Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez xANDy » 5 kwi 2007, 18:12

yesfan napisał(a):W Toyotach nie było silników z pompą wtryskową i wtryskiem bezpośrednim tj. odpowiednika DiTD.
Toyota stosowała tę samą pompę (Denso ECD-V5) chociaż możliwe, że nie w silniku z wtryskiem bezpośrednim.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 5 kwi 2007, 21:13

yesfan napisał(a):Po epoce wtrysku pośredniego od razu nadeszła era common rail

Pierwsze D-4D jest takie same jak DiTD..... czyli
xANDy napisał(a):Denso ECD-V5


oraz rzecz jasna wtrysk bezposredni... :)

P.S
xANDy czyli.... moge przelozyc pompe z D-4D do DiTD i bedzie dzialac... (po zaprogramowaniu) ? :P :| pewnie jest troche inna, co nie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez yesfan » 5 kwi 2007, 22:50

Skoro tak mówicie...ale mam wątpliwości.

np. tutaj http://d-4d.nextmedia.pl/ok.html można przyczytać
"2000r. avensis jako pierwszy model Toyoty z technologią common rail"

A w słowniku D4D oznacza – wysokoprężny silnik toyoty z bezpośrednim wtryskiem paliwa, technologią common rail i turbodoładowaniem.

Może pompa Denso taka jak mazdzie była stosowana w większych silnikach toyoty, tych z aut terenowych?
Ostatnio edytowano 6 kwi 2007, 09:17 przez yesfan, łącznie edytowano 1 raz
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez xANDy » 5 kwi 2007, 23:05

Riki napisał(a):xANDy czyli.... moge przelozyc pompe z D-4D do DiTD i bedzie dzialac... (po zaprogramowaniu) ?
Jeśli sama pompa jest ta sama, to chyba tak. Nie wiem jaką metodę wtrysku stosowała toyota, ale skoro używali tej pompy, która daje podwójną dawkę (pilotującą i główną), to raczej na pewno takowe silniki produkowali (direct injection).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arrow00 » 6 kwi 2007, 08:56

Witam
xANDy napisał(a):Co do pompy denso – takie przełożenie (z A do B) – nie jest niczym trudnym. Ponoć ewentualna różnica to ok 2%. Dlatego programowanie pompy denso nie jest niezbędne tak, jak w przypadku bosha.

Potwierdzam ten fakt z własnej autopsji. U mnie również pompa padła. Zakupiłem drugą, używaną pompę i mechanicy w serwisie Bocheński złożyli z dwóch jedną sprawną. Przy okazji ją sprawdzili, wyczyścili i zmienili oringi. Autko pali na dotyk, dobrze się zbiera (jak na diesla :) ), szybko jeździ i mało pali :) (niemal ideał). Nie regulowali pompy ponieważ jak napisał bafanabafana nie mają odpowiedniego sprzętu.
Co do firm to myślę, że największe znaczenie ma nie napis na pompie ale jej użytkowanie. Choćby nie wiem z jak dobrej firmy była jak się naleje do środka syfu to i tak padnie.

xANDy napisał(a):Problemem jest to, że do PL przywozi się głównie te padnięte sztuki, których niemcy nie chcą naprawiać. I stąd u nas taki problem z DiTD.

Masz 100% racji xANDy. To nie DITD są problemem same w sobie ale złom, który do nas wjeżdża. Sam taki złom kupiłem zresztą :). Wystarczy zerknąć na mobile.de i zobaczyć ceny 626 z DITD (ja szukałem po liftingu). Zaczynają się od 4500 a kończą na 9000 euro (roczniki od 2000 do 2002). Skąd się bierze taka rozpiętość ? :D
W 99% telefonów w sprawie kupna pierwszym pytaniem sprzedającego było: a gdzie to auto będzie jeździć.

A wracając od głównego nurtu tego wątku czyli czyszczenia IC.
W przyszłym tygodniu mam plan go wyczyścić i podzielę się wrażeniami po całej akcji. :)
Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2007, 17:01
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: było 626 DITD 2000 GW 74KW,
jest 626 2.0 FS 100 kW HP

Postprzez Riki » 6 kwi 2007, 10:00

xANDy napisał(a):to raczej na pewno takowe silniki produkowali (direct injection)


Na 100%.... jezdzilem Avenisiem z takim motorkiem, cichy jest, moc chyba 110KM :)


yesfan D-4D ktorym ja jezdzilem nie ma CR :) rocznik (koniec) 99...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 6 kwi 2007, 11:58

Riki napisał(a):Na 100%.... jezdzilem Avenisiem z takim motorkiem, cichy jest, moc chyba 110KM [...] D-4D ktorym ja jezdzilem nie ma CR
I ta sztuka motorka miewała dość częste (jak na markę auta i denso) problemy z wtryskami (nie z pompą!).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 6 kwi 2007, 22:23

xANDy napisał(a):problemy z wtryskami

Fakt.... ale i tak chyba wolal bym miec tamten motor pod maska niz DiTD... tym co ja jezdzilem ma przejechane 200tkm na polskim paliwie (calkowity przebieg cos ok 220tkm) i zero problemow... i nie klekocze tak glosno.. duuzo ciszej :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 6 kwi 2007, 22:32

Chyba NIKT nie jest w stanie powiedzieć dlaczego nasze DiTD jest aż tak głośne – przecież wtrysk bezpośredni rozdzielony jest na dwie dawki (pilotującą i gówną), więc powinien być duużo cichszy z samej definicji. A nie wiem czy istnieje głośniejsza jednostka diesla na świecie (no – na pewno nie ma ekonomiczniejszej w tej klasie).
PS. tamto toyotowe D-4D jest chyba euro 3 (dwa katalizatory) tak jak DiTD 81KW
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 6 kwi 2007, 22:46

xANDy napisał(a):czy istnieje głośniejsza jednostka diesla na świecie

Mysle ze jakaś by się znalazła ale wiesz co? .... moze to dziwne ale prawdziwe... w GD siedzac w srodku odczuwam mniejsze wibracje niz w GF... na zimnym silniku, dzis takze to zauwazylem :) i GD szybciej sie rozgrzewa... (silnik, wnetrze chyba podobnie)

xANDy napisał(a):jest chyba euro 3

Chyba tak.... ale nie kopci prawie wcale.. na 99% ma jeden kat..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 7 kwi 2007, 13:11

Riki – robimy spore OT i sam nie wiem gdzie przerzucić nasze – bądź co bądź ale – wartościowe wypociny... :|
Riki napisał(a):w GD siedzac w srodku odczuwam mniejsze wibracje niz w GF...
Jest to także związane z metodą wtrysku – diesel wolnossący (oraz z turbinami ale z wtryskiem pośrednim) ma specjalną komorę spalania wydrążoną w głowicy. Paliwo zapala się tam powodując mniejszy stuk ale mając też mniejszą sprawność i często powodując efekt kopcenia. Wersje z bezpośrednim wtryskiem mają paliwo wtryskiwane prosto do cylindra i wybuch następuje w cylindrze (większa głośność – odgłos walenia młotem w stal). Dlatego stosuje się podwójną dawkę – pilotująca (ok 20-30% dawki głównej) która wybucha w komorze spalania i zanim spłonie do końca wtryskiwana jest główna dawka pod większym ciśnieniem (ok 300bar), która nie wybucha ale ulega spalaniu, ponieważ trafia "prosto w ogień". Z racji bezpośredniego wtrysku – wzrastają nieco wibracje (ale i z tym sobie też poradzono). DiTD jest pomimo to dziwnie hałaśliwy...
Riki napisał(a):szybciej sie rozgrzewa... (silnik, wnetrze chyba podobnie)
To nie jest nic dziwnego – im większa sprawność silnika tym mniej zostaje na ogrzewanie.
Wersje DiTD 110KM mają dwa katalizatory – pierwszy "spięty" jest z turbiną (znajduje się praktycznie na jej wylocie). W tej avensis na 90% jest tak samo.
PS. moja dzisiaj przestała kopcić nawet jak dałem jej w palnik (może za rzadko daję).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 7 kwi 2007, 21:57

xANDy masz oczywiscie racje... :)

xANDy napisał(a):moja dzisiaj przestała kopcić


Moja kopci nawet gdy ktos spokojnie rusza.... (do 2000obr/min) ..jak patrze stojac za autem, bo w lusterku nic nie widze....

P.S
xANDy a co sadzisz o... kompletnym przerobieniem dolotu ze stożkiem w DiTD? tak zrobic, zeby IC mozna bylo wyjac podobnie szybko jak w BJ-tce... tylko z czego zrobic rury dolotowe i pewnie byl by problem z czujnikami.. ale fajnie by to wygladalo pod maska :D :) i dzieki temu mozna bedzie latwiej czyscic caly dolot...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Krzysiek_1123 » 8 kwi 2007, 14:57

ja w swojej mzdzi zrobilem taki uklad z storzkiem i dolotemz rury aluminiowej wszystkei czujniki byly namiejscu podcisnienie tez dolot zimniego powitrza
auto klekotalo glosniej
z mijesca byl wyrazni zanik mocy
jedyny pozytek to fajny dzwiek jak sie wlacza turbina swist taki jak by pod macha byla nie wiadomo jaka turbina
a tak to zadnej rewelacji
storzek mialem K&N
calosc wymontowalem bo jak szukalem power box do mojej mazdzi to duzo firm radzilo wyjac ten storzek bo jest on zabujca dla turbiny

moze ktos wie cos wiecej na ten temat chetnie sie dowiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 8 kwi 2007, 14:59

ps wtedy nawet zrobilem cos w rodzaju skrzynki izolujacej storzek od naplywu goracego powietrza od silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 8 kwi 2007, 21:09

Riki napisał(a):zeby IC mozna bylo wyjac podobnie szybko jak w BJ-tce... tylko z czego zrobic rury dolotowe i pewnie byl by problem z czujnikami
Oglądnij sobie zdjęcie z pierwszej strony kompletnie wymontowanego IC i wtedy zobaczysz jak ma długie metalowe króćce – wystarczy je przeciąć i "złączyć" opaską gumową (5-8 cm) zaciskaną na opaski – żadnych więcej przeróbek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 11 kwi 2007, 10:33

Mam bardzo miłą informację – po kryzysie wzrostu spalania (myślałem, że znów muszę wyciągać IC) i dywanie sadzy wykryłem przyczynę tych "upadków" madzi...
Paliwo :D
Dwa razy zatankowałem na pewnej stacji Shell'a (?!) pod Środą Wlkp. i tamto paliwo jest po prostu trefne albo moja madzia go nie lubi wybitnie (17sek. 80-120 V). Zalałem połowę baku innym i zarówno kopcenie zniknęło, silnik ciszej chodzi jak i elastyczność się poprawiła (14,5 sek.). Postaram się wyjeździć jak najwięcej i zatankować normalne paliwo pod korek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 11 kwi 2007, 11:46

xANDy gdzie teraz zatankowałeś? Czasem też tankuje w Koszutach...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 11 kwi 2007, 13:34

sboard napisał(a):gdzie teraz zatankowałeś?
Na shellu ale za Gądkami – taka mała stacja. Nie słyszałem, żeby ktoś na nich narzekał (można tylko jadąc DO Poznania zatankować). To jest stacja Jaryszki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 11 kwi 2007, 13:36

Dzięki, sprawdzę przy najbliższym tankowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez tycjan » 12 kwi 2007, 15:18

Dostep w BJ do IC jest faktycznie łatwiwjszy niz z 626 bo nie trzeba calego przodu zdejmowac, ale chyba niedokladnie ja u siebie wyczyscilem.
Raz zalalem wrzatkiem i plynem do mycia naczyn, wyplukalem, zalalem benzyny i zostawlem na ok 1,5h, wyplukalem woda i wysuszylem. Mialem poczatkowo w planie ponowne zalanie benzyna i dluzsze odczekanie, no ale tak sie zlozylo ze nie moglem tyle czekac.

I tak poczatkowo na IV 60 -100 = 12sek (zimowki 185/65 R14; 2 os + nieduzy bagaz)
Po czyszczeniu, wlaciwie to mozna nazwac plukaniem, na IV 60-100 = 11sek (letnie 195/65 R14; 2 os)
a na V 80-120 25sek (przed zabiegiem nie mierzylem).
Vmax nie mam gdzie zmierzyc poki co.

Czepilem sie IC bo auto strasznie zmula tak do ok 1800 obr, pozniej troche lepiej i rowno sie kreci, pali malo, nie widzialem zeby kopcil).
Po zdjeciu rury od IC do dolotu widzialem czarna ciastkowata maź, więc może wypadałoby zabrać sie za dalsze czyszczenie... ale tego juz we wlasnym garazu nie dam rady zrobic :/ a moze katalizator, w koncu juz prawie 190k km na cyferblacie, moze sie zapchal. Do tego problem z pompa (rozruch na cieplo).
Nie sprawdzane luzy na zaworach, czy to moze miec jakis wplyw na elastycznosc?

PS. Aha, autko sprzed liftu i ma 90 kucy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6