Szarpnięcia podczas jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pcefun » 25 cze 2008, 08:30

Witam,
od dłuższego czasu podczas jazdy jednostajną prędkością daje się odczuć w mojej maździe szarpnięcia, samochód jakby miał jakieś problemy z jazdą tą samą prędkością. Czego to może być objaw? Na razie nie dopuszczam do siebie myśli, że może to być wina skrzyni biegów... :|

Aha i jeszcze jedno. Czasami na wolnych obrotach falują obroty (silnik nie jest zagazowany)
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 cze 2008, 19:57 przez pcefun, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez krawcu100 » 25 cze 2008, 08:37

witam. w Mitsubishi Lancerze miałem problem z falującymi obrotami. Wtedy była to wina SILNICZKA KROKOWEGO i przy okazji doszło do wymiany sondy lambda. Skrzynia-dla mnei nierealne i obym miał rację.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 08:30
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 2.0MZR-CD 136KM TOP

Postprzez magicadm » 25 cze 2008, 10:59

Zacząłbym od resetu "akumulatorowego".
Szarpnięcia skrzyni biegów (ale w czasie zmiany przełożeń) ktoś rozwiązał upgradem softu sterownika skrzyni
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Piotrus » 25 cze 2008, 12:27

Witam.
Sprawdz sondy lambda,mialem identyczne objawy.Obecnie mam wymienione 2 sondy na uniwersalne NGK,jak narazie wszystko OK. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Marrceli » 28 kwi 2009, 21:06

Witam !

W mojej Maździe powyżej 120km/h na 5 biegu zaczyna szapac.
Proszę o radę
Mazda 6 GY 2,0 citd 136PS
Marrceli
 

Postprzez Globy » 28 kwi 2009, 21:29

Obawiam się, że musisz złożyć swoje zapytanie w dziale Diesel. Co do szarpnięć w benzynie przy stałej prędkości, warto zrobić aktualizację softu silnika i skrzyni.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez wieri » 1 maja 2009, 17:43

sprawdz poduszki, a zwlaszcza jedna tzw lape trzymajaca silnik, moze to tez byc spowodowane tym ze masz brudne swiece... ja mialem to samo, wymiana poduszki pomogla, albo odkrec i zaloz spowrotem, moze tez pomoc na troche...
wieri
 

Postprzez Karwoś » 2 maja 2009, 16:02

Mi szarpała przy zmienie biegów z 1 na 2 – aktualizacja softu całkowicie wyeliminowała problem. To opisane wyżej szarpanie raczej nie ma z tym nic wspólnego. Może układ dostarczający palliwo dziala niesprawnie – np któryś wtrysk jest już do wyrzuczenia, pompa paliwa nawala , świece itp.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez rtomicze » 29 mar 2012, 22:34

Witam Wszystkich
Chciałbym się dowiedzieć czy któryś z kolegów możne ma albo miał taki sam problem. Mianowicie coraz bardziej mnie denerwuje fakt ze gdy jadę w korku na I , II biegu (na wyższych biegach tez to czuć ale im wyższy bieg tym mniej) i jazda odbywa się w trybie "dodaj odrobinę gazu, hamuj silnikiem, dodaj troszkę gazu" to czuć ze kasują sie jakieś luzy w skrzyni+sprzęgło+przeguby i poszarpuje autem. Idzie wyczuc taki moment ze auto ani nie jest hamowane ani napędzane przez silnik. Myślę ze nie jest to wina sprzęgła , bo silnik na wolnych obrotach i tak ma te 700 obr wiec jakiekolwiek luzy szybko by niwelował. Z tego co wiem to sprzęgło oryginalne, z wszystkimi przypadłościami opisywanymi przez kolegów na forum, czyli, krótkie , twarde i lubi poszarpać przy ruszaniu jak jest zimne i powietrze na zewnątrz ma podwyższoną wilgotność.
Autko ma aktualnie 103 tys km, kupione przy 92 tys (potwierdzone w bazie Mazdy), silnik 2.0 FL. Nie słychać żadnych metalicznych stuków podczas tej jazdy w korku. Jakieś 2 miesiące temu wyczyszczona została przepustnica i wymienione świece na DENSO (przestały falować obroty i autko stało sie żywsze).
Powiem szczerze ze miałem nadzieje ze czyszczenie przepustnicy pomoże, ale jednak nie pomogło. Jeszcze jedno zauważyłem, ze jak silnik nie jest rozgrzany do konca, tzn powiedzmy ze na jałowych obrotach ma 900-1000 obr to silnik od razu reaguje na minimalne naciśniecie pedału gazu, a gdy juz osiagamy te normalne obroty to idzie wyczuc ze powiedzmy 2mm naciśniecie pedału gazu nic nie zmienia, tak jakby nagle miał jaka martwa strefę, jakby stal sie bardziej ospały.

Moze macie jakieś sugestie. ja zastanawiałem się nad wyczyszczeniem zaworu EGR (o ile benzyna taki ma) i moze zabrudzone sa klapki wewnatrz kolektora dolotowego które podobno miedzy innymi wykorzystywane sa podczas hamowania silnikiem, a moze zawor od sterowania tych klapek.
Na wolnych obrotach nie czuć żeby jakos trzęsło silnikiem, wiec poduszkę olejową bym wyeliminował jako winowajce. Powiecie od razy ze to pewnie poduszla pod skrzynią biegów-ale jak ten luz sie likwiduje i silnik zaczyna hamować autem albo przyspieszać to czuc ze nie mu przy tym uderzenia, ze jest to dosc elastyczne.
Dzięki z góry.

EDIT(moderator) przeniosłem do odpowiedniego wątku
rtomicze
 

Postprzez brio11 » 26 kwi 2012, 14:21

Witam,

Mam identyczny problem jak kolega rtomicze. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem?
Różnica jest taka, że nie czyściłem jeszcze przepustnicy. Świece i kable wymieniałem w tamtym tygodniu na NGK. Obroty nie falują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6