Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania

Postprzez k.el » 19 wrz 2007, 21:42

xANDy napisał(a):Może się przejęzyczyłeś

O tak! przejęzyczyłem się ... na szczęście.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez dziara2000 » 13 paź 2007, 18:23

Witam wszystkich
właśnie na moje nieszczęście kupiłem sobie mazde 626 99r. 2.0 ditd
No i czytam o tych spadkach mocy.
Przy moim żułwiu wasze 20s od 80-120 na V to szatan.
Ja dziś zmierzyłem swoje osiągi

UWAGA !!!!

0-100 25 s
80-120 na V biegu ponad 60 s !!!!

Nie wiem za co się łapać podłączałem pod kompa i żadnych błędów.
Pali ok 8-9 litrów
Zaczyna jechać jak przekroczy 3000 obrotów.

Może ktoś miał coś podobnego to proszę o pomoc!!!

Z góry dzięki. <killer>
dziara2000
 

Postprzez xANDy » 13 paź 2007, 20:29

dziara2000 napisał(a):Może ktoś miał coś podobnego
Tak mniej więcej połowa tych, co kupili DiTD tak miała. Więc zrób to co oni...
PS. a w ogóle posiadasz turbinę, która się w dodatku kręci?? [to nie jest żart!]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 13 paź 2007, 20:33

xANDy napisał(a):a w ogóle posiadasz turbinę, która się w dodatku kręci??


<lol>

A tak na poważnie.... padnięta pompa wtryskowa, turbo, zły kąt wtrysku, zapchany dolot.... powodów może być wieeele...

Najpierw:
xANDy napisał(a):Więc zrób to co oni


Pozdrawiam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 14 paź 2007, 15:33

Riki napisał(a):padnięta pompa wtryskowa, turbo, zły kąt wtrysku, zapchany dolot.... powodów może być wieeele...

Szukanie zacznij od końca.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 14 paź 2007, 15:49

xANDy napisał(a):Szukanie zacznij od końca


A na koniec zostaw turbo.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 15 paź 2007, 08:51

dziara2000 napisał(a):80-120 na V biegu ponad 60 s !!
oby to byl tylko zapchany dolot.
A ja myslalem ze moje 14s od 80 do 120 km/h na V biegu informuje mnie, ze cos zaczyna byc nie tak z moca...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez xANDy » 15 paź 2007, 16:50

say napisał(a):14s od 80 do 120 km/h na V

w przypadku premacy to raczej dobry wynik, może nie rewelacyjny ale całkiem prawidłowy. Masz 101KM czy 90??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez say » 15 paź 2007, 21:14

Masz 101KM czy 90??

101 KM
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Leszek1 » 20 paź 2007, 21:48

Witam!Mam podobny problem z kulaniem Mazda626 2.0DiTD z 1999r.Odpalać i owszem nieżle pali i rano i jak ciepła ale gdy jadę rano do pracy i zanim się rozgrzeje jest WOłEM.mam taka małą górkę pod którą muszę ruszyć ze STOP-u,jedynka-gaz i jakoś idzie,dwójka gaz a ona już niema siły tylko się wlecze ale jak wejdzie już na górkę to wtedy idzie.Była u,,fachowca''na warsztacie gdzie zmieniali w niej rozrząd i założyli po regeneracji pompę wtryskową i po tym zabiegu straciła chęć do jazdy.Jak ją odebrałem to stwierdziłem w niej strasznego lenia a ,,fachowiec''wmawia mi że musi się odmulić i wypalić z siebie te wszystkie zanieczyszczenia.Fakt ze nie puści dyma z komina nawet przy pedale do oporu ale i nie chce iść.Poradżcie gdzie szukać winy?czy ZLAć,,fachowca''czy coś z rozrządem nie tak USTAWILI bo świeci mi się kontrolka poduszek czerwona mruga a żółta stale świeci.Niewiem gdzie wsadzić ręce. :(
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez toady » 21 paź 2007, 10:22

Leszek1 napisał(a):z rozrządem nie tak USTAWILI bo świeci mi się kontrolka poduszek

Rozrzad nie ma nic spolnego z kontrolka poduszek.

Leszek1 napisał(a):założyli po regeneracji pompę wtryskową i po tym zabiegu straciła chęć do jazdy

Tzn. przed regeneracja jezdzila lepiej? A dlaczego regenerowali i gdzie?

Poza tym pojechales na zmiane rozrzadu o wlasnych silach wiec i pompa wtryskowa musiala byc sprawna wiec czy mam rozumiec ze wymienili Ci Twoja pompe na jakis inny regenerowany egzemplarz? Oddali Ci Twoja pompe w takim przypadku?

Leszek1 napisał(a):musi się odmulić i wypalić z siebie te wszystkie zanieczyszczenia

Jesli pompa byla po regeneracji to nie rozumiem jakie zanieczyszczenia ma mechanik na mysli. Cos mi sie wydaje ze kreci... Zapytaj go jakie zanieczyszczenia ma na mysli i kiedy w/g niego ma sie jazda poprawic i od razu zastrzez, ze wrocisz do niego po zwrot kasy jak sie nie poprawi.

M.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Leszek1 » 21 paź 2007, 13:10

Po zakupie chodziła dobrze nawet przejechałem ją ok.1000km.ale po tankowaniu NASZEGO paliwa dziwnie osłabła aż wreszcie stanęła i odpalała tylko ze sznurka.Więc zaprowadziłem ją do wcześniej umówionego mechanika gdzie się zaczęła diagnoza.Stwierdzono awarie pompy i wysłałem do naprawy do Płocka.Po regeneracji głowiczki odesłano ja z powrotem i zamontowano wraz z wymianą rozrządu.Od tego momentu jest słaba choć odpala i ciepła i zimna ale nie może sie rozbujać.Musi mieć lotnisko do uzyskania prędkości a nie wspomnę o wyprzedzaniu.V służy tylko do podtrzymania prędkości a górki choć nie widać to silnik ją czuję.Lepiej nie próbować.Nie znalazłem fotorelacji z rozrządem by móc porównać z moimi ustawieniami ale podejrzewam że jest chyba żle ustawiony zapłon lub rozrząd.Po uzyskaniu powyżej 2200obr.dostaje lekkiego jakby kopa ale to nic w porównaniu przed wymianą rozrządu.Może ktoś pomóc w tym temacie?
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez xANDy » 21 paź 2007, 16:03

Nie wiem jaki ma przebieg ale widocznie problem dotyczy doładowania – turbiny. Albo masz zapchany całkowicie dolot przy tym przebiegu, albo zamulony IC, może dziurawy...
Ciekawe jest to, że regenerowana pompa jest "słabsza" niż niezregenerowana.
Czy sprawdziłeś czujnik temperatury? czy sprzedający (handlarz?) nie ominął go/zaślepił?

Co do paliwa – zalej gdzieś na pewnej stacji (chyba najlepiej Statoil) i dolej Xeramic (żaden inny dodatek nie ma sensu) i przepal 3/4 baku.

Leszek1 napisał(a):Musi mieć lotnisko do uzyskania prędkości a nie wspomnę o wyprzedzaniu.V służy tylko do podtrzymania prędkości a górki choć nie widać to silnik ją czuję
Biedaku <głaszcze> rozumiem co masz na myśli – jak miałem dziurawy dolot po kupnie mojej, to miałem podobnie.
Gdy dolot jest zapchany bądź dziurawy (ew. turbinka ma zapchany nagarami zawór byepass) to nie będzie kopcić, bo czujnik doładowania (boos sensor) wykaże, że powietrza jest za mało na pchanie paliwa.

Tak przy okazji napisz CO mruga czerwona kontrolka.. pewnie 47...
Ostatnio znajomy pisał, że ma mietka nówkę z salonu 10,5 miesiąca i trzeba było wymieniać na gwarancji czujnik pasażerskiego tyłka hahaha
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Leszek1 » 21 paź 2007, 18:58

Zapchany dolot lub dziurawy interkuler?przed remontem tego nie było więc byłem pewien że nie jest zapchany a po naprawie jakoś dziwnie chodzi.Miga lampka poduszek czerwona 4 długie i 8 krótkich a żółta świeci stale.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez xANDy » 21 paź 2007, 22:45

Leszek1 napisał(a):Miga lampka poduszek czerwona 4 długie i 8 krótkich a żółta świeci stale

Sprawdź połaczenie kabli pod prawym fotelem przednim (pasażera) – uprzednio przed rozpięciem wtyczek odłącz klemę akumulatora (lepiej, żeby Ci poducha nie wybuchła z siedzenia). 48 to błąd albo połączenia albo transpondera wbudowanego w fotel. Nie pamiętam dokładnie – jest taki temat gdzieś na forum...
Napisz dokładnie jakie masz auto (który miesiąc produkcji, przed liftingiem, czy po, i który silnik).
Pisałeś, że przed "naprawą" chodził dobrze (ciekaw jestem jakie miał czasy 80-120 na Vb), ale obroty, które opisałeś (2200) wyraźnie wskazują na pewne "punkty" silnika z doładowaniem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Leszek1 » 22 paź 2007, 19:19

Nie wiem jakie były czasy bo nie mierzyłem ale zbierała się nieźle a teraz jest na V podtrzymaniem jazdy i nie przyspiesza.kontrolka miga czerwona od poduszek 4 razy wolno a 7 szybko a żółta stale świeci.sprawdzałem połączenie ale kostka jest ok.Myślałem że to jakiś sygnał o błędzie ale nie umiem go sprecyzować i odszyfrować.Mechanik próbował popuścić śruby mocujące pompę ii obracać ją podczas pracy na wolnych obrotach ale w ogóle nie było zmiany,żadnej reakcji.Może być błąd gdzieś na rozrządzie?Może przestawiony o jeden ząbek na pompie?Nie wiem już sam.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez xANDy » 22 paź 2007, 20:37

Po kolei – kod 47 poduszki czyli uszkdozona mata wykrywająca cztery litery pasażera (wytrzymują ok 5 lat, zaleznie od pogody). Jeśli mazda jest przed liftingiem – koszt zrobienia tego wynosi 4,5 minuty, 5cm plastra i jedne kombinerki. Jeśli wersja po liftingu – to nie umiem powiedzieć dokładnie.
W fotelu pasażera montuje się matę, która wygląda podobnie do folii od klawiatury. Wykrywa ona obecność pasażera i odpowiada za załączenie poduszki. Wszystkie firmy motoryzacyjne mają z tym problem po kilku latach (dość częsta jest wymiana JUŻ na gwarancji – przed upływem 2-3 lat!). Sygnał o tym przesyłany jest cyfrowo więc nie da się ogłupić komputera srs z zewnątrz "po kablu". Przed liftem wystarczyło wyłączyć komputer sprawdzania siedzenia pasażera, po lifcie trzeba robić matę (albo ją wymienić, albo przerobić odpowiednio dobranym rezystorkiem, albo dorobić zewnętrzny emulator – to najczęstsza procedura w mercedesach :] ).

Czy przy wymianie rozrządu mechanik regulował zawory?

Nie ma co gdybać – zdjąć osłony, ustawić na znakach i sprawdzić czy się zgadzają. Szkoda silnika i nerwów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 22 paź 2007, 21:11

kod ABS'u 45 wskazuje brak sygnału z czujnika lewego przedniego koła
kod ABS'u 46 wskazuje brak sygnału z czujnika prawego przedniego koła
kod ABS'u 47 wskazuje brak sygnału z czujnika prawego tylnego koła
kod ABS'u 48 wskazuje brak sygnału z czujnika lewego tylnego koła
prawdopodobne przyczyny:
– Short to ground circuit of ABS wheel-speed sensor(s) circuit (zawarcie do masy)
– ABS wheel-speed sensor(s) malfunction (czujnik padnięty)
– Damaged ABS sensor rotor(s) (chyba 44 zęby, coś nie tak z kołem z ząbkami)
– Incorrect clearance between ABS sensor and sensor rotor (0.3mm – 1.1mm źle zamontoway czujnik,lub za daleko...)

Tyle mówi teoria o ABS i kodach 45-48, a czy to ma coś do mocy silnika i jego słabości to nie wiem. (chyba nie).
Oscyloskopem można sprawdzić każdy czujnik i jak odczyty są podobne to trzeba szukać dalej.

Może to głupie, ale:
Jeszcze jedno, jak jedno koło ma inna oponę (o innych wymiarach) to też będą błyskać błedy ABSu. :–)
Wszystkie koła mają się tak samo kręcić to jest ok, ja np. na rolkach są przednie koła a [jakie?] stoją to lampki od ABSu też będą błyskać.

Dygresja na koniec:
A tak na koniec to może nie pompa, tylko walnięty czujnik MAF – czujnik masy zasysanego powietrza. Ten czujnik jest montowany za filtrem powietrza lub w jego okolicy. Widziłem kiedyś, autko z takim problemem i toczyło się jak żółw:–)


Marek
Ostatnio edytowano 22 paź 2007, 23:07 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 22 paź 2007, 21:59

MarekW – kolega mówił o kodach PODUSZEK a nie ABS'u... :]


MarekW napisał(a):i toczyło się jak żułw:–)

rzłuf :] (z wypracowania maturzysty)

Map sensor – znajduje się na rurze dolotowej – możliwe, że wysunął się wężyk albo jest zapchany. Sensor dostaje ciśnienie powietrza 30cm rurką (wężykiem) a sam znajduje się tuż przed kolektorem dolotowym (metalowym – przy samym silniku)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 22 paź 2007, 23:09

Poduszki powiadasz .. już szukam.
Przepraszam za żółwia.
Własnie walczę z zamkiem klapy bagażnika .. bo wpadł do niego kawałek szkła i się zablokował :–(
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6