Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez seba626 » 16 wrz 2012, 16:25

dzwignia pozostaje przy module
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez m323m » 17 wrz 2012, 08:49

witam , to żeś błysnął , hehe cyt ; ''dźwignia zostaje przy module '' , oczywiście że nie zostaje przy module , nawet na złączonym wcześniej zdjęciu widać że jej niema, a wracając do modułu , da się go wymontować bez wyciągania pompy i kanału , sam za pierwszym razem wyciągnąłem pompę , ale drugim razem moduł wyciągałem pod blokiem przy użyciu płaskiej dziesiątki z grzechotką, troszkę gimnastyki i wyciągniesz, mi zajęło to ostatnim razem ,wyjęcie i montaż , ok 40 min, pzdr
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez r3solved » 17 wrz 2012, 19:10

Ave forumowicze,
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?

Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.

Dopisano 17 wrz 2012, 19:10:

Ave forumowicze,
zakupiłem mazdę 323F 2.0Diesel po lifcie (2002 r.) cały czas świeci się lampa ABS-u oraz prawdopodobnie hamulca ręcznego (czerwony wykrzyknik w kółeczku), co może być głowną przyczyną oraz jakie koszty są z tym związane, czy samo podłączenie do komputera wystarczy i ile to kosztuje?

Będę wdzięczny za informację gdzie we Wrocławiu można podłączyć TANIO mazdę pod komputer w celu sprawdzenia ABS oraz hamulca ręcznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez seba626 » 18 wrz 2012, 18:31

moj blad, nie zostaje przy module
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez m323m » 20 wrz 2012, 23:46

dolej plynu , a przestanie swiecic,:)
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez r3solved » 21 wrz 2012, 10:33

Orientujecie się jakiego płynu mogę dolać? Samochód niedawno kupiłem, niestety nie mam info jaki płyn hamulcowy obecnie jest zalany. Czy mogę dolać innego płynu hamulcowego, jeżeli tak to jaki polecacie?

PS.
Przestanie świecić tylko kontrolka hamulca ręcznego czy także ABS-u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez grzech_z » 21 wrz 2012, 10:49

m323m napisał(a):dolej plynu , a przestanie swiecic,:)


ABS nie świeci przy braku płynu – only ręczny.

r3 – sprawdź najpierw, czy rzeczywiście masz pod kreską max. DOT4 lej, mieszalny z DOT3 – jak by co.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez r3solved » 21 wrz 2012, 11:12

Zaraz ogarnę ile mam płynu, czyli rozumiem, że nic się nie stanie jeżeli
– mam wlany DOT3 i zaleje mu DOT4?
– nie znam producenta płynu jaki mam zalany, tak więc czy mogę zalać płyn innego producenta i czy takie mieszanie płynu (dolewanie nowego do starego) jest bezpieczne?

oraz jaki płyn DOT4 polecacie (producent nawa)? :)

Dziękuję za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez grzech_z » 21 wrz 2012, 12:04

r3solved napisał(a):Zaraz ogarnę ile mam płynu, czyli rozumiem, że nic się nie stanie jeżeli
– mam wlany DOT3 i zaleje mu DOT4?
– nie znam producenta płynu jaki mam zalany, tak więc czy mogę zalać płyn innego producenta i czy takie mieszanie płynu (dolewanie nowego do starego) jest bezpieczne?
oraz jaki płyn DOT4 polecacie (producent nawa)? :)
Dziękuję za pomoc :)


Jak mi puszczał tłoczek z tyłu i musiałem co kilka dni dolewać to akurat mi się skończył dot4 a na półce miałem jeszcze połowę dot3 to dolewałem. Po czym ten się skończył w momencie gdy naprawiłem hamulec i uzupełniłem dotem4. Nie poczułem żadnej różnicy po wymieszaniu. Jedyne co to hamulec ręczny po regeneracji nie cieknie ale też i nie hamuje jak przed. Trzeba by teraz chyba naciągnąć.
Też mam choinkę abs-tcs-ręczny po spadnięciu sworznia się to zaświeciło i mam problem z diagnozą bo z gniazda diagnostycznego pod maską zwisa kilka pogryzionych przez jakiegoś gryzonia kabelków:(((
Brak czasu :|
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez bajer0 » 22 wrz 2012, 15:14

Niestety nadal potrzebuję waszej pomocy.
Odpiąłem tą wtyczkę – popsikałem Kontaktem, wydmuchałem sprężonym powietrzem, odłączyłem kleme od aku i nadal mam te same błędy:

13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik

Podpowiedzcie gdzie szukać problemów? Czy błędy ABSu resetuje się inaczej niż poprzez odłączenie klemy + hamulec na 10 sekund?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 23 wrz 2012, 16:21

Dzisiaj odkręciłem moduł od pompy. Wtyczka ta "schowana" była lekko zaśniedziała – wyczyściłem. Odkleiłem wieczko modułu, aby spradzić w jakim stanie są bebechy. Ogólnie ok, niektóre styki i śróbki również zaśniedziały. Wszystko poczyściłem zmontowałem i nadal ten sam efekt. Ciągle te 4 błędy.

Przy okazji – jak lub czym ponownie skleić ten moduł aby był szczelny?
Czy odłączenie klemy + naciśnięcie hamulca na 10sekund na pewno kasuje błędy ABS?

Co polecacie dalej z tym zrobić?

Pozdrawiam
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez rumunn95 » 23 wrz 2012, 19:32

abs chyba kasuje sie inaczej poszukaj w serwisowce
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez bajer0 » 24 wrz 2012, 08:50

Ok, to już wygooglałem.

Należy zewrzeć TBS + GND, gdy wymiga ostatni błąd należy szybko nacisnąć 10razy pedał hamulca. Jeżeli po tym zabiegu błędy przestaną się wyświetlać – operacja udana.

Dalej niestety nie wiem jak uszczelnić moduł ABSu

Błędy ABS`u usunięte. Wczoraj było ok, dzisiaj ponownie świeci.
Wymrugałem na czysto dwa błędy: 14 i 48. czyli ewidentnie tylny lewy czujnik. Co ciekawe niedawno był wymieniany.... do grobu mnie ten ABS wpędzi.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez mc_zebo » 29 wrz 2012, 12:23

Witam!W mojej 626 GE 1.8 97r też wyskakuje kod 14. Pewne jest że to lewy tył?
mc_zebo
 

Postprzez pete14 » 2 paź 2012, 12:06

bajer0 napisał(a):Czy błędy ABSu resetuje się inaczej niż poprzez odłączenie klemy + hamulec na 10 sekund?

u mnie zawsze wyskakuje błąd i wyłącza się abs jak w zimę na ręcznym wariuje.
po zgaszeniu stacyjki i zapaleniu motoru błąd znika.
pod warunkiem że masz wszystko sprawne też tak powinno być.
bez ściągania klemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez grzech_z » 18 paź 2012, 08:47

Panowie. Może ktoś wie gdzie szukać kolorologii złącza diagnostycznego? Mam oderwany jeden z kabelków przy wtyczce. Dwa inne wiszą na "słowo honoru". Mam to od zakupu ale zobaczyłem nie dawno jak chciałem sprawdzić czemu świeci się abs/tcs/ręczny. Czy piny we wtyczce są wyjmowalne?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez davider » 30 paź 2012, 15:05

.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez gslaw » 5 lis 2012, 23:51

witam,

mazda 626 ('01) 2.0 136hp
miałem podobny problem z ABS'EM. Niedawno zaczęła zapalać mi się choinka ABS-TCS-TCS OFF- (–). (Czasem TCS gasł ale reswzta i tak się paliła.) Choinka raz się zapalała a czasem nie widzieć czemu gasła – w każdym razie ABS i TCS przestał działać. Wybrałem się do mechanika i po podłączeniu do komputera wyszło "problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła prawego tył". Kasowanie błędu nic nie pomagało. Kupiłem zatem na allegro nowy czujnik (zamiennik) za 81zł z przesyłką. Czujnik został wymieniony i błąd ponownie wykasowany komputerem.
Choinka zgasła i wszystko zaczęło normalnie działać.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez grzech_z » 12 lis 2012, 16:42

No i okazało się, że urwany przewód w gnieździe to TBS:) Kontrolka wymrygała 14. No to zabrałem się za sprawdzanie tylnego lewego i miernik nie ruszył się – czyli wymiana. Chciałem również sprawdzić stan koronki i przy próbie odkręcenia zacisku urwałem śrubę w jarzmie <płacze> Oczywiście w intercarsie nie do dostania same jarzmo – only cały zacisk:(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez bartoszc » 29 lis 2012, 21:47

Witam Wszystkich!

Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f BA z silnikiem Z5. Nie zdążyłem się jeszcze pochwalić swoim pojazdem (z pewnością w najbliższym czasie to uczynię :)), jednak chciałbym Was poprosić o pomoc w sprawie ABS.

U mnie problem polega na tym, że przy przekręceniu kluczyka, kontrolka ABSu nawet nie raczy się zaświecić. Byłem z tym w serwisie, okazało się, że przyczyną, oprócz oczywiście prawdopodobnie jest moduł ABS (nie ma z nim żadnej komunikacji). Moje pytanie dotyczy tego, czym dokładnie jest ten moduł.
Z tego co wiem, jest on umiejscowiony przy pompie ABS, którą spokojnie można dostać na moto alledrogo (np aukcja http://allegro.pl/mazda-323f-ba-pompa-a ... 12175.html). Czy pompa ukazana na zdjęciu jest razem z modułem ABS?
Na aukcjach dostępne są także pompy do modelu BJ (http://moto.allegro.pl/pompa-abs-mazda- ... 38621.html), tutaj z widoczną wtyczką.
Czy do modelu BA moduł ABS również powinien posiadać takową wtyczkę?
Jeżeli macie zdjęcie modułu razem z pompą, byłbym wdzięczny za wstawienie.

Z góry dzięki i pozdrawiam :)
bartoszc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6