Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Camel123 » 29 lis 2006, 00:27

Witam

Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.

Chciałem zapytać czy ktoś kiedykolwiek spotkał sie z takim problemem w tym samochodzie ? Czy taki moduł jest do naprawienia? da sie to naprawić, czy trzeba to wymienic ? jakie są koszty takiej zabawy? jeżeli się ktoś oriętuje bardzo proszę o wiadomość. gg3153181

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 lis 2006, 12:28 przez Camel123, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez Grzyby » 29 lis 2006, 00:45

Camel123 – zapraszam do lektury regulaminu tego działu i poprawnego nazwania tematu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 29 lis 2006, 10:16

1. Popraw temat
2. napisz dokładniej jakie masz autko, bo nie każdy może wyłapać, że to benzynka
3. odczytaj typ abs'u – zerknij za filtrem powietrza, na dole i odczytaj firmę i typ.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Camel123 » 29 lis 2006, 10:27

ok, dzięki za poinstruowanie, to mój pierwszy post także nieznałem dokładnie zasad tutaj panujących. Dzis postaram się odczytać typ ABS-u i dołączyć to informacje tutaj.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez Camel123 » 29 lis 2006, 11:21

Jest to moduł firmy NALDEC a typ : GE7D 43 7AZ . Bardzo proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez xANDy » 29 lis 2006, 16:53

a gdzie mieszkasz? jaki rejon świata?


Bardzo ładnie poprawiłeś temat :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Camel123 » 29 lis 2006, 17:06

na południu, konkretnie Sosnowiec koło Katowic. Znasz może ten problem ?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez xANDy » 29 lis 2006, 20:47

W tym modelu niestety padają czujniki TYLNE i te należy dobrze sprawdzić. Agregat (tej firmy) raczej nie pada. Miejsce zamieszkania jest potrzebne aby było wiadomo, do kogo Cię podesłać.
Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym – niech się inni wypowiedzą.
PS. czujniki są identyczne jak do 323 BJ i nawet tańsze chyba...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 30 lis 2006, 00:07

xANDy napisał(a):Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym
Wal do Tadziola ( bywa na forum )

Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...
Ostatnio edytowano 30 lis 2006, 00:10 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Camel123 » 30 lis 2006, 00:08

tak jak już pisałem wcześniej czujniki są sprawne. Dokładnie sprawa wygląda tak ze po podpieciu pod komputer wskazuje 3 czujniki niesprawne (oba z przedu i tył prawy) wydawało się to troszke dziwne, więc mechanik sprawdził czujniki na wtyczce wchodzącej do modułu, jakoś je pomierzył i wyszło, że wszystkie są dobre i cały układ jest sprawny. Po wpieciu wteczki do modułu wykasuje on błędy, dlatego też mechanik stwierdził, że moduł jest wadliwy. A może to wina czegoś innego? xANDy może nasuwają Ci się jakieś inne rzeczy które mogłyby powodować takie dziwne zachowanie ABS-u?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 00:10

Wykonałeś reset sterownika?
Czujniki mają właściwą rezystancję i prawidłowo impulsują???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 30 lis 2006, 00:13

Słuchaj , zadzwon do Tadziola to dobry fachowiec coś doradzi . Jak dzwoniles dzisiaj do nas totalnie zapomniałem o koledze z Katowic ......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Camel123 » 30 lis 2006, 00:15

tak czujniki są sprawne a czy mają właściwą rezystencję to nie wiem ponieważ się na tym nie znam, ale mechanik powiedział, że jest wszystko z nimi OK, więc wydaje mi sie, że rezystencja również. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić. Mechanik sam się dziwnił i powiedział, że nie da sie zrobić reseta (uważa, że to wina wadliwego modułu) Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez Camel123 » 30 lis 2006, 00:17

a mogłbym prosić jakieś namiary na Tadziola? niestety niemoge znaleźć go na forum
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez Jaksa » 30 lis 2006, 00:22

Jaksa napisał(a):Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Camel123 » 30 lis 2006, 00:24

ok, dziękuje bardzo, mam nadzieje, że coś więcej uda się wyjasnić w tej sprawie.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 09:15

Camel123 napisał(a):. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić.


A w jaki sposób go resetowaliście? (czy przez 10-cio krotne naciskanie pedału hamulca, zaraz po przekręceniu zapłonu w trybie diagnostyki ABS-u???)
Sprawdź, to. Osobiście znam ASO (autoryzowane, z dyplomami itp :)), gdzie trafił się pracownik, któy nie miał o tym pojęcia...Myślał, że testerem wszystko zrobi...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Camel123 » 30 lis 2006, 09:23

prawde mówiąc nie wiem czy tak próbował zresetować, niebyło mnie przy tym, stwierdził, że się nie da wieć mu uwierzyłem na słowo. W takim razie pojade raz jeszcze i powiem żeby spróbował zresotować tak jak mówisz. Rozumiem, że kluczyk ma być w pozycji zapłon II i należy nacsnąć hamulec 10 razy przy włączonej diagnostyce ABS ???
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 00:15
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 11:02

JA to tak robiłem: diagnostyka (zworka) ON, zapłon ON, i od razu nap 10 razy (1 na sekundę – mniej więcej)... w pedał hamulca.
U mnie działało. Trzeba tylko mieć sprawne żarówki STOP-ów. Czasem trzeba powtórzyć.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tadziol » 1 gru 2006, 20:09

xANDy napisał(a):Agregat (tej firmy) raczej nie pada


?? ?? za wyjątkiem totalnej zgnilizny,czyli działania wilgoci.moduły elektroniki są źle uszczelnione.
zapodamy fotki,jak otworzymy gada...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6