Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotr_323F » 17 mar 2008, 11:06

Jaksa napisał(a):Mnie na to nie stać ( reklamacje po naprawie – odpada ten pomysł )


Rozumiem i wcale sie nie dziwie – ale ja na szczęście robie to dla swojej GF i nawyzej bede miał pretensje sam do siebie że nie posłuchałem rady i musze jeszcze raz rozebrać zacisk

I jeszcze jedno pytanko czy w zestawie naprawczym jako częśc zamienna występują tulejki prowadnic – czy wogóle jest to częśc zamienna ? Odnosze dziwne wrażenie przy delikatnym hamowaniu takie poszarpywanie – jakby klocki lub zacisk był luźny – przy ostrym hamowaniu cisza i spokój – więć obstawiam tulejki prowadnic – mam racje ?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2004, 12:42
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 1998

Postprzez Hazu » 17 mar 2008, 20:02

bazakbal napisał(a):takiej operacji trzeba podejść bardzo ostrożnie, czyli dobrze mieć "na oku" nową śrubę, przygotować klienta na to, że do domu dzisiaj być może pojedzie autobusem



<lol> ja byłem przygotowany miałem nowe śruby ale ta idiota jak urwała śrubę to zbladł i kazał mi jechac bo nic nie bedzie dalej robił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 17 mar 2008, 22:10

Piotr_323F napisał(a):Rozumiem i wcale sie nie dziwie – ale ja na szczęście robie to dla swojej GF i nawyzej bede miał pretensje sam do siebie że nie posłuchałem rady i musze jeszcze raz rozebrać zacisk
O! właśnie ..... przy obecnym nawale pracy jest to nie mozliwe.....auto wiezdza i musi tego samego dnia opuscic serwis bo następnego dnia przyjedzie następnych czterech klientów.
Hazu napisał(a):A jeślichodzi o tylne zaciski to czy szanowny secjalista Jaksa miał przypadek uszkodzenia mechanizmu wewnątrz tłoczka
Szczególnie po "szybkich serwisach" Ci mechanicy nie mają pojęcia o co chodzi ( nie mozna znac wszystkich marek aut )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez toomas » 17 wrz 2008, 22:10

A ja odświeże temat i spytam co może być przyczyną niedziałającego (czyt. słabo działającego) ręcznego. Rozebrałem obydwa zaciski czyściłem pucowałem całowałem :P złożyłem no i kicha. Hamulec z tyłu działa ale ręczny słabiutko chociaż i tak lepiej niż przed remontem, dodam że przy dźwigni naciągnąć już się nieda. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Hazu » 17 wrz 2008, 22:34

Regulowałeś ręczny wkrętem regulacyjnym z tyłu tłoczka?
Jesli nie to poczytaj trochę o tylnych zaciskach i sobie podciągnij ręczny.

Ale w sumie jak zacisk jest w porządku to po kilkukrotny dynamicznym wcisnmięciu pedału hamulca ręczny się naciągnie.
Wpadłem na to gdy zapomniałem wyregulować recznego (co okazało w drodze do domu)a juz nie miałem czasu na regulację,
w moim przypadku zadziałało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez toomas » 18 wrz 2008, 22:57

No nie regulowałem tam... ale sprawdzę tak jak mówisz, dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez damian06q » 22 lis 2008, 17:35

jak mam wyciagnac tloczek dodam ze caly zacisk mam na stole
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 10:32
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda CX-7 2.3(gaz)2007rok

Postprzez Soluks » 22 lis 2008, 18:29

wykecasz śrubke z tyłu zacisku w środku jest śruba na imbus wkręcasz ją a ona wypycha Ci tłoczek
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez jacks » 18 sty 2009, 01:33

Witam, mam dwa pytania:

1:
Czy łożysko igiełkowe do zacisku mazdy mx-3 jest takie same jak do 626GF, czyli H001-26-205 ??
Gdzie można kupić takie łożysko i ile obecnie kosztuje.

2:
W wakacje regenerowałem tylne zaciski i do jednego musiałem dorobić tuleję z brązu, ale tokarze się nie wykazali i zrobili trochę za ciasną, gdyż sworzeń od ręcznego nie chodzi luźno w tej tulei. Czy jeśli przyszlifuję tą tuleję od środka, to wówczas nie będzie za luźno ? Obecnie mimo tego, że sworzeń nie obraca się luźno, to można nim ruszać na boki w zakresie 2-3 mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez damian06q » 18 sty 2009, 15:55

Szczerze to wolałbym kupi cały zacisk nowy z allegro
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 10:32
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda CX-7 2.3(gaz)2007rok

Postprzez rafal_ldz » 17 kwi 2009, 15:18

możesz napisać, co konkretnie wchodzi w skład zestawu do regeneracji dostępnego w ASO?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez rafal_ldz » 28 kwi 2009, 02:40

już zrobione <jupi> najwięcej problemów było z wyjęciem, a raczej wydłubaniem starego łożyska igiełkowego oraz z założeniem zegera w cylinderku, ale poza tym wszystko sprawnie poszło
wszystko zajęło ok 10h
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez thy » 28 kwi 2009, 10:57

rafal_ldz napisał(a):wydłubaniem starego łożyska igiełkowego

fakt, denerwująca czynność :)

rafal_ldz napisał(a):z założeniem zegera w cylinderku

to akurat robie (już) w minutę... mogę jedynie podpowiedzieć, że kluczem do sukcesu jest cienki śrubokręt włożony w zacisk, ale przez otwór od węża z płynem – wkładasz seger na koszyczek, dociskasz go, z drugiej strony śrubokręt w otwór i... po zawodach :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez rafal_ldz » 28 kwi 2009, 11:11

thy napisał(a):
rafal_ldz napisał(a):wydłubaniem starego łożyska igiełkowego

fakt, denerwująca czynność :)

rafal_ldz napisał(a):z założeniem zegera w cylinderku

to akurat robie (już) w minutę... mogę jedynie podpowiedzieć, że kluczem do sukcesu jest cienki śrubokręt włożony w zacisk, ale przez otwór od węża z płynem – wkładasz seger na koszyczek, dociskasz go, z drugiej strony śrubokręt w otwór i... po zawodach :)


czas założenia zegera na pierwszym zacisku półtorej godziny, na drugim 3 minuty <lol>
jak jest dobra metoda to da radę :P ja zrobiłem cienką rurkę, którą dociskałem koszyczek, ale po której można było swobodnie zsunąć zeger :] muszę jeszcze kolejny raz odpowietrzyć, bo mam dziwne wrażenie, że pedał hamulca jest bardziej miękki, choć koła na ulicy się zablokują

Łożysko było całe, ale nieruchawe tzn. smar, który w nim był wymieszał się rdzą, kurzem i wszystko stanęło pewnie już jakiś czas temu i ruszało się tylko na sworzniu bez udziału łożyska
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez masakrator » 2 maja 2009, 11:51

rafal_ldz napisał(a):raz odpowietrzyć, bo mam dziwne wrażenie, że pedał hamulca jest bardziej miękki, choć koła na ulicy się zablokują


Miałem to samo wrażenie, ze pedał hamulca stal sie bardziej miękki. Odpowietrzałem 3 razy, choć jak się okazało za pierwszym razem okład został odpowietrzony. Hamulce działają skutecznie.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez Bartosz_ » 14 lip 2009, 23:04

po złożeniu nie działa mi hamulec ręczny. zresztą przed złożeniem też nie działał bo jeden z hamulców był zapieczony, teraz oby dwa cięgna ręcznego chodzą gładko a i tak nie trzyma.... co może być przyczyną????
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Siw-y » 14 lip 2009, 23:09

Musisz wkręcić imbusa, który jest w zacisku
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bartosz_ » 15 lip 2009, 10:22

Siw-y dzięki. dzisiaj sprawdze. ale wkręcić tzn? w prawo czyli żeby tłoczek bardziej się wysunął czy w lewo żeby się schował... ???
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Siw-y » 15 lip 2009, 10:41

Bartosz_Mx6 napisał(a):w prawo czyli żeby tłoczek bardziej się wysunął

Ale sprawdź najpierw czy w ogóle działają tylne zaciski, czyli żeby ktoś nacisnął pedał, jeżeli koło się blokuje to wina leży po stronie hamulca ręcznego, potem ręcznie (ewentualnie za pomocą jakiegoś przedłużenia) odegnij dźwignię ręcznego przy zacisku (i z jednej strony i z drugiej)

Jak będzie się w jakiś sposób blokowało to raczej wystarczy tylko regulacja na zacisku. Wkręć imbusa do zablokowania koła a potem popuść ze dwa obroty aby koło się swobodnie obracało (z drugim kołem tak samo), albo i więcej jak się będą za wcześnie blokować, jeżeli to nie pomoże to będzie trzeba podciągnąć przy dźwigni ręcznego...potem już tylko wymiana linek na mniej rozciągnięte.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bartosz_ » 15 lip 2009, 16:57

Siw-y hamulce normalnie działają. tylko ten ręczny nie chce trzymac. linka musi być dobra bo przed rozbieraniem zacisków dziłał tylko 1 zacisk się blokował....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6