Strona 1 z 4

spalanie wysokie

PostNapisane: 15 lut 2007, 15:06
przez luzaklive1
palil mi do tej pory 6-6.5 srednio....a teraz spaliła 8.5 !!!!!

fakt ze tylko po miescie i krotkie trasy...ale niezla roznica się zrobila..a styl jazdy taki sam...
a ile wam max spalila w extremalnych sytuacjach....

PostNapisane: 15 lut 2007, 16:31
przez xANDy
A kopci? Jakie przedtem jeździłeś trasy?
Miałem kiedyś gwałtowny przyrost apetytu na paliwo jak zalałem "lepszy" ON i miałem zapchany IC. Ale było to 6,5 i tylko raz.

PostNapisane: 15 lut 2007, 17:20
przez magicadm
Pojeździj troszkę i poobserwuj...

PostNapisane: 15 lut 2007, 19:36
przez luzaklive1
xANDy napisał(a):A kopci? Jakie przedtem jeździłeś trasy?
Miałem kiedyś gwałtowny przyrost apetytu na paliwo jak zalałem "lepszy" ON i miałem zapchany IC. Ale było to 6,5 i tylko raz.


mi pali cały czas 6.5 litra srednio...(50% trasa 50% miasto) raz spalil mi na trasie w lecie 5 literków alenigdy nie przekroczylem 90-100 km na godzinke
to 8.5 literka co spalilo tylko i wylacznie w miescie ale jak mowilem krotkie trasy...
to pierwszy raz tak mi przejadł tyle ropki
zawsze paliwo Shell VP ten sam dystrybutor <lol>
raczej nie dymi...po czyszczeniu calego ukladu dolotowego jest ...
intelcooler nie czyszczony...
nie zauważylem zadnych objawów niepokojacych

PostNapisane: 10 mar 2007, 21:08
przez rexwolf
znajac mentalnosc polaka pewnie paliwo za mocno przechszczone zatankuj jeszce raz spokojnie sprawdz paliwo koega mowil ze ktos na shellu ze kiepskie bardzo nie wiem czy jest w tym kszta prawdy ale tak mowil

PostNapisane: 10 mar 2007, 21:55
przez xANDy
luzaklive1 napisał(a):intelcooler nie czyszczony...
To tym się zajmij.

PostNapisane: 11 mar 2007, 21:30
przez Krzysiek_1123
koega sie przejol ze mu mazda spalila 8.5
mi tyle pali na codzien po miescie tyle ze kola mam 205/45/17
a trasa to srednio 7
tyle ze ciezka noga i predkosc na poziomie 120-140
ale jak ja kupilem i prowadzilem z holandi to 4.5
w polsce tylko raz udalo mi sie zjesc do 5l/100km
ale to na normalnych kolkach(185/65/14) i autortrada i do 100km/h

PostNapisane: 11 mar 2007, 21:34
przez Krzysiek_1123
dodam ze dolot i IC nie czyszczone
oleju nie bierze od wymiany do wymiany stan sie trzyma jak trzeba( profilatycznei co 10000km mobil 1 10w40)
jedyne co to teraz padl mi zawor SPV i nie moge kupic bo mabi che 1700zl a serwis 15000 zl bo razem z pompa maja tylko

PostNapisane: 11 mar 2007, 21:55
przez xANDy
Krzysiek_1123 napisał(a):oleju nie bierze od wymiany do wymiany stan sie trzyma jak trzeba( profilatycznei co 10000km mobil 1 10w40)
Jak profilaktycznie? – co tyle musisz, chyba, że Ci nie zależy na trwałości silnika i turbiny.
Spalanie zależy od nogi i długości tras.
Spalanie max w życiu – 150km/h na autostradzie, jazda po górach, pełny komplet pasażerów, klima włączona, pełny bagażnik, trasa 600km- 6,34L/100
Minimalne spalanie 5,25 – trasa (+przelot przez miasto) bez przekraczania 105km/h.

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:22
przez Krzysiek_1123
wiekszosc ludzi jak zapytasz co ile wymieniaja olej to ci powiedza 15000km
i 10000km tzn profilatycznie
powod oczywisty moj styl jazdy.
ale twoje spalanie faltycznie jest sporo nizsze niz moje a twoja jest raczej ciezsza niz 323
az bede teraz jezdzil ekonomicznie i sprawdze ile mi mazda pali

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:27
przez xANDy
W dieslu z Turbiną olej wymienia się co 10kkm. Jeśli to CR to rzadziej (20 a nawet 50kkm).
Krzysiek_1123 napisał(a):ale twoje spalanie faltycznie jest sporo nizsze niz moje a twoja jest raczej ciezsza niz 323 az bede teraz jezdzil ekonomicznie i sprawdze ile mi mazda pali
Przekładam biegi przy 2000-2200 (następny bieg to 1500-1600) i jeżdżę dość spokojnie.

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:34
przez Krzysiek_1123
ja we wszystkich swoich autach zmienam co 10000km
jak narazie nie stracilem
opel vectra 2,0DTH (tj 100km diesel etc) ma przebieg 550000km
silnik nie ruszany nigdy
[tiiit] jak zawsze jedynie co to turbina ju siada i puszcz olej i w ssacym stoi. ale przy tym przebiegu z czego 500000 nie najlzejszych warunkach
przez to ze ta tubina juz siada to w dolnym zakresie obroow ma zanik mocy ale juz jaskoczy to idze
predkosc max nie zmienila sie od nowosci wcale dalej mac 180km/h

PostNapisane: 20 mar 2007, 12:27
przez xANDy
Ludziska – przestańcie dusić madzie tylko przeczyście jej płucka!!!!
Wyjęcie IC w 323 to bułka z masłem + lemoniada w drugiej ręce :P – w 626 jest sporo roboty ale w 323 można na parkingu zrobić w pół gódziny!

Normalnie jak się kiedyś wkurzę to nie będzie możliwości pisania tematów o kiepskiej mocy, wysokim spalaniu czy dymieniu jeśli jeśli ktoś nie zrobił czyszczenia IC. <killer>

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:00
przez lucas74
xANDy napisał(a):Ludziska – przestańcie dusić madzie tylko przeczyście jej płucka!!!!
Wyjęcie IC w 323 to bułka z masłem + lemoniada w drugiej ręce :P – w 626 jest sporo roboty ale w 323 można na parkingu zrobić w pół gódziny!

Normalnie jak się kiedyś wkurzę to nie będzie możliwości pisania tematów o kiepskiej mocy, wysokim spalaniu czy dymieniu jeśli jeśli ktoś nie zrobił czyszczenia IC. <killer>


Co to jest to IC ? i po ilu tysiączkach powinno się to czyścić ?
Sorry ale jeszcze jestem laikiem w tych sprawach – lecz życie zmusza mnie do nauki mając Mazde z silnikiem diesla :(

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:17
przez xANDy
lucas74 napisał(a):Co to jest to IC ?
Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Pomalowana na czarno, znajduje prawie się pod lewym reflektorem (patrząc z przodu na maskę – prawa lampa).
Wykorzystuje dwie zasady – sprężone powietrze w sprężarce jest gorące (ciepło odbierane z turbiny oraz sam proces sprężania). Taka temperatura ogranicza wydajność silnika bo mniej cząsteczek powietrza (i tlenu) mieści się wtedy w cylindrze oraz wyższa temperatura spalania zwiększa ilość gazów toksycznych w spalinach.
lucas74 napisał(a):po ilu tysiączkach powinno się to czyścić ?
Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – zależy od rodzaju jazdy (miasto, trasa, obroty, sprawność EGR, zużycie turbiny itd.). W silnikach TDI koncernu VAG (Volkswagen Audi Group) zapychają się czasem po 100 kkm a niektórym po 300. Nie ma na to reguły. Najbardziej zasyfiony przypadek o którym słyszałem (prawie całkowite zapchanie układu) to było przy 90kkm.
lucas74 napisał(a):lecz życie zmusza mnie do nauki mając Mazde z silnikiem diesla
Gdyby w Polsce nie przeważały mazdy z dieslem, które zostały wypchnięte z zachodu to byłoby inaczej. Oni wypychają auta, które są uszkodzone, albo zmuloine albo nie chce im się naprawiać (lenistwo albo koszty). I my potem narzekamy. W Polsce modele z DiTD nie były sprzedawane, chociaż bardzo krótko oferowany był premacy DiTD i tylko w niektórych miejscach.

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:31
przez lucas74
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź – jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC – może powinienem to zrobić w mojej madzi ma ona oficjalnie 139kkm
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
Lucas

PostNapisane: 21 mar 2007, 20:48
przez xANDy
lucas74 napisał(a):jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC
Niech pomyślę... klucz 12, śrubokręt, jedno piwo/soczek+drożdżówka, kilka łyżek ludwika i gorąca woda, butelka benzyny ekstrakcyjnej (ok. 3,50 w sklepie z farbami)... Instrukcja jest napisana na forum – wystarczy poszukać (pisałem kilka razy, nie tylko ja).
luzaklive1 – czy już dokonałeś przeczyszczenia płucek?

PostNapisane: 25 mar 2007, 23:44
przez luzaklive1
xANDy napisał(a):
lucas74 napisał(a):jescze jedno pytanie ile kosztuje czyszczenie IC
Niech pomyślę... klucz 12, śrubokręt, jedno piwo/soczek+drożdżówka, kilka łyżek ludwika i gorąca woda, butelka benzyny ekstrakcyjnej (ok. 3,50 w sklepie z farbami)... Instrukcja jest napisana na forum – wystarczy poszukać (pisałem kilka razy, nie tylko ja).
luzaklive1 – czy już dokonałeś przeczyszczenia płucek?


no jeszcze nie..ale juz mam namiary na gosci....nie mam motywacji ostatnio ..bo madzia stoi wiecej w garazu bom dostał Vectre diesla 2.2 ...służbową.... <faja>

a tak an marginesie ma 125 koników i ładnie jezdzi...i wogle...ale nie wiele lepiej się zbiera niż moje 90 kucyków....jednak masa robi swoje w vectra...

PostNapisane: 26 mar 2007, 21:00
przez xANDy
luzaklive1 napisał(a):no jeszcze nie..ale juz mam namiary na gosci....nie mam motywacji ostatnio ..
Załatwię Ci "kopas w dupas".. w BJtce wyjęcie IC to pryszcz, więc do dzieła!! Nie pożałujesz a potem odstawisz vectrę aż miło :D

PostNapisane: 26 mar 2007, 21:03
przez Riki
xANDy napisał(a):odstawisz vectrę aż miło

Chyba nie... <lol> :P ;) ;)