Regeneracja tylnego zacisku
ja dziś w Tarnowskich Górach kupiłem zestawy naprawcze na tylny zacisk do GF/GW "autofren" nr kat. D4527
rano zadzwoniłem, popołudniu odbierałem -42zł za kpl na jeden zacisk
w zestawie jest to samo co w zestawie z allegro
dodam że w www.carspeed.pl chcieli 35zł za kpl po rabacie (chwaliłem sie że jestem z forum mazdaspeed )
w piątek biore sie do roboty
ps. mam sprawdzony patent na pomaganie w odbijaniu ręcznego, u mnie sprężyna jest już słabawa
rafi201 widać że tarcze leżą na pudełkach JC
rano zadzwoniłem, popołudniu odbierałem -42zł za kpl na jeden zacisk
w zestawie jest to samo co w zestawie z allegro
dodam że w www.carspeed.pl chcieli 35zł za kpl po rabacie (chwaliłem sie że jestem z forum mazdaspeed )
w piątek biore sie do roboty
ps. mam sprawdzony patent na pomaganie w odbijaniu ręcznego, u mnie sprężyna jest już słabawa
rafi201 widać że tarcze leżą na pudełkach JC
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):ps. mam sprawdzony patent na pomaganie w odbijaniu ręcznego, u mnie sprężyna jest już słabawa
tzn. wymieniasz sprężynę na nową??? jest do kupienia?
Znalazłem wczoraj autofren za 36:
http://www.hdmot.pl/index.php?p3719,zes ... zda-d4-527
polecają też japońskie:
http://www.hdmot.pl/index.php?p4318,rep ... iski-35-mm
nie wiem na który się zdecydować ale wezmę chyba japończyka choć droższy...
Czyli tarcze JC są made in Japan ?
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 nie wymieniam na nową, boje sie pytać w ASO ile może kosztować a poza ASO pewnie niedostępna
ja tam wsadziłem sprężyne z opla która trzyma rygiel maski i jest tak sprytnie wsadzona że trzyma sie sama, mam tak już jakieś 6-mcy
jak będe sie z tym jutro bawił to postaram sie zrobić jakieś fotki
rumunn95 jest w tym wątku, chyba nawet na pierwszej stronie
albo org w ASO albo montujesz zamiast jednego dwa wąskie do kupienia w sklepie łożyskowym wymiary też są tu gdzieś podane – poszukaj
ja tam wsadziłem sprężyne z opla która trzyma rygiel maski i jest tak sprytnie wsadzona że trzyma sie sama, mam tak już jakieś 6-mcy
jak będe sie z tym jutro bawił to postaram sie zrobić jakieś fotki
rumunn95 jest w tym wątku, chyba nawet na pierwszej stronie
albo org w ASO albo montujesz zamiast jednego dwa wąskie do kupienia w sklepie łożyskowym wymiary też są tu gdzieś podane – poszukaj
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Też mogą być, ale najczęściej sa Made in China, Taiwan itp. JC nie produkuje części tylko je kataloguje i sprzedaje.rafi201 napisał(a):Czyli tarcze JC są made in Japan ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
A łożysko igiełkowe w GF da sie może zastąpić tuleją miedzianą tak jak w GE?
alk80 – jak już zregenerujesz, napisz jak Ci poszło...
obawiam się trochę odkręcania przewodów i odpowietrznika...
... jakbym urwał np. śrubę od przewodu to... ? [/b]
alk80 – jak już zregenerujesz, napisz jak Ci poszło...
obawiam się trochę odkręcania przewodów i odpowietrznika...
... jakbym urwał np. śrubę od przewodu to... ? [/b]
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 śruby od przewodu raczej nie urwiesz, chyba że sie uprzesz, raczej będziesz miał problem z odpowietrznikiem, ja już urwałem potem zniszczyłem gniazdo przy rozwiercaniu starego odpowietrznika, teraz mam w jednym zacisku odpowietrznik z fiata z gwintem metrycznym standardowe fi 8mm – org ma fi 7 z metryką standardowego fi 6
więc rada taka, przed zabraniem sie do roboty kupić odpowietrzniki – koszt chyba 2,50 za szt i dobry penetrator
z doświadczenia wiem że dobrym odrdzewiaczem penetratorem jest płyn hamulcowy i pare naście minut czekania
więc rada taka, przed zabraniem sie do roboty kupić odpowietrzniki – koszt chyba 2,50 za szt i dobry penetrator
z doświadczenia wiem że dobrym odrdzewiaczem penetratorem jest płyn hamulcowy i pare naście minut czekania
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
na szczęście nie trzeba, tam jest tak rozwiązane że na końcu przewodu jest oczko w którą wchodzi śruba która jest w środku wywiercona i przez nią płynie płyn, z dwóch stron oczka jest uszczelka miedziana i pewnie dzięki nim da sie łatwo te śrube odkręcić
tu masz taki przewód http://allegro.pl/item875788290_przewod ... ml#gallery
to jest porządne hydrauliczne rozwiązanie, które pozwala ze spokojną głową grzebać przy zaciskach, nie to co np w aucie na F gdzie zaczynało sie robote przy kole a kończyło na pompie hamulcowej
tu masz taki przewód http://allegro.pl/item875788290_przewod ... ml#gallery
to jest porządne hydrauliczne rozwiązanie, które pozwala ze spokojną głową grzebać przy zaciskach, nie to co np w aucie na F gdzie zaczynało sie robote przy kole a kończyło na pompie hamulcowej
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
To mnie pocieszyłeś.
Pozostało mi skompletowanie gratów i czekanie do wiosny bo dopiero wtedy się za to wezmę. Zestaw naprawczy już kupiłem. Kupie jeszcze klocki i tarcze.
A gdzie mogę kupić odpowietrzniki i łożyska igiełkowe, bo nie mogę znaleźć w necie...
Pozostało mi skompletowanie gratów i czekanie do wiosny bo dopiero wtedy się za to wezmę. Zestaw naprawczy już kupiłem. Kupie jeszcze klocki i tarcze.
A gdzie mogę kupić odpowietrzniki i łożyska igiełkowe, bo nie mogę znaleźć w necie...
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Wam przed pracą polecam zaopatrzenie się w :
– odpowietrzniki, w InterCars raczej dostępne od ręki za kilka zł
– dobry penetrator
– 2x małe ściski, 2x kawałki gumy np dętki rowerowej i 4x poszerzane podkładki Φ10 aby zatkać końcówki przewodu hamulcowego
jeśli się szybko "uszczelni" przewód po jego odkręceniu układ tylko trochę się zapowietrzy a wieszając przewód maksymalnie w górze np o sprężynę zawieszenia, zmniejszymy ryzyko cofnięcia się powietrza w głąb układu, ja to zrobiłem tak:
od razu po zdjęciu koła radze odpowietrznik potraktować penetratorem i zrobić to jeszcze kilka krotnie w trakcie wyciągania zacisków
odradzam kupowanie niklowanych tłoczków, z czasem nikiel zacznie się łuszczyć a pomiędzy nim a tłoczkiem robi się nieszczelność
u mnie jeden z zacisków był wcześniej "regenerowany" albo był wymieniony na "zregenerowany" bo łożysko igiełkowe zostało zastąpione metalową tuleją i w tym zacisku miałem niklowany tłoczek i właśnie z powodu jego nieszczelności zabrałem się za regeneracje i w samą porę bo zacisk z drugiej strony właśnie zaczynał się zacierać tzn hamulec jeszcze działał ale nie dało się wkręcić tłoczka
a teraz mój patent na "wspomaganie" odbijania ręcznego kiedy oryginalna sprężyna nie ma już sił
jest to sprężyna która siedzi w przednim pasie większości modeli opla np astry, zafiry i chyba to jest ta, która dodatkowo trzyma rygiel maski
nie trzeba jej dodatkowo mocować, u mnie siedzi już ponad pół roku i nie wypadła
– odpowietrzniki, w InterCars raczej dostępne od ręki za kilka zł
– dobry penetrator
– 2x małe ściski, 2x kawałki gumy np dętki rowerowej i 4x poszerzane podkładki Φ10 aby zatkać końcówki przewodu hamulcowego
jeśli się szybko "uszczelni" przewód po jego odkręceniu układ tylko trochę się zapowietrzy a wieszając przewód maksymalnie w górze np o sprężynę zawieszenia, zmniejszymy ryzyko cofnięcia się powietrza w głąb układu, ja to zrobiłem tak:
od razu po zdjęciu koła radze odpowietrznik potraktować penetratorem i zrobić to jeszcze kilka krotnie w trakcie wyciągania zacisków
odradzam kupowanie niklowanych tłoczków, z czasem nikiel zacznie się łuszczyć a pomiędzy nim a tłoczkiem robi się nieszczelność
u mnie jeden z zacisków był wcześniej "regenerowany" albo był wymieniony na "zregenerowany" bo łożysko igiełkowe zostało zastąpione metalową tuleją i w tym zacisku miałem niklowany tłoczek i właśnie z powodu jego nieszczelności zabrałem się za regeneracje i w samą porę bo zacisk z drugiej strony właśnie zaczynał się zacierać tzn hamulec jeszcze działał ale nie dało się wkręcić tłoczka
a teraz mój patent na "wspomaganie" odbijania ręcznego kiedy oryginalna sprężyna nie ma już sił
jest to sprężyna która siedzi w przednim pasie większości modeli opla np astry, zafiry i chyba to jest ta, która dodatkowo trzyma rygiel maski
nie trzeba jej dodatkowo mocować, u mnie siedzi już ponad pół roku i nie wypadła
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):a teraz mój patent na "wspomaganie" odbijania ręcznego kiedy oryginalna sprężyna nie ma już sił
Normalnie powiedziałbym, że Ci odbiło, ale skoro odbija (ta zdobyczna sprężyna), to gratuluję pomysłu
Pankuba a co zrobić
boje sie dowiadywać ile może kosztować taka sprężynka o ile w ogóle jest dostępna a głupotą jest jeździć na "zaciągniętym" ręcznym – i tak mam spaloną jedną tarczę
a te dodatkowe sprężyny mam nówki sztuki, choć zdobyczne
trzeba sobie jakoś radzić
boje sie dowiadywać ile może kosztować taka sprężynka o ile w ogóle jest dostępna a głupotą jest jeździć na "zaciągniętym" ręcznym – i tak mam spaloną jedną tarczę
a te dodatkowe sprężyny mam nówki sztuki, choć zdobyczne
trzeba sobie jakoś radzić
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Czy ten płyn będzie dobry:
http://moto.allegro.pl/item940546399_k2 ... l_r_3.html ?
Wystarczą 3 butelki (1,5l)?
http://moto.allegro.pl/item940546399_k2 ... l_r_3.html ?
Wystarczą 3 butelki (1,5l)?
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 na korku od zbiorniczka masz że DOT3
zależy czy chcesz przy okazji wymienić cały płyn w układzie, ale nie zapowietrz całego układu bo raczej nie da sie zwyczajnie odpowietrzyć
ja miałem 0.5L i po robocie zostało mi jeszcze 0.3L na zapas
zależy czy chcesz przy okazji wymienić cały płyn w układzie, ale nie zapowietrz całego układu bo raczej nie da sie zwyczajnie odpowietrzyć
ja miałem 0.5L i po robocie zostało mi jeszcze 0.3L na zapas
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Że DOT3 to wiem. Chodzi mi o to, czy dobry jest płyn tej marki czy może lepiej jakiś inny(lepszy) kupić? Tylko jaki?
Przy okazji chce wymienić cały płyn w układzie, a nie wiem ile wchodzi...
Ps.Jakby ktoś szukał łożysk igiełkowych, są dostępne w "carspeed" oraz w serwisie (Puławska W-wa) – 117zł/szt.
Przy okazji chce wymienić cały płyn w układzie, a nie wiem ile wchodzi...
Ps.Jakby ktoś szukał łożysk igiełkowych, są dostępne w "carspeed" oraz w serwisie (Puławska W-wa) – 117zł/szt.
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
A ja trochę z innej beczki. Mój prawy zacisk wcale nie hamuje, tarcza tylko rdzewieje.Po zaciagnięciu ręcznego dzwignia porusza sie , pod koniec przeskakuje.
Czy może być uszkodzony gwint na tej śrubie czy moze w tłoczku.
Czy może być uszkodzony gwint na tej śrubie czy moze w tłoczku.
mazda 626 2.0 Benzyna/ Gaz sekwencja rok 1999 Kombi GW
- Od: 6 maja 2009, 08:02
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 2.0 1999 benzyna
No i zregenerowałem... wszystkie cztery.
W stanie wymagającym interwencji były łożyska igiełkowe i ich gniazda.
Całe gniazda były zapchane czarno-szarą, gęstą, sucha masą, były już początki korozji, łożyska stały, a przy próbie czyszczenia zaczęły się rozpadać.
Ponad to w lewym przednim zacisku była dziura w gumie tłoczka – wypłukało smar, zaczęło korodować i tłoczek praktycznie stał.
W stanie wymagającym interwencji były łożyska igiełkowe i ich gniazda.
Całe gniazda były zapchane czarno-szarą, gęstą, sucha masą, były już początki korozji, łożyska stały, a przy próbie czyszczenia zaczęły się rozpadać.
Ponad to w lewym przednim zacisku była dziura w gumie tłoczka – wypłukało smar, zaczęło korodować i tłoczek praktycznie stał.
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6