Dzwoniące hamulce tylne w GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ram » 14 wrz 2007, 23:41

Też przerabiałem temat stukających klocków w tylnym kole (prawym). W warsztacie, przy dwóch wizytach (przy okazji, bo robiłem co innego przy hamulcach) nic mi nie pomogli. Wreszcie wziąłem się sam. Blaszki w prowadnicach były chyba wyrobione. Podłożyłem pod nie kawałki sklepanego drutu miedzianego i jest OK (jak na razie). Jak dostanę nowe blaszki to wymienię.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Dziewczopol » 19 wrz 2007, 19:30

Też przerabiałem temat dzwoniących klocków w tylnym zacisku w GE. Zaczeły dzwonić po rozbiórce zacisku. Wszystkie blaszki były ok. Wystarczyło tylko przeregulować zacisk kluczem ampulowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez ram » 19 wrz 2007, 20:14

Wystarczyło tylko przeregulować zacisk kluczem ampulowym.

A co to za ustrojstwo, no i na czym ta regilacja polega? Chyba w GE oraz GF/GW zaciski są podobne.
I na marginesie – wczoraj kupiłem komplet blaszek i drucików do tylnych zacisków na 14 zł.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Jaksa » 19 wrz 2007, 20:19

ram napisał(a):Chyba w GE oraz GF/GW zaciski są podobne
Prawie ..... w GE mozna regulowac czego nie zrobisz w GF.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ram » 19 wrz 2007, 20:34

Jaksa napisał(a):
ram napisał(a):Chyba w GE oraz GF/GW zaciski są podobne
Prawie ..... w GE mozna regulowac czego nie zrobisz w GF.

No i mam jasność – dzięki :–)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Dziewczopol » 19 wrz 2007, 21:14

W Intercarsie są dostępne blaszki i sprężynki do GE i do GF te montażowe do klocków firmy QB. Dokupić nawet mozna te tulejki po których chodzą zaciski wraz z nowymi gumkami i plastikowym dekielkiem. Jak by ktos chciał to mogę podać numery tych części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Jaksa » 19 wrz 2007, 22:36

Dziewczopol napisał(a):Jak by ktos chciał to mogę podać numery tych części.
Podaj podaj zawsze to jakies tanie wyjście awaryjne :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Redoo » 19 wrz 2007, 23:23

hehe ja zkładałem klocki tył i sie troszku narombałem poskładałem bes blaszek dzwoniły jak cholera tak ze jak podjezdzałem pod kosciuł to reczny zaciskałem <lol> kupiłem blaszki za 25 zł i jest git
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez dziani » 19 kwi 2008, 16:28

ram napisał(a): Chyba w GE oraz GF/GW zaciski są podobne.


Koledzy, mam zepsuty zacisk recznego w prawym tylnym kole, tłoczek nie chodzi. Posiadam 626 1999rok kombi (GW)

Podpowiedzcie czy bedzie pasowal zacisk od GF?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2008, 17:24

dziani napisał(a):Podpowiedzcie czy bedzie pasowal zacisk od GF?
Sam zacisk tak ale jarzmo juz nie ( musisz zostawic swoje )

P.S. Tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca aby cofnac :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dziani » 19 kwi 2008, 23:22

Jaksa napisał(a):


P.S. Tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca aby cofnac :)[/quote]

objasnisz szerzej? :D moze bez wymiany sie obedzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2008, 23:25

Moze z innej beczki.... czemu chcesz wymieniac zacisk ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dziani » 20 kwi 2008, 08:59

Tłoczek sie zastał i nie chce sie cofnac. Powiem szczerze, ze nie wiem czy to jest kwestia przeczyszczenia, regeneracji czy wymiany na jakas sprawna uzywke. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez ram » 21 kwi 2008, 19:46

Jakiś czas temu wymieniłem blaszki i sprężynki w prawym tylnym zacisku (tam stukały klocki) i jest błoga cisza. Jak pisałem wcześniej, zestaw na tylną oś kupiłem za 14 zł.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez dziani » 22 kwi 2008, 09:27

Doktorze Jaksa, jakas recepta na moj tłoczek ? Szum w kole mi sie znudzil :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Soluks » 22 kwi 2008, 15:59

pewnie masz pęknęty uszczelniacz i do tłoczka dostał się brud wiec 7zł na reperaturki i z 1h pracy rozebrać przeczyścić i złozyć ( ostatnio to przerabiałem w przednim kole – tłoczek tak się zapiekł, że samochód nie miał siły jechać)
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez dziani » 22 kwi 2008, 21:35

A gdzie dostane takie reperaturki? Intercars????

Przypominam, ze potrzebne sa do zacisku recznego w Mazdzie GW (czyli kombi z 1999roku)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Janusz626 » 1 maja 2008, 21:23

dziani napisał(a):A gdzie dostane takie reperaturki? Intercars?

...śmiało i na bank ci się uda mają dość wielką dostępność do części do naszych Mazd,nawet całe komplety, prowadnice, reperaturki gumowe uszczelniające tłoczek, przeciwpyłowy kapturek, odpowietrznik, nawet oring wulkanizowany do ręcznego jednak bez łożysk igiełkowych, wszystkie el. gumowe, a w drugim zestawie komplet blaszanych prowadnic do klocka po dwie sprężyny (na zacisk) rozpierające klocki, ale bez owych BLASZEK w/g mnie nie są potrzebne ;) tylko rdzewieją i brzęczą i to tyle, zresztą na klockach chyba BRECK są owe blaszki na klockach na stałe.

Sam w zeszłym roku robiłem przód i tył koszt niewielki troszkę roboty najwięcej w tylnym zacisku a zwłaszcza RĘCZNY!!!! łożysko igiełkowe zastąpiłem tuleją z twardej miedzi chyba hydraulicznej rury, rok czasu i ręczny jak dzwon. Tłoczki były zapieczone i sporo zanieczyszczeń wszędzie, po czyszczeniu i potraktowaniu zacisków szczotą drucianą i wyskrobaniu rdzawych nalotów z zakamarków nie miałem efektu brzęczenia czy czegoś tam po prostu spokój.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dziani » 1 maja 2008, 22:49

Ja tez juz po naprawie. Przypominam, ze u mnie reczny po prostu nie dzialal a przyczyna bylo lozysko igielkowe. Podobno w wiekszosci przypadkow to wlasnie z tym jest prooblem. Koszty jakie ponioslem to ok 100 pln lozysko oraz robocizna (80 pln) bo w koncu sam sie za to nie wzialem ale zrobil to mechanik z Mazdy ale prywatnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Janusz626 » 1 maja 2008, 22:55

Niestety jeśli nie działa ręczny prawie zawsze będzie to małe łożysko igiełkowe, szkoda że nie ma zamienników-choć ktoś na forum już kiedyś sobie poradził z zamiennikiem polskim jakiś z katalogów polskich firm ale nie wiem jaki i za ile :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6