Rytmiczne stuki podczas przyspieszania na skręconych kołach.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lucas_ka » 18 paź 2008, 12:49

Mam mianowicie taki problem. Nie spotkałem mechanika który by zdiagnozował ta usterke. Podczas skręcania w prawo kierownica obrócona o pół obrotu, a wiec skręt niewielki( tylko w tej pozycji stukanie występuje) pojawiają się stuki z czestotliwością rosnąca wraz z przyspieszaniem. Nie są one głosne ale podobne do stukającego przegubu. Słysze je tylko na pierwszym biegu, na pozostałych nie wiem bo jak wiadomo gf nie jest mistrzem wyciszenia i słychac poprostu juz przy wiekszej prędkości bardzie prace układu napedowego niż te stuki. Próbowałem to zdiagnozować dwa lata temu, nie udało się, rozebrałem wtedy obydwa przeguby i były jak nowe(lewe). Przez 30 kkm nic sie nie zmieniło, stuki sie nie nasiliły. Dzisiaj wymieniłem obydwa prawe przeuby i nadal nic sie nie zmieniło. Może ktos miał podobny problem???? Po podniesieniu samochodu na podnosniku nic nie słychać. Ewidentnie usterka występuje podczas obciązenia napędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Andrzej17 » 21 paź 2008, 09:27

Witaj nie wiem czy ci pomogę ale w poprzednim samochodzie ( miałem Nissana) miałem podobne głuche stuki podczas skręcania. Na kierownicy nic nie czułem byłem u różnych mechaników trafiłem na gościa z jajami odrazu mi powiedział że zaczynają się delkatne luzy na tulejach górnego wachacza. Wymieniłem obydwa odrazu ucichło .

Ale to był Nissan nie wiem jak jest w Mazdzie
Andrzej17
 

Postprzez slav » 21 paź 2008, 11:36

lucas_ka napisał(a):pojawiają się stuki z czestotliwością rosnąca wraz z przyspieszaniem.


wspolczuje , mam cos podobnego ,tez przy przyspieszaniu (jazda na wprost :| ) , ale trzeba porzadnie wcisnac gaz ,
wymienione przeguby zewnetrzne , polos z podpora, [waaaco?] i nadal nic , zaczynam obstawiac ktorys przegub wewnetrzny lub krotka polos. :(
powalczysz troche z tym <lol>
jak rozwiazesz problem to daj znac.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Redoo » 26 paź 2008, 23:51

slav napisał(a):zaczynam obstawiac ktorys przegub wewnetrzny lub krotka polos

Tez bym na to stawiał!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Gregor_ » 27 paź 2008, 14:41

Witam!
Mam identyczny problem, z tym ze u mnie slychac takie stuki przy skrecaniu w obu kierunkach. Jak skrecam ostro nawet na 2-gim biegu mam to samo jednak mniej slyszalne.
Obrazek Mazda 626 IV GE Hatchback 1.8 16V DOHC 1995 r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 11:07
Posty: 34
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 626 IV GE HB 1.8 16V, '95

Postprzez lucas_ka » 27 paź 2008, 21:28

A wiec tak, najpierw wymieniłem prawą półoś, stukanie pozostało, wymieniłem przedwczoraj krutka półoś i stukanie pozostało. Półosie wymieniałem razem z przegubami( zewnętrznymi i wewnętrznymi).Pozostaje skrzynia i podpora półosi wraz z krutka oska.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez michalko » 16 lis 2010, 15:03

A gdzie mozna dostać te przeguby wewnętrzne (poza ASO). Czy są jakieś zamienniki (od innego auta??
Początkujący
 
Od: 18 lis 2009, 15:15
Posty: 5
Auto: mazda 626 GW DiTD

Postprzez zagloba1987 » 17 lis 2010, 11:11

Mam dokładnie te same objawy w swojej GF-ce. U mnie przy leciutkim skręcie kół się pojawiają. Tyle że u mnie tak się sworznie wahaczy z przodu tłuką, że zagłuszają na ogół ten stukocik <lol> Do czasu jak wymienię wahacze może ktoś problem rozwiąże i się podzieli swą wiedzą. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez PigwaRsko » 7 maja 2013, 13:28

Witam mam taki sam problem u mojej gw przy ruszaniu do przodu na prostych kolach (gwałtownie) zaczynają się stuki po prawej stronie . Wymieniłem oba przeguby L i P (wymagaly tego) zewnętrzne, łożysko na podporze ogólnie nie ma żadnych luzów na półosiach od skrzyni po przegub a problem nie znikł żaden magik a zwiedziłem ich masę nie wiedza co jest, widzę ze macie ten sam problem proszę o pomoc czy ktoś doszedł na co chorują nasze Madzie Pzdr
PigwaRsko
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6