Korzystając z paru dni wolnego postanowiłem odczytać błedy z kompa.
Postępując zgodnie z instrukcją odnalezłem styki GND i TEN i połączyłem je kawałkiem przewodu. Następnie włączyłem zapłon i.... lampka Check Engine zaczęła mrugać w sekwencji : 1sek świeci 3 sek ciemno i tak w kółko przez parę minut... czyżbym czegoś nie doczytał
Odczytanie kodów błędów
Strona 1 z 1
Madzia jest z 1993 roku, więc buda chyba GE – prawda? Silnik 2,5 l V6 KL, skrzynia automat GF4A-EL (4EAT-G)
co to za czujnik10 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
Tak, GE. Pytalem sie, bo od '96 nie odczytasz bledow zwierajac styki zlacza. IAT w FS (2.0) jest w obudowie filtra powietrza. Nie wiem, czy przypadkiem w KL (2.5) nie jest on zintegrowany z przeplywomierzem. Niestety nie mam tego teraz jak sprawdzic.
Pozdrawiam.
Pytasz sie co to za czujnik. Nie wiem, czy znasz angielski. Jest to czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika.
Pozdrawiam.
Pytasz sie co to za czujnik. Nie wiem, czy znasz angielski. Jest to czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika.
the right man in the wrong place...
OK, ale jak mam rozumieć tą sekwencje mrugania 1/3 sek w nieskończoność ? Rozumiem że powinien wymrugać kody i zakończyć, a tutaj to się raczej nie kończy...
Do odczytania kodów skłoniło mnie zapalanie się czasem lampki CE w trakcie jazdy z większą prędkością w trasie (na minutę-dwie, później gasła) albo czasem zaraz po zapaleniu silnika (ciepłego) po prostu nie gasła i też paliła się przez 1-2 min.
Do odczytania kodów skłoniło mnie zapalanie się czasem lampki CE w trakcie jazdy z większą prędkością w trasie (na minutę-dwie, później gasła) albo czasem zaraz po zapaleniu silnika (ciepłego) po prostu nie gasła i też paliła się przez 1-2 min.
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
Dlugi sygnal oznacza dziesiatki. Na stronie jest chyba zle opisane (tekst niepoprawiony) – w przypadku komputerow Mazdy (MECS) kody sa emitowane bez przerwy. Tylko komputery Forda (EEC-IV) koncza sekwencje po jednokrotnym powtorzeniu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
To taki czujnik wkręcany w obudowę filtra powietrza. Mierzy i podaje do kompa temperaturę zasysanego powietrza. Jest to termistor, czyli rezystor o zmiennej oporności w zależności od temperatury. Dochodzi do niego cienki kabel. Tak jest u mnie w 2.0 ; 16v. Nie wiem jak w V6 2,5.
By go sprawdzić trzeba wykręcić i pomierzyć omomierzem w odpowiedniej temperaturze np. po wyjęciu z lodówki, w temp. otoczenia i po podgrzaniu w np. gorącej wodzie. Jaksa powinien wiedziec jaką ma miec charakterystykę.
Pozdrawiam
By go sprawdzić trzeba wykręcić i pomierzyć omomierzem w odpowiedniej temperaturze np. po wyjęciu z lodówki, w temp. otoczenia i po podgrzaniu w np. gorącej wodzie. Jaksa powinien wiedziec jaką ma miec charakterystykę.
Pozdrawiam
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA
Lamare
Lamare
- Od: 7 lis 2003, 15:49
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Cronos 2,0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6