Odczytanie kodów błędów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SAS » 14 cze 2004, 00:53

Korzystając z paru dni wolnego postanowiłem odczytać błedy z kompa.
Postępując zgodnie z instrukcją odnalezłem styki GND i TEN i połączyłem je kawałkiem przewodu. Następnie włączyłem zapłon i.... lampka Check Engine zaczęła mrugać w sekwencji : 1sek świeci 3 sek ciemno i tak w kółko przez parę minut... czyżbym czegoś nie doczytał :( <jelen> ??
<pomocy>
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Paweł » 14 cze 2004, 01:03

Ktory rok?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GrzegorzSz » 14 cze 2004, 08:44

10 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez SAS » 14 cze 2004, 09:28

Madzia jest z 1993 roku, więc buda chyba GE – prawda? Silnik 2,5 l V6 KL, skrzynia automat GF4A-EL (4EAT-G)
10 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor
co to za czujnik ??
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Paweł » 14 cze 2004, 09:36

Tak, GE. Pytalem sie, bo od '96 nie odczytasz bledow zwierajac styki zlacza. IAT w FS (2.0) jest w obudowie filtra powietrza. Nie wiem, czy przypadkiem w KL (2.5) nie jest on zintegrowany z przeplywomierzem. Niestety nie mam tego teraz jak sprawdzic.

Pozdrawiam.

Pytasz sie co to za czujnik. Nie wiem, czy znasz angielski. Jest to czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez SAS » 14 cze 2004, 10:22

OK, ale jak mam rozumieć tą sekwencje mrugania 1/3 sek w nieskończoność ? Rozumiem że powinien wymrugać kody i zakończyć, a tutaj to się raczej nie kończy... :(
Do odczytania kodów skłoniło mnie zapalanie się czasem lampki CE w trakcie jazdy z większą prędkością w trasie (na minutę-dwie, później gasła) albo czasem zaraz po zapaleniu silnika (ciepłego) po prostu nie gasła i też paliła się przez 1-2 min.
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Paweł » 14 cze 2004, 10:53

Dlugi sygnal oznacza dziesiatki. Na stronie jest chyba zle opisane (tekst niepoprawiony) – w przypadku komputerow Mazdy (MECS) kody sa emitowane bez przerwy. Tylko komputery Forda (EEC-IV) koncza sekwencje po jednokrotnym powtorzeniu.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez SAS » 14 cze 2004, 15:03

No OK, w takim razie poczekam aż ktoś mi podpowie gdzie szukać i ew. jak sprawdzić ten czujnik " Intake Air Temperature (IAT) Sensor" ??
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez lamare » 14 cze 2004, 15:43

To taki czujnik wkręcany w obudowę filtra powietrza. Mierzy i podaje do kompa temperaturę zasysanego powietrza. Jest to termistor, czyli rezystor o zmiennej oporności w zależności od temperatury. Dochodzi do niego cienki kabel. Tak jest u mnie w 2.0 ; 16v. Nie wiem jak w V6 2,5.
By go sprawdzić trzeba wykręcić i pomierzyć omomierzem w odpowiedniej temperaturze np. po wyjęciu z lodówki, w temp. otoczenia i po podgrzaniu w np. gorącej wodzie. Jaksa powinien wiedziec jaką ma miec charakterystykę.

Pozdrawiam
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez GrzegorzSz » 14 cze 2004, 15:45

w 2.5 jest w przeplywce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez SAS » 14 cze 2004, 19:24

Greyg napisał(a):w 2.5 jest w przeplywce

Tego się kurna obawiałem :(
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez SAS » 16 cze 2004, 16:59

To jeszcze mam pytanko : w przypadku wiekszej ilości błędów jak powinna wyglądać sekwencja, albo czym przedzielone są poszczególne kody ?
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Paweł » 16 cze 2004, 17:02

Bledy oddzielone sa od siebie troche dluzsza przerwa, a koniec i poczatek sekwencji jeszcze dluzsza.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6