Podłączenie zdalnego sterowania centralnym zamkiem – 626 GE
1, 2
Chce się wpiąć z odbiornikiem z 2 pilotami do Centralki i okazało się, że odnośne opisy znalezione na forum dotyczą chyba trochę starszych modeli.
Dotyczyły one opisów, gdzie za bezpiecznikami jest dodatkowa skrzynka z dwoma kostkami (szary modul o nazwie NALDEC), długą i krótką gdzie na długiej miały być właściwe 2 przewody sterujące:
(zamykanie) przewod zielono-pomaranczowy-pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewod fioletowy-pomaranczowe kropki
U mnie czegoś takiego nie ma ale wygląda na to, iż moduł do sterowania jest zblokowany razem ze skrzynką bezpieczników, w jej tyle są własnie 2 kostki długa i krótka ale o innych kolorach. Wyjęcie dłuższej rozłącza działanie zamków więc pewnie to te złącze.
Jeśli mam rację proste pytanie:
Kolory przewodów do podłączenia otwórz zamknij ?
Jeśli nie mam to gdzie to jest ?
Chciałbym to jutro podłączyć jeśli mi pomożecie a niechcałbym dłubania od nitki do kębka na pewno ktoś to już przećwiczył a nie posiadam schematu.
Już oczekuje z nicierpliwością.
Pozdrawiam, Piotr
Dotyczyły one opisów, gdzie za bezpiecznikami jest dodatkowa skrzynka z dwoma kostkami (szary modul o nazwie NALDEC), długą i krótką gdzie na długiej miały być właściwe 2 przewody sterujące:
(zamykanie) przewod zielono-pomaranczowy-pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewod fioletowy-pomaranczowe kropki
U mnie czegoś takiego nie ma ale wygląda na to, iż moduł do sterowania jest zblokowany razem ze skrzynką bezpieczników, w jej tyle są własnie 2 kostki długa i krótka ale o innych kolorach. Wyjęcie dłuższej rozłącza działanie zamków więc pewnie to te złącze.
Jeśli mam rację proste pytanie:
Kolory przewodów do podłączenia otwórz zamknij ?
Jeśli nie mam to gdzie to jest ?
Chciałbym to jutro podłączyć jeśli mi pomożecie a niechcałbym dłubania od nitki do kębka na pewno ktoś to już przećwiczył a nie posiadam schematu.
Już oczekuje z nicierpliwością.
Pozdrawiam, Piotr
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
Wiec nie doczytales do konca:
Pamietaj, tylko masa!
swoja droga dziwne ze masz inne kolorki (te dane pochodza z mazdy o tym samym roku co Twoja)
wicekk napisał(a):Gdyby komus nie pasowaly przewody podaje numery stykow odp. za otwieranie/zamykanie zamkow, lecz do tego potrzeba bedzie wyjac szary modul (dwa zatrzaski po bokach) i rozebrac go (zatrzaski dookola modulu)(chodzi oczywiscie o modul NALDEC)
Wchodzi do niego 20pinowa kostka CN2
zamykanie- pin 2b
otwieranie- pin 2d
Pamietaj, tylko masa!
swoja droga dziwne ze masz inne kolorki (te dane pochodza z mazdy o tym samym roku co Twoja)
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
U mnie nie ma szarego modułu NALDEC za bezpiecznikami.
Raczej wygląda na to iż jest on zblokowany ze skrzynką bezpieczników w jednej nierozbierlnej obudowie, stąd problem. Przeczytałem twoje informacje i na pewniak się za to wziąłem -niestety u mnie nie jest jest tak to inny układ.
Może masz jakieś schematy do tego modelu?
Raczej wygląda na to iż jest on zblokowany ze skrzynką bezpieczników w jednej nierozbierlnej obudowie, stąd problem. Przeczytałem twoje informacje i na pewniak się za to wziąłem -niestety u mnie nie jest jest tak to inny układ.
Może masz jakieś schematy do tego modelu?
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
do wicekk
Jeszcze tak dla pewności jak duża jest ta szara skrzynka?
Oorientacyjnie, może jest schowana gdzieś indziej ?
Czy u ciebie skrzynka bezpieczników też ma od strony silnika 2 styki długi i krótki, a od strony kierowcy też 2 styki ?
Jeszcze tak dla pewności jak duża jest ta szara skrzynka?
Oorientacyjnie, może jest schowana gdzieś indziej ?
Czy u ciebie skrzynka bezpieczników też ma od strony silnika 2 styki długi i krótki, a od strony kierowcy też 2 styki ?
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
Centralny zamek posiadasz, podswetlenie stacyjki i zamka, czerwone lampki w przednich drzwiach oraz ding ding gdy nie wylaczysz swiatel a zaplon (?) to musisz miec ten sterwonik.
Skoro piszesz ze jest cos podobnego a blizej bezpiecznikow to rozbierz to i sam sie przekonasz ze na tym zlaczu 20 pinowym od srodka bedzie oznaczenie CN2 i piny: 2b & 2d
Skoro piszesz ze jest cos podobnego a blizej bezpiecznikow to rozbierz to i sam sie przekonasz ze na tym zlaczu 20 pinowym od srodka bedzie oznaczenie CN2 i piny: 2b & 2d
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
No i jest !Niestety jak nie można inaczej trzeba liczyć na siebie.
Przekaźnika z centralką w tym modelu z lewej strony jednak nie ma.
A więc trzeba wyczulić słuch, zamknąć i otworzyć od środka drzwi, nastawic ucho i ... jest !..... ciche ale slyszalne cyknięcie z prawej strony. Szybki demontaż osłony słupka na dole od strony pasażera i ... coś jest, latareczka i ukazuje się małe cudowne w lekko zółtym kolorze pudełeczko z napisem Door Lock z między innymi dwoma cienkimi przewodzikami wskazującymi na niskoprądowe zasilanie z przełączników w drzwiach a więc sterowanie zamknij otwórz (kolory: -brąz i brąż z żyłką innego koloru).
Szybkie podłączenie na krótko z kostki na masę i już nawet wiadomo, który otwiera i zamyka.
Sterownik jest zamocowany wrednie, normalnym kluczem bez przgubu nie do zdjęcia, zasłania go obudowa wentylatora ale nie jest to potrzebne
Jutro szybkie podłączeniue odbiornika do zasilania, wpięcie w kostkę i wszystko gra.
Acha, jeśli ktoś może pamięta, który przewód zasila zapalniczkę lub światło wewnętrzne aby sie wpiąć w zasilanie to mi jutro przyspieszy montaż podrzuucając tą informacje.
Pozdrawiam
PIETRO
Przekaźnika z centralką w tym modelu z lewej strony jednak nie ma.
A więc trzeba wyczulić słuch, zamknąć i otworzyć od środka drzwi, nastawic ucho i ... jest !..... ciche ale slyszalne cyknięcie z prawej strony. Szybki demontaż osłony słupka na dole od strony pasażera i ... coś jest, latareczka i ukazuje się małe cudowne w lekko zółtym kolorze pudełeczko z napisem Door Lock z między innymi dwoma cienkimi przewodzikami wskazującymi na niskoprądowe zasilanie z przełączników w drzwiach a więc sterowanie zamknij otwórz (kolory: -brąz i brąż z żyłką innego koloru).
Szybkie podłączenie na krótko z kostki na masę i już nawet wiadomo, który otwiera i zamyka.
Sterownik jest zamocowany wrednie, normalnym kluczem bez przgubu nie do zdjęcia, zasłania go obudowa wentylatora ale nie jest to potrzebne
Jutro szybkie podłączeniue odbiornika do zasilania, wpięcie w kostkę i wszystko gra.
Acha, jeśli ktoś może pamięta, który przewód zasila zapalniczkę lub światło wewnętrzne aby sie wpiąć w zasilanie to mi jutro przyspieszy montaż podrzuucając tą informacje.
Pozdrawiam
PIETRO
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
Heh no coz, dziwne masz sterowniki a wydawaloby sie ze powinny byc takie same ale coz wazne ze zlokalizowane.
Jezeli zas chodzi o zasilanie to jezeli juz, proponuje z zapalniczki bo zasilanie oswietlenia wnetrza sa cienkie a biegna w lewym przednim slupku (staly plus oraz minus z wylacznikow drzwiowych) chociaz u Ciebie moze byc gdzies z tylu hihi (zartuje). Optymalnie prosto z akumulatora z dod. bezpiecznikiem.
Jezeli zas chodzi o zasilanie to jezeli juz, proponuje z zapalniczki bo zasilanie oswietlenia wnetrza sa cienkie a biegna w lewym przednim slupku (staly plus oraz minus z wylacznikow drzwiowych) chociaz u Ciebie moze byc gdzies z tylu hihi (zartuje). Optymalnie prosto z akumulatora z dod. bezpiecznikiem.
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
626 GE
6`cio pinowa kostka pod schowkiem po stronie pasażera. Przewód brązowo-żółto-czerwony – zamykanie i brązowo-czerwony – otwieranie
lub
moduł znajduje sie za bezpiecznikami (szary moduł o nazwie NALDEC), tzn:
Z tyłu, za bezpiecznikami są 3 kostki, dwie z przodu (szeroka i wśska) i za nimi wśska 20pinowa kostka, o nia właśnie chodzi.
Przewody do niej:
(zamykanie) przewód zielono-pomaranczowy, pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewód fioletowy, pomaranczowe kropki
to znalazłem w głównym poście zakłądamy centralny zamek i alarm wyrażnei napisane ^ pinowa kostka po stronie pasażera
i tka jest zdaje sie u ciebie nie??PIETRO
6`cio pinowa kostka pod schowkiem po stronie pasażera. Przewód brązowo-żółto-czerwony – zamykanie i brązowo-czerwony – otwieranie
lub
moduł znajduje sie za bezpiecznikami (szary moduł o nazwie NALDEC), tzn:
Z tyłu, za bezpiecznikami są 3 kostki, dwie z przodu (szeroka i wśska) i za nimi wśska 20pinowa kostka, o nia właśnie chodzi.
Przewody do niej:
(zamykanie) przewód zielono-pomaranczowy, pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewód fioletowy, pomaranczowe kropki
to znalazłem w głównym poście zakłądamy centralny zamek i alarm wyrażnei napisane ^ pinowa kostka po stronie pasażera
i tka jest zdaje sie u ciebie nie??PIETRO
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
wicekk o tym że
mówili ci już koledzy w poście
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9043
i tam ih niegrzecznie zjechałeś że niewiedzą co gadają atu zonk bo ja też mam tak sterownik nie chodzi o to żeby cię wpienic tylko o fakt że nikt nigdy nie jest alfą i omegą a tutaj zdaje sie są dwie wersje instalacji elektrycznej.
pozdrawiam
sołtys napisał(a):6`cio pinowa kostka pod schowkiem po stronie pasażera. Przewód brązowo-żółto-czerwony – zamykanie i brązowo-czerwony – otwieranie
mówili ci już koledzy w poście
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9043
i tam ih niegrzecznie zjechałeś że niewiedzą co gadają atu zonk bo ja też mam tak sterownik nie chodzi o to żeby cię wpienic tylko o fakt że nikt nigdy nie jest alfą i omegą a tutaj zdaje sie są dwie wersje instalacji elektrycznej.
pozdrawiam
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
UZUPEŁNIENIE DO MONTAŻU:
Podłączenie do czujników krańcowych drzwi , wersja z centralką z prawej strony.
Czerwony z białą żylką (cienki niskoprądowy) – wychodząca wiązka z prawego progu przy centralce-najwygodniejsze podpięcie.
To tyle w tym temacie chyba już wszystko wiadomo.
Podłączenie do czujników krańcowych drzwi , wersja z centralką z prawej strony.
Czerwony z białą żylką (cienki niskoprądowy) – wychodząca wiązka z prawego progu przy centralce-najwygodniejsze podpięcie.
To tyle w tym temacie chyba już wszystko wiadomo.
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
PIETRO napisał(a):Sterownik jest zamocowany wrednie, normalnym kluczem bez przgubu nie do zdjęcia, zasłania go obudowa wentylatora ale nie jest to potrzebne
Ale chyba go nie zdejmowałeś nie? W końcu można wypiąć wtyczkę bez problemu.
Ja parę dni temu właśnie zamontowałem sobie zdalne sterowanie centralnym – podłączyłem się właśnie do tego przekaźnika. Natomiast kierunkowskazy podłączyłem do... przycisku awaryjnych (przekaznik równolegle do styków przełącznika). Teraz już centralny ładnie działa z pilota i kierunkowskazami miga
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Tak, jak już napisałem. Oczywiście, że aby sie wpiąć do przewodu nie jest konieczne zdejmowanie sterownika.
Wpinanie się do świateł awaryjnych wg mnie jest niepotrzebne, niepotrzebna strata prądu, a poza tym nikt się raczej nie ogląda za siebie czy mrógnie czy nie.
Przyjemniejsze i skuteczniejsze jest wpięcie się do syreny alarmowej, która miłym piknięciem sygnalizyje otwarcie i zamknięcie, wiekszosć sterowników ma taka opcję.
Pozdrawiam,
Pietro
Wpinanie się do świateł awaryjnych wg mnie jest niepotrzebne, niepotrzebna strata prądu, a poza tym nikt się raczej nie ogląda za siebie czy mrógnie czy nie.
Przyjemniejsze i skuteczniejsze jest wpięcie się do syreny alarmowej, która miłym piknięciem sygnalizyje otwarcie i zamknięcie, wiekszosć sterowników ma taka opcję.
Pozdrawiam,
Pietro
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
No i widzisz, dochodzisz do kluczowej dla istneinia ludzkości sprawy – własnego zdania
Moje jest zupełnie odwrotne – patrze sobie czy migną kierunki, natomiast wkurza mnie pikająca syrenka, która imho nie jest ani przyjemniejsza, ani w żaden sposób skuteczniejsza. Co do straty prądu... wyrównam tą stratę zapalając światła o pół sekundy później, nawet nadrobię
Swoją drogą to montowałem kiedyś zdalne sterowanie w punto i obyło się bez kierunków i bez syrenki bo siłowniki przy otwieraniu/zamykaniu nieźle waliły. W mazdzie prawie ich nie słychać na zewnątrz więc jakiś sygnał jest konieczny.
Moje jest zupełnie odwrotne – patrze sobie czy migną kierunki, natomiast wkurza mnie pikająca syrenka, która imho nie jest ani przyjemniejsza, ani w żaden sposób skuteczniejsza. Co do straty prądu... wyrównam tą stratę zapalając światła o pół sekundy później, nawet nadrobię
Swoją drogą to montowałem kiedyś zdalne sterowanie w punto i obyło się bez kierunków i bez syrenki bo siłowniki przy otwieraniu/zamykaniu nieźle waliły. W mazdzie prawie ich nie słychać na zewnątrz więc jakiś sygnał jest konieczny.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Nie wchodząc za bardzo w jałowa polemikę, co do własnego zdnia absolutnie się z toba zgadzam, zwracam tylko uwagę, że obecne sterowniki dają zupełnie inny sygnał na syrenę niż kiedyś i jest to naprawdę bardzo delikatne i bardzo ciche, słyszalne w obrebie 10 m, miłe dla ucha i nieirytujące piknięcie
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
PIETRO napisał(a):Acha, jeśli ktoś może pamięta, który przewód zasila zapalniczkę lub światło wewnętrzne aby sie wpiąć w zasilanie to mi jutro przyspieszy montaż podrzuucając tą informacje.
to i moje uzupełnienie nie trzeba wpinac sie w zasilanie od zapalniczki sterownik centralanego zamka tak jak kolega PIETRO pisze po prawej stronie posiada także zasilanie biały (gruby) z zieloną żyłką, masa czarny. reasumując:
wersja z door look po prawej stronie GE.
biały z zieloną żyłką + zasilanie
czarny – masa
brązowo-żółto-czerwony – zamykanie
brązowo-czerwony – otwieranie
czerwony z białą żyłką (niskoprądowy) wychodzący z wiążki z progu krańcówki drzwi.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Proszę o podpowiedź mam sterownik rtx i wg.instrukcji od sterownika spinam dwa przewody żółty z żółto-czarnym i łączę z czarnym co idzie z "door lock" i "zamknij"biały ze sterownika do brązowego z "door lock" i otwórz biało-czarny z drugim brązowym z "door lock".Jeśli coś nie tak to proszę jak ma być bo nie jestem dobry w elektryce/elektronice.Ktoś może wie od czego ta wąska wtyczka jest?kupiłem sterownik za kilka zł ale nie było instrukcji.
- Załączniki
-
- RTX SE2.pdf
- (310.99 KiB) Pobrane 75 razy
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Dobrze będzie, a wąska wtyczka to pewnie od migającej diody.
Dzięki kolego jutro będę sie bawił
A co z czerwonym + od sterownika?
Podłączyłem i nie działa,zero reakcji na pilota.
Dopisano 4 lut 2017, o 15:02:
Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie które z centralki mam podłączyć,czy pod zasilanie w "door lock"mam podpiąć czerwony czy czarny z centralki,a te żółty z zółto-czarnym do masy np.do karoserii.
A co z czerwonym + od sterownika?
Podłączyłem i nie działa,zero reakcji na pilota.
Dopisano 4 lut 2017, o 15:02:
Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie które z centralki mam podłączyć,czy pod zasilanie w "door lock"mam podpiąć czerwony czy czarny z centralki,a te żółty z zółto-czarnym do masy np.do karoserii.
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6