Ślizgające się sprzęgło

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Xavier » 27 paź 2008, 12:29

Witam.
Mam problem ze sprzęgłem (ślizga się) – chyba szykuje się naprawa. Przy dodawaniu gazu obroty rosną, a auto nie przyspiesza.
Co trzeba wymienić? Silnik FS 2,0 benzyna. Z jakimi kosztami należy się liczyć? Na co uważać? Jakiej firmy części kupić (wiem że ORI najlepsze... :D ..ale....koszta)? Znalazłem stary wątek ale i ceny i nazwy firm produkujących zamienniki uległy zmianie dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Demontować najpierw i po rozłożeniu ocenić co podlega wymianie czy z góry można założyć jakie części kupić – w tej opcji kpił bym sam (mając samochód „na chodzie”).
Poradźcie jak się do tematu zabrać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez adam626 » 27 paź 2008, 12:45

kupić oryginalny komplet i wymienić wszystko
najlepiej i najdrożej

kupić dobre zamienniki i wymienić komplet
najlepiej troche taniej

rozebrać kupić to co potrzeba oryginał lub dobry zamiennik
dobrze i dużo taniej ale rozciąga się w czasie

rozebrać jeżeli to tylko tarcza to zregenerować (ważne zeby fachowiec obejżał resztę sprzęgła docisk i koło zamachowe)
dobrze i najtaniej

najgorzej założyć słabe cześci
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Xavier » 27 paź 2008, 12:52

No... tyle to ja wiedziałem zakładając ten temat... :D
Przykładowo jakich firm zamienniki byś polecił?
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez adam626 » 27 paź 2008, 14:04

AISIN
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Redoo » 27 paź 2008, 15:03

oczywiście wymieniamy całość!
Firmy jakie mogę polecić
Luk
Sachs
Valeo
Dobre firmy i dobre podzespoły napewno nie bedziesz zawiedziony jak jeszcze pracowałem w hurtowni do wielu dobrych mechaników wybierało te marki
Ja kilka lat temu do swojej założyłem jakąś japońską podróbkę przez tydzień chodziło miodzio a z czasem zaczęło ciężej pracować i nie byłem z zadowolony!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 27 paź 2008, 18:36

adam626 napisał(a):kupić dobre zamienniki i wymienić komplet
najlepiej troche taniej
Najlepiej.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez pi_ngwinek » 28 paź 2008, 08:45

ja ostatnio miałem ten sam problem w BA żony, zostało wymienione całe sprzęgło na Sachs i teraz jest gucio.
nie ma co płakać na rozlanym mlekiem, toż to nie piwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 09:33
Posty: 81
Skąd: Konin / Posada
Auto: 626 GE FP, 323F BA BP

Postprzez _ADAM_ » 30 paź 2008, 12:20

Xavier napisał(a):No... tyle to ja wiedziałem zakładając ten temat... :D
Przykładowo jakich firm zamienniki byś polecił?


Miałem dokładnie to samo. Jak kupowałem Madzię w Berlinie, to sprzęgło lekko się ślizgało, ale myślałem, że dojadę do Polski – niestety :( Padło i to w najgorszym możliwym miejscu – na autostradzie 70km przed Strykowem.
Sprzęgło kupiłem firmy Nipparts (komplet tarcza, docisk, łożysko) – kosztowało 450zł + 300zł wymiana. Ile wytrzyma trudno przewidzieć, ale wyglądało na solidne, więc nawet jeśli wytrzyma połowę tego przebiegu co oryginalne (200tys. km) to i tak będę zadowolony), bo robię 10-12tys. km rocznie.

Pozdrawiam
_ADAM_
 

Postprzez Xavier » 3 lis 2008, 15:32

adam626 napisał(a):AISIN

I takie kupiłem. Jutro mi zakładają. Zobaczymy jak się sprawdzi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez azjon » 3 lis 2008, 21:44

miałem podobną przygodę co _ADAM_ z tym, że Mazdę kupiłem w Bremen i ślizgała się aż do Szczecina, miałem ją rozbierac, a ona przestała i śmiga do dziś już 4 lata (250tys. km ) w zeszłym roku "ślizgnęła" się pare razy , ale nastał spokój.
Co do części swego czasu korespondowałem i sprowadzałem kilka drobiazgów od tego gościa:
http://www.fox.ipr.pl/

dostałem u niego narożnik zderzaka za 150 pln kiedy serwis chciał 700 pln

Xavier – napisz koszty i efekty po wymianie
azjon
 

Postprzez Xavier » 5 lis 2008, 15:46

azjon napisał(a):Xavier – napisz koszty i efekty po wymianie

Sprzęgło zrobione (AISIN)! Chodzi jak "żyleta". Muszę się przestawić na inny zakres jego pracy, bo teraz zdarza mi się ruszać z piskiem opon, a nie miałem w zwyczaju... ;)
Koszty : 560 zł – sprzęgło, 360 zł – robocizna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez ternyk » 1 gru 2008, 19:37

Witam,

Mam zdaje się problem ze sprzęgłem: wolno rusza z jedynki mimo szybko rosnących obrotów. IMHO bo nie wiem jak szybko powininno autko przyspieszać w stosunku do obrotów, ale jak ruszam gaz do podłogi i tylko wtedy mogę jako tako ruszuć spod świateł. Poszukałem w forum i mam takie objawy:
a) zaciągam mocno ręczny, wrzucam 4. bieg, zwiększam obroty do 3000 i puszczam sprzęgło – efekt: obroty bardzo szybko maleją.
b) wrzucam 5kę i próbuję ruszyć, puszczam sprzęgło i auto pomału rusza, przejeżdżam z 4 metry i gaśnie (zanim całkowicie puszczę sprzęgło).
c) kilka razy podczas ostrego gazowania, gdy ruszałem pod górkę, strasznie zaśmierdziało, podejrzewam że od sprzęgła
d) nie wiem, czy to objaw sprzęgła czy to słabej mocy: czasem gaśnie mi silnik gdy ruszam pod górkę.
e) raczej nigdy nie czuję wielkiego przyspieszenia, o wciskaniu w fotel czy pisku opon nie mówiąc.
Pół roku temu (5 tys km) miałem czyszczony dolot i wtedy poczułem różnicę mocy z tym co było poprzednio, ale być może również sprzęgło u mnie do wymiany akutalnie.

Czy w tych objawów, to słabe przyspieszenie to wina sprzęgła czy raczej już tak ma być?

Z góry dzięki za pomoc.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez Hugo » 1 gru 2008, 20:32

ternyk napisał(a):Czy w tych objawów, to słabe przyspieszenie to wina sprzęgła
Na to wygląda.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Redoo » 1 gru 2008, 23:42

ternyk może sie już kończyć,a ile masz przejechane na tym sprzęgle?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez ternyk » 2 gru 2008, 10:38

Redoo napisał(a):ternyk może sie już kończyć,a ile masz przejechane na tym sprzęgle?


Mazda ma na liczniku 200500 km :( Tak więc raczej bym się nie zdziwił że już do wymiany. Niestety nie wiem, czy sprzęgło było kiedyś wymieniane. Jeżdę tym samochodem od ok 180 tys.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez jarusiek » 2 gru 2008, 11:01

ze swojej strony polecam Exedy Stage One :P :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Redoo » 2 gru 2008, 12:35

ternyk jeżeli nie ma jeszcze poważnych objawów a madzia jeszcze sie ciagnie to nie musisz tak sie spieszyć z ta wymianą jak bedziesz delikatnie jezdził to jeszcze pojezdzisz tylko nie przegap momentu kiedy juz przyjdzie ten ostateczny czas na wymianę

Ja polecam ci sprzęgła
Sahsa
Valeo
Luk
nie wiem czy poprawnie napisałem ale to sa dobre sprawdzone marki!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez ternyk » 2 gru 2008, 13:16

Redoo napisał(a):ternyk jeżeli nie ma jeszcze poważnych objawów a madzia jeszcze sie ciagnie to nie musisz tak sie spieszyć z ta wymianą jak bedziesz delikatnie jezdził to jeszcze pojezdzisz tylko nie przegap momentu kiedy juz przyjdzie ten ostateczny czas na wymianę

Ja polecam ci sprzęgła
Sahsa
Valeo
Luk
nie wiem czy poprawnie napisałem ale to sa dobre sprawdzone marki!


Właśnie zastanawiam się, czy nie poczekać. Tylko nie wiem kiedy będzie ten moment, że już na pewno będę musiał wymienić sprzęgło a nie chciałbym stanąć w trasie. Czy są jakieś bardziej alarmujące objawy całkowitego zajechania sprzęgła?
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez Redoo » 2 gru 2008, 18:03

ternyk :P nom ja tak jezdzę narazie nie mam kasy na to mi spadła moc nie przyspiesza mi tak i już coraz wyżej łapie ja jestem po mechaniku wiec ten moment wyczuję albo i nie :| Kiedyś miałem tak dojechane ze pod górkę na wyższych biegach już nie dawała rady no i obroty nie było proporcjonalne względem predkości to chyba jest ten moment i ostateczny dzwonek! hahaha
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez adam626 » 3 gru 2008, 11:40

dalsza jazda na slizgającym się sprzęgle spowoduje konieczność wymiany całego sprzęgła a czasem nawet uszkodzenie koła zamachowego co dodatkowo zwiekszy koszt naprawy
wszystko Panowie zależy od tego czy robicie sami czy tylko w warsztatach
przy koszcie wymiany sprzęgła w warsztacie nie warto oszczędzać na zakładanych podzespołach,
jednak jeżeli bylibyście w stanie sami to zrobić to można sporo zejść z kosztów 'ryzykujac" tylko własną pracą.
slizgające się sprzegło może być efektem zużycia samej tarczy, którą można poddać regeneracji za kilkadziesiąt złotych
taka zregenerowana tarcza starczy spokojnie na kilkadziesiąt tysięcy km (przy nie uszkodzonym docisku) i da nam czas na uzbieranie na nowe sprzęgło
oczywiscie zakładanie regenerowanej tarczy za kilkadziesiąt złotych w warsztacie przy koszcie robocizny rzedu 400-500zł mija się z celem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6