Problemy z modułem ABS
Dopadło i mnie. I mimo, że to wątek nie dla 323, to jednak czujniki wspólne (tylko cena inna ), więc pozwolę sobie kontynuować wywody właśnie tutaj.
Świeci mi się od dwóch dni (ABS) i (!). Zapala się ~losowo, tuż po odpaleniu, czasem po kilku minutach jazdy. Czasem wogóle, nie było wymiany klocków, nie było zmiany opon (wszystkie jednakowe z przebiegiem ~1,5kkm). Gaśnie po zgaszeniu kompa, nie błyska kontrolka grzania świec przy odpalaniu, mimo odczekiwania na ich sygnał za każdym razem.
1. czy to możliwe, że autko po mega silnej ulewie gdzieś zawilgło (w ulewie było zaparkowane) i na tą okazję zaczął zapalać się (abs) i (!) ?
2. jutro zrobię sobie błyskacza i posprawdzam numery błędów, ale ale czy przy tych błędach nie powinna mi mrugać już kontrolka grzania świec (ditd) jako zachęta do sprawdzenia błędów ?
3. czy dobrym pomysłem jest rozpięcie wtyczki na bloku abs tak by sobie w gorący dzień odparowała?
4. do którego we Wrocku podjeżdża się z takimi problemami w razie porażki prac prowadonych we własnym zakresie?
Świeci mi się od dwóch dni (ABS) i (!). Zapala się ~losowo, tuż po odpaleniu, czasem po kilku minutach jazdy. Czasem wogóle, nie było wymiany klocków, nie było zmiany opon (wszystkie jednakowe z przebiegiem ~1,5kkm). Gaśnie po zgaszeniu kompa, nie błyska kontrolka grzania świec przy odpalaniu, mimo odczekiwania na ich sygnał za każdym razem.
1. czy to możliwe, że autko po mega silnej ulewie gdzieś zawilgło (w ulewie było zaparkowane) i na tą okazję zaczął zapalać się (abs) i (!) ?
2. jutro zrobię sobie błyskacza i posprawdzam numery błędów, ale ale czy przy tych błędach nie powinna mi mrugać już kontrolka grzania świec (ditd) jako zachęta do sprawdzenia błędów ?
3. czy dobrym pomysłem jest rozpięcie wtyczki na bloku abs tak by sobie w gorący dzień odparowała?
4. do którego we Wrocku podjeżdża się z takimi problemami w razie porażki prac prowadonych we własnym zakresie?
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
Witam wszystkich ,widzę że nie tylko ja borykam sie z podobnymi problemami jestem posiadaczem mazdy 626 rocznik 2000 cx7 no i niedawno sie zaczęło kontrolka ABS i TCS + kontrolka hamulca ręcznego nie gasną po dłuższym postoju natomiast często gasną po przejechaniu paru kilometrów i ponownym uruchomieniu silnika ie ,czytając wypowiedzi poprzedników winny będzie jakiś z czujników .
Czy nie pozostaje nic innego jak tylko stacja diagnostyczna i zlokalizowanie problemu?Czy telefon pana Tadzia z Katowic jest nadal aktualny? dzięki z góry za pomoc.
Czy nie pozostaje nic innego jak tylko stacja diagnostyczna i zlokalizowanie problemu?Czy telefon pana Tadzia z Katowic jest nadal aktualny? dzięki z góry za pomoc.
-
anton70
MSI napisał(a):Dziś byłem u Dealera Mazdy we Wrocku na Mińskiej. Zamówiłem padnięty czujnik (kod14) czyli lewy tył. Cena ze względu na kurs Eur – ~ 210zł
Zostaw sobie uszkodzony czujnik, czas pokaze ze jest sprawny Ja tak mialem, po pewnym czasie znow uszkodzil sie ten sam i okazalo sie ze to komp ABS`u
Pozdro
Witam problem ten sam u mojego ojca w mazdzie 626 2000r 2.0i 16v, swiecą się kontrolki abs tcs i (!). Podczas jazdy(właśnie chyba jak sie rozgrzeje) gasnie, po odpaleniu prawie zawsze świeci. Jak gasnie to system działa(przy próbie ostrych hamowań). Dziś ojciec mówił, że jeszcze coś dziwnego z pedałem hamulca miał, jakos twardniał, i jakies 'chrobotanie' było-- to nas głównie zaniepokoiło. Gdzie w wawie to najlepiej sprawdzić/u kogo? Dodam ze auto niedawno kupione, i usterka była juz podczas kupna i oczywiście chcemy to naprawić.
- Od: 2 cze 2008, 09:47
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Gf 2.0i '00 & Civic EG4
podjedz do Jaksy, on postawia zdrowa diagnoze
burritos napisał(a):Zostaw sobie uszkodzony czujnik, czas pokaze ze jest sprawny usmiech
hmm,
zdjąłem koło, zębatka absu czysta, kabel wygląda ok, po zmierzeniu czujnika (jego złączka jest pod oparciem kanapy) – wyszło mi, że prawy (sprawny) ma książkowe ~1,4kOhm, zaś lewy – uszkodzony ma zupełnie inną wartość.
burritos mimo moich pomiarów nadal uważasz, że postawiłem błędną diagnozę?
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
Też zrobiłem diagnoze, na podstawie manuala. Wywala błąd 14 tak jak u kolegi wyżej, kasowałem błędy i potem znowu ten sam wyskoczył. Przednie czujniki pomierzyłem sa ok, a [jakie?] pobadam jutro, no ale wychodzi że pewnie bedzie to czujnik lewy tył. Może kompy nie padają każdemu? MSI daj znac kiedy wymienisz czujnik, kupiłeś oryginalny? Pozdr
- Od: 2 cze 2008, 09:47
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Gf 2.0i '00 & Civic EG4
Witam wygląda na to że mam ten sam problem co poprzednicy, tylko mazda mniejsza 323. Wcześniej czasami kontrolka od ABS się zapalała czasami gasła po dniu, po następnym odpaleniu samochodu, itp Obecnie już się świeci na stałe. Wcześniej jeszcze można było odczytać błędy i wychodziło 14 czyli lewy tylny, obecnie już nawet nie działa odczyt – przynajmniej po zmostkowaniu na złączu nie "miga". Polećcie mi kogoś z Łodzi lub okolicy, gdzie mógłbym z tym jechać. W zeszłym roku był podobny problem latem ale jakoś samo przeszło obecnie niestety nie . Na razie lato i ABS tak bardzo nie potrzebny ale chciałbym to wreszcie naprawić a nie martwić się czy tym razem mam ABS czy nie.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Olo500 napisał(a):Witam wygląda na to że mam ten sam problem co poprzednicy, tylko mazda mniejsza 323. Wcześniej czasami kontrolka od ABS się zapalała czasami gasła po dniu, po następnym odpaleniu samochodu, itp Obecnie już się świeci na stałe. Wcześniej jeszcze można było odczytać błędy i wychodziło 14 czyli lewy tylny, obecnie już nawet nie działa odczyt – przynajmniej po zmostkowaniu na złączu nie "miga". Polećcie mi kogoś z Łodzi lub okolicy, gdzie mógłbym z tym jechać. W zeszłym roku był podobny problem latem ale jakoś samo przeszło obecnie niestety nie . Na razie lato i ABS tak bardzo nie potrzebny ale chciałbym to wreszcie naprawić a nie martwić się czy tym razem mam ABS czy nie.
Bo obecnie kończy Ci się (prawdopodobnie) zacisk hamulca ręcznego, a co za tym idzie .... czujnik.
Diagnozę możesz potwierdzić w:
http://www.autoclub.com.pl/index.php
Xavier napisał(a):Bo obecnie kończy Ci się (prawdopodobnie) zacisk hamulca ręcznego, a co za tym idzie .... czujnik.
Diagnozę możesz potwierdzić w:
Jak moze sie skonczyc zacisk hamulca recznego? I co ma wspolnego z abs-em?I te miganie dioda prawie zawsze pokazuje ta samo usterke(czujnik).Sprawdz jak bylo pisane wyzej wtyczke (poprzyginaj igla te styki)albo padl Tobie modul sterujacy.Czujnik jest latwy do sprzwdzenia ,trzeba zmiezyc opornosc(1.4).
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Xavier napisał(a):Bo obecnie kończy Ci się (prawdopodobnie) zacisk hamulca ręcznego, a co za tym idzie .... czujnik. zeby
Diagnozę możesz potwierdzić w:
http://www.autoclub.com.pl/index.php
Zacisk do ręcznego był sprawdzany i wszystko jest ok, a co do ASO to nie znasz nic innego (tańszego), byłem u nich w zeszłym roku z klimatyzacją to mnie odesłali z kwitkiem bo .... klimatyzacji oni nie robią.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
pod akumulatorem jest pompa abs(wychodzi z niej 6 przewodow ham.) polaczona razem ze sterownikiem(widac wtyczke,blokade wtyczki popycha sie do dolu i powinna sie wypiac)i nie przejmuj sie w najgorszym przypadku to sterownik lub czujnik ,a to ok 200zl na allegro . Ale najpierw sprawdz polaczenie(wtyczke).
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
szukałem na forum, ale nie znalazłem – kod błędu ABS 14 i 47. 14 – czujnik prawy tył, a 47? Może ktoś wie co ten kod oznacza?
-
marek.b1
airman napisał(a):MSI daj znac kiedy wymienisz czujnik, kupiłeś oryginalny? Pozdr
dziś wcisnąłem nowy czuj
wszystko gra i bucy znów jak trzeba, kontrolki zgasły, abs pracuje na piaskowym asfalcie jak trzeba
najśmieszniejsze jest to, że mógłbym sprzedać czuja wymontowanego, bo co jakiś czas po poruszaniu kablami ma rezystancje 1400Ohm jak przepisowo ma mieć , ciekawe ile takich po 100zł jest na allegro
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
MSI podaj namiary na Twoją ASO, muszę wymienić czujnik, a w Gdańsku cenią sobie 380 PLN.Może mają sprzedaż wysyłkową.
-
marek.b1
marek.b1 napisał(a):kod błędu ABS 14 i 47. 14 – czujnik prawy tył, a 47? Może ktoś wie co ten kod oznacza?
Tak – jeśli czujnik jest sprawny a koronka uszkodzona (np. brak zębów) to wtedy pokazuje błąd koronki (47). Jeśli czujnik pada "powoli" (czyli np. ukruszone kable, częściowe stykanie) to pojawiają się oba błedy i czujnika i koronki. Generalnie oba błędy mówią to samo.
Dopiszę to w poradniku o dieslach w p. 11. Tam proszę sprawdzić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Cześć,
Prawdopodobnie padł mi moduł ABS – czasami kontrolka się paliła, czasem nie, teraz pali się cały czas i mam błędy wszystkich 4! czujników. Zgodnie z manualem sprawdziłem odpowiednie bezpieczniki, wyjąłem wtyczki z komputera ABS (mam te z blokadą), założyłem spowrotem i dalej to samo.
Mój moduł to Sumitomo KB42 67650
Może ktoś z kolegów ma coś takiego, albo jest mi w stanie powiedzieć czy inny moduł będzie pasował?
Moja Madzia 626 GE FS nie ma TCS, na allegro jest moduł niby z mojego modelu, ale wygląda nieco inaczej i ma oznaczenie GA2A 67650.
Zima idzie, ślisko będzie, ABS potrzebny...
Prawdopodobnie padł mi moduł ABS – czasami kontrolka się paliła, czasem nie, teraz pali się cały czas i mam błędy wszystkich 4! czujników. Zgodnie z manualem sprawdziłem odpowiednie bezpieczniki, wyjąłem wtyczki z komputera ABS (mam te z blokadą), założyłem spowrotem i dalej to samo.
Mój moduł to Sumitomo KB42 67650
Może ktoś z kolegów ma coś takiego, albo jest mi w stanie powiedzieć czy inny moduł będzie pasował?
Moja Madzia 626 GE FS nie ma TCS, na allegro jest moduł niby z mojego modelu, ale wygląda nieco inaczej i ma oznaczenie GA2A 67650.
Zima idzie, ślisko będzie, ABS potrzebny...
Ja tu dopiero zaczynam
- Od: 22 wrz 2007, 11:27
- Posty: 10
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6