Pompa wtryskowa denso V5 poważnym problemem diesel'a

Postprzez xANDy » 6 cze 2008, 21:37

Zawór TCV znany jest z tego, że puszcza paliwo pinami (koszt samego zaworu ok 1000zł, jest o tym kilka wątków). Zresztą w wielu innych elementach innych marek jest taki sam problem. Ze względu na zbyt wysoką jakość osłonek japońskich na kablach, ropa sączy się aż do komputera. Jakby to były niemieckie osłonki, to paliwo ściekałoby na ziemię (tutaj okazuje się, że japońska dokładność ten raz miała odwrotne skutki niż zamierzone).
Masz silnik RF4F więc tylko taki komputer możesz tam wsadzić. I może być używany (byle sprawny). Komputer ASO i tak musi doprogramować, by dogadało się z immobiliserem – zarówno używka jak i nówka. W serwisówce jest dokładna instrukcja jak zaprogramować kluczyk immo i komputer do współpracy, ale trzeba być genialnym aby tego jednak dokonać (newbie kiedyś wyraził się na ten temat trochę inaczej ;) ).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 6 cze 2008, 22:23

czesc,

ja zamowilem TCV w MABI i byl w ciagu dwoch dni. a i tak wszyscy zamawiaja poprzez MABI i biora jeszcze za fatyge.. ja zaplacilem 900pln z przesylka wiec nie 1000pln a wymienilem sam. ale 150 pln to nie tak duzo bo czas wymiany to okolo godzina jak sie wie jak .. lub dwie jak sie szuka jak to zrobic:–)

A moze komputer wysusza i jakos odpali ... ciekawe kto u nich sie zajmuje komputerem .. mam nadzieje ze ktos kto juz to robil bo 11.000pln to sporo.

ja bym sie wstrzymal do momentu jak komputer ruszy a pozniej wymienil zawor TCV bo bez TCV tez odpali i bedzie jezdzil ..choc bedzie glosny i wolowaty.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez sweeter » 6 cze 2008, 22:46

Witam wszystkich!
Mnie tez "trafila" pompa Denso, aktualnie jestem w rozterce gdzie ja wyslac i czy jedna nerka wystarczy aby zaplacic za regenerację. O firmie Mabi (i jej cenach) juz sie naczytalem. Na stronie Denso jest jednak jeszcze kilka adresow autoryzowanych serwisow: firma "Pezal" z Gdanska, "Alwi" z Bielska-Bialej, "Kluszczynski" z Bydgoszczy i "Adamczyk" z Piekar Slaskich.
Czy ktorys z forumowiczow mial moze z nimi do czynienia? Jaka fachowosc, jakie orientacyjnie ceny (w porownaniu do Mabi)?
Dziekuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 20:23
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001

Postprzez warabei » 7 cze 2008, 01:06

Dzieki Marek za pomoc komputer jest zawieziony do jakiegoś magika przez mechaników z bosh service z maratońskiej w Łodzi pan Sławek który zajmuje się moim autem naprawde zrobił kawal dobrej roboty bo nie tylko chce zedrzec kase ale i kombinuje jak to auto doprowadzić do użytkowania ogólnie cały zakład za punkt honoru wziął sobie aby to auto naprawić (podobno nie wyszło od nich jeszcze nie naprawione auto) zobaczymy jak im to wyjdzie tak jak mówie teraz suszą komputer i dobrze by było jakby ruszył a co do tcv to chyba warto za jednym zamachem to wszystko wymienić żeby później nie mieć problemów. Powiem szczerze, że mam już trochę dosyć tej mazdy że aż tak z nią trzeba kombinować miało być auto niezniszczalne jak kupowałem heheh no ale coż zrobić :–) Mam tylko nadzieję że zacznie szybko jeździć bo już mam dosyć bujania się rowerem :–))
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 12:14
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Auto: mazda 626 gw 2.0 ditd 110 ps

Postprzez warabei » 7 cze 2008, 01:20

XAndy dzieki za news o komputerze zastanawiam się czy tutaj w Łodzi potrafią doprogramować używkę do immobilisera mam nadzieję że będę wiedział więcej w poniedziałek trochę się boję ponieważ nie znalazłem odpowiedniego sterownika do mojego silnika na allegro zaden z handlarzy nie ma do diesla tylko benzyny no coż może komputer jakoś osuszą i będzie chodził a jak nie to będę czekał na jakiś cud że taki sterownik znajdę.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 12:14
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Auto: mazda 626 gw 2.0 ditd 110 ps

Postprzez badolog » 8 cze 2008, 08:57

ja juz jestem po regeneracji wszyscy sa chetni do naprawy a wyglada to tak : demontują pompe- wysyłka do mabi – i montaz pompy mysle ze lepiej sam wyslij do mabi to zaoszczedzisz z 1 tys zł
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez mart1982 » 7 sty 2011, 18:49

Witam! Czy każda pompa wtryskowa Denso z ditd ma swój odrębny numer seryjny, dla celów identyfikacyjnych danego egzemplarza? (oprócz oznaczenia silnika RF2A lub RF4F) Jak i gdzie taki nr znaleźć o ile on występuje?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Riki » 8 sty 2011, 00:21

Jak patrzę na Twoj opis to masz pompę 5001.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mart1982 » 8 sty 2011, 00:42

Dzieki Riki. Chodziło mi o to czy każdy egz. ma swoj indywidualny nr ?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Bandit » 8 sty 2011, 00:50

mart1982 napisał(a):Dzieki Riki. Chodziło mi o to czy każdy egz. ma swoj indywidualny nr ?

Nie, są tylko dwa numery, RF2A i RF4F (patrz. forum)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 8 sty 2011, 00:59

mart1982 napisał(a): czy każdy egz. ma swoj indywidualny nr ?


Szczerze ? :) nigdy nie zwracałem na to uwagi, generalnie tych cyferek jest tam trochę, nie mam teraz w ręku takiej pompy, co nie zmienia faktu, że w przypadku DiTD masz dwa numery – 5001 i 5020. Ta pierwsza to RF2A druga to motor RF4F. Do Twojej sztuki pasuje 5001 aleee.... czego to się z DiTD nie robiło :P tutaj wszystko pasuje :P no prawie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 22 sty 2011, 22:01

Jednak te cyferki na tabliczce znamionowej są inne.Właśnie szukam pompy i spisałem numer z swojej pompy,z ciekawości przejrzałem na allegro kilka pomp RF2A i ....każda miała inny numer(ostatni wers).Nie wiem czy to tylko numer seryjny czy może jakaś delikatna różnica.Na pewno w każdej RF2A jest tak:
RF2A 13 800A
096500-50016
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Riki » 24 sty 2011, 01:31

Szukaj pompy 5001. Inne nr zostaw w spokoju ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 24 sty 2011, 13:50

Czyli rozumiem że mam szukać o takim symbolu:
RF2A 13 800A
096500-5001 6 ?
Ta szóstka na końcu jest w każdej RF2A i w każdej jest ten symbol.
Kumpel pracuje w Anglii jest tam już ładnych parę lat,mówił że jest dużo szrotów i można kupić bardzo tanio ,więc dałem mu symbole pompy,może coś załatwi.Jeśli nie to wyśle pompę do Nadarzyna.A tym czasem trzeba zdejmować czujnik temperatury bo na ciepłym niema szans odpalić<płacze>
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Riki » 24 sty 2011, 14:30

Dokładnie takiej.

xxxROMxxx napisał(a): jest dużo szrotów i można kupić bardzo tanio


Można, ale 90% to śmiecie – przerabiałem to więc uważaj :) tak tylko uprzedzam....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez t11 » 24 sty 2011, 19:04

Mam pytanie. Kiedy przychodzi "czas" na pompę (zawór), czy to zależy od km czy od paliwa?
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 17:55
Posty: 10

Postprzez Riki » 24 sty 2011, 19:21

Od jednego i drugiego co nie zmienia faktu, że dobry ON to ponad połowa sukcesu.... te pompy żyją 300.000 i więcej (pod 400.000 nawet) bez dotknięcia jak się leje dobry "opał" <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 24 sty 2011, 19:50

zima tez daje się we znaki u na pewno w cieplejszym klimacie rzadziej padają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzechmazda 323fD » 24 sty 2011, 19:51

Lałem dobre paliwo i <dupa> . U nas nie ma dobrego paliwa. Zresztą nie ma samochodów bezawaryjnych. Są mniej lub bardziej pechowe ;P Czeka mnie remont pompy albo padł zawór SPV, jak ciepły to pali jak ma ochotę. Jutro jadę do elektryka pod kompa.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez Neonixos666 » 24 sty 2011, 19:56

Nie wiadomo jaka była przeszłość tego silnika. bo od paru tankowań to nic się nie stanie ale jeśli na początku było źle obsługiwane to teraz trzeba się męczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6