Regeneracja tylnego zacisku
Kupiłem używany , nasmarowałem i chodzi ok.Nowy ma jakąś wadę , że nie odbija dobrze tłoczek.Widocznie Chińskie rączki coś źle złożyły.Będę czekał na zwrot kasiory.Jak będziecie zakładać ten za 200 to po założeniu
i wciśnięciu parę razy hamulca nożnego i puszczeniu upewnijcie się czy wam nie szorują za mocno klocki o tarcze.
i wciśnięciu parę razy hamulca nożnego i puszczeniu upewnijcie się czy wam nie szorują za mocno klocki o tarcze.
- Od: 27 gru 2011, 18:42
- Posty: 30
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna
Witam, czy mógłby ktoś odczytac jakie napisy są na nowym łożysku igiełkowym zacisku tylnego. Narazie wiem, ze producentem jest NTN chodzi mi o konkretny model katalogowy nie ten mazdy H001-26-205, tylko to co jest na łożysku. Pozdrawiam!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Iktorn92 napisał(a):to co jest na łożysku. Pozdrawiam!
Nie wiem co jest na łożysku, ale jeśli Cię urządza to Allegro ma coś takiego z trzema numerami
http://allegro.pl/lozysko-igielkowe-zac ... 42303.html
-
miro62
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam.
Podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem mazdę 626. Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka od hamulca awaryjnego. Sprawdziłem zbiorniczek i nie było poziomu max płynu więc dolałem. po jakimś czasie znowu kontrolka zaczęła się zapalać. Dzisiaj podniosłem auto i zauważyłem wyciek z lewego tylnego zacisku. Cieknie z osłony gumowej przy dźwigni hamulca awaryjnego. Czy ktoś już miał taki przypadek?
Wydaje mi się, że to przepuszcza uszczelnienie cylinderka, ale mogę być w błędzie.
Zestaw uszczelnień kosztuje ok 50 zł. Używany zacisk ok 100-130zł.
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Poniżej załączam schemat z zaznaczonym miejscem wycieku i zdjęcie tego miejsca. Próbowałem ruszyć nakrętkę pod dźwignią ręcznego, ale nie dałem rady. Nie napierałem za mocno, żeby czegoś nie zerwać.
Podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem mazdę 626. Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka od hamulca awaryjnego. Sprawdziłem zbiorniczek i nie było poziomu max płynu więc dolałem. po jakimś czasie znowu kontrolka zaczęła się zapalać. Dzisiaj podniosłem auto i zauważyłem wyciek z lewego tylnego zacisku. Cieknie z osłony gumowej przy dźwigni hamulca awaryjnego. Czy ktoś już miał taki przypadek?
Wydaje mi się, że to przepuszcza uszczelnienie cylinderka, ale mogę być w błędzie.
Zestaw uszczelnień kosztuje ok 50 zł. Używany zacisk ok 100-130zł.
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Poniżej załączam schemat z zaznaczonym miejscem wycieku i zdjęcie tego miejsca. Próbowałem ruszyć nakrętkę pod dźwignią ręcznego, ale nie dałem rady. Nie napierałem za mocno, żeby czegoś nie zerwać.
-
lucaskobiela
u mnie właśnie tam zaczęło przeciekać,
zregenerowałem sobie od razu obydwa zaciski na zestawach autofrein
zregenerowałem sobie od razu obydwa zaciski na zestawach autofrein
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
A jak z odkręceniem nakrętki pod dźwigienką hamulca awaryjnego? Jak poszła, bo u mnie nie za bardzo chce drgnąć?
-
lucaskobiela
nie przypominam sobie żeby był z nią jakiś większy problem,
namocz wd40 albo płynem hamulcowym, tylko pamiętaj że płyn ham. to kwas, po całej operacji trzeba go dobrze wypłukać bo jak znowu zardzewieje do na amen
ale żeby wyjąć mechanizm ręcznego nie trzeba tego rozkręcać, trzeba wyjąć wszystko co jest w zacisku bo tę ośkę blokuje bolec który wypycha tłoczek
no chyba że chcesz wymienić tylko ten uszczelniacz, ale polecam wymienić wszystkie uszczelki robiąc przegląd i regenerację zaciskom, łożysko igiełkowe nawet jeśli nie będzie idealne a nie rozpadło się możesz spokojnie zostawić
namocz wd40 albo płynem hamulcowym, tylko pamiętaj że płyn ham. to kwas, po całej operacji trzeba go dobrze wypłukać bo jak znowu zardzewieje do na amen
ale żeby wyjąć mechanizm ręcznego nie trzeba tego rozkręcać, trzeba wyjąć wszystko co jest w zacisku bo tę ośkę blokuje bolec który wypycha tłoczek
no chyba że chcesz wymienić tylko ten uszczelniacz, ale polecam wymienić wszystkie uszczelki robiąc przegląd i regenerację zaciskom, łożysko igiełkowe nawet jeśli nie będzie idealne a nie rozpadło się możesz spokojnie zostawić
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Zamówiłem zestaw naprawczy autofren. Jeżeli nie ma w nim smaru, to czym najlepiej nasmarować? W 1 poście w oryginalnym zestawie są 3 rodzaje smarów. Czy do nasmarowania wystarczy pasta ATE plastilube?
-
lucaskobiela
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
thomaz napisał(a):Ja będe musiał zwrócić ten nowy zacisk za 200zł.Coś z nim jednak jest nie tak.Tłoczek nie odbija tak
żeby klocki nie szorowały o tarcze.Zamówię jakiś używany albo regenerowany...
Z drugiej strony na allegro parę osób wystawiło pozytywne komantarze.Być może trafił im się dobry
albo po założeniu nie wiedzą że klocki ocierają i strasznie im sie grzeje tarcza.Ja to zauwazylem przypadkowo
po wcisnieciu i puszczeniu hamulca jak bylo podniesione kolo.
U mnie bylo to samo. Zaciski NTY kupione na Allegro, pierwszy komplet do zwrotu (nie odpuszczaly tarcz). W ogole jednen z nich wygladal kompletnie nie dorobiony (gniazdo, przy srubie)
No nic, poszly do wymiany, sprzedawca przyslal nowe (na swoj koszt).. Po wymianie, i przejechaniu sie na stacje diagnostyczna, roznica miedzy prawym i lewym zaciskiem 45-50% sily hamowania. Czyli prawy do bani. de facto nie hamuje.
Wlasnie jestem po wymianie na stare zaciski i za dnia pare pojade na stacje diagnostyczna.. ten stary w sumie to z tego co pamietam, trzymal lepiej niz te nowe zamienniki z NTY ;–(.. Strata czasu i pieniedzy
- Od: 28 lut 2012, 17:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626, GW, 2001
W styczniu poleciał mi płyn z zacisku,mechanik zalecił wymiane zacisków na nowe bo są juz po 200 zł a spokój na lata.. i kupiłem na aledrogo, paragonu już nie mam a lewy ręczny nie odbija(nowe linki)
Głupi byłem i już teraz w plecy jestem 200 zł (prawy działa) Ale chce zrobić stare i teraz pytania:
1. Jakie wymiary mają łożyska?? Chce kupić w firmie sprzedającej takie łożyska ponieważ wyjdzie dużo taniej niż ori. Tylko te wymiary potrzebuję znać.
2. Jak w ogóle odkręcić tą śrubę pod sprężyną (a właściwie otuloną ) cofająca na klucz 17..
Głupi byłem i już teraz w plecy jestem 200 zł (prawy działa) Ale chce zrobić stare i teraz pytania:
1. Jakie wymiary mają łożyska?? Chce kupić w firmie sprzedającej takie łożyska ponieważ wyjdzie dużo taniej niż ori. Tylko te wymiary potrzebuję znać.
2. Jak w ogóle odkręcić tą śrubę pod sprężyną (a właściwie otuloną ) cofająca na klucz 17..
wymiary łożyska były tu podawane wiele razy, poszukaj
a śruba, zdejmij sprężynę, złap w imadło dźwigienkę ręcznego i odkręcaj, gwint zwykły, tylko namocz wcześniej np wd40
a śruba, zdejmij sprężynę, złap w imadło dźwigienkę ręcznego i odkręcaj, gwint zwykły, tylko namocz wcześniej np wd40
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Marko91 napisał(a):1. Jakie wymiary mają łożyska?? Chce kupić w firmie sprzedającej takie łożyska ponieważ wyjdzie dużo taniej niż ori. Tylko te wymiary potrzebuję znać.
Zamiast łożyska można zamontować tuleje. Jak się zbierze więcej chętnych to się dorobi, ja też czekam na chętnych. Te łożyska to jakaś szatańska pomyłka w naszych mazdach:)
szerokości
grzech
grzech
Marko91 napisał(a):A normalnie taką tuleje się wsadza? Gdzieś w tym wątku była mowa o 2 tulejach, jak wszystko śmiga normalnie to poczekam,byle nie za długo..
Kolega zita ogarnia temat i od jakiegoś roku jeździ na tulejach może coś skrobnie a jak nie to wal na priva do niego – jak by co to ja też
szerokości
grzech
grzech
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6