Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez Riki » 12 kwi 2007, 18:08

tycjan napisał(a):a moze katalizator

Właśnie..... jak myślicie warto bo wybebeszyć? :P wkocu nasze DiTD maja najechane w wiekszkosci ponad 150tkm....... :]

sboard napisał(a):czy ją słychać od początku, czy ciągle dopiero przy wyższych obrotach

A jak powinno byc? :P :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 12 kwi 2007, 22:52

Riki – katalizator (jeśli mówimy o wersji starszej czyli typu 74KW) jest wytrzymalszy. To w nowszym silniku zapycha się szybciej. Na blacie widać ile mam (zdjęcie nie jest małe ale widać zasięg) i jak widzisz jeździ nie najgorzej :D

Nie wiem co tam nie działa, bo możliwości jest bardzo wiele, od filtrów i zapchanego dolotu do paliwa – ale istnieje też problem synchronizacji pompy – nie pamiętam kto w 323 w końcu do tego doszedł (w jakimś ASO chyba to wynaleźli)...

Co do ciastowatej mazi – takowa może być ale dopiero za recyrkulatorem spalin a nie przed nim!!

Zawory – warto je regulować (oficjalnie co 30kkm) ale one nie wpływają tak bardzo na moc silnika.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tycjan » 13 kwi 2007, 00:07

xANDy napisał(a):istnieje też problem synchronizacji pompy – nie pamiętam kto w 323 w końcu do tego doszedł (w jakimś ASO chyba to wynaleźli)...


Styniu napisał(a):Wysłany: 28 Lut 2007 | 15:25 Temat postu:
w ASO (Team w Długołęce)

Diagnostyka nie dotyczyła konkretnie pompy, tylko błędów zgłaszanych przez centralkę. Mechanicy byli na tyle kumaci, że powiązali skutek z przyczyną i ustawili kąt wtrysku w pompie.

Skasowali tylko za diagnostykę usmiech

TEN temat masz na myśli?


Maź mam widoczną zaraz jak tylko zdejme rure od IC w miejscu oznaczonym znakiem zapytania. Są powody do obaw?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez xANDy » 13 kwi 2007, 21:03

Ciekaw jestem w takim razie co należy orzumieć pod określeniem "maź", bo jeśli to "zaschnięty olej" to nic szczególnego, ale jeśli maź taka "grudkowata" to znaczy, że coś tutaj źle działa – jakby recyrkulator spalin cofał sadze...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tycjan » 13 kwi 2007, 23:13

Miałem na myśli czarną, ciastowatą substancje, grudek pod palcami nie wyczułem.
Mam nadzieje, że to nic szczególnego... dziwi mnie tylko fakt, że jeszcze 2 miesiace temu było tam czysciutko, a teraz już nie za bardzo :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez xANDy » 14 kwi 2007, 22:03

tycjan – naprawdę nie jestem znawcą tematu, ale w tych wężach nie ma prawa pojawiać się taka "ciastowata substancja". Tam może być wyłącznie olej, który pochodzi z odmy i turbiny (zawsze troszkę jest), ale to o czym mówisz, to chyba mieszanka oleju z sadzami, które pochodzą z recyrkulatora spalin...
Coś masz zapchane – może cały kolektor i sadze cofają się, chociaz nie wiem czy to jest w ogóle możliwe... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tycjan » 14 kwi 2007, 23:16

Ta "ciastowata substancja" jest widoczna przy wlocie do kolektora w nim samym, a sam wąż z IC do niego jest jedynie zabrudzony lekko olejem... dziwne.
Ehh same znaki zapytania przy tym dieslu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Krzysiek_1123 » 15 kwi 2007, 16:38

a ja w swojej nie mam juzdawno katalizatora
przyczyna patyna jest w cenie
a pewni ludzie skupujacy katalizatory jakos ja odzyskuja i dobrze placa za katalizatory (pelne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 15 kwi 2007, 19:40

tycjan napisał(a):Ta "ciastowata substancja" jest widoczna przy wlocie do kolektora w nim samym

Zaglądnij sobie tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=62
Krzysiek_1123 napisał(a):a ja w swojej nie mam juzdawno katalizatora
A ile ich miałeś? jeden czy dwa? (który rocznik auta)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 24 kwi 2007, 12:34

Auto po regulacji zaworów, efekt: duuużo ciszej i mniejsze drgania budy. Wydaje mi się, że troszkę lepiej jedzie na niskich obrotach (<2000) ale może to tylko złudzenie. Czasy elastyczności tego nie potwierdzają. Koszt to ok 200 zł z uszczelką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez Riki » 24 kwi 2007, 12:37

sboard napisał(a):Czasy elastyczności tego nie potwierdzają

Jaki masz czas 80-120km/h na 5biegu?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sboard » 24 kwi 2007, 12:41

Riki napisał(a):Jaki masz czas 80-120km/h na 5biegu?

18,5
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez Riki » 24 kwi 2007, 12:47

18,5

Powinno byc ok 14s.......... ;) nie przejmuj sie 2/3 DiTD "nie trzyma" serii <lol>

P.S
Właśnie znalazlem ze Auto Świat podaje 14,5s...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sboard » 24 kwi 2007, 13:09

Riki napisał(a):Powinno byc ok 14s.......... oczko nie przejmuj sie 2/3 DiTD "nie trzyma" serii

Po "uciszeniu" już się tym absolutnie nie przejmuję :) W niedzielę jadę do Florencji (1500km), ciekaw jestem jak madzia będzie się zachowywała na zachodniej ropie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 25 kwi 2007, 09:56

sboard napisał(a):Auto po regulacji zaworów, efekt: duuużo ciszej
Znam to... rozumiem Cię :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 25 kwi 2007, 10:57

czytalem na innych forach ze czyszcza takze EGR w benzynie-ze to tez pomaga na osiagi ;)
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Riki » 25 kwi 2007, 14:27

jasiq ja chyba zaślepie EGR... moze przestanie troche kopcić :P tylko musze skombinować jakas grubsza blaszke zeby do srodka nie wpadła <lol> :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jasiq » 27 kwi 2007, 15:34

Mo i informatyk wzial sie za mechnike narazie tylko Intercooler -byla tragedia brak odpowiednich kluczy ale
pozyczone zdaly egzamin.Wszystko trzeba tak jak xANDy pisal po kolei tylko zderzaka
nie trzeba z lewej strony sciagac.Sa duze plusy po czyszczeniu ale sa
takze minusy z racji tego amator wzial sie do roboty -wady:zostala jedna srobka
ktorej ni w zab nie wiem gdzie wkrecic,rysa na hokeju :(.Bardzo pomocy byl preparat
Penetrator do odkrecania śrób,w ten sposob nic nie ukrecilem.Po wyczyszczeniu benzyna podjechalem
na myjke gosc wlal tego koncentratoru piany aktywnej i czyszcil karcherem.Rąk to chyba tydzien nie domyje
az wstyd w pracy sie pokazac.
Dzieki temu ze sam sie za to wzialem wiem chociaz jak IC i chlodnica wyglada :) ..he zart ale naprawde duzo
idzie sie nauczyc.Oprocz tego odkrecilem EGR i przeczyszcilem tym penetratorem mi sie zdaje ze to duzo dalo
...a moze tylko na wyobraznie.Jutro jak starczy mi odwagi zabiore sie za ten dolot.Zaznaczam tylko ze pierwszy
raz w zyciu takie cos robilem-dawniej robilem rower i drobe rzeczy przy simsonie :)
Chce wstawic zdjecia jesli mozna to przesle aby admin mogl wstawic
pozdrawiam
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 16:07

jasiq – GRATULAJCE!!
jasiq napisał(a):Wszystko trzeba tak jak xANDy pisal po kolei tylko zderzaka
nie trzeba z lewej strony sciagac
Nie trzeba – zresztą tak opisałem na końcu fotorelacji o czyszczeniu kolektora (opisałem jak wyjąć IC i jak go umyć).
Co do kolektora dolotowego – to NIE wyjmiesz go bez specjalnych narzędzi (specjalnej żabki oraz kompletu "łamanych" kluczy, przedłużek itp.). Jeśli nie masz takich rzeczy pod ręką – nie próbuj!
jasiq napisał(a):Rąk to chyba tydzien nie domyje, az wstyd w pracy sie pokazac
Polecam wypróbowany sposób – płyn do mycia naczyń i szczoteczka...
jasiq napisał(a):Chce wstawic zdjecia jesli mozna to przesle aby admin mogl wstawic
Zdjęcia wyślij mi jakoś (na PW podam Ci adres mailowy) no i samą treść napisz. Zrobimy jakoś wspólnymi siłami.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 27 kwi 2007, 18:15

Zdjecia wyslane .
Po robocie wiem ze bardziej ja kocham :)
Pozdrawiam i polecam samemu dlubac w aucie!!!!.
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6