Problemy z modułem ABS
Witam
Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.
Chciałem zapytać czy ktoś kiedykolwiek spotkał sie z takim problemem w tym samochodzie ? Czy taki moduł jest do naprawienia? da sie to naprawić, czy trzeba to wymienic ? jakie są koszty takiej zabawy? jeżeli się ktoś oriętuje bardzo proszę o wiadomość. gg3153181
Pozdrawiam
Mam problemy z ABS-em oraz kontrolą trakcji w mazdzie 626 GF 98r 1.8benzyna 16V. W czasie jazdy niegasną kontrolki od ABS i TCS. Wydawało mi się że to wina któregoś z czujników ale po wnikliwej diagnozie mechanik stwierdził ze niesprawny jest MODUŁ ABS. W komputerze wyskakuja różne dziwne niestworzone błędy miedzy innymi wskazuje uszkodzenie 3 czujników ABS ale po sprawdzeniu ich innym sposobem okazuje sie że wszystkie są dobre. Cały system przed modułem jest sprawny (przed wtyczką wchodzącą do modułu), niestety potem pojawiaja sie problemy.
Chciałem zapytać czy ktoś kiedykolwiek spotkał sie z takim problemem w tym samochodzie ? Czy taki moduł jest do naprawienia? da sie to naprawić, czy trzeba to wymienic ? jakie są koszty takiej zabawy? jeżeli się ktoś oriętuje bardzo proszę o wiadomość. gg3153181
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 lis 2006, 12:28 przez Camel123, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 29 lis 2006, 00:15
- Posty: 12
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM
1. Popraw temat
2. napisz dokładniej jakie masz autko, bo nie każdy może wyłapać, że to benzynka
3. odczytaj typ abs'u – zerknij za filtrem powietrza, na dole i odczytaj firmę i typ.
2. napisz dokładniej jakie masz autko, bo nie każdy może wyłapać, że to benzynka
3. odczytaj typ abs'u – zerknij za filtrem powietrza, na dole i odczytaj firmę i typ.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a gdzie mieszkasz? jaki rejon świata?
Bardzo ładnie poprawiłeś temat
Bardzo ładnie poprawiłeś temat
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W tym modelu niestety padają czujniki TYLNE i te należy dobrze sprawdzić. Agregat (tej firmy) raczej nie pada. Miejsce zamieszkania jest potrzebne aby było wiadomo, do kogo Cię podesłać.
Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym – niech się inni wypowiedzą.
PS. czujniki są identyczne jak do 323 BJ i nawet tańsze chyba...
Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym – niech się inni wypowiedzą.
PS. czujniki są identyczne jak do 323 BJ i nawet tańsze chyba...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wal do Tadziola ( bywa na forum )xANDy napisał(a):Nie wiem kto i gdzie w Twoim rejonie zna się na tym
Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...
Ostatnio edytowano 30 lis 2006, 00:10 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tak jak już pisałem wcześniej czujniki są sprawne. Dokładnie sprawa wygląda tak ze po podpieciu pod komputer wskazuje 3 czujniki niesprawne (oba z przedu i tył prawy) wydawało się to troszke dziwne, więc mechanik sprawdził czujniki na wtyczce wchodzącej do modułu, jakoś je pomierzył i wyszło, że wszystkie są dobre i cały układ jest sprawny. Po wpieciu wteczki do modułu wykasuje on błędy, dlatego też mechanik stwierdził, że moduł jest wadliwy. A może to wina czegoś innego? xANDy może nasuwają Ci się jakieś inne rzeczy które mogłyby powodować takie dziwne zachowanie ABS-u?
- Od: 29 lis 2006, 00:15
- Posty: 12
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM
Słuchaj , zadzwon do Tadziola to dobry fachowiec coś doradzi . Jak dzwoniles dzisiaj do nas totalnie zapomniałem o koledze z Katowic ......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tak czujniki są sprawne a czy mają właściwą rezystencję to nie wiem ponieważ się na tym nie znam, ale mechanik powiedział, że jest wszystko z nimi OK, więc wydaje mi sie, że rezystencja również. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić. Mechanik sam się dziwnił i powiedział, że nie da sie zrobić reseta (uważa, że to wina wadliwego modułu) Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
- Od: 29 lis 2006, 00:15
- Posty: 12
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM
Jaksa napisał(a):Katowice ul. Wapienna 18 tel. 601 436 706...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Camel123 napisał(a):. A co do reseta to właśnie co sie wydaje dziwne nie da się go zrobić.
A w jaki sposób go resetowaliście? (czy przez 10-cio krotne naciskanie pedału hamulca, zaraz po przekręceniu zapłonu w trybie diagnostyki ABS-u???)
Sprawdź, to. Osobiście znam ASO (autoryzowane, z dyplomami itp ), gdzie trafił się pracownik, któy nie miał o tym pojęcia...Myślał, że testerem wszystko zrobi...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
prawde mówiąc nie wiem czy tak próbował zresetować, niebyło mnie przy tym, stwierdził, że się nie da wieć mu uwierzyłem na słowo. W takim razie pojade raz jeszcze i powiem żeby spróbował zresotować tak jak mówisz. Rozumiem, że kluczyk ma być w pozycji zapłon II i należy nacsnąć hamulec 10 razy przy włączonej diagnostyce ABS ?
- Od: 29 lis 2006, 00:15
- Posty: 12
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: MAZDA 626 GF 98r + gaz
MAZDA 6 GG 2.0 147KM
JA to tak robiłem: diagnostyka (zworka) ON, zapłon ON, i od razu nap 10 razy (1 na sekundę – mniej więcej)... w pedał hamulca.
U mnie działało. Trzeba tylko mieć sprawne żarówki STOP-ów. Czasem trzeba powtórzyć.
U mnie działało. Trzeba tylko mieć sprawne żarówki STOP-ów. Czasem trzeba powtórzyć.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
xANDy napisał(a):Agregat (tej firmy) raczej nie pada
za wyjątkiem totalnej zgnilizny,czyli działania wilgoci.moduły elektroniki są źle uszczelnione.
zapodamy fotki,jak otworzymy gada...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6