cały czas pali sie kontrolka od hamulca ręcznego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez szyszy » 24 cze 2010, 10:15

Witam Wszystkich
Jestem tu nowy więc może na początek kilka słów o sobie i aucie, które posiadam.

O sobie:

Mieszkam w Łodzi...
....jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 626 GE hatchback
...wcześniejsze auta to: VW jetta 2 gen 1.3, Honda Civic 1.6 VTI 5 gen, VW golf 1.6 3 gen

O aucie:

– Mazda 626 GE 1.8 16 V 90 KM
– Przebieg ok 194 tys.
– rok 1995
– kolor zielony
– full opcja
ogólnie stan auta bardzo dobry jak na swoje lata, może kiedyś dodam jakieś foto

....wracając do tematu wątku
Posiadam swoją 626 od listopada 2009, wcześniej nie miałem z autem żadnych problemów, ogółem jestem z auta bardzo zadowolony. Jednak od pewnego czasu podczas jazdy co jakiś czas zapala się kontrolka od ręcznego.
Z początku było to od czasu do czasu niestety teraz pali się już cały czas.

Proszę o pomoc co jest przyczyną?
Pozdrawiam
szyszy
 

Postprzez break3r » 24 cze 2010, 10:21

przyczyna najprawdopodobniej banalna: za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku

ale zastanowiłbym się gdzie on ubył. skoro to GE to ponoć tylne zaciski lubią stwarzać problemy radzę zajrzeć i ewentualnie kupić reparaturki i zregenerować samemu. Na forum jest na pewno fotorelacja i przy odrobinie cierpliwości można sobie samemu poradzić mieszcząc się w kilkudziesięciu złotych na reparaturki i płyn.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez szyszy » 24 cze 2010, 11:22

dzięki break 3r za szybką odpowiedź

co do płynu to jego stan się nie zmienił, zaciski... też podejrzewam, że to może być przyczyną, bo mój kolega w Hondzie Civic też miał problem z kontrolką ręcznego i właśnie przyczyną były zabrudzone zaciski. po dokładnym oczyszczeniu problem ustał.
szyszy
 

Postprzez break3r » 24 cze 2010, 12:52

może pomyśl nad wymianą płynu hamulcowego bo to też może mieć znaczenie, no chyba że nie dawno wymieniony ja osobiście staram się zmieniać płyn raz w roku bo nie jest to wielki koszt, a na hamulcach oszczędzać to nie zamierzam
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez rafal_ldz » 28 lip 2010, 17:19

626 GW 99 klekot, podobny problem płyn jest ok, rok temu zmieniany, hamulce działają dobrze, jakiś czas temu zapalała się okazjonalnie, nie używałem ręcznego to się nie zapalała (tzn. gasła po uruchomieniu silnika) ale ostatni pali się cały czas, może to czujnik od ręcznego? jest jakiś łatwy do niego dostęp? kontrolka sygnalizuje tylko użycie hamulca ręcznego i poziom płynu, czy jeszcze coś?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Emliano » 29 lip 2010, 11:34

dolej płynu na maxa, u mnie pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6