Ślizgające się sprzęgło
1, 2
Witam.
Mam problem ze sprzęgłem (ślizga się) – chyba szykuje się naprawa. Przy dodawaniu gazu obroty rosną, a auto nie przyspiesza.
Co trzeba wymienić? Silnik FS 2,0 benzyna. Z jakimi kosztami należy się liczyć? Na co uważać? Jakiej firmy części kupić (wiem że ORI najlepsze... ..ale....koszta)? Znalazłem stary wątek ale i ceny i nazwy firm produkujących zamienniki uległy zmianie dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Demontować najpierw i po rozłożeniu ocenić co podlega wymianie czy z góry można założyć jakie części kupić – w tej opcji kpił bym sam (mając samochód „na chodzie”).
Poradźcie jak się do tematu zabrać.
Mam problem ze sprzęgłem (ślizga się) – chyba szykuje się naprawa. Przy dodawaniu gazu obroty rosną, a auto nie przyspiesza.
Co trzeba wymienić? Silnik FS 2,0 benzyna. Z jakimi kosztami należy się liczyć? Na co uważać? Jakiej firmy części kupić (wiem że ORI najlepsze... ..ale....koszta)? Znalazłem stary wątek ale i ceny i nazwy firm produkujących zamienniki uległy zmianie dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Demontować najpierw i po rozłożeniu ocenić co podlega wymianie czy z góry można założyć jakie części kupić – w tej opcji kpił bym sam (mając samochód „na chodzie”).
Poradźcie jak się do tematu zabrać.
kupić oryginalny komplet i wymienić wszystko
najlepiej i najdrożej
kupić dobre zamienniki i wymienić komplet
najlepiej troche taniej
rozebrać kupić to co potrzeba oryginał lub dobry zamiennik
dobrze i dużo taniej ale rozciąga się w czasie
rozebrać jeżeli to tylko tarcza to zregenerować (ważne zeby fachowiec obejżał resztę sprzęgła docisk i koło zamachowe)
dobrze i najtaniej
najgorzej założyć słabe cześci
najlepiej i najdrożej
kupić dobre zamienniki i wymienić komplet
najlepiej troche taniej
rozebrać kupić to co potrzeba oryginał lub dobry zamiennik
dobrze i dużo taniej ale rozciąga się w czasie
rozebrać jeżeli to tylko tarcza to zregenerować (ważne zeby fachowiec obejżał resztę sprzęgła docisk i koło zamachowe)
dobrze i najtaniej
najgorzej założyć słabe cześci
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
AISIN
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
oczywiście wymieniamy całość!
Firmy jakie mogę polecić
Luk
Sachs
Valeo
Dobre firmy i dobre podzespoły napewno nie bedziesz zawiedziony jak jeszcze pracowałem w hurtowni do wielu dobrych mechaników wybierało te marki
Ja kilka lat temu do swojej założyłem jakąś japońską podróbkę przez tydzień chodziło miodzio a z czasem zaczęło ciężej pracować i nie byłem z zadowolony!
Firmy jakie mogę polecić
Luk
Sachs
Valeo
Dobre firmy i dobre podzespoły napewno nie bedziesz zawiedziony jak jeszcze pracowałem w hurtowni do wielu dobrych mechaników wybierało te marki
Ja kilka lat temu do swojej założyłem jakąś japońską podróbkę przez tydzień chodziło miodzio a z czasem zaczęło ciężej pracować i nie byłem z zadowolony!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Najlepiej.adam626 napisał(a):kupić dobre zamienniki i wymienić komplet
najlepiej troche taniej
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ja ostatnio miałem ten sam problem w BA żony, zostało wymienione całe sprzęgło na Sachs i teraz jest gucio.
nie ma co płakać na rozlanym mlekiem, toż to nie piwo
- Od: 25 lut 2008, 09:33
- Posty: 81
- Skąd: Konin / Posada
- Auto: 626 GE FP, 323F BA BP
Xavier napisał(a):No... tyle to ja wiedziałem zakładając ten temat...
Przykładowo jakich firm zamienniki byś polecił?
Miałem dokładnie to samo. Jak kupowałem Madzię w Berlinie, to sprzęgło lekko się ślizgało, ale myślałem, że dojadę do Polski – niestety Padło i to w najgorszym możliwym miejscu – na autostradzie 70km przed Strykowem.
Sprzęgło kupiłem firmy Nipparts (komplet tarcza, docisk, łożysko) – kosztowało 450zł + 300zł wymiana. Ile wytrzyma trudno przewidzieć, ale wyglądało na solidne, więc nawet jeśli wytrzyma połowę tego przebiegu co oryginalne (200tys. km) to i tak będę zadowolony), bo robię 10-12tys. km rocznie.
Pozdrawiam
-
_ADAM_
miałem podobną przygodę co _ADAM_ z tym, że Mazdę kupiłem w Bremen i ślizgała się aż do Szczecina, miałem ją rozbierac, a ona przestała i śmiga do dziś już 4 lata (250tys. km ) w zeszłym roku "ślizgnęła" się pare razy , ale nastał spokój.
Co do części swego czasu korespondowałem i sprowadzałem kilka drobiazgów od tego gościa:
http://www.fox.ipr.pl/
dostałem u niego narożnik zderzaka za 150 pln kiedy serwis chciał 700 pln
Xavier – napisz koszty i efekty po wymianie
Co do części swego czasu korespondowałem i sprowadzałem kilka drobiazgów od tego gościa:
http://www.fox.ipr.pl/
dostałem u niego narożnik zderzaka za 150 pln kiedy serwis chciał 700 pln
Xavier – napisz koszty i efekty po wymianie
-
azjon
azjon napisał(a):Xavier – napisz koszty i efekty po wymianie
Sprzęgło zrobione (AISIN)! Chodzi jak "żyleta". Muszę się przestawić na inny zakres jego pracy, bo teraz zdarza mi się ruszać z piskiem opon, a nie miałem w zwyczaju...
Koszty : 560 zł – sprzęgło, 360 zł – robocizna.
Witam,
Mam zdaje się problem ze sprzęgłem: wolno rusza z jedynki mimo szybko rosnących obrotów. IMHO bo nie wiem jak szybko powininno autko przyspieszać w stosunku do obrotów, ale jak ruszam gaz do podłogi i tylko wtedy mogę jako tako ruszuć spod świateł. Poszukałem w forum i mam takie objawy:
a) zaciągam mocno ręczny, wrzucam 4. bieg, zwiększam obroty do 3000 i puszczam sprzęgło – efekt: obroty bardzo szybko maleją.
b) wrzucam 5kę i próbuję ruszyć, puszczam sprzęgło i auto pomału rusza, przejeżdżam z 4 metry i gaśnie (zanim całkowicie puszczę sprzęgło).
c) kilka razy podczas ostrego gazowania, gdy ruszałem pod górkę, strasznie zaśmierdziało, podejrzewam że od sprzęgła
d) nie wiem, czy to objaw sprzęgła czy to słabej mocy: czasem gaśnie mi silnik gdy ruszam pod górkę.
e) raczej nigdy nie czuję wielkiego przyspieszenia, o wciskaniu w fotel czy pisku opon nie mówiąc.
Pół roku temu (5 tys km) miałem czyszczony dolot i wtedy poczułem różnicę mocy z tym co było poprzednio, ale być może również sprzęgło u mnie do wymiany akutalnie.
Czy w tych objawów, to słabe przyspieszenie to wina sprzęgła czy raczej już tak ma być?
Z góry dzięki za pomoc.
Mam zdaje się problem ze sprzęgłem: wolno rusza z jedynki mimo szybko rosnących obrotów. IMHO bo nie wiem jak szybko powininno autko przyspieszać w stosunku do obrotów, ale jak ruszam gaz do podłogi i tylko wtedy mogę jako tako ruszuć spod świateł. Poszukałem w forum i mam takie objawy:
a) zaciągam mocno ręczny, wrzucam 4. bieg, zwiększam obroty do 3000 i puszczam sprzęgło – efekt: obroty bardzo szybko maleją.
b) wrzucam 5kę i próbuję ruszyć, puszczam sprzęgło i auto pomału rusza, przejeżdżam z 4 metry i gaśnie (zanim całkowicie puszczę sprzęgło).
c) kilka razy podczas ostrego gazowania, gdy ruszałem pod górkę, strasznie zaśmierdziało, podejrzewam że od sprzęgła
d) nie wiem, czy to objaw sprzęgła czy to słabej mocy: czasem gaśnie mi silnik gdy ruszam pod górkę.
e) raczej nigdy nie czuję wielkiego przyspieszenia, o wciskaniu w fotel czy pisku opon nie mówiąc.
Pół roku temu (5 tys km) miałem czyszczony dolot i wtedy poczułem różnicę mocy z tym co było poprzednio, ale być może również sprzęgło u mnie do wymiany akutalnie.
Czy w tych objawów, to słabe przyspieszenie to wina sprzęgła czy raczej już tak ma być?
Z góry dzięki za pomoc.
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
Na to wygląda.ternyk napisał(a):Czy w tych objawów, to słabe przyspieszenie to wina sprzęgła
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Redoo napisał(a):ternyk może sie już kończyć,a ile masz przejechane na tym sprzęgle?
Mazda ma na liczniku 200500 km Tak więc raczej bym się nie zdziwił że już do wymiany. Niestety nie wiem, czy sprzęgło było kiedyś wymieniane. Jeżdę tym samochodem od ok 180 tys.
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
ternyk jeżeli nie ma jeszcze poważnych objawów a madzia jeszcze sie ciagnie to nie musisz tak sie spieszyć z ta wymianą jak bedziesz delikatnie jezdził to jeszcze pojezdzisz tylko nie przegap momentu kiedy juz przyjdzie ten ostateczny czas na wymianę
Ja polecam ci sprzęgła
Sahsa
Valeo
Luk
nie wiem czy poprawnie napisałem ale to sa dobre sprawdzone marki!
Ja polecam ci sprzęgła
Sahsa
Valeo
Luk
nie wiem czy poprawnie napisałem ale to sa dobre sprawdzone marki!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Redoo napisał(a):ternyk jeżeli nie ma jeszcze poważnych objawów a madzia jeszcze sie ciagnie to nie musisz tak sie spieszyć z ta wymianą jak bedziesz delikatnie jezdził to jeszcze pojezdzisz tylko nie przegap momentu kiedy juz przyjdzie ten ostateczny czas na wymianę
Ja polecam ci sprzęgła
Sahsa
Valeo
Luk
nie wiem czy poprawnie napisałem ale to sa dobre sprawdzone marki!
Właśnie zastanawiam się, czy nie poczekać. Tylko nie wiem kiedy będzie ten moment, że już na pewno będę musiał wymienić sprzęgło a nie chciałbym stanąć w trasie. Czy są jakieś bardziej alarmujące objawy całkowitego zajechania sprzęgła?
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
ternyk nom ja tak jezdzę narazie nie mam kasy na to mi spadła moc nie przyspiesza mi tak i już coraz wyżej łapie ja jestem po mechaniku wiec ten moment wyczuję albo i nie Kiedyś miałem tak dojechane ze pod górkę na wyższych biegach już nie dawała rady no i obroty nie było proporcjonalne względem predkości to chyba jest ten moment i ostateczny dzwonek!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
dalsza jazda na slizgającym się sprzęgle spowoduje konieczność wymiany całego sprzęgła a czasem nawet uszkodzenie koła zamachowego co dodatkowo zwiekszy koszt naprawy
wszystko Panowie zależy od tego czy robicie sami czy tylko w warsztatach
przy koszcie wymiany sprzęgła w warsztacie nie warto oszczędzać na zakładanych podzespołach,
jednak jeżeli bylibyście w stanie sami to zrobić to można sporo zejść z kosztów 'ryzykujac" tylko własną pracą.
slizgające się sprzegło może być efektem zużycia samej tarczy, którą można poddać regeneracji za kilkadziesiąt złotych
taka zregenerowana tarcza starczy spokojnie na kilkadziesiąt tysięcy km (przy nie uszkodzonym docisku) i da nam czas na uzbieranie na nowe sprzęgło
oczywiscie zakładanie regenerowanej tarczy za kilkadziesiąt złotych w warsztacie przy koszcie robocizny rzedu 400-500zł mija się z celem
wszystko Panowie zależy od tego czy robicie sami czy tylko w warsztatach
przy koszcie wymiany sprzęgła w warsztacie nie warto oszczędzać na zakładanych podzespołach,
jednak jeżeli bylibyście w stanie sami to zrobić to można sporo zejść z kosztów 'ryzykujac" tylko własną pracą.
slizgające się sprzegło może być efektem zużycia samej tarczy, którą można poddać regeneracji za kilkadziesiąt złotych
taka zregenerowana tarcza starczy spokojnie na kilkadziesiąt tysięcy km (przy nie uszkodzonym docisku) i da nam czas na uzbieranie na nowe sprzęgło
oczywiscie zakładanie regenerowanej tarczy za kilkadziesiąt złotych w warsztacie przy koszcie robocizny rzedu 400-500zł mija się z celem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6