Strona 1 z 2

Immo a SPV, oraz problem z obrotami na biegu jalowym

PostNapisane: 25 sie 2008, 22:04
przez snake80
Witam. Mam problem z Mazda 626 2.0TD. Pompa Denso RF2A i nieszczesny zawór SPV. Zakupilem 2 bo na starym problem z odpalaniem wysokie obroty po odpaleniu. Pompa wymieniona z innego sprawnego rozbitka ale bez zaworu. Problem polega na tym ze kupilem sobie zawor SPV i po wlozeniu go samochud odpala i gasnie i zapala sie kontrolka immo. Czy to jest zawor kodowany? Dodam ze jak wloze stary to odpala na bosterze tylko dalej daja w tylek obroty. Pozdrawiam

PostNapisane: 25 sie 2008, 22:33
przez MarekW
Nie, nie, raczej napewno nie jest on kodowany. To jest zwykły elektrozawór sterowany z IDM impulsem 150V.
I brak w nim dodatkowej elektroniki.

Jak miga immo to chyba jakims kodem ... moze po nim mozna dojsc co jest nie tak.
Powinny być to kody 2 cyfrowe.. długie mignięcia to dziesiątki a krótkie to jednostki:

71 Engine control module (ECM)/immobilizer controlmodule –
communication error Wiring, immobilizer control module, ECM
72 Ignition key – not programmed into ECM
ECM incorrectly/not programmed
73 Engine control module (ECM)/immobilizer control
Incorrectly programmed immobilizer control module/
module – immobilizer codes do not match ECM
74 Engine control module (ECM)/immobilizer controlmodule –
ignition key codes not match Incorrect/damaged key,
ECM incorrectly programmed
75 Engine control module (ECM) – EEPROM error ECM
76 Engine control module (ECM) —
immobilizer code not stored ECM incorrectly/not programmed
77 Immobilizer control module –
communication error Incorrect/damaged key, wiring, reader coil,
immobilizer control unit

M.

PostNapisane: 26 sie 2008, 16:29
przez xANDy
MarekW – skąd wyciągnąłeś ten zestaw kodów?

A może znalazłbyś tak samo zestaw kodów poduszkowych?

(wrzuciłbym w poradnik)
:D

PostNapisane: 26 sie 2008, 19:59
przez MarekW
a sukcesywnie przeszukuję internet i od czasu do czasu się znajdzie jakiś fragment dokumentacji.
Co do kodów to też jestem ciekawy co odczyta snake80, bo wtedy dałoby się zweryfikować poprawność źródła tych kodów.

M.

PostNapisane: 27 sie 2008, 08:42
przez snake80
Dzisiaj zerkne co odmiguje kontrolka immo. Tylko zastanawia mnie czemu sie tak dzieje po wymianie zaworu a jak wloze stary to jest ok. Dodam jeszcze ze mam blad w sterowniku 22 i 24. Lunch odczytal te bledy jako 22 – brak sprzezenia przez okres conajmniej 50 sek, 24 – zawor odcinajacy paliwo przy zwalnianiu(spv ??).

PostNapisane: 27 sie 2008, 09:01
przez MarekW
FSO wspolpracuje z immo, jest to zawor wkrecony od przodu z prawej strony pompy.
Moze jak podlaczasz SPV to jakos ruszasz kabelkami od FSO (Fuel Shut Off valve) i cos nie kontaktuje.

To co ja mam na temat bledow 22 i 24:

22
problem: Fuel shut-off solenoid
zrodlo problemu: Wiring, fuel shut-off solenoid

24
problem: Heated oxygen sensor bank 1 – incorrect signal
zrodlo problemu: Intake leak, Fuel pressure/pump, wiring, O2S/HO2S, injector(s), ECT sensor, MAF sensor, spark plugs

PostNapisane: 27 sie 2008, 09:18
przez snake80
Proflaktycznie przeczyszcze polaczenia na FSO. Mam pytanie zwiazane z tym zaworem on bedzie sterowany z modolu immo czy tez przez ster silnika?

PostNapisane: 27 sie 2008, 09:36
przez MarekW
Przez sterownik silnika ... ale przez przekaznik, ktory znajduje sie obok sterownika, pod nogami pasazera.

PostNapisane: 27 sie 2008, 09:42
przez xANDy
A dla jasności – moduł immo współpracuje ściśle z kompem silnika – na tyle ściśle, że jedno bez drugiego nie ruszy. Podmiana któregoś z modułów też powoduje blokadę.
A czy przypadkiem nie włożyłeś nowszej pompy od RF3/4?

PostNapisane: 27 sie 2008, 22:30
przez snake80
Nie pompa napewno RF2A. Problem z immo rozwiazany. po rzeczyszczeniu izopropanolem wtyczek i gniazd przy pompie i sterowniku jest ok. tzn na 2 zaworze juz immo nie swieci. ale dalej nie pali. FSO dostaje 12v odrazu po wlaczeniu zaplonu wiec ok? Sprawdzilem napiecie na zawor spv i sie okazalo ze po wl zaplonu jak i przy kreceniu rozrusznikiem napiecie jest 0. raz doszlo do 10V. Mam pytanie napiescie z przetwornicy wychodzace do sterownaia spv jest to prad staly czy zmienny? i w ktorym momencie powinno byc podawane napiecie i w jakiej wysokosci?

PostNapisane: 28 sie 2008, 11:45
przez MarekW
Na spv pojawia sie impuls ~150V opadajacy do 12V i trwa to okolo kilku ms.
Zrobiono to po to aby zawor sei szybko zamykal, a nie przegrzewal jak jest juz zamkniety.
Impuls jest wyzwalany przez IDM na rozkaz sterownika silnika (impuls 5V prostokat).

Sprawdz czy masz napiecie na IDM i mase.
Napiecie na IDM idzie przez przekaznik taki czarny duzy.
Pewnie latwiej bylo by te impulsy obsewowac oscyloskopem niz woltomierzem.
Sam SPV bedie cykal jak podlaczysz do niego 12V, ale nie za dlugo bo sie moze przegrzac i spalic.

M.
ps. 1. dobrze, ze problem z immo zostal rozwiazany i jak rozumiem zadnymi kodami juz nie murga samochodzik :–)
ps. 2.

PostNapisane: 28 sie 2008, 12:01
przez xANDy
Woltomierzem wychodzi jakieś kilkanascie woltów – w zależności od jakości miernika. Ale bez oscyloskopu trudno to rzeczywiście jakoś sensownie "zobaczyć".

PostNapisane: 28 sie 2008, 18:23
przez snake80
Dzieki za podpowiedz. Sprawdze dzis zasilanie i sygnal do IDM. Faktycznie moje niedopatrzenie co do spv i miernika napiecia , sprawdze go oscyloskopem :). Wieczorem napisze o odkryciach. a co do bledow to dalej mam blad 22 i 24. 24 narazie odpuszczem sobie bo raczej nie powinien miec duzo wspolnego z odpalaniem, ale martwi mnie blad 22 zawor FSO. zawor dostaje napiecie po wlaczeniu zaplonu i slaychac jak pracuje tzn cykniecie, ale po skasowaniu bledow wskakuje od razu. Dla pewnosci to zawor po prawej stronie pompy od przodu? Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 sie 2008, 18:44
przez Mateusz L
Sorry za małe OT- kolego snake80 czy kupiłeś nowy zawór? Ile kosztuje na Wyspach, bo w z tego co czytam- w PL chore pieniądze...Pytam z ciekawości.

PostNapisane: 29 sie 2008, 00:27
przez snake80
100e uzywka. nowy chore pieniadze. ale za to pompa do dorwania bez zaworu za okolo 350-400 a z zaworem kolo 500. Ja za pompe bez spv dalem 400. samochod byl bity wiec pompa smigla.

PostNapisane: 29 sie 2008, 09:19
przez xANDy
snake80 – popraw temat, bo jakoś sam nie wiem, co dokładnie zrobić – czy go dokleić do istniejących, czy odwrotnie – pozostawić; lepiej jednak jak nie będzie kłuł w oczy błędnym tematem póki co.

snake80 napisał(a):pompa do dorwania bez zaworu za okolo 350-400
to są rewelacyjne ceny – przywieź parę hurtowo do kraju ;P

snake80 napisał(a):zawor dostaje napiecie po wlaczeniu zaplonu i slaychac jak pracuje tzn cykniecie
cyka również (miarowo najczęściej) zawór TCV – obyś ich nie pomylił.
Czy jesteś pewien, że zawór fizycznie pracuje po włożeniu wtyczki? bo spotykam się z problemami w samych wtyczkach (grubość pinów, kąt itd) co skutkuje brakiem połaczenia elektrycznego, pomimo właściwego wsadzenia wtyczki (czyli pada elektryka a nie elektronika).

PostNapisane: 30 sie 2008, 21:52
przez snake80
Happy day!! Samochod odpalil sam bez startera. problemem byl sterownik. Przepalona sciezka na laminacie z pinu idacego do idm. Pali od "kopa" tylko jest problem bo wkreca sie na 3tys odrazu i dymi na bialo jak lokomotywa. jutro beda pomiary potencjomentr pedalu przyspieszenia. A co do pomp na wyspie ciezko dostac obdzwonilem okolo 30 szrotow na terenie irlandii i polnocnej irlandi. na 2 mieli jeden 100 km od dublina a 2 kolo belfastu tylko problem tego typu ze chca satra pompe.

PostNapisane: 31 sie 2008, 21:38
przez xANDy
ciekawe, dlaczego się przepaliła....
:|

dym na biało z początku to para wodna z katalizatora.
Jak nie tylko na początku to... nie wiem co.

PostNapisane: 1 wrz 2008, 08:31
przez otiks
Jak nie tylko na początku to możliwe że uszczelka pod głowicą i płyn dostaje się do cylindra/ów. Warto sprawdzić stan płynu i jego ubywanie.

PostNapisane: 1 wrz 2008, 09:15
przez snake80
Moze to zabbrzmi smiesznie ale problem rozwiazany. Druga sciezka w sterowniku mikro nadpalenie. Po polataniu samochod pali od strzala obroty 700 nie dymi,rewelacja. Jeszcze tylko jakis blad siedzi w pamieci ale pewnie do rozpracowania.
Przczyna najprawdopodobnie – poprzedi "mechanicy" ktorzy sprzedali samochod za smieszne pieniazki, instalacja byla ponacinana gdzei popadnie wtyczka od spv i pau innych zaworow i czujnikow ledwo sie trzyma. Przy pomiarach musieli zrobic gdzies zwarcie i padlo.
W srode sprawdze 2 zawor SPV jak bedzie dzialal to do sprzedania.
W linku super rozpiska do systemu paliwowego na pompie denso rf2a. moze komus sie przyda o ile nie jest juz na forum.
http://rapidshare.com/files/141726625/mazda_diesel.rar

Dzieki za porady i podpowiedzi.