Szarpanie na zimnym silniku w DiTD
witam ja rowniez mialem taki problem wiec zaczalem szukac sterownika b5b4 wyczyscilem styki i dziala sterownik lezy po stronie kierowcy pod maska w czarnej skrzynce z bezpiecznikami kolo bezpiecznika abs)60 JEST ON KOLORU CYANEGO PO BOKU PISYE B5B4 POYDRAWIAM
- Od: 17 lip 2010, 23:06
- Posty: 5
- Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
- Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL
pukanie w zawor na pompie pomoglo – bardzo dziekuje za podpowiedz – kolejna zima i jest wszystko ok – mam w bagazniku maly mloteczek wrazie czego ....ale narazie nie ma potrzeby uzycia – taki zawor naq pompie to koszt okolo 1tys zl chociaz vw serwisie mowiono mi ze opel ma identyczny w cenie 400zl –
- Od: 12 sie 2009, 19:43
- Posty: 4
- Skąd: Gdynia
- Auto: Premacy 2.0DiTD "00
kwiatek85 napisał(a):witam ja rowniez mialem taki problem wiec zaczalem szukac sterownika b5b4 wyczyscilem styki i dziala sterownik lezy po stronie kierowcy pod maska w czarnej skrzynce z bezpiecznikami kolo bezpiecznika abs)60 JEST ON KOLORU CYANEGO PO BOKU PISYE B5B4 POYDRAWIAM
Witam ! Jakiś gościu na alllergro sprzedaje te przekazniki B5B4 po.....20 zł.Kupował z was ktoś u niego?? Nie wiem z kąd ta cena, bo gdzie indziej sa orginały po..... chyba 470 zł. Zapewne to używki. bede do niego dzwonil pod koniec tygodnia, a tu koło Siegen , przelece szroty (duzo Madzi tu jezdzi i szroty pełne bogactwa wszelakiego),jezeli nie znajde to zadzwonie do serwisów woklicy sa a.z 3 w promieniu 30 km.
- Od: 9 sty 2011, 21:59
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon
kwiatek85 nie piszemy dużymi literami!
[quote="Riki"]marcili czy rozwiązałeś juz swój problem?
Witam,
He he trochę późno zauważyłem pytanie
Już zapomniałem o tym że umieściłem mój problem w tym wątku.
Problem szarpania się nasilał a ja z czasem zacząłem z tym problemem żyć jednakże tu przestroga w wyniku mojej ignorancji doszło ostatecznie do totalnej awarii czyli z nerwów dodałem gazu w momencie kiedy samochód czkał i wtedy hydro-napinacz nie wytrzymał tego obciążenia o zmiennym kierunku:).
Po remoncie generalnym silnika szarpanie po 2 miesiącach znowu wróciło – załamka – tylko teraz mam świadomość że jeżeli nie wyeliminuje tego problemu to cała akcja czyszczenia portfela znowu się powtórzy .
Pozdrawiam
MI
Witam,
He he trochę późno zauważyłem pytanie
Już zapomniałem o tym że umieściłem mój problem w tym wątku.
Problem szarpania się nasilał a ja z czasem zacząłem z tym problemem żyć jednakże tu przestroga w wyniku mojej ignorancji doszło ostatecznie do totalnej awarii czyli z nerwów dodałem gazu w momencie kiedy samochód czkał i wtedy hydro-napinacz nie wytrzymał tego obciążenia o zmiennym kierunku:).
Po remoncie generalnym silnika szarpanie po 2 miesiącach znowu wróciło – załamka – tylko teraz mam świadomość że jeżeli nie wyeliminuje tego problemu to cała akcja czyszczenia portfela znowu się powtórzy .
Pozdrawiam
MI
W mojej szarpie koło 3 tys i to czy zimna czy ciepła, ale dopiero przy 4 biegu, dodam, że mam założone oporniki i przy ich włączeniu szarpie już na 2 biegu. W czasie szarpnięć potrafi zaświecić się kontrolka grzania świec.
Miał ktoś coś podobnego?
Miał ktoś coś podobnego?
-
mateuszb250
sprawdź błędy jak myga kontrolka świec.
Ona nie mruga w trakcie postoju , w momencie szarpniecia delikatnie mrugnięcia jakgdyb silnik zgasł na ułamek sekundy
-
mateuszb250
Witam,
mam także problem z szarpaniem. Posiadam mazda 2.0 diesel. Problem szarpania pojawia się tylko rano po odpaleniu auta. Początkowo były to pojedyncze szarpnięcia a z czasem coraz częściej i mocniejsze. Jak już silnik się nagrzeje to szarpanie ustaje całkowicie. Co może być przyczyną?
mam także problem z szarpaniem. Posiadam mazda 2.0 diesel. Problem szarpania pojawia się tylko rano po odpaleniu auta. Początkowo były to pojedyncze szarpnięcia a z czasem coraz częściej i mocniejsze. Jak już silnik się nagrzeje to szarpanie ustaje całkowicie. Co może być przyczyną?
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Jak masz skąd to podmień przekaźnik.
Gdyby to był przekaźnik to raczej temperatura nie miałaby wpływu na szarpanie.
Czy ktoś próbował w takiej sytuacji wymieniać przepływomierz ? w końcu posiada on w sobie czujnik temp. i na jej podstawie dobiera mieszankę
Czy ktoś próbował w takiej sytuacji wymieniać przepływomierz ? w końcu posiada on w sobie czujnik temp. i na jej podstawie dobiera mieszankę
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Co najwyżej koryguje mapę ale myślę że to nie to. Podejrzewam brudny lub zmęczony zawór SPV który nie daje dary ogarnąć na zimnym a po rozgrzaniu działa już poprawnie.
gdyby to był zawór SPV to objawy byłyby cały czas takie same do momentu rozgrzania bez różnicy czy jest lato czy zima. W tym przypadku problem pojawia się tylko zimą.
A więc może to będzie czujnik położenia wału korbowego, który podczas niskich temperatur określa błędnie dawkę ?
A więc może to będzie czujnik położenia wału korbowego, który podczas niskich temperatur określa błędnie dawkę ?
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Czujnik płożenia wału nie ma nic wspólnego z dawką paliwa a jedynie kątem wtrysku. Czujnik położenia wału ,,współpracuje" z czujnikiem położenia pierścienia na pompie wtryskowej i dzięki temu komp wie o ile jest wtrysk przyśpieszony/opóźniony.
Czy ktoś może potwierdzić, czy przekaźnik B4B5 znajduje się w silniku o kodzie RF4F? Bo nie mogę nigdzie go znaleźć.Ja również borykam się z podobnym problemem, moim autem szarpie najczęściej przy 50 km/h. Wtedy jest to najbardziej odczuwalne.
Rok temu wymieniłem cieknący zawór przestawiacza pompy na nowy, wiec utaj nie szukam źródła problemu. Pali zimna/ciepła od strzała.
Rok temu wymieniłem cieknący zawór przestawiacza pompy na nowy, wiec utaj nie szukam źródła problemu. Pali zimna/ciepła od strzała.
- Od: 27 paź 2015, 09:34
- Posty: 10
- Auto: Mazda 626 GF DiTD 2000 r.
Auto szarpie i zamula tylko przy niskich temperaturach do momentu nagrzania silnika. Koledzy powiedzcie mi czy to może być wina świecy żarowej ?
– tylko, że nie ma problemów z odpalaniem a z drugiej strony komora jest niedogrzana przez czas do momentu złapania temperatury silnika?
– tylko, że nie ma problemów z odpalaniem a z drugiej strony komora jest niedogrzana przez czas do momentu złapania temperatury silnika?
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
matias654 napisał(a):Koledzy powiedzcie mi czy to może być wina świecy żarowej ?
Nie, przy tych temp. bez świec odpala bez problemu.
Kiedy silnik jest zimny i tak zamula albo ma kangura gdy chcesz przybutować mocniej puknij czymś w zawór SPV. Jak ustąpi to masz winowajce . Ja miałem te same objawy – wysłałem zawór SPV do gościa z OLX który regeneruje te zawory. Polecam mi pomogło i dodatkowo zauważyłem kilka innych pozytywów po wyczyszczeniu tego zaworu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6