na silniku , ani nie puszcza paliwa, przynajmniej na tyle ile widac golym okiem, nie ma zadnych sladow pod nia, nigdy :( zbiornika sam na oko nie sprawdze ale mysle ze gdzies cos nie dziala poprawnie :( poradzcie co mam sprawdzic i ile mnie to bedzie kosztowac :O
Intercooler wyczyszcze choc rozni sie od tego w 626, z tego co widzialem bez odkrecania srubek to jest mniejszy, ale to jeszcze sprawdze. W kazdym badz razie to nie poprawi spalania pewnie, musze dojsc do tego co jest winne, moze i moja noga rowniez, wiec jak poprawi sie dynamika, turbinka zacznie szybcie wkrecac autko , to i moja noga troche zelzeje. Ale i tak ne musze krecic go powyzej 3tys obrotow, wiec nie wiem skad tak kosmiczny wynik spalania :(((
pozdrawiam i czekam na porady chlopaki, bo jak narazie bije mnie moja madzia po kieszeni :( a to dopiero poczatek naszej wspolpracy
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 10 maja 2007, 23:37

lou_cypher napisał(a):Ale i tak ne musze krecic go powyzej 3tys obrotow
Jaksa jeździ tylko tak a wypala max 7,5/100... i to 626!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 10 maja 2007, 23:43

Na autostradzie (Brenner-Frankfurt/O. (górki)) z pełnym obciążeniem i prędkością ponad 150km/h (ok. 3200obr/min.) zanotowałem zużycie 6,7l/100km... Chyba jednak coś dolega tej BJ'ce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 11 maja 2007, 09:15

sboard – nie zapomnij, że okrojenie silnika ze 101 do 90 koni także wpływa na spalanie (niestety zamiast spadać to rośnie).
Kolega poza tym mówi, że słyszy turbinę od 2500 – pamiętasz jak jechałeś moim (a przedtem swoim)? Od razu zauważyłeś, że turbina "jest" w zupełnie innym miejscu!
Dlatego uważam, że i tak ma zapchany dolot, ale to jest raczej dodatkowy element.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 11 maja 2007, 10:27

Dokładnie tak było, a turbinkę bardzo ładnie słychać przy otwartym oknie i najlepiej obok jakiegoś płotu betonowego, bo w środku przy zamkniętych oknach właściwie jej nie słychać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez lou_cypher » 11 maja 2007, 10:58

Panowie rozmawialem z mechanikiem od pomp, myslicie ze warto dac madzie dzies indziej niz do mabi? :O
boje sie kosztow bo mnie na to nie stac, skoro diagnostyka pompy i ewentualna naprawa moze siegac kilku tysiecy :(
A tak wogole to co do pompy, to ona jest sterowana elektrycznie u mnie? bo nie wiem jaki to rodzaj :(
bo pewien mechanik powiedzial ze naprawa i diagnostyka kosztowalaby mnie 450zl, ale nie wiem jak u niego z kwalifikacjami, a mowi ze ma komputer do mojej madzi, czy to mozliwe.
Rany!! ja zglupialem juz do konca, 10litrow na setke, mulowatosc silnika i koszty szacowane nawet na kilka tysiecy zlotych. To dla mnie kleska :(
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 11 maja 2007, 12:08

Mułowatość silnika – to pierwsza rzecz do sprawdzenia – filtry, oczyszczenie dolotu. Dopiero potem cokolwiek w kwestii naprawy pompy. Właściwie ruszanie pompy to ostateczność. Sprawdź okablowanie, odłącz jakiś czujnik i sprawdź czy mruga Ci błąd kontrolką świec żarowych. Sprawdź błędy komputera (instrukcja na stronie klubowej w dziale warsztat – odczyt kodów błędów OBD-I) – zamiast próbnika siada się za kierownicą i wyczytuje kody mrugającą kontrolką żarową.
Pompa denso to praktycznie ostatnia rzecz, która padnie w tym silniku.
Jakie masz paliwo, co z turbiną (sprawdziłeś czy dmucha czy nie?!?!)
Zacznij sprawdzać to, co napisaliśmy przez te 4 strony...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 11 maja 2007, 15:17

xANDy napisał(a):pamiętasz jak jechałeś moim (a przedtem swoim)? Od razu zauważyłeś, że turbina "jest" w zupełnie innym miejscu


xANDy to powiedz.... ;) jak w DiTD "mam słyszec" turbine? :P od mniej wiecej 2000obr/min ma ciagle świszczeć? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6