Sprezarka wylacza sie i wlacza tylko dlatego zeby parownik nam nie zamarzl (jest czujnik temp parownika).
Jakby zamarzl, to po pewnym czasie lód spowodowalby calkowity brak przeplywu powietrza przez parownik, a co za tym idzie brak chlodzenia i najprawdopodobniej uszkodzenie jakiejs czesci w ukladzie klimatyzacji.
O ile sie nie myle, to min temp parownika jest 7st, ale moge sie myslic.
Pozdrawiam.
Automatyczna klimatyzacja – czy to jest prawidłowe działanie?
1, 2
Jak już wcześniej pisałem w poprzednim aucie miałem klime w której sprężąrka po załączeniu przycisku AC szła doputy dopuki tego przycisku nie wyłączyłem sam. Gdzieś wyczytałem że jest tam zastosowana sprężarka o zmiennej kompresji tłoczenia czy jakoś tak i to że ją żaden czujnik nie wyłączał jakoś musiało być rozwiązane.W reszte już nie wnikam. Pozdrawiam.
- Od: 28 kwi 2008, 10:11
- Posty: 19
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 6 2.0 GG LF
Witam
W naszych mazdach mamy 3 tryby pracy klimatyzacji:
A/C – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
A/C ECO – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
AUTO – nastawiamy żądaną temperaturę a system sam dopasowuje pozostałe parametry tak, żeby uzyskać zadaną temperaturę.
Różnica pomiędzy A/C i A/C ECO:
– w trybie A/C ECO zadana temperatura jest osiągana znacznie dłużej niż w trybie A/C – wiąże się to z mniejszą częstotliwością włączania kompresora (mniejsze obciążeni silnika, mniejsze spalanie – tryb eco), np. podczas przyśpieszania kompresor jest odłączany żeby dodatkowo nie obciążać silnika, a w przypadku hamowania kompresor jest włączany – tryb eco.
W naszych mazdach mamy 3 tryby pracy klimatyzacji:
A/C – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
A/C ECO – ręcznie zadajemy temperaturę, wybieramy kierunek i siłę nawiewu
AUTO – nastawiamy żądaną temperaturę a system sam dopasowuje pozostałe parametry tak, żeby uzyskać zadaną temperaturę.
Różnica pomiędzy A/C i A/C ECO:
– w trybie A/C ECO zadana temperatura jest osiągana znacznie dłużej niż w trybie A/C – wiąże się to z mniejszą częstotliwością włączania kompresora (mniejsze obciążeni silnika, mniejsze spalanie – tryb eco), np. podczas przyśpieszania kompresor jest odłączany żeby dodatkowo nie obciążać silnika, a w przypadku hamowania kompresor jest włączany – tryb eco.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
ralfvip napisał(a):np. podczas przyśpieszania kompresor jest odłączany
Niezależnie od trybu klimy, jeżeli pedał gazu jest na max. to kompresor jest wyłączany.
I tak jest w Mazdach od około 20 lat.
Witam ekipę i zgłaszam się z takim problemem powiązanym chyba z klimą. Od pięciu miesięcy użytkuję moją "szóstkę" i bez problemów przeszedłem wiosenny przegląd klimatyacji. Ostatnio pojawił się jednak taki problem, że w czasie jazdy – wyłącznie przy włączonej klimie – co jakiś czas i nie zawsze ale pojawia się wyraźny problem wysokich obrotów silnika w pozycji biegów na luzie lub przy wysprzęgleniu na biegu. Czyli np. dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz lub sprzęgło, a wskazówka obrotomierza utrzymuje się w granicach 2 tys. a nawet trochę więcej. Czasem w trakcie jazdy powoduje to także lekkie dławienie się silnika (jakby brak płynności). Po czym problem samoistnie ustaje i na jakiś czas jest spokoj – do następnego razu.
Zastanawiałem się czy może nie jest to kwestia padającego powoli akumulatura i że z jego powodu silnik sam sobie podkręca obroty by doładować aku przy obciążeniu włączoną klimą. Co wy o tym wszystkim myślicie??
Zastanawiałem się czy może nie jest to kwestia padającego powoli akumulatura i że z jego powodu silnik sam sobie podkręca obroty by doładować aku przy obciążeniu włączoną klimą. Co wy o tym wszystkim myślicie??
że coś tu jest nie tak jakiekolwiek obciążenie alternatora zwiększy obroty o 100 ew 200 obrotów silnika ale nie o ponad 1000 nawet jak jest włączona klima. a przepustnica Ci się nie zacina?? Dla mnie to by było strach jeździć nieobliczalnym autem. Jesteś pewien, że ten problem nie występuje przy wyłączonej klimie?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Oczywiście to może być przypadek, ale ANI RAZU nie zdarzyło mi się to w miesiącach zimowych, gdy nie używałem klimy, a teraz obroty skaczą tylko wtedy, gdy jest włączona klima. Podkreślam jednak, że są też i takie przebiegi na klimie, gdy wszystko chodzi jak w zegarku. Nie umiem się tu doszukać innej reguły jak ta klima.
I jeszcze jedno. Kiedyś rano jak mi tak skoczyły obroty wyłączyłem klimę i dokładnie w tym samym momencie obroty znacząco poszły w dół.
I jeszcze jedno. Kiedyś rano jak mi tak skoczyły obroty wyłączyłem klimę i dokładnie w tym samym momencie obroty znacząco poszły w dół.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6