Nawiew na przednią szybe
Strona 1 z 1
Witam forumowiczow i mod razu przechodze do rzeczy.Od jakiegos czasu mam problem z moja Madzia , mianowicie nie mam nawiewu na przednia szybe.Rozebralem tapicerke ale nic nie znalazlem poza mala skrzynka sterujaca(mam nadzieje ze to nie to).Gdy zmienie na panelu przednim np. na sama szybe nic sie nie dzieje.Tak jakby zawiesila sie w pozycji nawiewu na twarz i na nogi.Po prostu nie reaguje na zadne zmiany a jezdzac w zimie mam maly problem bo reka troszku boli od wycierania gabka szyby co 2 minuty.Pozdrawiam i prosze o porady...swoja droga to wszystkiego naj w Nowym Roku...
- Od: 23 cze 2008, 19:05
- Posty: 11
- Auto: Mazda mx6
Padło Ci sterowanie nawiewem. Albo nie działa serwo przepustnicy albo centralka.
Przy wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie przełączaj kierunki nawiewu. Powinna być słyszalna praca serwa, cichyb szum, terktot czy coś w tym stylu. Jeśli nie słychać to musisz obadać czy wychodzi napięcie z centralki na silnik serwa.
Co gdzie szukać jest już na forum, pomęcz szukajkę.
Przy wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie przełączaj kierunki nawiewu. Powinna być słyszalna praca serwa, cichyb szum, terktot czy coś w tym stylu. Jeśli nie słychać to musisz obadać czy wychodzi napięcie z centralki na silnik serwa.
Co gdzie szukać jest już na forum, pomęcz szukajkę.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
No tak wlasnie uczynilem wczoraj i nie bardzo jest akurat na temat konkretnie mojego przypadku.Owszem na szukajce duzo jest o nawiewach itp. ale akurat nie o tym wiec jesli moge to prosze o przyblizenie tego tematu...nie bardzo wiem gdzie co sie znajduje...
- Od: 23 cze 2008, 19:05
- Posty: 11
- Auto: Mazda mx6
Suchy19830 a sprawdziłeś to o czym pisałem
Powtarzam:
-będzie słychać brzęczenie/szum-padł mechanizm
-nic nie słychać-czyli coś z elektryką
ale powyższego najsexowniejsza szukajka nie sprawdzi . Sprawdź organoleptycznie najpierw. Tylko wentylator na 0 bo zagłuszy serwo.
Działaj i melduj
bazyl wspaniały napisał(a):Przy wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie przełączaj kierunki nawiewu. Powinna być słyszalna praca serwa, cichyb szum, terktot czy coś w tym stylu. Jeśli nie słychać to musisz obadać czy wychodzi napięcie z centralki na silnik serwa.
Powtarzam:
-będzie słychać brzęczenie/szum-padł mechanizm
-nic nie słychać-czyli coś z elektryką
Suchy19830 napisał(a):na szukajce duzo jest o nawiewach
ale powyższego najsexowniejsza szukajka nie sprawdzi . Sprawdź organoleptycznie najpierw. Tylko wentylator na 0 bo zagłuszy serwo.
Działaj i melduj
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
No ok wiec tak zrobie ale jesli bedzie slychac brzeczenie/szum tzn. ze do wymiany jest ta puszka sterujaca tak???
- Od: 23 cze 2008, 19:05
- Posty: 11
- Auto: Mazda mx6
Suchy19830 napisał(a):do wymiany jest ta puszka sterujaca tak?
raczej nie, najprawdopodobniej jakieś cięgno lub element przekładnie spadł ze swojego miejsca
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
No i sprawdzilem i raczej nic nie slychac czyli moze to byc ta nieszczesna puszka :/ Jak to sprawdzic czy jest prad na tej puszcze???chociaz jest bo przeciez siweca diody itp. i mysle ze gdyby to nie byla ta puszka to przy zmianie na inne opcje cos by sie dzialo a tak to typowo bez wzgledu na zmiane brak jest reakcji...
- Od: 23 cze 2008, 19:05
- Posty: 11
- Auto: Mazda mx6
W ten sam sposób (na słuch) sprawdź również zimno-ciepło, powinno również szumieć/brzęczeć. Jeśli słychać to "puszka" prawdopodobnie jest ok. Przyczyny będziesz wteddy szukał przy samej nagrzewnicy.
Albo dryndaj na 606170607 bo nie chce mi się klikać
Albo dryndaj na 606170607 bo nie chce mi się klikać
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
musisz sprawdzić przewód powietrzny doprowadzający powietrze do rozdzielni wiatrów, nie wiem dokładnie jak w GE ale w mondeo miałem przetarty taki przewód co było powodem nie działania pokrętła przełączania nadmuchu , z tym że tam w przypadku braku ciśnienia nawiew ustawiał się samoczynne na szybę
dyszel85 napisał(a): nie wiem dokładnie jak w GE
Całkowicie inaczej.
Tutaj z jednej strony nagrzewnicy jest serwo od przełączania kierunku nadmuchu po zdjęciu osłon po stronie kierowcy widać to serwo. A po stronie pasażera po zdjęciu osłony widać serwo od przełączania ciepło-zimno.
Suchy19830 Jeżeli nadal nic nie będzie slychać/działać to zdejmuj te osłony, miernik w dłoń i badaj czy prądy błądzące idą tam gdzie trzeba czyli badanie wtyczek. Pamiętaj aby podczas pomiaru ktoś przesuwał cały czas suwak lub przełączał kierunki nawiewu, prąd podawany jest tylko wtedy kiedy jest przełączany kierunek nawiewu.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6