Automatyczna klimatyzacja – czy to jest prawidłowe działanie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cichyq » 15 maja 2009, 14:32

Sprezarka wylacza sie i wlacza tylko dlatego zeby parownik nam nie zamarzl (jest czujnik temp parownika).
Jakby zamarzl, to po pewnym czasie lód spowodowalby calkowity brak przeplywu powietrza przez parownik, a co za tym idzie brak chlodzenia i najprawdopodobniej uszkodzenie jakiejs czesci w ukladzie klimatyzacji.
O ile sie nie myle, to min temp parownika jest 7st, ale moge sie myslic.

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez MI-6 » 17 maja 2009, 20:33

Jak już wcześniej pisałem w poprzednim aucie miałem klime w której sprężąrka po załączeniu przycisku AC szła doputy dopuki tego przycisku nie wyłączyłem sam. Gdzieś wyczytałem że jest tam zastosowana sprężarka o zmiennej kompresji tłoczenia czy jakoś tak i to że ją żaden czujnik nie wyłączał jakoś musiało być rozwiązane.W reszte już nie wnikam. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez ralfvip » 3 maja 2012, 23:30

Witam
W naszych mazdach mamy 3 tryby pracy klimatyzacji:
A/C – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
A/C ECO – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
AUTO – nastawiamy żądaną temperaturę a system sam dopasowuje pozostałe parametry tak, żeby uzyskać zadaną temperaturę.
Różnica pomiędzy A/C i A/C ECO:
– w trybie A/C ECO zadana temperatura jest osiągana znacznie dłużej niż w trybie A/C – wiąże się to z mniejszą częstotliwością włączania kompresora (mniejsze obciążeni silnika, mniejsze spalanie – tryb eco), np. podczas przyśpieszania kompresor jest odłączany żeby dodatkowo nie obciążać silnika, a w przypadku hamowania kompresor jest włączany – tryb eco.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Grzyby » 5 maja 2012, 18:52

ralfvip napisał(a):np. podczas przyśpieszania kompresor jest odłączany

Niezależnie od trybu klimy, jeżeli pedał gazu jest na max. to kompresor jest wyłączany.
I tak jest w Mazdach od około 20 lat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukias81 » 5 maja 2012, 23:19

ralfvip napisał(a):w przypadku hamowania kompresor jest włączany

Chcąc szybko schłodzić wnętrze, należy często hamować... Sory, ale odgrzebujesz trupy :P
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Papas » 9 maja 2012, 18:24

Witam ekipę :) i zgłaszam się z takim problemem powiązanym chyba z klimą. Od pięciu miesięcy użytkuję moją "szóstkę" i bez problemów przeszedłem wiosenny przegląd klimatyacji. Ostatnio pojawił się jednak taki problem, że w czasie jazdy – wyłącznie przy włączonej klimie – co jakiś czas i nie zawsze ale pojawia się wyraźny problem wysokich obrotów silnika w pozycji biegów na luzie lub przy wysprzęgleniu na biegu. Czyli np. dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz lub sprzęgło, a wskazówka obrotomierza utrzymuje się w granicach 2 tys. a nawet trochę więcej. Czasem w trakcie jazdy powoduje to także lekkie dławienie się silnika (jakby brak płynności). Po czym problem samoistnie ustaje i na jakiś czas jest spokoj – do następnego razu. :(

Zastanawiałem się czy może nie jest to kwestia padającego powoli akumulatura i że z jego powodu silnik sam sobie podkręca obroty by doładować aku przy obciążeniu włączoną klimą. Co wy o tym wszystkim myślicie??
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 18:08
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3, benzyna 1,6, rok 2004

Postprzez marex » 9 maja 2012, 19:53

że coś tu jest nie tak jakiekolwiek obciążenie alternatora zwiększy obroty o 100 ew 200 obrotów silnika ale nie o ponad 1000 nawet jak jest włączona klima. a przepustnica Ci się nie zacina?? Dla mnie to by było strach jeździć nieobliczalnym autem. Jesteś pewien, że ten problem nie występuje przy wyłączonej klimie?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Papas » 9 maja 2012, 20:31

Oczywiście to może być przypadek, ale ANI RAZU nie zdarzyło mi się to w miesiącach zimowych, gdy nie używałem klimy, a teraz obroty skaczą tylko wtedy, gdy jest włączona klima. Podkreślam jednak, że są też i takie przebiegi na klimie, gdy wszystko chodzi jak w zegarku. Nie umiem się tu doszukać innej reguły jak ta klima.
I jeszcze jedno. Kiedyś rano jak mi tak skoczyły obroty wyłączyłem klimę i dokładnie w tym samym momencie obroty znacząco poszły w dół.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 18:08
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3, benzyna 1,6, rok 2004

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 11 maja 2012, 21:17.
Powód: proszę nie pisać posta pod własnym postem-jest opcja "edytuj post"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6