witam
wiem ze zakładam któryś z kolej temat o ogrzewaniu. Ale nadal nie znalazłem rozwiązania mojego problemu z ogrzewaniem . Mianowicie przepłukałem cały układ chłodniczy oczywiscie też go odpowietrzyłem , wymieniłem termostat. Wąż idący do nagrzewnicy gorący wylot ledwo letni, wentylator sie odpala i nadal ogrzewnie nie działa jedynie daje letnie powietrze kiedy mazda jest na wysokich obrotach. Sprawdziłem tez silniczek który steruje klapa zimny/ciepły nawiew. Nie mam mozliwosci podłaczenia mazdy do komputera w moim mieście. Może problem tkwi w którymś czujniku. Moze ktos ma pomysł na usunięcie problemu
Problem z ogrzewaniem kabiny
Strona 1 z 1
Przeplukanie ukladu, moglo nie wiele dac.Mialem kiedys podobny problem ,nie w mazdzie ale bylo tak samo.Dopiero wymontowanie nagrzewnicy zalatwilo sprawe Zapewne ktos w przeszlosci oszczedzal na plynie i sa skutki uzywania wody.Jesli masz gorace wejscie do nagrzewnicy i letnie wyjscie to tam raczej tkwi przyczyna ,kamien w nagrzewnicy
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Tez miałem problem z lichym ogrzewaniem. Układ odpowietrzony, nowy termostat, sprawdziłem także te klapki i suwaki, a ogrzewanie nadal było słabe. Ale poradziłem sobie z tym ściągnąłem szlauchy z nagrzewnicy i w przeciwną stronę obiegu puściłem wodę z szlauchu ogrodowego i powiem ci ze wyleciało sporo syfu. Potem ponownie odpowietrzyłem układ i teraz letnie powietrze leci juz po przejechaniu 1 km a potem to już coraz cieplej aż w końcu parzy rękę gry przystawię do kratki.
Wiec polecam płukanie nagrzewnicy. Wiele osób ostrzega że może pęknąć i cieknąc potem ale u mnie wszystko skończyło się dobrze.
Pozdrawiam.
Wiec polecam płukanie nagrzewnicy. Wiele osób ostrzega że może pęknąć i cieknąc potem ale u mnie wszystko skończyło się dobrze.
Pozdrawiam.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Dzięki za pomysły, jutro spróbuje z płukaniem nagrzewnicy w przeciwnym kierunku przepływu. Chcę uniknąć wymiany nagrzewnicy i rozbierania kokpitu.
-
michal0006
ale u ciebie są objawy zapowietrzonej nagrzewnicy skoro wlot masz gorący a wylot letni ja tak przynajmniej miałem, lub ewentualnie tak zasyfiona że nie przepływa przez nią płyn ale to raczej mało prawdopodobne i tak jak piszesz temat juz poruszany nie raz więc po co zakładać nowy wątek nie lepiej pytać w starym?
- Od: 14 kwi 2010, 14:43
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.
ale u ciebie są objawy zapowietrzonej nagrzewnicy skoro wlot masz gorący a wylot letni ja tak przynajmniej miałem, lub ewentualnie tak zasyfiona że nie przepływa przez nią płyn ale to raczej mało prawdopodobne
Ja tak właśnie miałem wlot gorący wylot letni. Przed płukaniem nagrzewnicy odpowietrzyłem układ i nic to nie dało, po płukaniu jest elegancko
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Dzis znowu przepłukałem cały układ chłodzenia, odpowierzyłem itd. A mazda dalej nie chce grzać, nagrzewnica nie jest zatkana płyn swobodnie przepływa, a przewód który wychodzi z nagrzewnicy nadal jest letni, cały dzisiejszy zabiega nic nie dał . Macie jeszcze jakies pomysły ?
-
michal0006
Witam. Nabyłem właśnie mazdę i mam identyczny problem. W prawdzie nie jest jeszcze tak drastycznie jak u kolegów ale nagrzewa tyle że można rękawiczki zdjąć i rozpiąć kurtkę ale szału nie ma, kurtki nie zdejmę .
Moje pytanie morze być trochę banalne ale gdzie jest w tym aucie nagrzewnica? xD
Spróbuje gadzinę wypłukać ale ja do tego używam octu wymieszanego z gorącą wodą(Niestety płyny chłodnicze mają "składnik" który że tak to nazwę oblepia kamień dzięki czemu ten nie przyklei się do ścianki układu ale ten "składnik" się przykleja więc robią się zatory. Więc jeśli ta nagrzewnica ma małe kanały to morze być zatkana. Próbowałem już paru środków do płukania układów ale mają słabe działanie i są drogie a ocet nie dość że bije je wszystkie na głowę to jeszcze jest tani.W innych autach pomagło zobaczymy jak w tym będzie)
Jak to nie pomoże to poszukamy czujnika od temp nagrzewnicy i go naprawimy po staremu
Moje pytanie morze być trochę banalne ale gdzie jest w tym aucie nagrzewnica? xD
Spróbuje gadzinę wypłukać ale ja do tego używam octu wymieszanego z gorącą wodą(Niestety płyny chłodnicze mają "składnik" który że tak to nazwę oblepia kamień dzięki czemu ten nie przyklei się do ścianki układu ale ten "składnik" się przykleja więc robią się zatory. Więc jeśli ta nagrzewnica ma małe kanały to morze być zatkana. Próbowałem już paru środków do płukania układów ale mają słabe działanie i są drogie a ocet nie dość że bije je wszystkie na głowę to jeszcze jest tani.W innych autach pomagło zobaczymy jak w tym będzie)
Jak to nie pomoże to poszukamy czujnika od temp nagrzewnicy i go naprawimy po staremu
- Od: 11 gru 2010, 21:04
- Posty: 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6