lucas74 napisał(a):Co to jest to IC ?
Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Pomalowana na czarno, znajduje prawie się pod lewym reflektorem (patrząc z przodu na maskę – prawa lampa).
Wykorzystuje dwie zasady – sprężone powietrze w sprężarce jest gorące (ciepło odbierane z turbiny oraz sam proces sprężania). Taka temperatura ogranicza wydajność silnika bo mniej cząsteczek powietrza (i tlenu) mieści się wtedy w cylindrze oraz wyższa temperatura spalania zwiększa ilość gazów toksycznych w spalinach.
lucas74 napisał(a):po ilu tysiączkach powinno się to czyścić ?
Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – zależy od rodzaju jazdy (miasto, trasa, obroty, sprawność EGR, zużycie turbiny itd.). W silnikach TDI koncernu VAG (
Volkswagen
Audi
Group) zapychają się czasem po 100 kkm a niektórym po 300. Nie ma na to reguły. Najbardziej zasyfiony przypadek o którym słyszałem (prawie całkowite zapchanie układu) to było przy 90kkm.
lucas74 napisał(a):lecz życie zmusza mnie do nauki mając Mazde z silnikiem diesla
Gdyby w Polsce nie przeważały mazdy z dieslem, które zostały wypchnięte z zachodu to byłoby inaczej. Oni wypychają auta, które są uszkodzone, albo zmuloine albo nie chce im się naprawiać (lenistwo albo koszty). I my potem narzekamy. W Polsce modele z DiTD nie były sprzedawane, chociaż bardzo krótko oferowany był premacy DiTD i tylko w niektórych miejscach.