Jak odłączyć pompę paliwową?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michas » 9 kwi 2006, 16:48

który z pięciu kabli dochodzących do pompy paliwowej (wtyczka znajdująca się pod tylnym siedzeniem) odłączyć, żeby pompa przestała pracować?
Boję się eksperymentować, żeby nie uszkodzić pompy.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez martinpl » 9 kwi 2006, 20:45

moze mocno nie pomoge, ale jak nikt nie podpowie to moze wez miernik, czy zwykla zarowke i zobacz na ktorym przewodzie po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez michas » 9 kwi 2006, 21:48

martinpl napisał(a):to moze wez miernik, czy zwykla zarowke i zobacz na ktorym przewodzie po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie

spoko, to nie problem,
ale czy po odłączeniu jednego z przewodów pompa nie zostanie uszkodzona np:. podczas jazdy na gazie czy próby odpalenia auta z odłączoną pompą?
prawdopodobnie pozostałe 4 przewody do czegoś służą (i dalszym ciągu będą podawać jakieś napęcie), nie jestem pewien czy po odłączeniu jednego nie dojdzie do przepaleina np.:jakiejś cewki czy czegoś tam, z braku obciązenia czy oporu itp.
Może ktoś posiada schemat podłączenia pompy paliwa.....?
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez Paweł » 9 kwi 2006, 23:16

A jakie sa kolory tych przewodow, bo na schematach sa tylko 4 – pompa (masa, przekaznik), plywak (masa, zegary). Moze piaty, to kontrolka rezerwy?

A ogolnie, to odlaczenie pompy zrob przy jej przekazniku.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez sha'gha » 9 kwi 2006, 23:42

ja mam chyba tak zrobione jak mowi tco_tm :) , zrobie jutro zdjecia to je wstawie;]
krecilem rozrusznikiem na odcietej pompie (bo zapomnialem wlozyc wlacznika:) ) i nic sie nie przepalilo ani nie stalo a zrobilem tak juz kilka razy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 15:19
Posty: 44
Skąd: Olkusz, Gliwice
Auto: Xedos2.0 v6 KF rok93

Postprzez pawelc » 10 kwi 2006, 07:57

sha'gha a co ma się uszkodzić?...,nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?pewnie chodzi wam o sytuację jeżdzenia na gazie bez paliwa?,odradzałbym tego typu postępowanie jest to najkrótsza droga do uszkodzenia wtrysków i samej pompy poprostu zardzewieje jak nie będzie paliwa to samo tyczy się baku ,a pózniej płacz że na benzynie nie chodzi ,dlatego lepiej mieć trochę benzyny tak z 1/3 baku i chociaż rano odpalać na benzynie niech sobie chociaż przez chwilę popracuje i pompa i wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez michas » 10 kwi 2006, 08:21

pawelc napisał(a):nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?pewnie chodzi wam o sytuację jeżdzenia na gazie bez paliwa?,odradzałbym tego typu postępowanie

nie koniecznie.... :]
chodzi mi o podłączenie przekaźnika, który będzie miał za zadanie odłączanie pompy paliwa przy przełączeniu na gaz i odwrotnie.
sha'gha napisał(a): zrobie jutro zdjecia to je wstawie;]

oki, dzięki.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez sha'gha » 10 kwi 2006, 08:55

pawelc napisał(a):sha'gha a co ma się uszkodzić?...,nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?


no wlasnie nic sie nie uszkodzi : ) podalem przyklad swoj :) a po co to robic? ja mam to jako dodatkowe zabezpieczenie przed zlodziejem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 15:19
Posty: 44
Skąd: Olkusz, Gliwice
Auto: Xedos2.0 v6 KF rok93

Postprzez michas » 10 kwi 2006, 09:05

sha'gha napisał(a):a po co to robic?


niestety pompa paliwowa zakłóca mi radio CB :(
(po wypięciu wtyczki dochodzącej do pompy zakłócenia zanikają, ale niestety jak juz wspomniałem ta wtyczka ma 5 kabli, z tąd moje pytanie: który odłączyć ewentualnie gdzie szukać innych kabli zasilających pompę?)
a skoro i tak wiekszość czasu jeżdżę na LPG więc najprostszą rzeczą bedzie odłączać pompę przy jeździe na gazie.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez sha'gha » 14 kwi 2006, 16:14

wyslalem Ci opis tego nan gg bo nie jestem pewny czy dokladnie takie rozwiazanie jest dla Ciebie satysfakcjonujace :) ale tu znalazlem cos co moglo by Cie zainteresowac : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95667745
pozdrawiam:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 15:19
Posty: 44
Skąd: Olkusz, Gliwice
Auto: Xedos2.0 v6 KF rok93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6