Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI
No i ja wyczyściłem IC poszło gładko; nawet nic nie uszkodziłem jak na amatora ale mam kolejny problem.
Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy.
mam nadzieję, że to przejdzie i nic nie rozwaliłem bo przed czyszczeniem IC nie zauważyłem żadnych smug.
Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy.
mam nadzieję, że to przejdzie i nic nie rozwaliłem bo przed czyszczeniem IC nie zauważyłem żadnych smug.
- Od: 11 lut 2007, 13:02
- Posty: 9
- Skąd: Wyszków
- Auto: 626 DITD 2000r
k_andrew napisał(a):Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy
To ABSOLUTNIE prawidłowy objaw. Na rozgrzanym silniku, zrób "fachową wymianę biegów" to wtedy wygonisz 3/4 sadzy z tłumika i przestanie tak kopcić...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To powiedzmy hmm..... pościgaj sie z dźwiękiem na 400 metrów.... Albo przegoń auto przez 5km na wysokich obrotach na czwórce (ok 4 krpm)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
nooo!!!!!!
wreszcie konkretny temat
U mnie identyczne objawy – strach na rondzie startować bo nie wiem czy zdążę z niego zjechać zanim coś mi z lewej żebra połamie, autobusy wyprzedzają na starcie, przyspieszenie odczuwalne dopiero przy 2500obr, poniżej: MASAKRA – NIC, na piechotę szybciej. A to auto ma niby 100KM... Na początku tłumaczyłem to sobie ciężarem auta, ale to chyba nie to
Chyba będę musiał się zabrać za czyszczenie.
sboard:
Dzięki za tak dokładną fotorelację!
wreszcie konkretny temat
U mnie identyczne objawy – strach na rondzie startować bo nie wiem czy zdążę z niego zjechać zanim coś mi z lewej żebra połamie, autobusy wyprzedzają na starcie, przyspieszenie odczuwalne dopiero przy 2500obr, poniżej: MASAKRA – NIC, na piechotę szybciej. A to auto ma niby 100KM... Na początku tłumaczyłem to sobie ciężarem auta, ale to chyba nie to
Chyba będę musiał się zabrać za czyszczenie.
sboard:
Dzięki za tak dokładną fotorelację!
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Riki – to właśnie przechodził – zobacz sobie jego fotorelację z reaktywacji madzinki... miał żółwika a teraz ma śmigającą Magdalenę. Kolega OpusDei zalał swoją premacy xeramic'iem i też z żółwia zrobił się całkiem żwawy samochodzik.
PS. ta przypadłość (zapychanie dolotu) to nie tylko cecha charakterystyczna DiTD tylko każdego turbo diesla o dużym przebiegu.
PS. ta przypadłość (zapychanie dolotu) to nie tylko cecha charakterystyczna DiTD tylko każdego turbo diesla o dużym przebiegu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ależ "iks Endy" (:P) cóż ma znaczyć diesel o dużym przebiegu?
Duży przebieg dla naszych autek to z pół miliona kilometrów ^^
nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek
Duży przebieg dla naszych autek to z pół miliona kilometrów ^^
nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Pytanie tylko mam takie, czy myślisz o dystansie na liczniku czy o realnym przebiegu autka...lou_cypher napisał(a):nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek
lou_cypher – a Ty ile masz??
sboard ma na szafie ok 160kkm, ale rok przed kupieniem w serwisie miał 280kkm (jeśli mnie pamięć nie myli). Ja miałem przy kupnie 140 a myślę, że 2-3 razy więcej w rzeczywistości.
Riki miał ok 170kkm, ale jak porównam do niego mój silnik, to albo jego nie był używany i miał kręcony do przodu albo mój ma kosmiczny przebieg (a trzyma parametry – 100,4 KM i 218Nm)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja mam 124kkm a naprawde ciezko powiedziec, zamulony jest juz wiec mysle ze moze nawet pod 200kkm :/
musisz mnie zasmucac i na ziemie sprowadzac?
musisz mnie zasmucac i na ziemie sprowadzac?
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ostatnia wizyta w serwisie Mazdy (Dahlmann, zawsze w tym samym, regularnie co 10kkm, od nowości) – 180kkm
Zakup, luty 2007 – 183kkm
Aktualnie 198kkm
4kkm po górzystych autostradach załadowanym autem bez najmniejszych problemów.
Zakup, luty 2007 – 183kkm
Aktualnie 198kkm
4kkm po górzystych autostradach załadowanym autem bez najmniejszych problemów.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2008, 12:51 przez sboard, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 31 sty 2007, 13:10
- Posty: 93
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB
xANDy napisał(a):... miał żółwika a teraz ma śmigającą Magdalenę
Dokładnie kiedys śmigajac innymi dieslami (D-4D, TDI, HDI... itd, o podobnej mocy) dziwiłem sie dlaczego moje DiTD nie jedzi tak samo lub podobnie.... teraz nie mam sie juz czego wstydzić zreszta widac to w miescie czy na trasie
xANDy napisał(a):miał ok 170kkm
Tak... po ostatnich trasach juz mi prawie 172 tkm wskoczylo wg ksiazki przebieg prawdziwy.. xANDy tez bede sie wybierał na hamownie... ciekawy jestem parametrów
Wiecie co, ojciec mi namieszal w glowie, powiedzcie jak to wyglada: najpierw jest chlodnica klimy, za nia chlodnica wlasciwa a po prawej stojac przodem do auta chlodnica oleju czy IC? bo to cos wyglada zupelnie inaczej niz ipisywany IC w 626, w zasadzie to taki prostopadloscian jest podluzny okolo 15/10/30cm. Ojciec stwierdzil ze nie ma tu IC, czy ma racje??? mam 90konny model wiec ? hmmm
Pozdrowionka.
(ps. Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend? pomyslimy )
Pozdrowionka.
(ps. Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend? pomyslimy )
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
lou_cypher na 100% masz IC......
Hmm... musisz porozmawiać z xANDy... jesli chodzi Ci o ten długi weekend (Boże Ciało) to u mnie i zapewne i u xANDy odpada...
P.S
Takie sprawy załatwiamy na PW bo OT sie robi
lou_cypher napisał(a):Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend?
Hmm... musisz porozmawiać z xANDy... jesli chodzi Ci o ten długi weekend (Boże Ciało) to u mnie i zapewne i u xANDy odpada...
P.S
Takie sprawy załatwiamy na PW bo OT sie robi
przepraszam za OT'a
czyli ten podluzny Chlodniczy twor to intercooler?, jest zupelnie inny niz w waszych 626, i cos mi sie nie zgadza, ale sprawdze, tylko zebym czegos nie zepsul
czyli ten podluzny Chlodniczy twor to intercooler?, jest zupelnie inny niz w waszych 626, i cos mi sie nie zgadza, ale sprawdze, tylko zebym czegos nie zepsul
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
wrrrr
grrr
hrmmrwrrr
Na początku masz "chłodnicę" klimatyzacji, zaraz za nią chłodnicę silnika. Na prawo od niej znajduje się (w 323) umieszczony w PIONIE intercooler do którego przychodzą DWA węże – jeden od turbiny (czarny) i drugi do samego kolektora wlotowego (też czarny).
Chłodniczka oleju znajduje się z drugiej strony – prawie pod turbiną, na bloku silnika i ma kształt trochę trapezu – wystaje z bloku silnika i jakby w nią wkręca się filtr oleju.
Niezależnie od ilości kucyków i rocznika DiTD zawsze mają IC, tylko w zalezności od rozmiaru maski IC ma rózne kształty. W 626 wygląda jak na zdjęciach, w 323 jest "pionowy" w premacy jest chyba taki jak w 323.
grrr
hrmmrwrrr
Na początku masz "chłodnicę" klimatyzacji, zaraz za nią chłodnicę silnika. Na prawo od niej znajduje się (w 323) umieszczony w PIONIE intercooler do którego przychodzą DWA węże – jeden od turbiny (czarny) i drugi do samego kolektora wlotowego (też czarny).
Chłodniczka oleju znajduje się z drugiej strony – prawie pod turbiną, na bloku silnika i ma kształt trochę trapezu – wystaje z bloku silnika i jakby w nią wkręca się filtr oleju.
Niezależnie od ilości kucyków i rocznika DiTD zawsze mają IC, tylko w zalezności od rozmiaru maski IC ma rózne kształty. W 626 wygląda jak na zdjęciach, w 323 jest "pionowy" w premacy jest chyba taki jak w 323.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ok, wlasnie lezy wszystko rozebrane, ropka musialem przemyc IC bo ekstrakcyjna bezyna nie dysponuje :/
powiedzcie mi czy trzeba go dokladnie wysuszyc? chcialbym go przed noca zamontowac a nie wiem czy dokladnie wyschnie, jakie sa konsekwencje jesli bylby wilgotny lub mokry? przyjmujac ze w srodku sa opary ropki a nie woda? pozdrowionka i radzcie szybko zanim zrobi sie ciemno
powiedzcie mi czy trzeba go dokladnie wysuszyc? chcialbym go przed noca zamontowac a nie wiem czy dokladnie wyschnie, jakie sa konsekwencje jesli bylby wilgotny lub mokry? przyjmujac ze w srodku sa opary ropki a nie woda? pozdrowionka i radzcie szybko zanim zrobi sie ciemno
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ropa może być – nawet suszyć nie musisz za bardzo.
Ale po ropie nie wyczyścisz tak dobrze jak po benzynie, chyba, że przez godzinę mieszasz (trzymasz w rękach i powoli we wszystkie strony "bujasz").
Ale po ropie nie wyczyścisz tak dobrze jak po benzynie, chyba, że przez godzinę mieszasz (trzymasz w rękach i powoli we wszystkie strony "bujasz").
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Haha jest sporo lepiej moze na 2jce nadal przy bardzo niskich obrotach przy skrecaniu nie zmienia sie w rakiete, ale na piateczce od 80-120 rozpedza sie w 15,5 sekundy
Dzieki za pomoc, ja rowniez przychylam sie do stwierdzenia ze warto przynajmniej w rozsadnym zakresie dlubac samemu w autku
xANDy jakbys kiedys mial czas to bysmy z Rikim wpadli na czyszczenie kolektorka w mojej madzi, bo moj mechanik stwierdzil ze nie chce tego robic zbytnio :@
przywiazalem sie do tej slicznotki jeszcze tylko rozrzad, regulacja zaworow no i ten dolot
jest lux ale musze popracowac jeszcze troszke nad spalaniem bo nadal sporo zlopie, wlalem xeramica pare dni temu i zobaczymy co sie zmieni, A jeszcze jedno, zaslepilem egr'a tez bede bacznie obserwowal co to da
Pozdrowionka drodzy maniacy
Dzieki za pomoc, ja rowniez przychylam sie do stwierdzenia ze warto przynajmniej w rozsadnym zakresie dlubac samemu w autku
xANDy jakbys kiedys mial czas to bysmy z Rikim wpadli na czyszczenie kolektorka w mojej madzi, bo moj mechanik stwierdzil ze nie chce tego robic zbytnio :@
przywiazalem sie do tej slicznotki jeszcze tylko rozrzad, regulacja zaworow no i ten dolot
jest lux ale musze popracowac jeszcze troszke nad spalaniem bo nadal sporo zlopie, wlalem xeramica pare dni temu i zobaczymy co sie zmieni, A jeszcze jedno, zaslepilem egr'a tez bede bacznie obserwowal co to da
Pozdrowionka drodzy maniacy
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ehhh – znów mnie traktujecie jak specjalistę a ja jestem zwykłym księdzem...
Rki widział mnie na żywo przy ołtarzu, więc może zaświadczyć...
Rki widział mnie na żywo przy ołtarzu, więc może zaświadczyć...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6