Spadek obrotów po porannym odpaleniu

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2012, 11:37

tadziol napisał(a):kolega kierownik wspominał kiedyś o przypadłości ciężkiego odpalania w przypadku nieszczelnych przelewów....może to ?


dekiel w górę i dmuchamy w przelew, będzie wiadomo. Dodatkowo regulacja zaworów nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 12:20

Neonixos666 napisał(a):dekiel w górę i dmuchamy w przelew, będzie wiadomo.

sza-cun !! <spoko> <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Krzysiek24 » 23 wrz 2012, 15:49

A miałem w najbliższym czasie robić regulację zaworów, mam nawet już uszczelkę tylko brakuje mi podkładek. Zrobię to co radzicie, ale dopiero za tydzień bo mam poprawę w szkole i trzeba się troszkę pod uczyć ;/
Wielkie dzięki za pomoc :)

Zapomniałem dodać że podczas odpalania na zimnym silniku, auto puszcza małego dymka, nie jest on czarny ale taki siwo-biały, na cipłym silniku taki objaw nie występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2012, 20:15

Krzysiek24 napisał(a):Zapomniałem dodać że podczas odpalania na zimnym silniku, auto puszcza małego dymka, nie jest on czarny ale taki siwo-biały, na cipłym silniku taki objaw nie występuje.


możliwe że coś jest z podaniem paliwa i część spala się w wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 23 wrz 2012, 23:15

Hmm...może filtr paliwa znów do wymiany. Jakiś czas temu pisałem na forum że miałem problem z Magdą, która nie jechała więcej niż 40km/h max 2000obr/min i zapalała się kontrolka od świec żarowych. Za autem wtedy miałem jasno-siwą zasłonę dymną, jak chciałem przekroczyc 40km/h to auto mi hamowało. Tyle że, mimo tamtych objawów, nie miałem najmniejszych problemów z odpalaniem.

Coś mi się właśnie wydaje że jest coś z podaniem paliwa, bo jak pisałem (auto pięknie kręci "zachłyśnie się" i odpala), i wtedy są jakby 2 dawki paliwa podane, i dlatego ten dymek za autem na zimnym silniku.

Obroty silnika są jak najbardziej w normie, równo stoją na 600obr/min. Zalałem również STP do czyszczenia wtrysków jakis tydzień temu, ale do tej pory nic w sprawie odpalania nie pomogło.

Zrobię to co radzicie, wyreguluję zawory, wymienię podkładki pod przelewami i wtryskami przy okazji + nowa uszczelka, bo obecna zaczęła się pocić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez kierownik » 24 wrz 2012, 19:45

tadziol napisał(a):kolega kierownik wspominał kiedyś o przypadłości ciężkiego odpalania w przypadku nieszczelnych przelewów....może to ?

ale to najczęściej pojawiało się po grzebaniu pod deklem – czyli ruszaniu podkładek przelewowych, samo z siebie się nie spotkałem.

sprawdź jeszcze ten filtr paliwa i w okół niego, czy jakichś nieszczelności nie masz
poza tym strzelałbym w przekaźnik B5B4 mimo wszystko – zerknij też na jego gniazdo, podoginaj styki itp...

ale pod dekiel i tak warto zajrzeć, skoro już przyszła pora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2012, 20:14

kierownik napisał(a):ale to najczęściej pojawiało się po grzebaniu pod deklem – czyli ruszaniu podkładek przelewowych, samo z siebie się nie spotkałem.


chyba że przewód gumowy co wychodzi z głowicy przepuszcza.

myślę że kąt wtrysku przy starcie jest trochę nie halo i dlatego tak.

Krzysiek24 napisał(a): Zalałem również STP do czyszczenia wtrysków jakis tydzień temu, ale do tej pory nic w sprawie odpalania nie pomogło.


bo to trzeba jej w palnik dać i zalać nie na cały bak tylko gdzieś na 1/4 baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 24 wrz 2012, 21:27

No do Panowie zrobię tak:
1: obejrzę gniazdo B5B4, bo styki po podginałem już przy pierwszym jego demontażu, ale może za mało,
2: wymienię filtr paliwa,
3: wymienię podkładki pod przelewy, uszczelki pod wtryski i wyreguluję zawory.

Neon a ten przewód gumowy o którym mówisz, to gdzie on mniej więcej się znajduje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2012, 21:31

Krzysiek24 napisał(a):Neon a ten przewód gumowy o którym mówisz, to gdzie on mniej więcej się znajduje?


między przewodami od środkowych wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 24 wrz 2012, 21:41

Jutro sprawdzę czy nie ma na nim jakiś nieszczelności, bo z tego co zrozumiałem to ten przewód gumowy, powinien być co najmniej zapocony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2012, 21:45

Krzysiek24 napisał(a):Jutro sprawdzę czy nie ma na nim jakiś nieszczelności, bo z tego co zrozumiałem to ten przewód gumowy, powinien być co najmniej zapocony.


to od doprowadzenia powietrza do turbo z reguły jest zapocony, ten o którym piszę powinien być suchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9474 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 24 wrz 2012, 21:51

masz rację, jak jest suchy to gitara gra, a jak zapocony to trzeba się tym od razu zająć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Krzysiek24 » 15 paź 2012, 12:20

Jutro będę regulował zawory + wymieniał podkładki pod przelewami i wtryskami.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa, przeczyściłem styki w B5B4, "wyczyściłem, raczej przedmuchałem" sitko na pompie – to do którego jest najłatwiejszy dostęp, ale nic nie pomogło.
Dzisiaj cos mnie natchnęło i postanowiłem sprawdzić sprawność akumulatora w %. Podjechałem do gościa i wyszło że mój akumulator to szmelc...jego sprawność to 11%. Sprawdziłem również cele, czy cos w nich jest, a tam sucho, więc dolałem wody demineralizowanej. Bardzo prawdopodobne jest żę problemy z odpaleniem na zimnym silniku są spowodowane sprawnością akumulatora. Jutro podmienię aku to się okaże :)


No to Magdalena jest po:
– regulacji zaworów (wszystkie były od nowa ustawiane, chyba od nowości nikt tego nie robił)
– nowe podkładki pod przelewami (te od MAN'a nie pasowały więc zostały poddane lekkiej modyfikacji, mianowicie przepołowieniu na pół)
– przy okazji sprawdziłem wtryski, były całe zasyfione. Poddałem je lekkiemu i ostrożnemu czyszczeniu w rozpuszczalniku którego używa się przed malowaniem karoserii. Po czyszczeniu ładnie odsłoniły się dziureczki we wtryskach.
– Madziuchna dostała również nową uszczelkę pod pokrywę zaworów.

Po skręceniu wszystkiego autko pięknie odpaliło, chodzi cicho, ładnie przyśpiesza, więc jest pięknie:D
Co do złego odpalania, że auto chciało odpalić, zachłystało się i dopiero odpalało to wina stała po stronie akumulatora. Po dolaniu wody demineralizowanej do cel (by było w nich zaj.....iście sucho) akumulator musiał odżyć i odpalanie wróciło do normy;) już nie puszcza bąków przy odpalaniu ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6